Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ – ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ ΤΑΞΕΙΣ: Ε’ ΚΑΙ Στ2’

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ – ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ ΤΑΞΕΙΣ: Ε’ ΚΑΙ Στ2’"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ – ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ ΤΑΞΕΙΣ: Ε’ ΚΑΙ Στ2’
3Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ – ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ ΤΑΞΕΙΣ: Ε’ ΚΑΙ Στ2’ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΤΑ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ»

2 ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΑΠΟ ΤΗ Στ’2 : «ΥΜΝΟΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ»
(τραγούδι βασισμένο σε μουσική του Λουκ. Κηλαηδόνη και σε στίχους των παιδιών) Στο Κορδελιό μας λέμε ναι Στο σχολειό μας λέμε ναι Και στο ΚΠΕ μας λέμε ναι Και στα βιβλία μας λέμε ναι Στην παιδεία λέμε ναι Στην υγεία λέμε ναι. Όχι λέμε στην άγνοια Όχι και στην απάθεια Όχι στην υποβάθμιση Στην παραμέληση ΝΟ Στα τραγούδια λέμε ναι Στα λουλούδια λέμε ναι Στις παραλίες λέμε ναι Στις πορείες λέμε ναι Στα δεντράκια λέμε ναι Στα πουλάκια λέμε ναι

3 Όχι λέμε στη βρώμα Όχι στα καυσαέρια Όχι λέμε στα λύματα Όχι και στην αμέλεια. Στους κάδους λέμε ναι Στους ΧΥΤΑ λέμε ναι Στην ενέργεια λέμε ναι Και στο μέλλον λέμε ναι Στην ανακύκλωση ναι! Στη φύση ναι! Στην κρίση ΝΟ! Στη δράση ναι! Στην ξάπλα ΝΟ! Στην καθαριότητα ναι!

4 ΓΙΑΤΙ ΔΙΑΛΕΞΑΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ:
1. Για το μεγάλο και σημαντικό πρόβλημα των σκουπιδιών που υπάρχει και μας απειλεί όλους 2. Για την καθημερινή  επαφή μας με τα σκουπίδια   3. Για την ευαισθησία μας πάνω στο θέμα αυτό 4. Για την ανάγκη εξεύρεσης λύσεων

5 ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
οι αντιλήψεις μας για τα απορρίμματα η διαχείριση των απορριμμάτων οι επιπτώσεις στο περιβάλλον η αντιμετώπιση του ζητήματος προτάσεις

6 ΣTΟXΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Να έρθουμε σε επαφή με το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων Να προσεγγίσουμε το πρόβλημα της ρύπανσης μέσα από τα οικιακά απορρίμματα Να γνωρίσουμε τις υπάρχουσες μεθόδους διαχείρισής τους Να μάθουμε την επαναχρησιμοποίηση των αντικειμένων και να αντιληφθούμε τη χρησιμότητά της Να κατανοήσουμε την ανάγκη συμμετοχής όλων στην προσπάθεια διατήρησης και προστασίας του περιβάλλοντος Να δουλέψουμε ομαδικά, με συλλογικότητα και συνεργασία Να συνεργαστούμε με κατοίκους, υπηρεσίες, επιστήμονες, κ.ά.

7 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ 1. Δήμος Ελευθερίου – Κορδελιού 2. ΚΠΕ Κορδελιού 3. Κάτοικοι του Δήμου μας ΜΕΘΟΔΟΣ Συμμετείχαμε 52 μαθητές και μαθήτριες της Ε’ και της Στ2’ τάξης (27 αγόρια, 25 κορίτσια). Επισκέψεις, συζήτηση-ενημέρωση, ερωτηματολόγιο-έρευνα, παραγωγή-παρουσίαση έργου. Ομαδοσυνεργασία-συλλογικότητα των μαθητών

8 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 1. Επίσκεψη στο Κ.Π.Ε. Κορδελιού

9 2. Ενημέρωση των μαθητών από τους υπεύθυνους του προγράμματος

10 3. Ευαισθητοποίηση (δημιουργία αφίσας μέσα από ομαδικές εργασίες)

11 4. Έρευνα για το είδος των οικιακών σκουπιδιών Δόθηκε ερωτηματολόγιο που ζητούσε να καταγραφούν τα σκουπίδια που υπάρχουν στον οικιακό κάδο των σκουπιδιών για μια εβδομάδα. Τα σκουπίδια χωρίστηκαν από πριν σε 7 βασικές κατηγορίες. Τα αριθμητικά αποτελέσματα της έρευνας φαίνονται στον παρακάτω πίνακα και στο αντίστοιχο γράφημα: ΕΙΔΟΣ ΑΠΟΡΙΜΜΑΤΤΩΝ ΠΟΣΟΣΤΟ % Τροφές 30 Χαρτί 26 Πλαστικό 19 Αλουμίνιο 9 Γυαλί 6 Μέταλλο Μπαταρίες 4

12 Από το γράφημα παρατηρούμε ότι ο μεγαλύτερος όγκος σκουπιδιών εβδομαδιαίως αποτελείται από τροφές και ακολουθεί το χαρτί. Ελάχιστη είναι η ποσότητα σε γυαλί, μέταλλο και μπαταρίες.

