Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΓΕΛΑΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΡΑΦΑΗΛΙΑ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΓΕΛΑΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΡΑΦΑΗΛΙΑ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΓΕΛΑΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΡΑΦΑΗΛΙΑ
Τ.Ε.Ι ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΚΕΡΑΣΙΩΝ ΓΕΛΑΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΡΑΦΑΗΛΙΑ ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗ,2016

2 ΔΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΣΤΟΧΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ ΕΝΕΡΓΕΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

3 ΣΤΟΧΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Καταγραφή των διαδικασιών στη διακίνηση των κερασιών και διερεύνηση του ρόλου της συσκευασίας στην εφοδιαστική τους αλυσίδα.

4 ΒΑΣΙΚΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ Συσκευασία σε Τροποποιημένη Ατμόσφαιρα (Modified Atmosphere Packaging, MAP), είναι η συσκευασία κατά την οποία το προϊόν εγκλείεται εντός υλικών με ειδικές διαπερατότητες έναντι των αερίων, και όπου η σύνθεση των αερίων εντός της συσκευασίας μεταβάλλεται μια φορά στην αρχή έτσι ώστε να επιβραδυνθεί η αναπνοή, να μειωθεί η μικροβιακή ανάπτυξη και να επιβραδυνθεί η ενζυμική αλλοίωση, με τελικό αποτέλεσμα την επιμήκυνση του χρόνου αποθηκεύσεως.

5 ΒΑΣΙΚΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ Οι μέθοδοι δημιουργίας τροποποιημένης ατμόσφαιρας ( MAP) χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: την Δραστική (Active) και την Παθητική (Passive).

6 ΒΑΣΙΚΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ Δραστική τροποποιημένη ατμόσφαιρα:
Στην περίπτωση της δραστικής τροποποιημένης ατμόσφαιρας , η ατμόσφαιρα επιτυγχάνεται με την αντικατάσταση της ατμόσφαιρας της συσκευασίας με το επιθυμητό αέριο μίγμα.

7 ΒΑΣΙΚΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ Παθητική τροποποιημένη ατμόσφαιρα:
To απαιτούμενο CO2 παράγεται από το προϊόν και το Ο2 καταναλώνεται με την αναπνοή Για να διατηρηθεί μια ικανοποιητική ατμόσφαιρα εντός της συσκευασίας, θα πρέπει να εκλεγεί ορθά η διαπερατότητα του πλαστικού φιλμ

8 Αναπνοή φρούτων θερμότητα C02 C6H1206 + 602 = 6C02 + 6H20 +θερμότητα
Οξυγόνο 02 C6H = 6C02 + 6H20 +θερμότητα θερμότητα Διοξείδιο του ανθρακα + Νερό C02

9 ΒΑΣΙΚΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ ΕΝΕΡΓΕΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ
Σε μια «ενεργή συσκευασία» η αλληλεπίδραση μεταξύ υλικού συσκευασίας, προϊόντος και του εσωτερικού περιβάλλοντος έχει ως αποτέλεσμα την επιμήκυνση της ζωής του προϊόντος και τη βελτίωση της ασφάλειάς του με ταυτόχρονη διατήρηση των ποιοτικών του χαρακτηριστικών για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

10 ΒΑΣΙΚΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ Σημαντικές εφαρμογές «ενεργών συσκευασιών» αποτελούν:
Σημαντικές εφαρμογές «ενεργών συσκευασιών» αποτελούν: οι χρήσεις δραστικών συστατικών που απορροφούν το οξυγόνο, το αιθυλένιο, την υγρασία, το διοξείδιο του άνθρακα, τις γεύσεις/οσμές σε άλλες περιπτώσεις αξιοποιούνται τεχνικές με την βοήθεια των οποίων απελευθερώνονται εντός της συσκευασίας διοξείδιο του άνθρακα, αντι-μικροβιακοί παράγοντες, αντιοξειδωτικά και αρωματικά συστατικά.

11 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Η μέθοδος συλλογής στοιχείων πραγματοποιήθηκε με ερωτηματολόγια. ΔΕΙΓΜΑ 1) Αγροτικός Συνεταιρισμός «Ο Άγιος Λουκάς» /Ράχη Πιερίας 2) Εταιρεία PrePac (αντιπρόσωπος της Εταιρείας παραγωγής συσκευασίας παθητικής τροποποιημένης ατμόσφαιρας StePac/ Ισραήλ )

12 AΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΜΟΣ «ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ»
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ AΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΜΟΣ «ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ» Ιδρύθηκε το 1978 Έχει περισσότερα από 100 μέλη παραγωγούς συνολική έκταση που καλλιεργείται με κερασιές : περίπου στρέμματα Απασχολεί εποχιακά 60 εργαζόμενους ΕΞΑΓΩΓΕΣ: 80% πωλήσεων σε χώρες της ΕΕ, Ρωσία, Μ.Ανατολή

13

14 Η ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ ΤΩΝ ΚΕΡΑΣΙΩΝ
ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ ΥΛΙΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ & ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΥΛΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΟΜΑΔΑ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΣ ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ ΠΡΟΨΥΞΗ ΔΙΑΛΟΓΗ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ ΨΥΞΗ ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΛΙΑΝΕ ΜΠΟ ΡΙΟ Ψυχρή μεταφορά

