Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
15ο Γυμνάσιο –Λ.Τ Β΄ Λυκείου Τμήμα 3ο
Ερευνητική Εργασία 15ο Γυμνάσιο –Λ.Τ Β΄ Λυκείου Τμήμα 3ο
2
ΘΕΜΑ Η επίδραση του facebook στην προσωπικότητα και τις καταναλωτικές μας συνήθειες
3
Ελένη Βόσσου Ευγενία Γκαρέλη Γιώργος Δημόπουλος Νίκος Μπατζάνας
1η ομάδα Ελένη Βόσσου Ευγενία Γκαρέλη Γιώργος Δημόπουλος Νίκος Μπατζάνας
4
Βάιος Παπακωνσταντίνου
2η Ομάδα Νίκος Λαβός Παναγιώτης Νάρης Βάιος Παπακωνσταντίνου Κωνσταντίνος Τίρχας
5
Χριστίνα Θάνου Μιλτιάδης Φρύδας Κωνσταντίνος Ψύρρας
3η Ομάδα Χριστίνα Θάνου Μιλτιάδης Φρύδας Κωνσταντίνος Ψύρρας
6
Νίκος Λιάπης Γιώργος Μαλισόβας Αποστόλης Τσαγαλιώτης
4η Ομάδα Νίκος Λιάπης Γιώργος Μαλισόβας Αποστόλης Τσαγαλιώτης
7
Πάνου Δήμητρα Θεολόγος
Επιμέλεια Πάνου Δήμητρα Θεολόγος
8
Το Συμβόλαιό μας
9
Η εργασία μας Αρχίζουμε……
10
Η εποχή μας χαρακτηρίζεται ως η εποχή της παγκοσμιοποίησης, της τεχνολογίας και των γρήγορων ταχυτήτων. Η τεχνολογία ενθουσιάζει, αλλά και διχάζει ως προς τις επιπτώσεις της, οι κοινωνίες δοκιμάζονται ως προς τη συνοχή και τον προσανατολισμό του σύγχρονου πολιτισμού μας. Όλη αυτή η κρίση γεννά πλήθος προβλημάτων που πλήττουν το σύγχρονο άνθρωπο.
11
Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Από τα διαδεδομένα επιτεύγματά της, είναι χωρίς αμφισβήτηση το Διαδίκτυο, το οποίο έχει πλέον εισβάλλει στην καθημερινότητά μας, δεσμεύοντας μάλιστα, μεγάλο μέρος του χρόνου μας. Ιδιαίτερα οι νέοι, ως βασικοί χρήστες του ηλεκτρονικού υπολογιστή, φαίνεται να αφιερώνουν σήμερα πολλές ώρες στο Internet, κυρίως σε διαδικτυακά παιχνίδια και σελίδες κοινωνικής δικτύωσης.
12
Facebook Ο ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης του facebook ιδρύθηκε στις 4 Φεβρουαρίου του 2004 και έκτοτε έγινε η πιο πολυσυζητημένη ιστοσελίδα στον κυβερνοχώρο. Είναι από τους δημοφιλέστερους ιστοτόπους στον οποίο κάθε χρήστης-μέλος έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει το προσωπικό του προφίλ, αλλά και να συνομιλήσει με τους υπολοίπους χρήστες γρήγορα και, φυσικά, ΔΩΡΕΑΝ.
13
Εάν κάνουμε κυριολεκτικά μετάφραση του όρου facebook η λέξη που θα προκύψει είναι προσωποβιβλίο. Ένα αρχείο δηλαδή με όλες μας τις δημοσιεύσεις ,τις προτιμήσεις , τις αντιλήψεις, ένα βιβλίο γραμμένο για εμάς, για την προσωπικότητά μας.
14
Οι έφηβοι Είναι γεγονός πως οι έφηβοι περνούν σήμερα πολύ χρόνο μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή, συχνά επισκεπτόμενοι το facebook. Παρά την έμμεση επικοινωνία που προσφέρει ο συγκεκριμένος ιστότοπος, ο χρήστης δεν έρχεται σε ουσιαστική επαφή με τους γύρω του, με αποτέλεσμα να κλείνεται στον εαυτό του και, σε πολλές περιπτώσεις, να αποξενώνεται από το περιβάλλον του.
15
Επιπλέον, ο έφηβος σήμερα παραμερίζει τις δραστηριότητές του, πέρα από το διάβασμα, οι οποίες, υπό φυσιολογικές συνθήκες βοηθούν τον άνθρωπο και τον καθοδηγούν προκειμένου να ανακαλύψει και να αναπτύξει τα ταλέντα και τις κλίσεις του.
16
Με τον περιορισμό αυτών των ασχολιών, ο σύγχρονος νέος αδυνατεί να διαμορφώσει μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα, αναλώνεται σε ανούσια πράγματα και ξεχνά να ζει.
