Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΒΟΛΤαιΡΟΣ - διαφωτισμοσ
Κωνσταντινα χρυσανθου β’1 Εργασια β΄τετραμηνου
2
Βολταιροσ
3
Α. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Ο Διαφωτισμός ήταν ένα πνευματικό κίνημα το οποίο, αδιαμφισβήτητα, άλλαξε ριζικά την ανθρωπότητα . Ένας από τους κύριους εκφραστές του υπήρξε και ο Βολταίρος, ο οποίος δραστηριοποιήθηκε κυρίως υπέρ της πνευματικής ανεκτικότητας και της ανεξιθρησκίας. O Βολταίρος βαθιά ποτισμένος με τις ιδέες του Διαφωτισμού ,μέσα και από τις Φιλοσοφικές Επιστολές του, πολέμησε μέχρι την εσχάτη στιγμή για τις ιδέες του και ήρθε σε αντιπαράθεση μέχρι και με την κρατική εξουσία.
4
Α. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Επομένως μια τέτοια προσωπικότητα , θα ήταν αδιανόητο να μην μου προσέλκυε το ενδιαφέρον. Άνθρωποι που υπερασπίστηκαν τις αξίες τους και συγκρούστηκαν με άτομα που κρατούσαν τα ινία της κρατικής εξουσίας, δεν υπήρξαν πάρα πολλοί. Συνεπώς το ελάχιστο που θα μπορούσα να κάνω, ήταν να εμβαθύνω στο έργο αυτού του διαφωτιστή και να εισπράξω τα μηνύματα που με τόσο ζήλο επιδίωκε να μεταδώσει. Επιπρόσθετα, πέραν πάσης αμφιβολίας, ο Διαφωτισμός είναι ένα θέμα άκρως ενδιαφέρον, που μπορεί να χαράξει κατευθυντήριες γραμμές για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να δρούμε σήμερα. Έτσι ο σκοπός μου να εμπλουτίσω τις γνώσεις μου όσον αφορά αυτό το κεφάλαιο, σε συνάρτηση με τα πιο πάνω , με οδήγησε στην επιλογή αυτού του θέματος.
5
Β. προβληματικη Τα προβλήματα που αντιμετώπισα κατά τη διάρκεια διεκπεραίωσης της εργασίας ήταν τα εξής: Καταρχάς το ότι κάποιες από τις πήγες με τις οποίες εργάστηκα ήταν διατυπωμένες στην αγγλική γλώσσα , με αποτέλεσμα η μετάφραση κάποιων όρων να ήταν δύσκολη και χρονοβόρα. Επίσης δυσκολεύτηκα στην εύρεση πρωτογενών πηγών και έτσι εργάστηκα κυρίως με δευτερογενείς πηγές.
6
Γ. μεθοδοσ- μεσα εργασιασ
Αρχικά, μετά από επίσκεψη στην βιβλιοθήκη του σχολειού και μετά από δανεισμό βιβλίων από το Πανεπιστήμιο Κύπρου, συγκέντρωσα το αρχικό υλικό για την εργασία (Τhe Enlightenment, Dena Goodman- Kathleen Wellman). Στη συνέχεια αναζήτησα στο διαδίκτυο σχετικά άρθρα, από ιστοσελίδες ιστορικού περιεχομένου όπως: history.com, ΒΒC- In Our Time, Μηχανή του Χρόνου.
7
Γ. μεθοδοσ-μεσα εργασιασ
Συνδυάζοντας το υλικό από τις προαναφερθείσες δευτερογενείς πηγές, συνέθεσα την τελική μορφή της εργασίας. Σαφώς μερικές από αυτές τις πηγές έπρεπε πρώτα να μεταφραστούν από την αγγλική στην ελληνική γλώσσα. Αφότου λοιπόν τις μετέφρασα, άρχισα τη σύνταξη της εργασίας αναφέροντας κάποιες γενικές πληροφορίες για τη ζωή του Βολταίρου. Μετέπειτα ασχολήθηκα με το έργο του Βολταίρου , τα διδάγματα του κατά τη διάρκεια του Διαφωτισμού, καθώς και με την αλληλεπίδραση του με άλλους διαφωτιστές και επιστήμονες της εποχής. Τέλος έδωσα έμφαση στην σημασία και στην διαχρονικότητα των ιδεών του.
8
Δ. συμπερασματα-επιλογοσ
Μέσα από αυτή την εργασία, μου δόθηκε η ευκαιρία, να γνωρίσω καλύτερα το έργο του Βολταίρου και να εκτιμήσω περισσότερο την προσφορά του την εποχή του Διαφωτισμού. Επιπρόσθετα στάθηκε αφορμή για να αντιληφθώ, πώς οι αξίες αυτές που γεννήθηκαν στον Διαφωτισμό και ιδιαίτερα από τον Βολταίρο (τον οποίο μελέτησα), έχουν διαχρονική ισχύ και μπορούν ακόμα και στη σύγχρονη κοινωνία να διαδραματίσουν καταλυτικό ρόλο.
9
Δ. συμπερασματα- επιλογοσ
Τέλος ολοκληρώνοντας αυτή την εργασία, διαπίστωσα ότι μέσα από την έρευνα και το κράμα πληροφοριών που δημιουργείται από πολλές και διαφορετικές πηγές, συντελείται ένα αμεσότερο και πιο καρποφόρο αποτέλεσμα. Με άλλα λόγια, ξεφεύγοντας από την αυθεντία του βιβλίου και ψάχνοντας σε διαφορετικού είδους πηγές, αντιλαμβάνεσαι πιο γρήγορα το υλικό των πληροφοριών. Όμως το σημαντικότερο είναι ότι το αντιλαμβάνεσαι εις βάθος με πιο δημιουργικό και πιο εποικοδομητικό τρόπο.
10
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΣΧΗ ΣΑΣ!!!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.