Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠANEΠIΣTHMIO AIΓAIOY ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠANEΠIΣTHMIO AIΓAIOY ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠANEΠIΣTHMIO AIΓAIOY ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρακτική Άσκηση Πανεπιστημίου Αιγαίου-Β’ Φάση υποέργου Πρακτική Άσκηση Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού ΕΣΠΑ «Αρχή και Πλαίσιο Υλοποίησης του Προγράμματος Πρακτικής Άσκησης-ΕΣΠΑ στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής & Σχεδιασμού (Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ.)» ΠΕΡΣΑ ΦΩΚΙΑΛΗ, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Επιστημονική Υπεύθυνη Πρακτικής Άσκησης Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. Ρόδος, Μάιος 2012

2 Ι ΕΙΣΑΓΩΓΗ

3 ΜΕΡΙΚΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ 1. Αγορά εργασίας : Το πεδίο στο οποίο οι εργοδότες έρχονται σε επαφή με αυτούς που θέλουν να προσφέρουν την εργασία τους στην παραγωγική διαδικασία 2. Πρακτική άσκηση (έτσι όπως ορίζεται στο Πρόγραμμα) Η απασχόληση των φοιτητών/ριών σε επαγγελματικούς χώρους ως μέρος του Προγράμματος Σπουδών τους

4 3. Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης
Το Πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας για το ΤΕΠΑΕΣ προβλέπει την απασχόληση 104 φοιτητών/ριών σε μονάδες του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.

5 ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Οι φοιτητές/ριες Εργάζονται 1-3 μήνες σε κάποιον φορέα απασχόλησης. Υποβάλλουν πρωτόκολλο με την εμπειρία τους Τους παρέχεται μικρή αποζημίωση από το Πρόγραμμα Κατοχυρώνουν ένα μάθημα επιλογής που το εντάσσουν σε όποιον τομέα επιθυμούν Οι φορείς Απασχολούν τους φοιτητές/ριες για το διάστημα της Πρακτικής Άσκησης χωρίς υποχρέωση αμοιβής/ ασφάλισης Φροντίζουν ώστε οι ασκούμενοι/ες να αποκτήσουν θετική εμπειρία από την αγορά εργασίας Το Τμήμα Ενημερώνει φοιτητές/ριες και φορείς για το Πρόγραμμα Δίνει τις απαιτούμενες γνώσεις στους φοιτητές/ριες Συντονίζει Παρακολουθεί, Εποπτεύει Διαχειρίζεται Αξιολογεί

6 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΟ ΤΕΠΑΕΣ
ΙΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΟ ΤΕΠΑΕΣ

7 Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ: εργασιακή-επαγγελματική εμπειρία
1 η ΒΑΣΙΚΗ ΑΡΧΗ Η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΩΣ: Γνώσεις Δεξιότητες Εμπειρίες Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ: Γνώσεις και Δεξιότητες Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ προσφέρει εργασιακή-επαγγελματική εμπειρία

8 2η ΒΑΣΙΚΗ ΑΡΧΗ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΑΓΟΡΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΩΦΕΛΙΜΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ/ΤΙΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ/ΡΙΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Οι σπουδές προετοιμάζουν τους νέους και τις νέες για την είσοδο τους στην αγορά εργασίας προσφέροντας πρόσβαση σε γνώσεις που έχουν ακαδημαϊκό χαρακτήρα Η πρακτική άσκηση των φοιτητών/ριών είναι ένας κρίκος ανάμεσα στις ακαδημαϊκές γνώσεις και στις πραγματικές συνθήκες στην αγορά εργασίας

9 ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Η ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Απασχολεί φοιτητές/ριες. ΤΟ ΤΜΗΜΑ Εντάσσει στο πρόγραμμά σπουδών την πρακτική άσκηση των φοιτητών/ριών Οι ΦΟΙΤΗΤΕΣ/ΡΙΕΣ Ως μέρος των σπουδών τους προσφέρουν απασχόληση σε μονάδες του ιδιωτικού ή του δημόσιου τομέα

10 3η ΒΑΣΙΚΗ ΑΡΧΗ ΟΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ/ ΔΙΟΙΚΗΣΗ/ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ O/η απόφοιτος του ΤΕΠΑΕΣ (α) Μπορεί να στελεχώσει μια μονοθέσια ή ολιγοθέσια μονάδα. Άρα από μικρή ηλικία να ασχοληθεί με ένα πολύπλοκο αντικείμενο που έχει εκπαιδευτική διάσταση, διάσταση φροντίδας και διοικητική διάσταση . (β) Μπορεί ακόμα να αποφασίσει να ασχοληθεί επιχειρηματικά στο πεδίο αυτό

11 4η ΒΑΣΙΚΗ ΑΡΧΗ ΟΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΜΕ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥΣ Πολλοί/ές από τους /τις απόφοιτους/ες του ΤΕΠΑΕΣ θα στελεχώσουν μονάδες προσχολικής αγωγής ως εκπαιδευτικοί. Η Πρακτική Άσκηση –παράλληλα με τις πρακτικές των τριών φάσεων που είναι ενταγμένες στο πρόγραμμα Σπουδών- συμπληρώνει την επαφή των φοιτητών/ριών με το εκπαιδευτικό έργο.

