Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Ισπανική Μουσική & Χορός
La Musica y el Baile Espanol
2
Ισπανικός Χορός Φλαμένκο
Το Φλαμένκο είναι ένας ισπανικός όρος που αφορά ένα είδος μουσικής και χορού, ο οποίος χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά κατά τον 19ο αιώνα. Το φλαμένκο ενσωματώνει μια σύνθετη μουσική και πολιτισμική παράδοση. Προήλθε αρχικά από την περιφέρεια της Ανδαλουσίας, όπου αναπτύχθηκε σαν ξεχωριστή υποκουλτούρα με κέντρα τη Σεβίλλη, το Κάδιξ και τη Μάλαγα. Στη συνέχεια όμως εξελίχτηκε σε χαρακτηριστικό κομμάτι του πολιτισμού ολόκληρης της Ισπανίας, ενσωματώνοντας και μετασχηματίζοντας λαϊκά μουσικά στοιχεία σε διαφοροποιημένες μουσικές φόρμες και από άλλες περιφέρειες, όπως η Μούρθια κι η Εξτρεμαδούρα.
4
Σαρδάνα Η σαρδάνα (sardana) είναι παραδοσιακός λαϊκός χορός που θεωρείται ο εθνικός χορός της Καταλονίας. Είναι συλλογικός χορός στον οποίον συμμετέχουν τόσο άνδρες όσο και γυναίκες πιασμένες από το χέρι σε έναν κλειστό κύκλο. Ο χορός, όπως τον γνωρίζουμε σήμερα χρονολογείται από τα μέσα του 19ου αιώνα.
5
Ισπανικοί Χοροί Τάγκο Πάσο Ντόμπλε Μάμπο
6
Τάγκο Οι ρίζες του τάγκο είναι πολλές και διαφορετικές:
η μουσική και τα τραγούδια των γκάουτσο (κάτοικοι της ενδοχώρας που ασχολούνται με την αγελαδοτροφία με παραδοσιακούς μεθόδους) που είχαν επιρροές από την Ανδαλουσία της Ισπανίας και συνοδευόταν από παλαμάκια και κτυπήματα με το τακούνι το Αφρικανικής προέλευσης (από το Κογκό) candombe που παιζόταν με κρουστά και οι αντίστοιχοι χοροί του μαύρου πληθυσμού το bel canto και η canzonetta των Ιταλών μεταναστών μαζί με το πιο εξευγενισμένο χορευτικό τους στυλ η Ισπανο-Κουβανική habanera το βαλς
7
Πάσο Ντόμπλε Η χώρα προέλευσης του Paso Doble είναι η Ισπανία και το όνομά του σημαίνει "διπλό βήμα". Ο χορός δημιουργήθηκε με βάση τις κινήσεις που κάνει ο ταυρομάχος κατά τη διάρκεια μιας ταυρομαχίας. Στο Paso Doble ο καβαλιέρος (ταυρομάχος) είναι αυτός που έχει περισσότερο πρωταγωνιστικό ρόλο από κάθε άλλο χορό. Η ντάμα θεωρείται πως παίζει είτε το ρόλο της κάπας, του κόκκινου πανιού που κρατά ο ταυρομάχος, ή το ρόλο του ταύρου, ανάλογα με τις συνθήκες. Είναι αλήθεια πως το Paso Doble αποτελεί έναν από τους πιο δραματικούς χορούς που υπάρχουν στον κόσμο.
8
Μάμπο Ήδη από τις αρχές του 1930 οι ορχήστρες Λατινοαμερικάνικης μουσικής όλο και πλήθαιναν στη Βόρειο Αμερική δίνοντας μια ανακατεμένη γεύση από Τάγκο, Σάμπα και Ρούμπα και προετοιμάζοντας το έδαφος για την ορμητική εισβολή του Μάμπο!! Το Mambo είναι η εξέλιξη του Κουβανέζικου «Danzon», το οποίο προήλθε από την Ισπανική «Contradanza». Στην πραγματικότητα, το Mambo είναι ο χορός που παρουσιάστηκε στην Αβάνα από το μουσικό Perez Prado το 1940, προκειμένου να προωθήσει την ομώνυμη μουσική. Και όμως, ξεκινώντας από την πόλη του Μεξικού, η μουσική αυτού του ανθρώπου δημιούργησε μια πραγματική επανάσταση που εξαπλώθηκε και αγαπήθηκε σε ολόκληρο τον κόσμο. Το Μάμπο είναι ένας ρυθμικός χορός που απαιτεί γρήγορες και απαλές κινήσεις. Μπορεί να χορεύει με ανεξάντλητο συνδυασμό από φιγούρες ανάλογα με την διάθεση του χορευτή.
9
Σύνδεση του φλαμένκο με τους κρητικούς χορούς
Ο έρωτας και ο πόλεμος, είναι ένα κοινό στοιχείο, το οποίο επικυρώνει το πάντρεμα της Ανδαλουσίας με την Κρήτη. Κοινή ρίζα του έρωτα και του πολέμου είναι το πάθος και η επιθυμία, αποφθέγματα των οποίων συναντάμε και στο φλαμέγκο και στους κρητικούς χορούς. Το χτύπημα της καστανιέτας (ειδικό παπούτσι που φοριέται στο φλαμένγκο) εκφράζει το ανείπωτο πάθος και την ανεκπλήρωτη επιθυμία που μεταδίδεται μέσα από ένα πέπλο αισθησιασμού από το χορευτή. Το χτύπημα των στιβανιών στους κρητικούς χορούς από την άλλη, είναι έκφραση της δύναμης, της γενναιότητας, της αντίστασης και της επιθυμίας για ελευθερία, στοιχεία που εδώ και αιώνες ενυπάρχουν στη Λεβεντογέννα. Η ένωση αυτή του ηφαιστειώδη χορού του φλαμένγκο με την εκρηκτικότητα και την επαναστατική πνοή των κρητικών χορών παρασύρει χορευτές και κοινό σε μια ρυθμική μάχη με απροσδιόριστα δαιμόνια ενώ, σε άλλες στιγμές, η εκφραστική μελαγχολία, η αρρενωπή διεκδίκηση, και η ανεκπλήρωτη επιθυμία κυριαρχεί στις μαγευτικές κινήσεις των χορευτών.
11
Ισπανική Μουσική Τα κύρια όργανα της Ισπανικής μουσικής είναι :
κιθάρα, πιατίνια, μαράκες και καστανιέτες. Η Ισπανική μουσική έχει μεγάλη ποικιλία. Η παραδοσιακή μουσική της Ισπανίας στηρίζεται στην καθολική εκκλησιαστική παράδοση που είναι κοινή σε όλη τη δυτική Ευρώπη με πολυφωνικές χορωδίες, ευρεία χρήση του εκκλησιαστικού οργάνου και κλασικούς θρησκευτικούς ψαλμούς. Μέσα από αυτό όμως έχει βγει μία ιδιαίτερη ισπανική παράδοση με το γνωστό Πάσο Ντόμπλε και της ραντσέρας.
12
Μαράκες Πιατίνια Καστανιέτες Κιθάρα
13
ΠΗΓΕΣ https://el.wikipedia.org http://www.sxa.gr/dances.html
Εικόνες Google
14
Ομάδα Εργασίας Αγάπη Πετρινού Μιχαέλα Παπαντωνοπούλου Κατερίνα Σκίντσα
Μαριλένα Νάζου Σίσσυ Πράσινου Αλεξάνδρα Σαμαρά
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.