Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Η ΜΟΔΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ:ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Η ΜΟΔΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ:ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ 100 ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ : B ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ, Β΄ ΤΑΞΗ(Β1) Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Πρεβελιανάκη Μαρία
2
Μαθητές Β Τάξης Αναστασάκης Στυλιανός Ανδρεαδάκης Κωνσταντίνος
Ανδρεάδου Γεωργία Αποστολάκη Αικατερίνη Βαρδιάμπασης Γεώργιος Βαρδιάμπασης Εμμανουήλ Βερερουδάκης Μιχαήλ Βρέντζος Βασίλειος Γιασαφάκης Γεώργιος Δασκαλάκης Κωνσταντίνος Δραμουντάνης Γεώργιος Δρυμισκιανάκη Αικατερίνη Ιβανόβα Ελεονώρα Καρουζάκης Θεμιστοκλής Καφετζάκη Αλεξάνδρα Κοκολάκης Ιωάννης Μαζοκοπάκης Μιχαήλ
3
Η ΜΟΔΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ:ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ
Η μόδα είναι η τάση που επικρατεί κατά περιόδους και αφορά την ένδυση και γενικότερα τον τρόπο συμπεριφοράς και σκέψης ανάμεσα στα μέλη ενός κοινωνικού συνόλου.
4
Η ΜΟΔΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ:ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ
Η μόδα μεταβάλλεται συνεχώς, και πολλές φορές συνδέεται με την έννοια του «στυλ». Η μόδα δηλώνει την αρμονία στην εμφάνιση του ανθρώπου όταν νιώθει άνετα με την ένδυση του, νιώθει ότι τον εκπροσωπεί και εκφράζεται μέσω αυτής.
5
Η ΜΟΔΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ:ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ
Στις μέρες μας οι άνθρωποι θεωρούν την μόδα ως βασικό στοιχείο για αυτό δεν καταργείται κιόλας. Θα πρέπει όμως να διαμορφώνουμε τις δικές μας απόψεις και να μην ακολουθούμε την «υποτιθέμενη» τελειότητα σε πρότυπα γιατί ο ρόλος της μόδας είναι να εφαρμόσει με γρήγορο τρόπο ιδέες και αντιλήψεις.
6
ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ
1)Να επιβάλει ως νέο κανόνα ό, τι μέχρι χθες ήταν η εξαίρεση και να το εγκαταλείπει και πάλι όταν γίνει κοινός τόπος, κτήμα των πολλών. 2) Η μόδα δεν εισάγει ποτέ κάτι που είναι ουσιωδώς καινούργιο γιατί η αληθινή καινοτομία δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή και να απορροφηθεί γρήγορα στην πολιτισμική καθημερινότητα.
7
ΤΑΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ
3) Άλλο ένα χαρακτηριστικό είναι η ευμεταβλησία της ενώ κάποιοι παράγοντες, όπως τα μέσα και οι δίαυλοι επικοινωνίας και πληροφόρησης επιτείνουν τη σχετική ρευστότητα της κατάστασης. Μιχάλης Βερερουδάκης
8
Οι παράγοντες που προκαλούν το κοινωνικό φαινόμενο της μόδας.
Οι παράγοντες που προκαλούν το κοινωνικό φαινόμενο της μόδας. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ: Εφημερίδες, περιοδικά και τηλεοπτικές εκπομπές ασχολούνται με την μόδα που αποτελεί την ενσάρκωση του σύγχρονου οικονομικού και καταναλωτικού πνεύματος.
9
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ Οι οικονομικές επιδιώξεις και η άμετρη τάση για πλουτισμό.
Οι οικονομικές επιδιώξεις και η άμετρη τάση για πλουτισμό. Ο έντονος οικονομικός ανταγωνισμός που προέκυψε από τη σωρεία νέων παραγόμενων προϊόντων για παράδειγμα στο χώρο της ένδυσης.
10
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ
Η κοινωνική μας θέση προσδιορίζεται ανάλογα με την δυνατότητα μας να παρακολουθήσουμε την ακριβή ή την φθηνή «εκδοχή» της μόδας, φαινόμενο στο οποίο είναι συνήθως πιο επιρρεπείς οι γυναίκες. Μέσα από τη μόδα κάποια άτομα προσπαθούν να εκφραστούν και να προβληθούν προσωπικά.