15 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Ακολουθούν τα σημαντικότερα αποτελέσματα της έρευνας σχετικά με τον Α.Σ. «Άγιος Λουκάς» ΜΟΝΙΜΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ ΥΛΙΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ Βελτίωση συσκευασίας στην ποιότητα Επιμήκυνση διατήρησης προϊόντων και ποιοτικών χαρακτηριστικών τους

16 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ Χαρτοκιβώτια
Πλαστικά Κιβώτια 50Χ30Χ22 (12 κιλών) Χαρτοκιβώτια 30x40x11 (5 κιλά) 30x20x11 (2,5 κιλών) 40x60x9 ( 10x500 γραμμάρια κουπάκια)

17 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (συνέχεια)
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΕΡΑΣΙΩΝ το σύνολο των κερασιών που διακινεί ο συνεταιρισμός προέρχεται από τον Νομό Πιερίας οι αποστάσεις μεταξύ των αγρών και του διαλογητηρίου είναι πολύ μικρές. Μέσος χρόνος μεσολαβεί μεταξύ συγκομιδής και παραλαβής στον Συνεταιρισμό: 5 ΕΩΣ 10 ΩΡΕΣ Μέσος χρόνος μεσολαβεί μεταξύ παραλαβής της Α’ ύλης στον Συνεταιρισμό και αποστολής του συσκευασμένου τελικού προϊόντος στον πελάτη: 1 ΗΜΕΡΑ ΕΩΣ 30 ΗΜΕΡΕΣ

18 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (συνέχεια)
ΑΙΤΙΕΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΚΑΤΑ ΜΗΚΟΣ ΤΗΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ (0-15%) ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΨΥΚΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ ΠΙΘΑΝΕΣ ΦΘΟΡΕΣ ΛΟΓΩ ΑΣΘΕΝΕΙΩΝ ΠΙΘΑΝΗ ΑΒΛΕΨΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ Βαθμός ευθύνης της χρησιμοποιούμενης συσκευασίας για τις παραπάνω απώλειες : 0- 5%

19 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (συνέχεια)
Στον Α.Σ. Άγιος Λουκάς Χρησιμοποιούν «ειδικές συσκευασίες» παθητικής τροποποιημένης ατμόσφαιρας που επιμηκύνουν την διάρκεια συντήρησης των κερασιών κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας και συμβάλουν στην διατήρηση των ποιοτικών χαρακτηριστικών (χρώμα, σκληρότητα , οργανοληπτικά χαρακτηριστικά ) των κερασιών κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας

20 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (συνέχεια)
Ερώτηση : Είστε ευχαριστημένοι από την αποτελεσματικότητα των «ειδικών συσκευασιών» Λίγο……………. Αρκετά…X……… Πολύ …………..  Ερώτηση : Εάν με την χρήση των συσκευασιών αυτών προκύπτει πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση, το τελικό αποτέλεσμα δικαιολογεί την χρήση των παραπάνω «ειδικών υλικών συσκευασίας»; Σε μεγάλο βαθμό ………… Σε σημαντικό βαθμό ……X……… Σε μικρό βαθμό……………

21 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (συνέχεια)
Τα χρησιμοποιούμενα υλικά συσκευασίας επιβαρύνουν το κόστος του προϊόντος κατά 10% Αξιολόγηση του κόστους συσκευασίας στην επιβάρυνση του προϊόντος Χαμηλό …………… Μέτριο …………… Υψηλό …….. ……. Χ Πολύ υψηλό ……. Στον Συνεταιρισμό εκτιμούν ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης της συσκευασίας που χρησιμοποιείτε σήμερα ώστε να βελτιωθεί η «εφοδιαστική» των προϊόντων

22 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (συνέχεια)
Συχνότητα παραπόνων των πελατών σχετικά με την συσκευασία ποτέ σπάνια Χ συχνά Πολύ συχνά Επιστροφές προιόντων που αποδίδονται στην κακή συσκευασία ποτέ σπάνια Χ συχνά Πολύ συχνά Πόσο βοηθούν οι χρησιμοποιούμενοι τύποι συσκευασιών στην «πώληση» των προιόντων του Συνεταιρισμού Καθόλου Λίγο Αρκετά Χ Πάρα πολύ

23 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (συνέχεια)
PrePac ιδρύθηκε το 1982 Αριθμός εργαζομένων : 11 διοικητικό προσωπικό 12 πωλήσεις , marketing 3 τεχνικό τμήμα 2 εποχικό προσωπικό StePac θυγατρική εταιρεία της DS Smith ιδρύθηκε το 1992 εξειδικευμένη στην συσκευασία παθητικής τροποποιημένης ατμόσφαιρας και τροποποιημένης υγρασίας Πατενταρισμένη τεχνολογία Xtend®

