Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διοίκηση τάξης (Classroom management)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διοίκηση τάξης (Classroom management)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διοίκηση τάξης (Classroom management)

2 Διοίκηση Τάξης και Διδακτική
Διοίκηση τάξης (classroom management) : μια σειρά από συγκεκριμένες ενέργειες και δραστηριότητες του εκπαιδευτικού, με τις οποίες εγκαθιδρύει και διατηρεί συνθήκες που επιτρέπουν την επίτευξη των διδακτικών στόχων σε ένα θετικό μαθησιακό κλίμα

3 Διοίκηση τάξης (Classroom management)
Στόχος: η δημιουργία και διατήρηση συνθηκών, έτσι ώστε η διδασκαλία να μπορεί να διεξαχθεί ικανοποιητικά

4 Διοίκηση τάξης (Classroom management)
Οι μαθητές θα πρέπει να γνωρίζουν εκ των προτέρων τι αναμένεται από αυτούς μέσα στην τάξη – σαφής διατύπωση κανόνων – μαθησιακό συμβόλαιο

5 Διοίκηση τάξης (Classroom management)
Ο εκπαιδευτικός εκδηλώνει έμπρακτα το ενδιαφέρον του για την υλοποίηση των κανόνων αυτών Παρακολουθεί, ανατροφοδοτεί και θέτει με τους μαθητές, κανόνες συμπεριφοράς, προσδιορίζοντας με ακρίβεια τις λογικές συνέπειες που συνεπάγεται η παραβίαση των κανόνων

6 Διοίκηση τάξης (Classroom management)
Οι κανονισμοί συμπεριφοράς στην τάξη, όταν συντάσσονται με την ενεργή συμμετοχή και των ίδιων των μαθητών έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες τήρησης και εφαρμογής

7 Διοίκηση τάξης (Classroom management)
Όταν η παραβίαση των κανόνων περνάει χωρίς συνέπειες : δημιουργείται «ιστορικό προηγούμενο» σιωπηρής νομιμοποίησης παραβατικών συμπεριφορών επικρατεί σύγχυση και δυσαρέσκεια ως προς την ύπαρξη ή μη κανόνων

8 Διοίκηση τάξης (Classroom management)
Στρατηγικές αντιμετώπισης προβλημάτων (α) πειθαρχίας Στρατηγικές Στρατηγικές πρόληψης παρέμβασης

9 Διοίκηση τάξης (Classroom management)
Στρατηγικές αντιμετώπισης προβλημάτων (α) πειθαρχίας Βασική αρχή: η πρόβλεψη των προβλημάτων είναι σημαντικότερη και προτιμότερη από την αντιμετώπισή τους

10 Διοίκηση Τάξης και Διδακτική
Fontana :6η στρατηγική διαμόρφωσης μαθησιακού κλίματος: Διαχειριστείτε με ψυχραιμία και παιδαγωγική συναίσθηση τις παραβατικές συμπεριφορές

11 Διοίκηση τάξης (Classroom management)
Στρατηγικές πρόληψης: Αμοιβές-έπαινοι Μαθησιακά «συμβόλαια» Μίμηση προτύπων

12 Παρεμβάσεις του εκπαιδευτικού
Μη λεκτικές Λεκτικές Σκόπιμη αγνόηση ) Ευγενής απαίτηση Έλεγχος με το βλέμμα για παύση της Έλεγχος εγγύτητος ) Υπενθύμιση κανόνων συμπεριφοράς 3) Επίπληξη και απαίτηση για επαναφορά στη τάξη

13 Διοίκηση τάξης (Classroom management)
Στο πλαίσιο της συμπεριφοριστικής θεώρησης της μάθησης, η προβληματική συμπεριφορά είναι αποτέλεσμα μάθησης Συνεπώς, ο μαθητής μπορεί να «ξεμάθει» την προβληματική συμπεριφορά, όπως ακριβώς την έμαθε

14 Διοίκηση τάξης (Classroom management)
Έτσι, ο εκπαιδευτικός πρέπει να απομακρύνει τους ενισχυτές των αρνητικών συμπεριφορών, κάνοντας έμμεσες παρεμβάσεις αρχικά, και αν αυτές δεν έχουν αποτέλεσμα, να συνεχίσει με άμεσες παρεμβάσεις Στρατηγική αυξανόμενης κλιμάκωσης (graduated escalation strategy)

15 Διοίκηση τάξης (Classroom management)
η διαμόρφωση θετικού μαθησιακού κλίματος εκ μέρους του εκπαιδευτικού (10 στρατηγικές Fontana)

16 Διοίκηση τάξης (Classroom management)
Rudolf Dreikurs (Ντράικορς) «Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να εστιάζουν όχι στην παραβατική πράξη, που αποτελεί το σύμπτωμα, αλλά στα βαθύτερα αίτια που οδήγησαν στην παραβατική πράξη»

17 Διοίκηση τάξης (Classroom management)
Rudolf Dreikurs Σε περίπτωση παραβατικών συμπεριφορών, όχι ποινές με την έννοια της τιμωρίας, αλλά οι λογικές συνέπειες της πράξης (logical consequences theory)

18 Διοίκηση τάξης (Classroom management)
π.χ. για έναν μαθητή που σπρώχνει τους συμμαθητές του, στις σκάλες, κατά την έξοδο για διάλλειμα, λογική συνέπεια είναι να μείνει τελευταίος κατά την αποχώρηση των μαθητών π.χ. για έναν μαθητή που έσπασε επίτηδες το τζάμι ενός παραθύρου στο εργαστήριο, λογική συνέπεια είναι να επιβαρυνθεί με το κόστος αποκατάστασης της εν λόγω ζημιάς.

19 Διοίκηση τάξης (Classroom management)
π.χ. για έναν μαθητή που μουτζουρώνει το θρανίο του, λογική συνέπεια είναι να καθαρίσει ο ίδιος το θρανίο

20 Διοίκηση τάξης (Classroom management)
Στην πορεία αντιμετώπισης μιας παραβατικής συμπεριφοράς, είναι σημαντικό ο εκπαιδευτικός που εφαρμόζει τις λογικές συνέπειες της πράξης να ενθαρρύνει τις προσπάθειες αυτοβελτίωσης των μαθητών

21 Διοίκηση τάξης (Classroom management)
Πως συνδέεται η διοίκηση τάξης με τη διδακτική ;

22 Διοίκηση τάξης (Classroom management)
«Πειθαρχία Ευπραξίας Μήτηρ» (Η πειθαρχία είναι η μητέρα κάθε καλής πράξης)  Αισχύλος

23 Βιβλιογραφία: Huttner, A. (2008) Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων. Εκδ. Ιων Πάσχος, Β. (2007) Στοιχεία Διδακτικής και Παιδαγωγικής. Εκδ. Πατάκη Πλαγιανάκος, Σ. (1999) Διδακτική Επαγγελματικών Μαθημάτων. Τόμος Α . Εκδ. Έλλην Ματσαγγούρας, Η. (1999). Η σχολική τάξη. Εκδόσεις Γρηγόρη Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης Λαμπίρης, Γ. (2006). Προβλήματα συμπεριφοράς στην τάξη. Στρατηγικές πρόληψης. Επιστημονικό Βήμα 5, 57-65


Κατέβασμα ppt "Διοίκηση τάξης (Classroom management)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google