Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«Επαγγελματικές Μονογραφίες» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μόσχου Σοφία

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«Επαγγελματικές Μονογραφίες» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μόσχου Σοφία"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «Επαγγελματικές Μονογραφίες» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μόσχου Σοφία
Γυμνάσιο Φούστανης Πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας Σχολικό έτος: Τάξη Γ’ «Επαγγελματικές Μονογραφίες» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μόσχου Σοφία

2 Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα
Γ1 Βρασίδου Χρυσούλα Γάτσος Αποστόλης Δημάκη Καλλιόπη Δημητρίου Χρήστος Δουλιόγλου Δέσποινα Ελευθεριάδου Αναστασία Ζουνίδου Αικατερίνη Ιωαννίδης Γρηγόριος Καραηλία Βαλασία Κόκκα Πασχαλίνα Όρλη Θεοδώρα Μπέντσης Ανδρέας Νικολαϊδου Ελένη Νύχτας Ιωάννης Γ2 Ουργαντζόγλου Αρσένιος Παρούτογλου Κυριάκος Παρούτογλου Μαρία Πετρόπουλος Μενέλαος Πετρούση Σρεφανία Ποζίνης Πέτρος- Ραφαήλ Πούντου Μαρία Σιδεράς Δημήτριος Σιδηρόπουλος Σάββας Στόικος Ιωάννης του Δημητρίου Στόικος Ιωάννης του Πέτρου Τζεμολάρι Αλέξανδρος Τραϊανός Θωμάς Χωλίδης Ειρήναρχος

3 ποιο δρόμο θα ακολουθήσω
Χάρη στον ΣΕΠ ξέρω ποιο δρόμο θα ακολουθήσω Μακάρι νάξερα πού πάω..... Tι είναι ο ΣΕΠ;

4 Στόχος του Επαγγελματικού Προσανατολισμού
να βοηθήσει τους μαθητές να λάβουν εκπαιδευτικές αποφάσεις για να σχεδιάσουν την επαγγελματική τους πορεία Να διευκολύνει την μετάβαση από την υποχρεωτική εκπαίδευση του γυμνασίου σ΄ένα χώρο που θα επιλέξουν μόνοι ανάλογα με τις επαγγελματικές προτιμήσεις τους

5 Ειδικότερα Να πληροφορηθούν έγκυρα και έγκαιρα για τις σπουδές, τα επαγγέλματα και την αγορά εργασίας. Να μάθουν πώς να αναζητούν, να αξιολογούν και να αξιοποιούν τις πληροφορίες, με βάση την προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη. Να διερευνήσουν τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους, τα ενδιαφέροντά , τις ικανότητες-δεξιότητές και τις αξίες τους, ώστε να κάνουν τις επιλογές που τους ταιριάζουν.  Να διευκολυνθούν στη διαδικασία λήψης απόφασης, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν συγκεντρώσει για τις εκπαιδευτικές τους επιλογές και τις επαγγελματικές τους προοπτικές.

6 Ανακαλύπτω τον εαυτό μου Πληροφόρηση Υγιεινή και ασφάλεια
Ο κόσμος της εργασίας Ανακαλύπτω τον εαυτό μου Συνήθεις μύθοι για την επαγγελματική σταδιοδρομία ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ Πληροφόρηση Λήψη απόφασης Υγιεινή και ασφάλεια εκπαιδευτικό σύστημα

7 Τι είναι οι επαγγελματικές μονογραφίες
Σύντομες περιγραφές επαγγελμάτων που δίνουν: τον ορισμό τους, τον τύπο της εκπαίδευσης που προυποθέτουν, τις δεξιότητες που απαιτούνται για την άσκησή τους, τις εργασιακές τους συνθήκες, την προοπτική εξέλιξης το περιβάλλον απασχόλησης

8 Στόχοι του Προγράμματος
Να ερευνήσουν τα διάφορα επαγγέλματα που τους ενδιαφέρουν Να συλλέγουν πληροφορίες και να ασκηθούν στη κριτική ανάγνωση τους Να συντάσσουν επαγγελματικές μονογραφίες Να συνδέουν τα επαγγέλματα με τον τρόπο ζωής που συνεπάγονται Να συνειδητοποιήσουν τις κλίσεις και να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους Να γνωρίσουν τις αλλαγές στο εργασιακό περιβάλλον που επιφέρουν παράγοντες όπως η εξέλιξη στην τεχνολογία Να πάρουν συνεντεύξεις από επαγγελματίες Στόχοι του Προγράμματος

9 Τρόπος προσέγγισης του θέματος
1ο στάδιο Ομαδική εργασία: συνεντεύξεις από τους καθηγητές του σχολείου, ηχογραφήσεις 2ο στάδιο Ατομική εργασία: συνέντευξη από επαγγελματίες της επιλογής τους από το κοινωνικό ή φιλικό τους περιβάλλον 3ο στάδιο Ατομική εργασία: έρευνα στο διαδίκτυο, συγκέντρωση πληροφοριών για διάφορα επαγγέλματα και σύνταξη μονογραφίιών

10 Θεματικοί άξονες του προγράμματος
Toμείς επαγγελμάτων (π.χ ιατρικά , αθλητικά, στρατιωτικά, αγροτικά επαγγέλματα) Σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον Μορφές απασχόλησης Επαγγελματικές συνθήκες Δικαιώματα και υποχρεώσεις εργαζομένων Τυπικά και ουσιαστικά προσόντα Επιλογη επαγγέλματος Οικονομική κρίση και επαγγελματα Πως επηρεάζει το επάγγελμα τη ζωή μας Αυτογνωσία και αυτοεκτίμηση Κοινωνικά οφέλη της εργασίας

11 Αποτελεί μια από τις δυσκολότερες αποφάσεις ειδικά για τα νέα άτομα.
Γίνεται ακόμη πιο δύσκολη μέσα στο περιβάλλον της οικονομικής κρίσης που βιώνουμε. Nα θυμάστε δεν υπάρχει μόνο ένα επάγγελμα που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις μας και στα ενδιαφέροντά μας.