11
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ
Η κοινωνική μας θέση προσδιορίζεται ανάλογα με την δυνατότητα μας να παρακολουθήσουμε την ακριβή ή την φθηνή «εκδοχή» της μόδας, φαινόμενο στο οποίο είναι συνήθως πιο επιρρεπείς οι γυναίκες. Μέσα από τη μόδα κάποια τα άτομα προσπαθούν να εκφραστούν και προβληθούν προσωπικά. Οι κοινωνικές ανάγκες, όπως η προσπάθεια αυτοέκφρασης και αναγνώρισης της κοινωνικής θέσης.
12
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ
Η φυσική φιλαρέσκεια του ανθρώπου, η διάθεση για κομψότητα και η τάση να ξεχωρίζει από τους άλλους και να εντυπωσιάζει, η ματαιοδοξία. Η ανάγκη ορισμένων να καλύψουν φυσικές ατέλειες τους οδηγεί στη μόδα. Η μονοτονία του περιβάλλοντος και του σύγχρονου τρόπου ζωής αναζητά τη διαφορετικότητα στη μόδα.
13
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ
Άτομα ματαιόδοξα με εσωτερικό κενό προσπαθούν να προβληθούν με τη μοντέρνα εξωτερική τους εμφάνιση. Όσον αφορά τους νέους ταυτίζουν την αντιδραστικότητα τους υιοθετώντας τις προτάσεις της μόδας, θεωρώντας καθετί καινούργιο προοδευτικό, άρα και αποδεκτό, ενώ καθετί παλιό συντηρητικό άρα και απορριπτέο.
14
Μιχάλης Βερερουδάκης, Γεωργία Ανδρεάδου
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΙ (συνέχεια): Η επιθυμία της αλλαγής που προκύπτει, συχνά και από τη μονοτονία και τον κορεσμό. Η φιλαρέσκεια και η ανάγκη αυτοεπιβεβαίωσης. Η απραξία, η νωχέλεια, η έλλειψη εσωτερικών σταθερών. Μιχάλης Βερερουδάκης, Γεωργία Ανδρεάδου
15
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ
Τέλος οι νέοι υιοθετούν ξενόφερτα πρότυπα και τρόπους ζωής όχι μόνο στην ένδυση αλλά στην μουσική στην ομιλία κ.α.
16
Επιμέλεια : Αλεξάνδρα Καφετζάκη Ελεονώρα Ιβανόβα
ΜΟΔΑ Επιμέλεια : Αλεξάνδρα Καφετζάκη Ελεονώρα Ιβανόβα
18
Τι ακριβώς είναι η μόδα ;
Η μόδα είναι μια παροδική συνήθεια που αφορά τον άνθρωπο και είναι επίσης η τάση του ανθρώπου για την αναζήτηση του καινούργιου , του σύγχρονου σύμφωνα με τα δεδομένα της κάθε εποχής. Η μόδα περιλαμβάνει πολλά θέματα όπως : το ντύσιμο τη διατροφή τον τρόπο της ψυχαγωγίας και της διασκέδασης.
19
Για τον έφηβο ; Για τον έφηβο είναι ένας τρόπος αναζήτησης της
ταυτότητάς του και εκφράζει την ανάγκη του να μεγαλώσει και να αναγνωρίζεται από τους συνομηλίκους του.
20
Τι φορούσαν οι έφηβοι στο σχολειό παλιότερα ;
Παλαιοτέρα και τα αγόρια και τα κορίτσια φορούσαν μαθητικές στολές που ήταν ένα σύνολο τυποποιημένων ρούχων. Οι νεαρές έφηβες φορούσαν φούστες σε χρωματισμούς του μαύρου και του μπλε ενώ τα αγόρια βολεύονταν με μακριά παντελόνια και καπελάκια.
21
Μαθητική στολή vs trendy look
22
Τι φορούν οι έφηβοι σήμερα ;
Οι νέοι σήμερα φέρνουν στα σχολεία τη δική τους μόδα, η οποία διαμορφώνεται από την οικονομική κατάσταση της οικογένειας. Η σχολική ποδιά είναι πλέον μια γλυκιά ανάμνηση και έχει αντικατασταθεί από μικροσκοπικά , χρωματιστά και κολλητά ρούχα για τα κορίτσια και για τα αγόρια από φαρδιές μπλούζες και χαμηλοκάβαλα παντελόνια.
23
Βρέντζος Βασίλης, Αποστολάκη Κατερίνα
Μόδα και έφηβοι Βρέντζος Βασίλης, Αποστολάκη Κατερίνα
24
Κριτήρια επιλογής ρούχων από εφήβους.