12 Η πρακτική άσκηση μπορεί να βοηθήσει σε τέτοιες επιλογές
5η ΒΑΣΙΚΗ ΑΡΧΗ ΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ/ΕΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΓΝΩΣΕΙΣ/ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ/ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΕ ΤΟΜΕΙΣ ΑΛΛΟΥΣ ΕΚΤΟΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ Οι απόφοιτοι/ες του ΤΕΠΑΕΣ μπορεί να επιλέξουν ή εκ των πραγμάτων να πρέπει να απασχοληθούν – όχι απαραίτητα ως νηπιαγωγοί- αλλά ως: Επιστήμονες της αγωγής γενικά Επιστήμονες της αγωγής ειδικά σε σχέση με τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό Επιστήμονες γενικά Η πρακτική άσκηση μπορεί να βοηθήσει σε τέτοιες επιλογές

13 Διοίκηση ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΕΠΑΕΣ
ΕΠΙΛΕΧΘΗΚΑΝ ΦΟΡΕΙΣ ΑΠΌ ΠΟΙΚΙΛΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΜΜΕΣΑ ΣΧΕΤΙΚΟΥΣ ΜΕ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΤΕΠΑΕΣ Τουρισμός Πολιτισμός Διοίκηση Τοπική Αυτοδιοίκηση ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΕΠΑΕΣ Τομέας Υγείας Εκπαίδευση

14 Η πρακτική άσκηση των φοιτητών/ριών μπορεί να βοηθήσει σε αυτό
6η ΒΑΣΙΚΗ ΑΡΧΗ ΤΟ ΤΕΠΑΕΣ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΚΑΙ ΕΊΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟ ΝΑ ΤΗ ΜΟΙΡΑΣΤΕΙ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ Το άνοιγμα στην τοπική κοινωνία είναι απαραίτητο και οι φοιτητές/ριες μεταφέρουν προς τα έξω την εικόνα μας Θεωρούμε χρήσιμο να μεταφέρουν την εικόνα αυτή και στην αγορά εργασίας Η πρακτική άσκηση των φοιτητών/ριών μπορεί να βοηθήσει σε αυτό

15 ΙΙΙ ΠΛΑΙΣΙΟ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

16 Α ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ: ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
ΕΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΕ ΤΗ ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΟΡΙΣΜΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ/ΟΥΣΩΝ ΟΡΙΣΜΟΣ ΕΠΟΠΤΩΝ/ΡΙΩΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ/ΡΙΩΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΦΟΡΕΩΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ

17 Β ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ: ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΕ ΚΥΚΛΟΥΣ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ/ΡΙΩΝ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ / ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΣΚΗΣΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

18 Γ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟΥΣ / ΤΙΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ/ΡΙΕΣ ΤΟΥΣ /ΤΙΣ ΕΠΟΠΤΕΣ/ΡΙΕΣ ΤΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕ

19 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ερωτηματολόγιο φοιτητών/ριών Ερωτηματολόγιο φορέων Ερωτηματολόγιο εποπτών Πρωτόκολλο Φοιτητών Έκθεση εποπτών Βαθμολογία φοιτητών Αξιολόγηση προγράμματος

20 IV ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

21 Οφέλη από αποκομίζουν οι φοιτητές/ριες μας: Βελτίωση του βιογραφικού
Μικρή αποζημίωση Ένα μάθημα Επαφές με την αγορά εργασίας Επαγγελματική εμπειρία που ενισχύει την ποιότητα του ανθρώπινου κεφαλαίου Οφέλη από αποκομίζουν οι φορείς απασχόλησης Απασχόληση Ενθουσιώδεις συνεργάτες Πιθανοί μελλοντικοί συνεργάτες Μια αρχή σύνδεσης με το Τμήμα Εισροή από δημιουργικές ιδέες Οφέλη που αποκομίζει το Τμήμα μας: Ενισχύει την αποτελεσματικότητά του Γίνεται γνωστό Δημιουργεί δίκτυα με τον ιδιωτικό και το δημόσιο τομέα Αυξάνει την εξωστρέφειά του

22 Σας ευχαριστώ πολύ!


Κατέβασμα ppt "ΠANEΠIΣTHMIO AIΓAIOY ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google