Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΈρασμος Κυπραίος Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Τρόποι αντιμετώπισης Ποιος είπε ότι η βία είναι μόνο σωματική;
Τρόποι αντιμετώπισης Ποιος είπε ότι η βία είναι μόνο σωματική; ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΩΝ ΒΡΑΣΝΩΝ
2
Ο κύκλος της βίας
3
Ο κανόνας του Μόλις το 15% των άμεσα εμπλεκομένων ανθρώπων παρεμβαίνουν Ωστόσο, όταν το κάνουν, έχουν επιτυχία 80% Αρκεί να παρέμβουν στα 10 πρώτα δευτερόλεπτα
4
Ποιοι μπορούν να βοηθήσουν
ΓΟΝΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΛΟΙΠΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟ ΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΩΝ
5
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού
Παρέχει υποστήριξη στο παιδί και του μεταδίδει το μήνυμα μέσα από την καθημερινή σχέση μαζί του, ότι μπορεί να του μιλήσει για οτιδήποτε τον απασχολεί Διαβεβαιώνει το παιδί ότι κανείς δεν αξίζει να γίνει θύμα εκφοβισμού και ότι το πρόβλημα που δημιουργήθηκε δεν ήταν δικό του λάθος Επικροτεί την πράξη του παιδιού ότι ανέφερε το πρόβλημα, ενισχύοντας την αντίληψη ότι δεν πρόκειται για «κάρφωμα» Εξακριβώνει το μέγεθος του προβλήματος Αναφέρει στο/στα/ παιδί /παιδιά ότι το σχολείο είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τον εκφοβισμό με επιτυχία Να ενημερώσει αμέσως τους γονείς, ζητώντας την συνεργασία τους Να ενισχύσει την αλληλεγγύη των παιδιών, ενεργοποιώντας την δυναμική και πρακτική συμμετοχή τους, ενισχύοντας την αντίληψη ότι είναι πρόβλημα που αφορά «όλους» Ενημερώνει την ομάδα των εκπαιδευτικών και τον διευθυντή του σχολείου
6
Πιο συγκεκριμένα Ακούει προσεκτικά τις διαφορετικές εκδοχές
Μιλά σε οποιονδήποτε άλλο ήταν μπροστά στο περιστατικό με την σχετική διακριτικότητα, προκειμένου τα παιδιά να νιώσουν ασφαλή Τονίζει στους εμπλεκόμενους ότι ο εκφοβισμός, καταδικάζεται από το σχολείο και ότι αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να σταματήσει άμεσα Ζητά από το παιδί-θύτη να δεσμευτεί ότι δεν θα επαναλάβει την πράξη του, παρέχοντας και σε αυτόν την αναγκαία στήριξη
7
Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς
Σχέση αποδοχής και διαρκούς υποστήριξης Χρόνος ενασχόλησης με το παιδί Ενίσχυση της αντίληψης ότι είναι πολύ σημαντικό τόσο τον ίδιο το παιδί σας όσο και αυτά που του συμβαίνουν Χρήση ενεργητικής ακρόασης Ενίσχυση της ενσυναίσθησης Ανάδειξη των συναισθημάτων που υπάρχουν πίσω από τις λέξεις του παιδιού Προστασία του παιδιού από οποιαδήποτε έκθεση σε βίαιη συμπεριφορά ψηφιακή και πραγματική
8
Επίσης Προσπαθούμε να έχουμε μαζί του μια μέρα την εβδομάδα, διάθεση και χρόνο για χαλαρή συζήτηση και παιχνίδι Τον βοηθάμε να «ανοιχτεί» με χαμόγελο και καλή διάθεση. Τα παιδιά μιλάνε πιο εύκολα σε χαμογελαστούς γονείς Δίνουμε πρωτοβουλίες μέσα στο σπίτι και έξω από αυτό Θέτουμε δίκαια και σαφή όρια Του μαθαίνουμε να λέει όχι Συζητάμε για το τι σημαίνει παραβατική συμπεριφορά Αν δούμε το παιδί χτυπημένο ή στεναχωρημένο διερευνούμε το γεγονός άμεσα και συνεργαζόμαστε με το σχολείο
9