13 2Ο ΘΕΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ: ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ – ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ
Στο πρώτο ερώτημα αν υπάρχουν κάδοι ανακύκλωσης κοντά στο σπίτι απάντησαν: ΝΑΙ 24 ΟΧΙ 17

14 Στο επόμενο ερώτημα αν κάνουν ανακύκλωση σπίτι απάντησαν:
ΝΑΙ 28 ΟΧΙ 13

15 Τέλος, το τελευταίο ερώτημα αναφερόταν αν στο σπίτι μαζεύονται είδη και αντικείμενα που επαναχρησιμοποιούνται. Τα σημαντικότερα από αυτά είναι: Πλαστικές σακούλες από super market Έπιπλα Ρούχα και παπούτσια Γυάλινα μπουκάλια και βαζάκια Πλαστικά μπουκάλια και τάπερ Διάφορες πιατέλες Κορδέλες και χαρτιά περιτυλίγματος Χάρτινα κουτιά Παιχνίδια Βαμβακερά υφάσματα Εφημερίδες και περιοδικά Επαναφορτιζόμενες μπαταρίες

16 5. Επίσκεψη στο Χ.Υ.Τ.Α. Μαυροράχης
5. Επίσκεψη στο Χ.Υ.Τ.Α. Μαυροράχης Ξενάγηση στο Χώρο Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων Βορειοδυτικής Θεσ/νίκης. Ενημέρωση από τους υπεύθυνους.

17 6. Επί τόπου έρευνα σε κάδο για τον έλεγχο των απορριμμάτων που θα μπορούσαν να ανακυκλωθούν

18

19 Τελικά υπάρχει λύση στο πρόβλημα των σκουπιδιών;
Προτάσεις- συμβουλές για ένα καθαρότερο περιβάλλον: Να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν οι πολίτες για την ανακύκλωση και τα οφέλη της. Κάθε γειτονιά να έχει κάδους ανακύκλωσης. Να χρησιμοποιούμε μεγάλες συσκευασίες στα προϊόντα που καταναλώνουμε. Να χρησιμοποιούμε πάνινες ή χάρτινες σακούλες στα ψώνια μας. Να ενθαρρύνουμε την επαναχρησιμοποίηση κάποιων προϊόντων όπως ρούχα, γυάλινες και πλαστικές συσκευασίες.

20 Αξιολόγηση του προγράμματος
Αξιολόγηση του προγράμματος Για την αξιολόγηση του προγράμματος λάβαμε υπόψη μας τα ερωτηματολόγια που δόθηκαν στην αρχή και στο τέλος του προγράμματος. Τις αντιλήψεις μας πριν και μετά το πρόγραμμα, τη στάση μας απέναντι στο πρόβλημα των σκουπιδιών. Αρχικά διαπιστώσαμε την έλλειψη ενημέρωσης στο υπό έρευνα θέμα. Η επίσκεψη στο Κ.Π.Ε. Ελευθερίου Κορδελιού ήταν η αφορμή για να ευαισθητοποιηθούμε και να αποφασίσουμε να δράσουμε, να διερευνήσουμε.

21 Συμμετείχαμε στο πρόγραμμα με ενθουσιασμό και προθυμία.
Επισκέψεις και δράσεις γίνονταν καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος αποσκοπώντας στον απώτερο σκοπό: να εμπλακούμε, να ερευνήσουμε, να μάθουμε. Τέλος, θα μπορούσαμε να συμπεράνουμε ότι η προσπάθεια μας αυτή είχε θετικά αποτελέσματα, γνωρίσαμε το πρόβλημα και προσπαθήσαμε να δώσουμε κάποιες λύσεις. Κοινή διαπίστωση όλων των μαθητών και μαθητριών είναι ότι οι δράσεις και οι προσπάθειες για ένα καθαρό περιβάλλον πρέπει να είναι διαρκείς και συλλογικές

22 Ευχαριστούμε θερμά : Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευθερίου Κορδελιού Τους γονείς των μαθητών και μαθητριών που συμμετείχαν στην έρευνα Τους υπεύθυνους ενημέρωσης του Χ.Υ.Τ.Α. Μαυροράχης

23 ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΑΠΌ ΤΗΝ Ε΄ΤΑΞΗ
(πάνω στο ρυθμό του ¨Καλημέρα Ελλάδα¨ των Going Through) Ανακύκλωση λέμε! Σας μιλάει το Τρίτο Δημοτικό Σχολειό που είναι στο Κορδελιό Πού πάνε τ΄ αποφάγια, οι φλούδες, τα κουτιά πού πάνε τα χαρτιά, μέταλλα και πλαστικά μην είναι τα σκουπίδια σαν σάπια καρύδια είναι η δυνατότητα να χρησιμοποιούμε αντικείμενα που διατηρούν αξία βοηθούν το περιβάλλον, την οικονομία. να φροντίζουμε πάντα τον πλούτο αυτής της λέξης, μην τον βάζουμε στην μπάντα ποτέ μην το ξεχνάς και στόχο σου να βάλεις ανακύκλωση κάνε και μην το αναβάλεις.

