Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΙσίδωρα Ευταξίας Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Επίλυση Συγκρούσεων στον Εργασιακό Χώρο των Εκπαιδευτικών με την Αξιοποίηση της Εκπαιδευτικής Τεχνικής Παιχνίδι Ρόλων
2
Τι είναι μια «σύγκρουση»;
3
Τι είναι μια «σύγκρουση»;
ασυμφωνία φιλονικία διαπληκτισμός καυγάς λογομαχία διαφορά…
4
Ποια είναι η βάση / η αφετηρία μιας σύγκρουσης;
5
Ποια είναι η βάση / η αφετηρία μιας σύγκρουσης;
θέσεις και απόψεις επιθυμίες ανάγκες αντιλήψεις πεποιθήσεις…
6
Ποια συναισθήματα κυριαρχούν σε συνθήκες σύγκρουσης;
7
Ποια συναισθήματα κυριαρχούν σε συνθήκες σύγκρουσης;
Οργή / Τρόμος / Άγχος / Έξαψη / Σύγχυση / Κατάθλιψη / Εξαγρίωση / Απογοήτευση / Προβληματισμός /Δυσπιστία / Λύπη /Ηττοπάθεια / Αυταρέσκεια…
8
Ποια μπορεί να είναι τα αποτελέσματα μιας σύγκρουσης;
9
Ποια συναισθήματα / ποιες στάσεις βοηθούν τη διαχείριση μιας σύγκρουσης;
10
Ποια συναισθήματα / ποιες στάσεις βοηθούν τη διαχείριση μιας σύγκρουσης;
Ενδιαφέρον για τον άλλο / Προθυμία / Υποχώρηση /Ενσυναίσθηση / Ειλικρίνεια / Καλή θέληση / Υψηλή αυτοεκτίμηση /Υπομονή / Σεβασμός / Καλή διάθεση / Αισιοδοξία …
11
Ποια συναισθήματα / ποιες στάσεις επιτείνουν τη σύγκρουση / δεν βοηθούν στη διαχείρισή της;
12
Ποια συναισθήματα / ποιες στάσεις επιτείνουν τη σύγκρουση / δεν βοηθούν στη διαχείρισή της;
Εγωκεντρισμός /Αποχώρηση/ Έλλειψη ειλικρίνειας /Χειραγώγηση / Χαμηλή αυτοεκτίμηση / Ανυπομονησία /Μισαλλοδοξία / Υποκρισία …
13
Ποιες τεχνικές μπορεί να είναι εποικοδομητικές στη διαχείριση μιας σύγκρουσης;
14
Ποιες τεχνικές μπορεί να είναι εποικοδομητικές στη διαχείριση μιας σύγκρουσης;
Ενεργητική ακρόαση Κατανόηση των αναγκών Προσωπική ευθύνη (εσωτερική αναζήτηση- διερεύνηση συναισθημάτων) Απομάκρυνση τρίτων προσώπων Επιτρεπτικότητα έκφρασης συναισθήματος Σεβασμός και εκτίμηση στη σχέση Ενεργητική ακρόαση χωρίς κριτική Σταθερότητα, σαφήνεια, αποφασιστικότητα Προσπάθεια να μπω στη θέση του άλλου (ενσυναίσθηση) Εμπιστοσύνη Αναγνώριση των ενδείξεων της λεκτικής και εξωλεκτικής επικοινωνίας. Ανάδραση
15
Διαχείριση Συγκρούσεων (Thomas,1976)
Αποφυγής Προσαρμογής Ανταγωνισμού Συμβιβασμού Συνεργασίας
16
Ενέργειες κλιμάκωσης της σύγκρουσης
Χρήση τρίτων προσώπων και ασυνείδητη συμμαχία με άλλους (π.χ. «και ο Νίκος ενοχλείται όταν αργείς», «σου μιλάω γιατί η Γεωργία είναι αναστατωμένη μαζί σου». Άρνηση των κατηγοριών-παραπόνων. Ειρωνεία-υβριστικοί χαρακτηρισμοί. Στερεότυπα και προκαταλήψεις.
17
Ενέργειες κλιμάκωσης της σύγκρουσης
Διπλά μηνύματα. Αδιαφορία. Απουσία κύκλου ανάδρασης (να συνεχίσει ο ένας την επίθεση, εμμένει σε αυτό που λέει, όταν ο άλλος έχει ήδη ζητήσει συγνώμη ή έχει πληγωθεί).
18
Ενέργειες αποκλιμάκωσης της σύγκρουσης
Προσωπική ευθύνη (εσωτερική αναζήτηση- διερεύνηση συναισθημάτων). Απομάκρυνση τρίτων προσώπων. Επιτρεπτικότητα έκφρασης συναισθήματος. Σεβασμός και εκτίμηση στη σχέση. Ενεργητική ακρόαση χωρίς κριτική.