17
Σε άρθρο του στην εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ στις με θέμα «Διαδίκτυο …αρωγός ή χειραγωγός» ο φιλόλογος Αναστάσιος Δασταυρίδης μεταξύ άλλων αναφέρει: «Ο νέος γοητεύεται από την εικόνα, την αμεσότητα της επικοινωνίας, επιδιώκει τη διεύρυνση του κοινωνικού του γίγνεσθαι και αποζητά τη δημιουργία και την ταυτόχρονη βίωση σε ένα κόσμο ηλεκτρονικό, παράλληλο του πραγματικού βίου.
18
Μαζοποίηση Τα περισσότερα ερεθίσματα που δέχεται είναι κατευθυνόμενα, με σκοπό την ποδηγέτησή του, με αποτέλεσμα να μην έχει κριτική σκέψη. Πιστεύει και αποδέχεται ό,τι του προσφέρουν ως «καλό» χωρίς αντιρρήσεις, οδηγώντας τον στη μαζοποίηση. Δεν αποτελεί πλέον ξεχωριστή και αυτόνομη οντότητα.
19
Η επίδραση του facebook στη ζωή των νέων
Το facebook, εκτός από μέσο επικοινωνίας, αποτελεί και τρόπο μετάδοσης των ενδιαφερόντων και των δραστηριοτήτων με τις οποίες καταπιάνονται. Οι χρήστες του facebook έχουν τη δυνατότητα επαφής με χιλιάδες άλλους χρήστες από όλο τον κόσμο. Κάτι τέτοιο έχει θετικά και αρνητικά αποτελέσματα, ενώ ο χρήστης έχει πρόσβαση σε ήθη, έθιμα ή παραδόσεις διαφορετικών χωρών. Μπορεί επίσης να επηρεαστεί από αρνητικές συνήθειες και ενδιαφέροντα (κάπνισμα, αλκοόλ κ.τ.λ. ).
20
Το γεγονός ότι μπορούμε να μάθουμε πώς πέρασαν την ημέρα τους οι φίλοι και οι γνωστοί μας κάθε στιγμή, ακόμη κι όταν μας χωρίζουν χιλιάδες χιλιόμετρα, είναι καταπληκτικό, καθώς μας κάνει να νιώθουμε ότι διατηρούμε επαφή με πρόσωπα που βρίσκονται μακριά, αλλά και γενικότερα με τα τεκταινόμενα. Αυτή όμως η νέα πραγματικότητα έχει και μια σκοτεινή πλευρά…
21
Παρατηρούμε, δηλαδή τις φιλίες στις μέρες μας να αναπτύσσονται μέσω ενός Η/Υ, χωρίς να υπάρχει ουσιαστική επικοινωνία και προσωπική επαφή, τα απαραίτητα δηλαδή συστατικά μιας δυνατής φιλίας που θα αντέξει στο χρόνο.
22
Οι διαπροσωπικές σχέσεις πέρασαν σε νέο επίπεδο και η προθυμία μας να ξεμπροστιάσουμε κάθε τι προσωπικό και ιδιωτικό μας, χωρίς κανένας να μας υποχρεώνει άμεσα έγινε και αυτό αυτονόητο.
23
Δεν φωτογραφιζόμαστε πλέον για να κρατήσουμε την ανάμνηση μιας ευχάριστης στιγμής, αλλά για να προβάλλουμε τις φωτογραφίες μας στο facebook, με στόχο να μαζέψουμε όσο το δυνατόν περισσότερα like, νομίζοντας ότι αποτελούν κριτήριο της προσωπικότητάς μας. Αυτά τα like είναι μια αέναη ανταλλαγή ανασφάλειας και το προσωποβιβλίο είναι το μαλακό μαξιλαράκι που την παροτρύνει και την διατηρεί.
24
Ανέραστη διαδικασία κάθε φωτογραφία, κρύα, υποκριτική διαδικασία
Ανέραστη διαδικασία κάθε φωτογραφία, κρύα, υποκριτική διαδικασία. Μέχρι χτες περπατούσαμε στο δρόμο αποπνέοντας ο ένας στον άλλο μυστήριο και γοητεία για αυτό που μέσα μας κρυμμένο μας έκανε μοναδικούς, πολύπλοκους, σήμερα όλοι ακέραιοι απολαμβάνουμε το μεγαλείο της απολυτότητας και μεγαλοπιανόμαστε πίσω από ηλεκτρονικά προφίλ, ενός εαυτού που η κοινωνία μας ζήτησε να έχουμε.
