Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΚαλυψώ Βασιλειάδης Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αγιολογία ΑΣΚΗΣΕΙΣ Διδάσκων: Καθηγητής Α. Αλεξάκης
2
Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.
3
Ασκήσεις-Θεωρία Θεωρία, Να απαντήσετε σε ΜΙΑ ερώτηση (2 μονάδες)
Θεωρία, Να απαντήσετε σε ΜΙΑ ερώτηση (2 μονάδες) 1) Τι γνωρίζετε για τα Αγιολογικά Μυθιστορήματα; 2) Να αναφέρετε τα χαρακτηριστικά μιάς από τις 4 κατηγορίες Νεομαρτύρων.
4
Ασκήσεις-Θεωρία…συνέχεια
Θεωρία, Να απαντήσετε σε ΜΙΑ ερώτηση (2 μονάδες) 1) Τι γνωρίζετε για το Μηνολόγιο του Συμεώνος του Μεταφραστού; 2) Να αναφέρετε τέσσερα είδη αγιολογικών κειμένων και αναπτύξετε ένα από αυτά (όχι πάνω από 10 σειρές για την ανάπτυξη).
5
Ασκήσεις-Μετάφραση Κείμενο Α΄: Να μεταφράσετε το κείμενο (4 μονάδες)
Κείμενο Α΄: Να μεταφράσετε το κείμενο (4 μονάδες) 1.2* Μάξιμος ὁ λαμπρότατος εἶπεν πρὸς αὐτόν· «Ἀπρεπὲς πρᾶγμα κατέχεις καὶ ἀπεναντίας τῶν προσταγμάτων τῶν αὐτοκρατόρων ἡμῶν». Καλβισιανὸς κορρέκτωρ εἶπεν· «Ταῦτα πόθεν εἰσίν; εἰ ἐκ τῆς οἰκίας σου ἐξενέχθησαν;» ὁ μακάριος Εὖπλος εἶπεν· «Οὐκ ἔχω οἰκίαν· τοῦτο καὶ ὁ κύριος οἶδεν».
6
Ασκήσεις-Μετάφραση…συνέχεια
1.3 Καλβισιανὸς εἶπεν· «Σὺ προεκόμισας αὐτὰ ἐνθάδε;» Εὖπλος εἶπεν· «Ἠνέχθησαν ὧδε ὑπ᾽ ἐμοῦ, καθὼς καὶ αὐτὸς ὁρᾷς». Καλβισιανὸς κορρέκτωρ εἶπεν· «Κἀγὼ οἶδα ὅτι σὺ αὐτὰ προήγαγες ἐμοῦ παρόντος, κατενώπιόν μου. τί οὖν εἰσὶν ταῦτα; ἀνάγνωθι καὶ εἰπέ μοι» καὶ ὡς ἀνέγνω τὸ κατὰ Ματθαῖον καὶ κατὰ Μᾶρκον <καὶ> κατὰ Λουκᾶν καὶ κατὰ Ἰωάννην ἅγια εὐαγγέλια, Καλβισιανὸς κορρέκτωρ εἶπεν πρὸς τὸν μακάριον Εὖπλον· «<Τί> ταῦτα εἰσίν;» ὁ μακάριος Εὖπλος εἶπεν· «Ὁ νόμος κυρίου τοῦ θεοῦ μού ἐστιν, ὅνπερ παρέλαβον παρ᾽ αὐτοῦ».
7
Ασκήσεις-Ερωτήσεις Απαντήστε σε 2 ΜΟΝΟ ερωτήσεις (1 μονάδα)
Απαντήστε σε 2 ΜΟΝΟ ερωτήσεις (1 μονάδα) i) Τί είδους κείμενο είναι το παραπάνω; Μπορείτε να παραθέσετε την φράση και τις επιμέρους μεμονωμένες λέξεις όπου φαίνεται η επέμβαση του Χριστιανού «ἐκδότη» τοῦ κειμένου; ii) Να παραθέσετε δύο σχήματα λόγου. iii) Μπορείτε να εντοπίσετε ένα τουλάχιστον δικονομικό/δικαστικό χαρακτηριστικό στον παραπάνω διάλογο;
8
Ασκήσεις-Μετάφραση Κείμενο Α΄: Να μεταφράσετε το κείμενο (4 μονάδες)
Κείμενο Α΄: Να μεταφράσετε το κείμενο (4 μονάδες) Vita Barlaam et Joasaph : Ἐκέλευσε δὲ γενέσθαι ἐκ ξύλων βαλάντια τέσσαρα. καὶ τὰ μὲν δύο περικαλύψας πάντοθεν χρυσίῳ, καὶ ὀστᾶ νεκρῶν ὀδωδότα βαλὼν ἐν αὐτοῖς, χρυσαῖς περόναις κατησφαλίσατο. Τὰ δὲ ἄλλα πίσσῃ καὶ ἀσφάλτῳ καταχρίσας, λίθων τιμίων καὶ μαργάρων ἐπλήρωσε καὶ πάσης μυρεψικῆς εὐωδίας, σχοινίοις τε τριχίνοις ταῦτα περισφίγξας, ἐκάλεσε τοὺς μεμψαμένους αὐτῷ μεγιστᾶνας ἐπὶ τῇ τῶν ἀνδρῶν ἐκείνων ὑπαντήσει, καὶ προθέμενος αὐτοῖς τὰ τέσσαρα βαλάντια προετρέπετο ἀποτιμήσασθαι πόσου μὲν ταῦτα, πόσου δὲ ἐκεῖνα τιμήματός εἰσιν ἄξια.
