Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μουσειολογία ΙΙ - Διαχείριση Πολιτιστικής Κληρονομιάς Εισαγωγή στις έννοιες και τις προσεγγίσεις της πολιτιστικής κληρονομιάς (Σημειώσεις 1) Διδάσκουσα: Λέκτορας Εσθήρ Σ. Σολομών

2 Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

3 ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑ ΙΙ- ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ
Εισαγωγή

4 Τι σημαίνει πολιτιστική κληρονομιά;
Σε αναλογία προς τον νομικό όρο «κληρονομιά» (η υλική και χρηματική κληρονομιά που μας δίνεται από τους παλαιότερους συγγενείς για να διατηρήσουμε και χρησιμοποιήσουμε λόγω της ιδιαίτερης αξίας της), πρόκειται για πολισμικά κατάλοιπα (υλικά και μη) που θεωρούμε ότι έχουν ιδιαίτερη κοινωνική αξία.

5 Γιατί μας νοιάζουν τα απομεινάρια του παρελθόντος;
Συσχέτιση με τις ακόλουθες έννοιες: Παράδοση. Αυθεντικότητα. Καταγωγή. Νοσταλγία. Ταυτότητα. Τόπος.

6 «Πολιτιστική κληρονομιά»
Μία ταμπέλα που δίνουμε σε κτήρια, χώρους, τοπία, υλικό πολιτισμό, τμήματα του ζωικού και φυτικού κόσμου, καθετί που έχει αποκτήσει κοινωνική αξία και συνδέεται με τον πολιτισμό μίας ή περισσότερων ομάδων. Αν και συνήθως αναφέρεται στο παρελθόν, αυτό δεν είναι αναγκαστικά μακρινό.

7 Αν η ΠΚ σημαίνει τόσα πολλά, ανάλογα με την ομάδα, τον τόπο και τον χρόνο, τότε μπορεί να σημαίνει ό,τι θέλουμε; Αν η ΠΚ έχει βαθιά νοήματα, χαρακτηρίζει την ταυτότητα ατόμων και ομάδων, πώς γίνεται να πωλείται, να τροποποιείται ή να γίνεται αντικείμενο κατάχρησης; Πώς εξηγείται η τεράστια αύξηση των θέσεων ΠΚ (μια δυτική έννοια) στον δυτικό κόσμο αλλά και η ανάπτυξη των πολιτιστικών σπουδών, των heritage studies;

8 Βασικά ερωτήματα: Πώς εξασφαλίζεται η αυθεντικότητα της ΠΚ;
Ο τεράστιος αγώνας κατά της φθοράς. Πώς και πόσο πρέπει να συντηρούνται ή να αποκαθίστανται τα αντικείμενα, τα κτήρια, οι χώροι, τα τοπία του παρελθόντος; Αν οι βιομηχανίες πολιτισμού «πωλούν» χώρους και πράγματα για οικονομικό όφελος, πώς μπορεί να λειτουργεί η ΠΚ ως έμβλημα της τοπικής ταυτότητας; Ποια είναι η σχέση παρελθόντος-παρόντος; Πώς κατασκευάζεται η πολιτισμική διαφορά (εγώ, εμείς, οι Άλλοι); Ποια είναι η σημασία των διαφορών που σημειώνονται όσον αφορά τις ποικίλες προσλήψεις του χρόνου; Ποιοι τρόποι της ιστορίας και της μνήμης είναι σημαντικοί για την κατανόηση του παρελθόντος/ ποιοι τρόποι καθιστούν το παρελθόν σημαντικό στο παρόν;

9 Τέλος Ενότητας

10 Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

11 Σημειώματα

12 Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου
Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0. Έχουν προηγηθεί οι κάτωθι εκδόσεις: Έκδοση 1.0 διαθέσιμη εδώ.

13 Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Διδάσκουσα: Λέκτορας Εσθήρ Σ. Σολομών. «Μουσειολογία ΙΙ - Διαχείριση Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Εισαγωγή στις έννοιες και τις προσεγγίσεις της πολιτιστικής κληρονομιάς, Σημειώσεις 1». Έκδοση: 1.0. Ιωάννινα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:

14 Σημείωμα Αδειοδότησης
Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή, Διεθνής Έκδοση 4.0 [1] ή μεταγενέστερη. [1]


Κατέβασμα ppt "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google