24 Το χαρτί βγαίνει από ξύλο, μέταλλο από ορυκτά
γυαλί από ασβέστη, άμμο, σόδα τα υλικά ανακύκλωση και χρήμα μπαίνει στα ταμεία κι ανθίζει έτσι η Εθνική Οικονομία. Δε ρίχνω σκουπίδια κι ακολουθώ κανόνες που κάνουν στον πλανήτη μας καλό. Σπίτι μας είναι η γη μας, θέλω να την φροντίζω κρατώ το περιβάλλον καθαρό. Ανακύκλωση λέμε! λίγες οι χωματερές λιγότερο το νέφος και καθαρότερα όλα πρώτα οι ακτές οι θάλασσες, τα δάση μας ο αέρας και οι λίμνες μας, η φύση τα ποτάμια μας.

25 Είναι το χαρτί, είναι το κουτί
απ’ αναψυκτικό, είναι η συσκευασία από τις σοκολάτες, τσιγάρα κι απ’ τα γάλατα απ’ το γυαλί μπουκάλια, καπάκια και τα πώματα. Μάζεψε και κονσέρβες κι όλα τα αλουμίνια; μάζεψε εφημερίδες, νιώσε πιο γαλήνια; παλιά βιβλία, εξώφυλλα, περιοδικά; στο περιβάλλον φέρσου εσύ πιο φιλικά. Πέτυχε το στόχο σου και πλούτισε τη χώρα σου δεν είναι τα σκουπίδια, μα είναι αυτά τα δώρα σου τρόπος ζωής να γίνει και όλοι να χαρούμε μικροί, μεγάλοι και φορείς και ίσως να σωθούμε. Δε ρίχνω σκουπίδια κι ακολουθώ κανόνες που κάνουν στον πλανήτη μας καλό. Σπίτι μας είναι η γη μας, θέλω να την φροντίζω κρατώ το περιβάλλον καθαρό.

26 Οι μαθήτριες και οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα:
Ε Στ Αθανασιάδου Μαρία Κυριακίδης Βασίλης Αθανασιάδης Δημήτρης Κρομμύδας Ζαφείρης Αναγνωστίδης Πάρης Λαζαρίδου Χριστίνα Αχελωνούδης Τάσος Μαργαρίτη Μαρία Βεσίμ Ραφαήλ Μαργαρίτη Μάγδα Βασιλειάδου Τριανταφυλλιά Μεζερτζόγλου Μανώλης Βλαχοπούλου Εύα Μεταξάς Μιχάλης Γρηγοριάδης Χαράλαμπος Μπαγκλάροφ Δημήτρης Βόγγαλη Μαρία Ντελεσπυρίδης Αλέξης Δημητριάδου Αλεξάνδρα Μραπεστίγια Φλοριάν Γιαννιώτη Βάσω Παπαδοπούλου Φωτεινή Ελέζι Άννα Μτατσμιντέλι Αλέξανδρος Γκόγκου Μαρία Πεγκλίδου Βασιλική Ελέζι Μαρσέλ Σιάφαλης Αλέξανδρος Δημητριάδης Άρης Πετρέλη Βασιλική Εμμανουήλ Παναγιώτης Σιδηρόπουλος Βλαδίμηρος Καμινιώτης Χάρης Σπαθάρα Θεοδώρα Ευθυμίου Χαρίκλεια-Μαρία Σπυριδοπούλου Κων/να Κανάλης Νίκος Σπάρταλης Νικόλας Κερεμίδης Βασίλης Τσαγκαλίδης Θόδωρος Κοϊμτζίδου Αθηνά Στεφάνου Αθηναγόρας Κοκκινίδης Χαράλαμπος Φουλοπούλου Παρθένα Κουρλίτη Ερμιόνη Φελεκίδου Αθηνά Κοτζαγιάνογλου Αναστασία Χαλάτσης Δημήτρης Κουρτίδου Βάσω Φουλοπούλου Αγάπη Κουρλίτη Θωμαή Χατζηελευθερίου Χρήστος

27 Σύνθημα μας το: ΕΛΕΥΘΕΡΙΟ - ΚΟΡΔΕΛΙΟ ΟΜΟΡΦΟ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΟ Σας ευχαριστούμε


Κατέβασμα ppt "ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ – ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ ΤΑΞΕΙΣ: Ε’ ΚΑΙ Στ2’"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google