9
Ασκήσεις-Μετάφραση…συνέχεια
Οἱ δὲ τὰ μὲν δύο τὰ κεχρυσωμένα τιμῆς ὅτι πλείστης εἶναι διωρίζοντο. «Ἔξεστι γάρ», φησίν, «ἐν αὐτοῖς διαδήματα βασιλικὰ καὶ ζώνας ἀποκεῖσθαι»,·τὰ δὲ τῇ πίσσῃ καὶ ἀσφάλτῳ κατακεχρισμένα εὐτελοῦς τινος καὶ οἰκτροῦ τιμήματος ἄξια ἔλεγον.
10
Ασκήσεις- Ερωτήσεις Απαντήστε σε 2 ΜΟΝΟ ερωτήσεις (1 μονάδα)
Απαντήστε σε 2 ΜΟΝΟ ερωτήσεις (1 μονάδα) i) Τί είδους είναι το κείμενο από το οποίο προέρχεται το παραπάνω απόσπασμα και σε ποιό επιμέρους αγιολογικό είδος ανήκει το συγκεκριμένο επεισόδιο που περιγράφεται σε αυτό το χωρίο; ii) Να παραθέσετε δύο σχήματα λόγου iii) Να αναφέρετε έναν τουλάχιστο μεταγενέστερο Ευρωπαίο δραματουργό που χρησιμοποίησε το μοτίβο των «βαλαντίων» και να ονομάσετε το έργο στο οποίο το χρησιμοποίησε. Με ποιά νεοελληνική παροιμία ταιριάζει το ηθικό συμπέρασμα του όλου επεισοδίου από το οποίο προέρχεται το παραπάνω απόσπασμα;
11
Ασκήσεις-Μετάφραση Κείμενο Β΄: Να μεταφράσετε το κείμενο (3 μονάδες)
Κείμενο Β΄: Να μεταφράσετε το κείμενο (3 μονάδες) Apophthegmata patrum : Καθεζομένου ποτὲ τοῦ ἀββᾶ Σιλουανοῦ εἰς τὸ ὄρος τὸ Σινά, ἀπῆλθεν ὁ μαθητὴς αὐτοῦ Ζαχαρίας εἰς διακονίαν, καὶ λέγει τῷ γέροντι· «Ἀπόλυσον τὸ ὕδωρ, καὶ πότισον τὸν κῆπον». Ὁ δὲ ἐξελθὼν ἔσκεπε τὴν ὄψιν αὐτοῦ τῷ κουκουλίῳ, καὶ μόνον τὰ ἴχνη αὐτοῦ ἔβλεπε. Παρέβαλε δὲ ἀδελφὸς αὐτῇ τῇ ὥρᾳ· καὶ ἰδὼν αὐτὸν ἀπὸ μακρόθεν, κατενόει τί ἐποίησεν. Εἰσελθὼν δὲ ὁ ἀδελφὸς πρὸς αὐτὸν, εἶπεν· «Εἰπέ μοι, ἀββᾶ, τί τὸ πρόσωπόν σου κατεσκέπασας τῷ κουκουλίῳ, καὶ οὕτως τὸν κῆπον ἐπότιζες;» Λέγει αὐτῷ ὁ γέρων· «Τέκνον, ἵνα μὴ ἴδωσιν οἱ ὀφθαλμοί μου τὰ δένδρα, καὶ ἀπασχοληθῇ ὁ νοῦς μου ἀπὸ τῆς ἐργασίας αὐτοῦ εἰς αὐτά».
12
Ασκήσεις-Μετάφραση…συνέχεια
Κείμενο Β΄: Να μεταφράσετε το κείμενο (3 μονάδες) Apophthegmata patrum : Ἔλεγον περὶ τοῦ ἀββᾶ Σιλουανοῦ, ὅτι ἐξῆλθεν ὁ μαθητὴς αὐτοῦ Ζαχαρίας χωρὶς αὐτοῦ· καὶ λαβὼν τοὺς ἀδελφούς, ἔστρεψε τὸν φραγμὸν τοῦ κήπου, καὶ μείζονα αὐτὸν ἐποίησε. Μαθὼν οὖν ὁ γέρων, ἔλαβε τὸ μηλωτάριον αὐτοῦ, καὶ ἐξῆλθε, καὶ λέγει τοῖς ἀδελφοῖς· «Εὔξασθε περὶ ἐμοῦ». Οἱ δὲ ἰδόντες αὐτὸν, ἔπεσον εἰς τοὺς πόδας αὐτοῦ, λέγοντες· «Εἰπὲ ἡμῖν τί ἐστιν ὃ ἔχεις, Πάτερ». Ὁ δὲ πρὸς αὐτοὺς ἔφη· «Οὐκ εἰσέρχομαι ἔσω, οὐ καταβαίνει τὸ μηλωτάριον ἀπ᾽ ἐμοῦ, ἕως οὗ ἐνέγκητε τὸν φραγμὸν εἰς τὸν πρῶτον αὐτοῦ τόπον». Οἱ δὲ πάλιν ἔστρεψαν τὸν φραγμὸν, καὶ ἐποίησαν αὐτὸν ὡς ἦν. Καὶ οὕτως ὁ γέρων ὑπέστρεψε εἰς τὸ κελλίον αὐτοῦ.
13
Τέλος Ενότητας
14
Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.
15
Σημειώματα
16
Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου
Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0. Έχουν προηγηθεί οι κάτωθι εκδόσεις: Έκδοση 1.0 διαθέσιμη εδώ.
17
Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Διδάσκων: Καθηγητής Α. Αλεξάκης. «Αγιολογία. ΑΣΚΗΣΕΙΣ». Έκδοση: 1.0. Ιωάννινα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:
18
Σημείωμα Αδειοδότησης
Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή, Διεθνής Έκδοση 4.0 [1] ή μεταγενέστερη. [1]
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.