Οι έφηβοι στις μέρες μας, θα προτιμήσουν ενδυμασίες : από επώνυμες εταιρίες ρούχων οι οποίες είναι σε σχετικά υψηλότερη ποιότητα από άλλα μαγαζιά αλλά είναι και σημαντικά ακριβότερες. Άλλοι βασίζονται στην μόδα και όχι και τόσο στην απλή επωνυμία μιας εταιρίας. Τα ρούχα αυτά είναι συνήθως πιο ακριβά και τα αγοράζουν επειδή κάποιος διάσημος τα φόρεσε ή τα πρότεινε.
25
Ακολουθούν την μόδα οι έφηβοι; (σε ποιο βαθμό επηρεάζονται από αυτή;
Οι έφηβοι σίγουρα ακολουθούν την μόδα στις μέρες μας καθώς και η εμφάνισή τους είναι πολύ σημαντική στην καθημερινότητά τους. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν όλοι οι έφηβοι επηρεάζονται από τη μόδα και σχεδόν όλες τους οι ενδυμασίες περιλαμβάνουν επώνυμα ρούχα.
26
ΜΟΔΑ Με ποιούς τρόπους μπορούν οι έφηβοι να αντισταθούν στον αλλοτριωτικό χαρακτήρα της μόδας.
27
ΜΟΔΑ… Η μόδα συνήθως, είναι τάσεις, οι οποίες δημιουργούνται κυρίως από τις εταιρίες, οι οποίες με την σειρά τους έχουν δημιουργήσει την μόδα και την μεταβάλουν συχνά έτσι ώστε να παραπλανούνται οι καταναλωτές και να επιτυγχάνεται το καλύτερο δυνατό κέρδος για τις πολυεθνικές.
28
Ο ΑΛΛΟΤΡΙΩΤΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ
Η μόδα δυστυχώς έχει πολλές αρνητικές συνέπειες στον άνθρωπο. Αυτός ο ταχύτατος ρυθμός με τον οποίο οι τάσεις τις μόδας κινούνται, μπορούν κυριολεκτικά να παρασύρουν τον οποιοδήποτε άνθρωπο (πόσο μάλλον έφηβο) στον υπερκαταναλωτισμό, προσφέροντας του όλα αυτά τα καλούδια της μόδας και της τεχνολογίας, τα οποία μετά από λίγο καιρό θα έχουν αντικατασταθεί από κάποια άλλα μοντέλα. Έτσι λοιπόν η μόδα μπορεί να δημιουργήσει έναν φαύλο κύκλο ο οποίος με τον ίδιο τρόπο θα εθίζει πάντα κάθε άνθρωπο που θα θελήσει να μπει μέσα σε αυτή την διαδικασία του καταναλωτισμού.
29
ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ Η κοινωνία στην οποία ζούμε είναι έτσι δομημένη ώστε να ωθεί τους πολίτες της στον καταναλωτισμό και για αυτό δεν γίνεται να απαλλαχτούμε εντελώς από την μόδα. Βέβαια υπάρχουν πράγματα που μπορούν να γίνουν ώστε να αντισταθούμε στον αλλοτριωτικό χαρακτήρα της μόδας.
30
ΠΡΕΠΕΙ… Να υπάρχει καλύτερη παιδεία (και μέσω του σχολείου αλλά και μέσω τηλεοπτικών προγραμμάτων) έτσι ώστε τα παιδιά και οι νέοι να ενημερώνονται για την μόδα και τα συμπτώματα της καθώς και τον αλλοτριωτικό της χαρακτήρα. Οι γονείς πρέπει να έχουν γνώση και οι ίδιοι έτσι ώστε να μπορούν να συμβουλέψουν σωστά τα παιδιά τους σχετικά με την μόδα.
31
ΟΜΑΔΑ: Γιασαφάκης Γιώργος
Μαζοκοπάκης Μιχάλης Αναστασάκης Στέλιος Βαρδιάμπασης Μανώλης
33
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ Ερωτήσεις σε συγγενικά πρόσωπα μεγαλύτερης ηλικίας για τη σχολική ενδυμασία προηγούμενων δεκαετιών. -Την εποχή που ήσασταν μαθητές ήταν υποχρεωτική η ποδιά στο χώρο του σχολείου; Ναι γιατί ήταν νόμος του κράτους. Όλα τα κορίτσια είχαν την υποχρέωση να τη φορούν, διαφορετικά δεχόντουσαν επιπλήξεις από τους δασκάλους. Τα αγόρια φορούσαν καπέλο που ονομαζόταν πηλίκιο. -Θα μπορούσατε να περιγράψετε τις σχολικές ενδυμασίες των αγοριών και των κοριτσιών; Η ποδιά ήταν μακριά με μπλε χρώμα και άσπρο γιακά. Στα μαλλιά φορούσαν μία άσπρη κορδέλα. Από την άλλη το καπέλο των αγοριών ήταν επίσης μπλε με το σήμα του σχολείου. Το μπλε και το άσπρο συμβόλιζε τα ελληνικά μας χρώματα.