12 Αυτογνωσία για τον τύπο της προσωπικότητας, τα ενδιαφέροντα, τις προτιμήσεις, τις κλίσεις, τα ταλέντα, τις επιδόσεις, τις ικανότητες και τις δεξιότητες. Προοπτικές των επαγγελμάτων των συνθηκών και αμοιβών εργασίας. Οικογενειακά και οικονομικά δεδομένα. Εκπαιδευτικά δεδομένα. Τυχαίοι παράγοντες.

13

14

15 Υπάρχουν επαγγέλματα και δραστηριότητες που όχι μόνο αντέχουν στην κρίση, αλλά πάνε καλύτερα από ότι τα προηγούμενα χρόνια.

16 Η σημασία της εργασίας

17 Η εργασία μας, ο επαγγελματικός μας προσανατολισμός μπορεί να ταυτιστεί με:
τον σχεδιασμό της ζωής μας επηρεάζει την προσωπικότητά μας τον τρόπο που ζούμε στην καθημερινότητά μας τις προσωπικές μας επιλογές την οικογενειακή και κοινωνική μας ζωή

18 Η εργασία προσφέρει στον άνθρωπο την δυνατότητα να εξασφαλίσει όλα εκείνα τα αναγκαία στοιχεία που συμβάλουν στην ικανοποίηση των βιοτικών και κοινωνικών του αναγκών. Η εργασία συντελεί στην πνευματική του ανάπτυξη Η εργασία συντελεί στην ανάπτυξη της κοινωνικότητας Η εργασία φέρνει τους ανθρώπους σε επικοινωνία

19 Μέσα από την Εργασία αναδεικνύονται
τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ενός ατόμου, οι ικανότητες και οι δεξιότητες του. Το άτομο εξελίσσεται. Επιτυγχάνεται η κοινωνική αναγνώριση, η ικανοποίηση προσωπικών φιλοδοξιών και η σύναψη κοινωνικών σχέσεων.

20

21 Ανακαλύπτοντας τον “μοναδικό” εαυτό μου
Προσωπικές και επαγγελματικές αξίες Ενδιαφέροντα και ασχολίες Κλίσεις, ταλέντα, ικανότητες Δεξιότητες-κλειδιά και δεξιότητες ζωής Ιδιαίτερα χαρακτηριστκά

22 ...και το τελικό προϊόν μας:
Ένας μικρός οδηγός 36 επαγγελμάτων με συνεντεύξεις και μονογραφίες

23 Επαγγέλματα που καλύψαμε:
1.Αγροτης 10.Διακοσμητης 19.Μουσικος 28.Φυσιοθεραπευτης 2.Ακροβατης 11.Δασοφυλακας 20.Κτηνιατρος 29.Στρατιωτικος 3.Αξιωματικος Στρατου Ξηρας 12.Αρτοποιος 21.Καθηγητης ξενων γλωσσων 30.Σιδηρουργος 4.Αεροπορος 13.Αγιογραφος 22.Λογιστης 31.Υλοτομος 5.Αστυνομικος 14.Ζαχαροπλαστης 23.Μαθηματικος 32.Πυροσβεστης 6.Γραμματεας 15.Ηλεκτρολογος αυτοκινητων 24.Φυσικος 33.Κοσμηματοπωλης 7.Γυμναστης 16.Ηθοποιος 25.Φαρμακοποιος 34.Οικονομολογος 8.Δασκαλος Ειδικης Αγωγης 17.Καρδιολογος 26.Φωτογραφος 35.Αεροσυνοδος 9.Δικηγορος 18.Κτηνοτροφος 27.Φιλολογος 36.Θεολογος

24 Άλλες δραστηριότητες στα πλαίσια του προγράμματος:
Επίσκεψη στο ΚΤΕΟ Παρουσίαση του εκπαιδευτικού προγράμματος του ΕΠΑΛ Επισκέψη στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή Παρουσίαση του εκπαιδευτικού προγράμματος του ΓΕΛ

25 Τι αποκομίσαμε από αυτό το πρόγραμμα Αποκτήσαμε δεξιότητες όπως:
αναζήτησης πληροφοριών στο διαδίκτυο αξιολόγησης και αξιοποίησης πληροφοριών ενεργού ακρόασης και συνεργασίας λήψης απόφασης και ανάληψης πρωτοβουλίας επικοινωνίας και ευελιξίας παρουσίασης των εργασιών μας ..και απολαύσαμε την εμπειρία παίζοντας τους “μικρούς ρεπόρτερ”

26 ...and remember... ..

27 “Αν κάνεις αυτό που αγαπάς μια ώρα σου φαίνεται σαν πέντε λεπτά , αν κάνεις κάτι που δεν ταιριάζει στο πνεύμα σου τα πέντε λεπτά τα νιώθεις σαν μια ώρα” Ken Robinson.

28 Ευχαριστούμε πολύ για την προσοχή σας!!!


Κατέβασμα ppt "«Επαγγελματικές Μονογραφίες» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μόσχου Σοφία"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google