Ακόμη μπορούμε Ομάδα εποπτείας και στήριξης της σχολικής κοινότητας για την αντιμετώπιση περιστατικών εκφοβισμού Εκπαίδευση των γονέων στη διαχείριση επίλυσης συγκρούσεων από ειδικούς Στήριξη του γονέα στην άσκηση του γονικού του ρόλου από άτυπα και θεσμοθετημένα δίκτυα ψυχοκοινωνικής στήριξης
10
Ο ρόλος των συνομηλίκων
Σύμφωνα με έρευνες το 85% των συνομηλίκων είναι παρόν σε επεισόδια εκφοβισμού. Κατά συνέπεια: Η τάξη πρέπει να λειτουργεί ως ενοποιημένη ομάδα, ενώ πρέπει να γίνονται προσπάθειες να αναπτύσσεται φιλία μεταξύ των παιδιών Αποφυγή υποομάδων και επικίνδυνων συμμαχιών Ενίσχυση της θετικής αλληλεπίδρασης Ενθάρρυνση και ενεργοποίηση θετικών συναισθημάτων για όλους τους συμμαθητές τους Ενεργοποίηση της αλληλεγγύης και του υποστηρικτικού κλίματος μεταξύ των παιδιών από μικρή ηλικία Ομάδα στήριξης μεγαλύτερων μαθητών για τα όλα τα παιδιά που το έχουν ανάγκη (με την εποπτεία των εκπαιδευτικών)
11
Μια ιστορία εκφοβισμού
Ο καλύτερός μου φίλος μου είπε ότι κάποια παιδιά τον παρενοχλούσαν στο σχολείο. Επειδή ήθελα να τον βοηθήσω, αποφάσισα να πάω να τους μιλήσω αλλά μετά από αυτή μου τη πράξη άρχισαν να κάνουν το ίδιο και σε μένα. Τώρα είμαστε και οι δύο θύματα εκφοβισμού, μας κοροϊδεύουν, μας πετούν διάφορα αντικείμενα και απειλούν ότι θα μας δείρουν. Αποφασίσαμε και οι δυο να κρατήσουμε τα στόματα μας κλειστά επειδή φοβόμαστε ότι τα πράγματα μπορεί να χειροτερέψουν. Αντρέας
12
Και να θυμάστε «..Το αύριο δεν το έχει εξασφαλίσει κανείς, είτε νέος, γέρος. Σήμερα μπορεί να είναι η τελευταία φορά που βλέπεις τους ανθρώπους που αγαπάς. Γι΄ αυτό μην περιμένεις άλλο, καν΄ το σήμερα, γιατί αν το αύριο δεν έρθει ποτέ, θα μετανιώσεις σίγουρα την ημέρα που δεν βρήκες χρόνο για ένα χαμόγελο, μια αγκαλιά, ένα φιλί και ήσουν πολύ ασχολημένος για να κάνεις πράξη, μια τελευταία τους επιθυμία. Κράτα αυτούς που αγαπάς κοντά σου, πες τους ψιθυριστά πόσο πολύ τους χρειάζεσαι, αγαπά τους και φέρσου τους καλά, βρες χρόνο για να τους πεις «συγνώμη» «συγχώρεσε με», «σε παρακαλώ», «ευχαριστώ» και όλα τα λόγια αγάπης που ξέρεις. Κανείς δεν θα σε θυμάται για τις κρυφές σου σκέψεις ….» Gabriel Garsia Marces
13
Προτεινόμενα βιβλία Έχει εκδοθεί το βιβλίο του Καθ. Dan Olweus από την Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. στα Ελληνικά µε τίτλο: «Εκφοβισµός και Βία στο Σχολείο. Τι γνωρίζουµε και τι µπορούµε να κάνουµε». Μίλα Μη Φοβάσαι. 3 ιστορίες για τη βία στο σχολείο». «Στον κήπο με τα παραμύθια» Ελένη Δικαίου, Βαγγέλης Ηλιόπουλος, Τζέµη Τασάκου. Εικονογράφηση: Λήδα Βαρβαρούση, Χρήστος Ζωίδης, Διατσέντα Παρίση, Βάσω Ψαράκη καιµαθητές «Πώς να µιλήσετε σε ένα παιδί ..για ».Σύνδεσµος γραµµένο από την διεπιστηµονική οµάδα της γραµµής-Σύνδεσµος. Επιστηµονική Εποπτεία: Ι.Τσιάντης, Αν. Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής Επιστηµονική Επιµέλεια: Δηµήτρης Τζίκας, Παιδοψυχίατρος,
14
Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας
Παναγιώτα Νεοκοσμίδου Εκπαιδευτικός –Κοινωνική λειτουργός –Msc στη Ψυχοπαιδαγωγική –Συστημική σύμβουλος
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.