24 StePac Overview StePac’s location: Tefen Industrial Park Israel

25 Συσκευασία Xtend® Τροποποιημένης Υγρασίας της StePac
ΤΥΠΟΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΊΑΣ Xtend® – χωρίς συμπυκνωμένη Υγρασία ΤΥΠΟΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΊΑΣ Τροποποιημένης Ατμόσφαιρα με συμπυκνώματα υδρατμών

26 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (συνέχεια)
Aποτελεσματικότητα της συσκευασίας TA+ ΤY της StePac σε σχέση με τις ποικιλίες των κερασιών (1 =λίγο αποτελεσματική 5 = πολύ αποτελεσματική)

27 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (συνέχεια)
Aποτελεσματικότητα της συσκευασίας TA+ Y της StePac σε σχέση με τους παράγοντες υποβάθμισης της ποιότητας των κερασιών (1 =λίγο αποτελεσματική 5 = πολύ αποτελεσματική)

28 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (συνέχεια)
Bαθμός επιρροής των προσυλλεκτικών χειρισμών (φυτοπροστατευτικοί ψεκασμοί, ψεκασμοί για την σκλήρυνση της σάρκας κλπ) στην αποτελεσματικότητα της συσκευασίας TA+ Y της StePac Δεν επηρεάζουν ……………. Επηρεάζουν λίγο Χ Επηρεάζουν αρκετά ……… Επηρεάζουν πολύ …………

29 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (συνέχεια)
Bαθμός επιρροής των παρακάτω μετασυλλεκτικών μεταχειρίσεων στην αποτελεσματικότητα της συσκευασίας TA+ Y της StePac (1θ =επηρεάζει θετικά λίγο , 5θ = επηρεάζει θετικά πολύ, 1Α =επηρεάζει αρνητικά λίγο, 5Α = επηρεάζει αρνητικά πολύ)

30 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (συνέχεια)
Tο επιπλέον κόστος (%) με το οποίο επιβαρύνουν την συσκευασία των κερασιών τα εξειδικευμένα προϊόντα συσκευασίας ΤΑ+Υ της StePac, συγκριτικά με τους συνήθεις τρόπους συσκευασίας : H τιμή της συσκευασίας ΤΑ+Υ , είναι περίπου διπλάσια από την τιμή των συμβατικών υλικών συσκευασίας

31 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (συνέχεια)
Η καλύτερη δυνατή σχέση CO2/O2 που επιτυγχάνεται με την φυσική ρύθμιση της ατμόσφαιρας από τα συσκευασμένα κεράσια και τη μεμβράνη συσκευασίας ΤΑ+Υ της StePac : 3-5% O2 15-20% CO2 Σε περίπου 6 ώρες χρονική επιμήκυνση της εφοδιαστικής αλυσίδας των κερασιών Τα κεράσια μπορούν να διατηρηθούν σε άριστη κατάσταση τουλάχιστον για 60 ημέρες στους 0 βαθμούς και 4 ημέρες στους 10 βαθμούς Κελσίου.

32 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (συνέχεια)
Tα σημαντικότερα πλεονεκτήματα της χρήσης συσκευασίας ΤΑ+Υ της StePac στην διακίνηση των κερασιών Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής Καλύτερη φρεσκάδα καρπού Δεν καφετιάζουν τα κοτσάνια Χωρίς χημικά Το σημαντικότερο μειονέκτημα Το υψηλό συγκριτικά κόστος

33 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Η ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ ΤΑ+Υ Γενικά :
Βοηθά στον καλύτερο έλεγχο της συντήρησης των κερασιών Επιμηκύνει την ζωή των κερασιών και βοηθά στην διατήρηση των οργανοληπτικών χαρακτηριστικών τους. Πρέπει να λάβουμε υπόψη: Πολύ αποτελεσματική στις μεσοπρώιμες ποικιλίες που αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των εμπορεύσιμων κερασιών. Μέτρια αποτελεσματική στις πολύ πρώιμες και όψιμες ποικιλίες.

34 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Πολύ αποτελεσματική στην « απώλεια φρεσκάδας», στην «απώλεια στιλπνότητας» (θαμπό χρώμα) και στην « αφυδάτωση». Αποτελεσματική στο «καφέτιασμα του ποδίσκου» , μετρίως αποτελεσματική στην αποκόλλησή του. Λιγότερο αποτελεσματική στο πρόβλημα της μονίλιας .

35 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Το επιπλέον κόστος χρήσης των συσκευασιών δικαιολογείται λόγω των οφελών που προσφέρει Σημαντική εφαρμογή για τις εξαγωγές γιατί κερδίζουμε χρόνο Ικανοποίηση πελατών κυρίως από τη διασφάλιση ποιοτικών χαρακτηριστικών των κερασιών

36 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Αξιοποίηση προσυλλεκτικών χειρισμών που μπορούν να συνδράμουν στην επιμήκυνση της ζωής των κερασιών και στην αντιμετώπιση της μονίλιας. Ένα συνδυασμό συσκευασίας «τροποποιημένης ατμόσφαιρας και υγρασίας» και «ενεργής» συσκευασίας

37 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
Η αποτελεσματικότητα της συσκευασίας TA+Yσε σχέση με τις ποικιλίες των κερασιών.

38 ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!!


Κατέβασμα ppt "ΓΕΛΑΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΡΑΦΑΗΛΙΑ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google