Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Ενότητα 1.4 1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας

2 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ!!

3 1. Τι ονομάζουμε επικοινωνία;
Απάντηση: Α) Επικοινωνία είναι η ανταλλαγή υλικών και πνευματικών αγαθών δύο ή περισσότερων προσώπων. Β) Επικοινωνία = είναι μία φυσική ανάγκη του ανθρώπου, που τον βοηθά να έρχεται σε επαφή με άλλα άτομα και -> να ανταλλάσσει πληροφορίες, απόψεις -> να αναπτύσσει φιλικές σχέσεις μαζί τους.

4 2. Ποια είναι τα στοιχεία μιας καλής επικοινωνίας;
Απάντηση: Ήπιο κλίμα Ελευθερία έκφρασης Ειλικρίνεια Σαφήνεια – όχι φλυαρία Καλοπροαίρετη διάθεση

5 3. Γιατί είναι σημαντικός ο διάλογος ανάμεσα στους ανθρώπους;
Απάντηση: Ο διάλογος είναι σημαντικός γιατί μέσα σε αυτόν το άτομο μπορεί να: εκφράσει τα συναισθήματα του να βρει ευκολότερα λύση σε κάτι που τον απασχολεί να μοιραστεί τον πόνο του και να νιώσει συμπαράσταση του συνομιλητή.

6 4. Ποιες μορφές επικοινωνίας υπάρχουν;
Απάντηση: Υπάρχουν τρία είδη επικοινωνίας: Η λεκτική επικοινωνία: Πραγματοποιείται με την ομιλία και τη χρήση της γλώσσας. Η μη λεκτική επικοινωνία: Πολλοί άνθρωποι μεταφέρουν μηνύματα και εκφράζουν τα συναισθήματά τους με κινήσεις, νοήματα ή ακόμα και με τα μάτια. Η ζωγραφική, η γλυπτική, αλλά και η ενδυμασία αποτελούν μορφές μη λεκτικής επικοινωνίας. Η μαζική επικοινωνία: Σήμερα, υπάρχει τεράστια ποικιλία από συσκευές επικοινωνίας (π.χ. τηλεόραση, ραδιόφωνο, ηλεκτρονικός υπολογιστής, κινηματογράφος, τηλέφωνο κ.ά.), οι οποίες βελτιώνονται συνεχώς και μειώνουν το χρόνο και τις αποστάσεις.

7 5. Πώς γίνεται η επικοινωνία;
Απάντηση: Α. Ο πομπός Β. Το μήνυμα Γ. Το μέσο Δ. Ο δέκτης

8 6. Τι ονομάζουμε πομπό – μήνυμα – μέσο – δέκτη
Απάντηση: Α. Πομπός = είναι το άτομο ή η ομάδα που στέλνει ένα μήνυμα. Β. Μήνυμα = είναι μια σκέψη, μια πληροφορία, μια εντολή ή μια παραγγελία που θέλει να στείλει ο πομπός στον δέκτη. Γ. Μέσο = είναι η φωνή, το ραδιόφωνο, η τηλεόραση, τα περιοδικά, οι εφημερίδες, μια επιστολή. Δ. Δέκτης = είναι το άτομο ή μια ομάδα που δέχεται το μήνυμα που στέλνει ο πομπός. Ο δέκτης δέχεται το μήνυμα και το αποκωδικοποιεί.

9 7. Τι ονομάζουμε κωδικοποίηση;
Απάντηση: Η κωδικοποίηση είναι η κατανόηση του μηνύματος που στέλνει ο πομπός στο δέκτη. Για να γίνει αυτό ο πομπός και ο δέκτης να έχουν τον ίδιο κώδικα επικοινωνίας. Δηλαδή τα ίδια σύμβολα, λέξεις, εικόνες.

10 8. Πότε μια επικοινωνία λέγεται «μονόδρομη» ή έμμεση επικοινωνία και πότε «αμφίδρομη» ή άμεση επικοινωνία; Απάντηση: Μονόδρομη ή έμμεση επικοινωνία ή μονόλογος = είναι η επικοινωνία που τελειώνει στον δέκτη. Αμφίδρομη ή άμεση επικοινωνία ή διάλογος = είναι η επικοινωνία που συνεχίζεται η απάντηση του δέκτη στον πομπό.

11 9. Ποια είναι τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης;
Απάντηση: Τηλεόραση Ραδιόφωνο Τύπος (Ημερήσιος – Περιοδικός) Κινηματογράφος Θέατρο Βιβλία

12 10. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των ΜΜΕ;
Απάντηση: Πλεονεκτήματα ΜΜΕ Μειονεκτήματα ΜΜΕ Πληροφορούν. Προβληματίζουν, καλλιεργούν τη σκέψη και τη φαντασία. Κάνουν πιο εύκολη και γρήγορη την επικοινωνία. Διαμορφώνουν αξίες και τρόπους ζωής. Μειώνουν τις αποστάσεις, μεταφέροντας τα νέα του κόσμου ακόμα και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές. ψυχαγωγούν και διασκεδάζουν. Προβάλλουν ασήμαντα γεγονότα. Προβάλλουν αρκετές φορές γεγονότα και πρότυπα παραβατικής συμπεριφοράς. Μειώνουν το χρόνο που τα μέλη της οικογένειας περνούν μαζί και θα μπορούσαν να τον αφιερώσουν σε άλλες κοινές δραστηριότητες. Έχουν οικονομικό κόστος και αυξάνουν τις υλικές ανάγκες και τις απαιτήσεις των μελών της οικογένειας (καταναλωτισμός). Βλάπτουν την υγεία όταν το άτομο κάνει υπερβολική χρήση αυτών (π.χ. ηλεκτρονικός υπολογιστής, κινητό τηλέφωνο).

13 12. Ποιες μορφές διαφήμισης υπάρχουν;
Απάντηση: Υπάρχουν διάφορες μορφές διαφήμισης, όπως η τηλεοπτική διαφήμιση, η ραδιοφωνική διαφήμιση, η διαφήμιση στις εφημερίδες και τα περιοδικά, οι φωτεινές επιγραφές και οι αφίσες.

14 13. Ποιος είναι ο στόχος των διαφημίσεων και πώς επιτυγχάνεται;
Απάντηση: Στόχος των διαφημίσεων είναι να μας πείσουν να αγοράσουμε το Προϊόν ή την Υπηρεσία που προβάλλουν. Με τη μουσική, την εικόνα, το χρώμα, την κίνηση, τα μηνύματα και με διάφορα τεχνάσματα (παραπλανητική διαφήμιση) η διαφήμιση κεντρίζει το ενδιαφέρον και την περιέργεια των μελών της οικογένειας, και κυρίως των παιδιών, ώστε να αγοράζουν προϊόντα τα οποία δεν έχουν πολλές φορές πραγματικά ανάγκη.

15 14. Πως πρέπει να επεξεργαζόμαστε τα διαφημιστικά μηνύματα;
Απάντηση: Θα πρέπει, λοιπόν, να επεξεργαζόμαστε τα διαφημιστικά μηνύματα, να μην περιπλανιόμαστε, να αναπτύσσουμε κριτική σκέψη και να κάνουμε σωστές επιλογές.


Κατέβασμα ppt "1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google