25
Ο εθισμός Οι δυνατότητες που μπορεί να παρέχει το facebook είναι πολύ δελεαστικές κι έτσι είναι λογικό οι χρήστες -κυρίως οι έφηβοι- να εθίζονται χρησιμοποιώντας τες. Οι ώρες που αφιερώνουν στην κοινωνική δικτύωση μπορεί να έχουν σοβαρές επιπτώσεις στη μόρφωση και την παιδεία του ατόμου, διότι δεν αφιερώνεται ο χρόνος που πρέπει στις σπουδές του. Κάποιες από τις αρνητικές απόρροιες είναι η αδυναμία συγκέντρωσης στη μελέτη, κάκιστη σχολική επίδοση και εξάρτηση από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
29
Ως αποτέλεσμα, ο συγκεκριμένος τρόπος επικοινωνίας δημιουργεί ανθρώπους και κυρίως νέους απόμακρους και εσωστρεφείς, που θεωρούν ότι η μεγαλύτερη ευτυχία του ανθρώπου είναι είτε η αποδοχή ενός αιτήματος φιλίας ή, ακόμα χειρότερα, ένα «like» από άλλα άτομα, δημιουργώντας τους πολλές φορές, εκτός από πνευματική άμβλυνση, και ψυχολογικά προβλήματα.
30
greeklish Επιπλέον, το facebook, απ’ την αρχή της δημιουργίας του, έχει εισαγάγει ως επίσημη γραφή ένα γλωσσικό μόρφωμα με την ονομασία γκρήκλις (greeklish). Πολλοί άνθρωποι καθημερινώς χρησιμοποιούν τη σελίδα αυτή ως μέσο άμεσης επικοινωνίας με άλλους ανθρώπους απ’ όλο τον κόσμο. Όμως, οι νέοι και ειδικότερα οι έφηβοι εθίζονται στη σελίδα αυτή και φτάνουν πολλές φορές στα όρια της κατάχρησης. Μεγαλύτερη καταστροφή, μάλιστα, αποτελεί η συνήθεια των νέων αυτών ανθρώπων στο να χρησιμοποιούν μια γλώσσα που δεν διδάσκεται στο σχολικό τους περιβάλλον και τη χρησιμοποιούν μόνο στην επικοινωνία τους με εικονικά προφίλ.
31
Έτσι, με την ανοχή του κράτους στα ζητήματα εκπαίδευσης και στη χρήση του γλωσσικού αυτού μορφώματος στο γραπτό αλλά και στον προφορικό λόγο, οδηγείται η μητρική μας γλώσσα νομοτελειακά σε καταστροφή. Ελπιδοφόρο είναι το γεγονός ότι η γλωσσική αυτή τάση έχει ήδη αρχίσει να υποχωρεί.
32
Επιστημονικές έρευνες
Το facebook λοιπόν επηρεάζει θετικά και αρνητικά τη ζωή των ανθρώπων -και κυρίως των νέων- στη ζωή τους, στη διαμόρφωση του χαρακτήρα τους, στην ιδεολογία τους αλλά και στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.
33
Σύμφωνα με μια έρευνα του Πανεπιστημίου του Michigan, το επίπεδο ικανοποίησης και χαράς στη ζωή 82 νεαρών ενηλίκων ελαττώθηκε σημαντικά μετά από 2 εβδομάδες, καθώς η χρήση του facebook είχε τραγική επιρροή στην καθημερινή ζωή τους.
36
Από την άλλη, σύμφωνα με μια πιο αισιόδοξη έρευνα που έγινε πρόσφατα (23 Ιανουαρίου 2014 ΣΚΑΪ ), θεωρείται πιθανό το facebook μέχρι το 2017 να χάσει το 80% των χρηστών του.
37
Oι κίνδυνοι Οι ειδικοί ασφάλειας προειδοποιούν για τους κινδύνους που υπάρχουν όταν οι χρήστες του Facebook ή άλλων κοινωνικών δικτύων, ανεβάζουν προσωπικές πληροφορίες στο προφίλ τους...
38
Καλό είναι λοιπόν οι χρήστες στο προφίλ τους στο Facebook να μην γράφουν την ημερομηνία γεννήσεώς τους, όπως επίσης την οικογενειακή τους κατάσταση, να μην ανεβάζουν φωτογραφίες των παιδιών τους και φυσικά ποτέ να μην δίνουν πληροφορίες για τα μελλοντικά τους σχέδια...
39
Οι ειδικοί αναφέρουν ότι μόνο με τα παραπάνω στοιχεία, oι hackers μπορούν να πλαστογραφήσουν μια ταυτότητα ενώ με την πληροφορία ότι κάποιος μόλις χώρισε, ή ότι είναι αδέσμευτος, μπορεί να δεχθεί ενοχλητικά μηνύματα από άγνωστους χρήστες ή να τύχει εκμετάλλευσης από ασυνείδητους.
