Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πληροφορική και Εκπαίδευση Δυνατότητες των ΤΠΕ για ένταξη στην εκπαιδευτική διαδικασία (Πολυμεσικά στοιχεία: κείμενο) Διδάσκων: Καθηγητής Αναστάσιος Α. Μικρόπουλος

2 Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

3 Πολυμεσικά στοιχεία: κείμενο

4 Πολυμέσα 1 «Ο όρος πολυμέσα αναφέρεται στη χρήση διαφορετικών μορφών μέσων (πχ κείμενο, εικόνες, ήχος, βίντεο) σε μία ενιαία παρουσίαση ή πρόγραμμα». Timothy J. Newby, Donald A. Stepich, James D. Lehman, James D. Russel (2009). Εκπαιδευτική τεχνολογία για διδασκαλία και μάθηση Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.

5 Πολυμέσα 2 «Με τον όρο πολυμέσα αποδίδεται ή εννοείται η συγκέντρωση και παρουσίαση, σε ενιαίο μέσο (κατά κανόνα τον υπολογιστή), πολλών και διαφορετικών μορφών πληροφορίας με στόχο την καλύτερη επικοινωνία τους. Συνεπώς, η έννοια του πολυμέσου αφορά τη δυνατότητα του υπολογιστή (και της εφαρμογής λογισμικού) να διαχειρίζεται πολλούς διαύλους αισθητικής επικοινωνίας με το χρήστη, όπως κείμενο, ήχο, εικόνα, γραφικά, βίντεο, κλπ. Μάλιστα, κάποιες φορές, εμπλέκει απτές πληροφορίες, π.χ. οθόνες αφής, ή ακόμα όσφρηση, σωματικές κινήσεις και επιστροφή προσπάθειας». Κόμης, Βασίλης Ι. (2004). Εισαγωγή στις εκπαιδευτικές εφαρμογές των τεχνολογιών πληροφορίας και των Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών

6 Αλληλεπιδραστικά πολυμέσα
«Στην πράξη, οι περισσότερες εφαρμογές πολυμέσων δεν έχουν γραμμική δομή αλλά ακολουθούν δομή δένδρου και αποτελούν στην περίπτωση αυτή εφαρμογές αλληλεπιδραστικών πολυμέσων. Η έννοια του αλληλεπιδραστικού πολυμέσου αφορά συνεπώς τα συστήματα πολυμέσων που επιτρέπουν την αλληλεπίδραση με το χρήστη, τη δυνατότητα δηλαδή να επεμβαίνει στην εξέλιξη της εφαρμογής καθορίζοντας το τι και πότε θα δει ή θα ακούσει κάτι». Κόμης, Βασίλης Ι. (2004). Εισαγωγή στις εκπαιδευτικές εφαρμογές των τεχνολογιών πληροφορίας και των Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών

7 Υπερκείμενο 1 «Το υπερκείμενο είναι ένα σύνολο από δεδομένα κειμένου, αποθηκευμένα σε ψηφιακή μορφή, που μπορεί να διαβασθεί με διάφορους τρόπους. Τα δεδομένα κατανέμονται σε κόμβους πληροφορίας και συνδέονται έτσι ώστε θα ήταν αδύνατο να παρουσιαστούν από ένα κανονικό βιβλίο. Οι κόμβοι δεν συνδέονται μεταξύ τους με σειριακό τρόπο αλλά σημαδεύονται με συνδέσμους που επιτρέπουν το πέρασμα από τον ένα κόμβο στον άλλο όταν ο χρήστης τους ενεργοποιεί». Κόμης, Βασίλης Ι. (2004). Εισαγωγή στις εκπαιδευτικές εφαρμογές των τεχνολογιών πληροφορίας και των Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών

8 Υπερκείμενο 2 «Ο Παγκόσμιος Ιστός χρησιμοποιεί την έννοια του υπερκειμένου, δηλαδή εγγράφων που περιέχουν ειδικό κείμενο, λέξεις, και φράσεις, οι οποίες συνδέονται με άλλα έγγραφα που περιέχουν κείμενο, ήχο ή βίντεο. Ένα έγγραφο υπερκειμένου στον Ιστό ονομάζεται σελίδα». Behrouz A. Forouzan, Sophia Chung Fegan, (2003). Εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών. Αθήνα: Κλειδάριθμος

9 Υπερμέσα 1 «Στην πιο πρόσφατη εκδοχή του ένα υπερκείμενο εμπεριέχει εκτός από κείμενα και εικόνες, γραφικά, βίντεο, κινούμενες εικόνες. Τότε αναφερόμαστε σε υπερμέσα». Κόμης, Βασίλης Ι. (2004). Εισαγωγή στις εκπαιδευτικές εφαρμογές των τεχνολογιών πληροφορίας και των Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών

10 Υπερμέσα 2 «Ο όρος υπερμέσα αναφέρεται σε ένα σύστημα αναπαράστασης της πολυμεσικής πληροφόρησης, στο οποίο οι πληροφορίες οργανώνονται και αποθηκεύονται ψηφιακά σε αλληλοσυνδεόμενες ενότητες που ονομάζονται κόμβοι». Timothy J. Newby, Donald A. Stepich, James D. Lehman, James D. Russel (2009). Εκπαιδευτική τεχνολογία για διδασκαλία και μάθηση Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο

11 Πολυμέσα – διαλογικά – υπερμέσα
«Τα πολυμέσα γίνονται διαλογικά πολυμέσα όταν δίνεται στον χρήστη κάποιος έλεγχος πάνω στο ποιες πληροφορίες βλέπει και πότε. Τα διαλογικά πολυμέσα γίνονται υπερμέσα όταν ο σχεδιαστής τους παρέχει μία δομή από συνδεδεμένα στοιχεία, μέσω των οποίων ο χρήστης μπορεί να περιηγηθεί και να αλληλεπιδράσει». Vaughan, Tay. (2008). Πολυμέσα: Αναλυτικός οδηγός. Αθήνα: Γκιούρδας Μ.

12 Τέλος Ενότητας

13 Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

14 Σημειώματα

15 Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου
Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0. Έχουν προηγηθεί οι κάτωθι εκδόσεις: Έκδοση 1.0 διαθέσιμη εδώ. .

16 Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Διδάσκων: Καθηγητής Αναστάσιος Α. Μικρόπουλος. «Πληροφορική και Εκπαίδευση. Δυνατότητες των ΤΠΕ για ένταξη στην εκπαιδευτική διαδικασία, Πολυμεσικά στοιχεία: κείμενο». Έκδοση: 1.0. Ιωάννινα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: .

17 Σημείωμα Αδειοδότησης
Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή, Διεθνής Έκδοση 4.0 [1] ή μεταγενέστερη. [1]


Κατέβασμα ppt "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google