34
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ -Ποια είναι η γνώμη σας για την κατάργηση της σχολικής ποδιάς; Οι περισσότεροι τάχθηκαν υπέρ της σχολικής ποδιάς και θεωρούν λάθος την κατάργησή της γιατί διαπιστώνουν ότι το σχολείο έχει γίνει ‘’πασαρέλα’’, έχει χαθεί η σεμνότητα και ο σεβασμός και ξεχώρισαν οι πλούσιοι από τους φτωχούς. Λίγα άτομα ισχυρίστηκαν ότι έπρεπε να καταργηθεί η σχολική ποδιά γιατί κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός και πρέπει να έχει επιλογή στο τι θα φορέσει, αφού ζει σε μία δημοκρατική κοινωνία.
35
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ
36
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΦΥΛΟ ΦΥΛΟ ΑΓΟΡΙΑ 23 52% ΚΟΡΙΤΣΙΑ 21 48%
37
Ποιο είναι το βασικό κριτήριο όταν αγοράζετε ρούχα;
η τιμή 25 57% η μόδα 8 18% η ποιότητα 7 16% η μάρκα 3 7% η άποψη των άλλων 1 2%
38
Ακολουθείτε τη μόδα; Ναι 24 55% Όχι 20 45%
39
Είναι σημαντικό για σας τα ρούχα που φοράτε να είναι επώνυμα;
Nαι 10 23% Όχι 15 34% κάποιες φορές 19 43%
40
Πιστεύετε ότι η μόδα έχει εισχωρήσει στο χώρο του σχολείου;
Ναι 40 91% Όχι 4 9%
41
Πιστεύετε ότι θα ήταν καλό να επιστρέψει η πoδιά/στολή στο σχολείο;
Ναι 25 57% Όχι 12 27% Μου είναι αδιάφορο 7 16%
42
Πιστεύετε ότι σήµερα η επιρροή της µόδας στους εφήβους είναι:
µεγάλη 23 52% αρκετή 16 36% µικρή 3 7% καµία επιρροή 2 5%
43
Όταν η ψυχολογία σας είναι πεσμένη καταφεύγετε στην αγορά αγαθών για εκτόνωση;
ναι 11 25% όχι 24 55% κάποιες φορές 9 20%
44
Όταν ένας έφηβος ακολουθεί τη μόδα κινδυνεύει:
Να μην αναπτύξει την ξεχωριστή προσωπικότητά του 8 18% Να χάσει την προσωπικότητά του 17 39% Να γίνει θύμα του υπερκαταναλωτισμού 12 27% Να είναι υποκινούμενος διάφορων σχεδιαστών , δηλαδή να ντύνεται σύμφωνα με τις υποδείξεις οποιουδήποτε 3 7% Δεν κινδυνεύει από τίποτα 4 9%
45
Παρατηρείτε ότι στο χώρο του σχολείου, το ντύσιμο των νέων παρουσιάζει ομοιομορφία και τυποποίηση;
ναι 17 39% λίγο 16 36% όχι 2 5% πολύ 4 9% αρκετά 5 11% καθόλου 0%
46
Πιστεύετε ότι τα ΜΜΕ (Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης) αποτελούν παράγοντα που προκαλεί και ενισχύει το κοινωνικό φαινόμενο της μόδας στη σημερινή εποχή ; ναι 30 68% όχι 1 2% κάποιες φορές 13 30%
47
Θεωρείτε ότι η ανάγκη ορισμένων να καλύψουν τις φυσικές τους ατέλειες τους οδηγεί στη μόδα;
ναι 34 77% όχι 10 23%
48
Αγοράζετε ρούχα μόνο όταν είναι απαραίτητο;
27 61% όχι 17 39%
49
Θεωρείτε ότι η προσωπικότητα των νέων πρέπει να καθορίζει και το ντύσιμο τους;
ναι 21 48% όχι 23 52%
50
ΕΡΓΑΣΙΕΣ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Παρακολούθηση ταινιών αναφορικά με τη μόδα στα σχολεία. Συνεντεύξεις από άτομα μεγαλύτερης ηλικίας. Δημιουργία ερωτηματολογίων και επεξεργασία τους. Δημιουργία power point.
51
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
52
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Περιοδικά μόδας
53
ΤΕΛΟΣ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.