40
Επίσης όταν οι χρήστες μετράνε αντίστροφα στο στάτους τους για το πότε θα πάνε ταξίδι ή διακοπές κλπ γνωστοποιούν στους διαρρήκτες, πότε θα λείπουν από το σπίτι και απλά χρησιμοποιώντας τα στοιχεία που ο ίδιος ο χρήστης έχει δώσει στο Facebook, μπορούν πολύ εύκολα να μάθουν που μένει...
41
Τέλος σύμφωνα με τους ειδικούς, οι φωτογραφίες που μπορεί να ανεβάζει κάποιος με τα παιδιά του, μπορεί να χρησιμοποιηθούν σε ιστοσελίδες παιδικής πορνογραφίας, ή εάν πρόκειται για λίγο μεγαλύτερα κορίτσια μπορεί να γίνει χρήση των στοιχείων τους για τη δημιουργία ψεύτικου προφίλ ή ακόμα και για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των παιδιών και στη συνέχεια να προβούν σε εγκληματικές πράξεις.
42
Και τώρα διαφημίσεις…….
43
Αναμφίβολα το internet αλλά και το facebook επηρεάζουν εκατομμύρια νέους και στο μέρος που αφορά τα πάσης φύσεως προϊόντα και τις υπηρεσίες.
44
Μέσω των διαφημίσεων που προβάλλονται διαρκώς στο facebook προωθεί σε κάθε άτομο εκείνα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που συνάδουν με τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις που το ίδιο έχει εκδηλώσει κατά τη δραστηριότητά του στον ιστότοπο.
45
Με τον τρόπο αυτό επηρεάζει το ντύσιμο των ανθρώπων και τη μόδα γενικότερα καθώς πέραν των διαφημίσεων, ακόμα και μέσω των φωτογραφιών ή των κοινοποιήσεων που οι ίδιοι οι χρήστες αναρτούν στο facebook διαμορφώνονται οι σύγχρονες τάσεις.
46
Στον τομέα της διασκέδασης εμφανής και αναμφίβολη είναι η επιρροή του facebook. Μέσα από διάφορες διαφημίσεις που προβάλλονται καθημερινά στην αρχική σελίδα κάθε χρήστη επηρεάζονται αισθητά οι ψυχαγωγικές του συνήθειες. Οι διαφημίσεις αυτές μπορεί να προέρχονται από άλλους χρήστες οι οποίοι είτε έχουν δημοσιεύσει ή κάνουν το γνωστό σε όλους μας “like” είτε έχουν κοινοποιήσει τοποθεσίες και μαγαζιά που έχουν επισκεφθεί. Βέβαια και τα ίδια τα μαγαζιά διαφημίζονται μέσω facebook.
47
Στον τομέα της διατροφής το facebook ακολουθεί κυκλική διεργασία
48
Το facebook ασκεί άμεση επιρροή και στον τομέα ταξίδια και διακοπές
Το facebook ασκεί άμεση επιρροή και στον τομέα ταξίδια και διακοπές. Σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά τουριστικά γραφεία τα οποία διαθέτουν προσωπική σελίδα στο facebook και μέσω αυτής της σελίδας διαφημίζουν τουριστικά πακέτα τα οποία επιλέγει ο κόσμος για να κάνει τις διακοπές του. Επίσης οι σελίδες αυτές διαθέτουν αρχείο με φωτογραφίες από προηγούμενες εκδρομές αυτών των γραφείων και έτσι επηρεάζουν αλλά και ενημερώνουν τους καταναλωτές που θέλουν να επιλέξουν τον τόπο των διακοπών τους.
49
Τελειώνοντας την εργασία μας, λοιπόν, θέλουμε να επισημάνουμε τα εξής:
Είναι επιτακτική ανάγκη οι χρήστες του facebook να αντιληφθούν την ευθύνη που συνεπάγεται η συμμετοχή σε αυτό ή άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να μην χρησιμοποιούν είτε την ανωνυμία είτε την ασφάλεια που τους παρέχει η οθόνη του υπολογιστή εις βάρος τρίτων.
50
Δεν προσβάλλουμε και δεν σχολιάζουμε την εξωτερική εμφάνιση του άλλου
Δεν προσβάλλουμε την προσωπικότητα του άλλου Δεν κάνουμε ασεβή σχόλια για τη θρησκεία ή την καταγωγή κάποιου (Δεν προωθούμε ρατσιστικές συμπεριφορές) Δε δημοσιεύουμε στοιχεία ενός γνωστού μας χωρίς τη συγκατάθεσή του Δε δημοσιεύουμε προσωπικά δεδομένα Δεν προκαλούμε με τη συμπεριφορά μας
51
Δεν ξεχνούμε λοιπόν: Προστασία της ιδιωτικότητας και σεβασμός στους κανόνες ηθικής
52
ΤΕΛΟΣ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.