19
Ενέργειες αποκλιμάκωσης της σύγκρουσης
Σταθερότητα, σαφήνεια, αποφασιστικότητα. Προσπάθεια να μπω στη θέση του άλλου (ενσυναίσθηση). Εμπιστοσύνη. Αναγνώριση των ενδείξεων της λεκτικής και εξωλεκτικής επικοινωνίας. Ανάδραση.
20
Βήματα για τη διαχείριση μιας σύγκρουσης
Φέρομαι με σεβασμό (λεκτική και φυσική συμπεριφορά, διάλογος). Αναγνωρίζω και αποδέχομαι συναισθήματα (πώς νιώθω γι’ αυτό που συμβαίνει;) Ακούω προσεκτικά (προσπαθώ να καταλάβω και να συναισθανθώ αυτό που λέει το άλλο μέρος). Παρουσιάζω τη δική μου θέση (τι θέλω, τι πιστεύω ότι πρέπει να γίνει).
21
Βήματα για τη διαχείριση μιας σύγκρουσης
Αποκαλύπτω τις ανάγκες που κρύβει η θέση μου – προσπαθώ να βρω τι πραγματικά σημαίνει αυτό που θέλει το άλλο μέρος. Παραθέτω ιδέες που μπορεί να ικανοποιήσουν τις ανάγκες όλων. Σχεδιάζω την εφαρμογή ιδεών που φαίνεται να μπορούν να εφαρμοστούν – δε σταματώ να σκέφτομαι ιδέες που μπορούν να εφαρμοστούν. Αξιολογώ / αναστοχάζομαι τις διαδικασίες και το αποτέλεσμα. Δείχνω συγκατάβαση, ευχαριστώ, συγχωρώ.
22
Προσέγγιση της αποφυγής
Αποφεύγω να συναντήσω τα συγκρουόμενα μέρη Συζητώ με άλλα άτομα για το πρόβλημα που προέκυψε Αφήνω τη μια από τις δυο πλευρές να επιβάλει το δικό της Αντιδρώ ή ενεργώ σαν να μην υπάρχει πρόβλημα Αποποιούμαι τις ευθύνες
23
Προσέγγιση της προσαρμογής
Αρχίζω ρωτώντας τα συγκρουόμενα μέρη τι λάθος έκανε η άλλη πλευρά Ζητώ από τα συγκρουόμενα μέρη να ζητήσουν συγγνώμη επειδή προκάλεσαν θέμα Προσπαθώ να ηρεμήσω τα συγκρουόμενα μέρη Υποβαθμίζω τη σημασία της σύγκρουσης Βάζω τα συγκρουόμενα μέρη να απολογηθούν
24
Προσέγγιση του ανταγωνισμού
Κάνω ξεκάθαρες τις απόψεις και τις απαιτήσεις μου από την αρχή Αναζητώ την υποστήριξη άλλων ατόμων Γίνομαι επιθετικός Μιλώ περισσότερο από τα συγκρουόμενα μέρη Προσπαθώ να περάσω το δικό μου
25
Προσέγγιση του συμβιβασμού
Προσπαθώ να μοιράσω τη διαφορά Επιδιώκω μια γρήγορη συμφωνία Αναζητώ μια «δίκαιη» λύση Προσπαθώ να βρω συμβιβασμό Βάζω τα συγκρουόμένα μέρη να υποχωρήσουν σε κάποια σημεία έναντι ανταλλαγμάτων
26
Προσέγγιση της συνεργασίας
Ακούω προσεκτικά τι λέει η κάθε πλευρά Διατηρώ τη ψυχραιμία μου Διερευνώ την άποψη κάθε συγκρουόμενου μέρους Επικεντρώνομαι σε μια σειρά πιθανών λύσεων Υπενθυμίζω τα κοινά συμφέροντα
27
Τα αποτελέσματα μιας σύγκρουσης
Όλοι χάνουν: Κανείς δεν παίρνει το αποτέλεσμα που θέλει Κάποιος κερδίζει, κάποιος χάνει: Αλλά τελικά όλοι χάνουν από τις επιπτώσεις της σύγκρουσης στη σχέση Όλοι χάνουν, όλοι κερδίζουν: Μέσα από το συμβιβασμό υπάρχει η αίσθηση της δικαίωσης αλλά ταυτόχρονα και η αίσθηση της ήττας. Όλοι κερδίζουν: Παίρνουμε όλοι αυτό που έχει πραγματικά σημασία για μας και προσφέρουμε σεβασμό και κατανόηση.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.