Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
5B β’ μέρος θερμικές μηχανές
ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Πλήρης αναφορά Βιβλιογραφίας θα αναρτηθεί με την ολοκλήρωση των σημειώσεων.
3
Θερμικές μηχανές Μηχανές Εξωτερικής Καύσης Μηχανές Εσωτερικής Καύσης
Παλινδρομικές Ατμοστρόβιλοι Παλινδρομικές ΜΕΚ Αεριοστρόβιλοι Βενζινομηχανές Πετρελαιομηχανές
4
Γενικά οι μηχανές διαιρούνται σε:
Μηχανές κίνησης ή κινητήριες μηχανές Ενεργειακές Μηχανές Μηχανές μετάδοσης
5
Μηχανές κίνησης ή κινητήριες μηχανές: είναι αυτές που παράγουν μηχανικό έργο.
6
Μηχανές ενεργειακές: που απορροφούν μηχανική ενέργεια, δηλαδή κινούνται από έναν κινητήρα και εκτελούν ένα έργο επιδρώντας πάνω στην ύλη, με τρόπο τέτοιο ώστε να αλλάξει η μορφή ή η θέση ή η ενέργεια (σε αυτή την κατηγορία ανήκουν οι βιομηχανικές μηχανές, οι αγροτικές κ.λ.π.
7
Μηχανές μετάδοσης: αυτές που μεταδίδουν έναν συγκεκριμένο τύπο ενέργειας διαφοροποιώντας μόνο τα χαρακτηριστικά της.
8
Κινητήριες μηχανές Κινητήρια μηχανή ονομάζεται γενικά κάθε μηχανή που παράγει κινητήριο ωφέλιμο μηχανικό έργο. Τέτοιες μηχανές είναι των σιδηροδρόμων, των πλοίων, των αυτοκινήτων, αεροπλάνων, διαφόρων αντλιών, καθώς και οι μηχανές γεννητριών παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος. Η διάταξη της σύγχρονης γενικά μηχανής είναι τέτοια ώστε να επιτυγχάνεται τελικά η κίνηση του λεγόμενου άξονα της μηχανής, από τον οποίο και παραλαμβάνεται το κινητήριο ή ωφέλιμο έργο.
9
Όλες οι κινητήριες μηχανές κατά την λειτουργία τους παραλαμβάνουν κατά κανόνα ενέργεια κάποιας μορφής π.χ. θερμική, ηλεκτρική ή υδραυλική κλπ. και την μετατρέπουν ( ορθότερα μέρος αυτής) σε μηχανική ενέργεια ή κινητήριο έργο.
10
Ανάλογα της μορφής της ενέργειας που παραλαμβάνουν οι κινητήριες μηχανές διακρίνονται σε:
11
1. Θερμικές μηχανές ή θερμοκινητήρες
Ατμομηχανές Ατμοστρόβιλοι Αεριοστρόβιλοι βενζινοκινητήρες ή βενζινομηχανές Αεριομηχανές πετρελαιομηχανές ή κινητήρες Diesel κ.ά.
12
2. Υδραυλικοί κινητήρες. Στην κατηγορία αυτή οι μηχανές καταναλίσκουν υδραυλική ενέργεια.
3. Ηλεκτρικοί κινητήρες ή ηλεκτροκινητήρες.
13
Θερμικές μηχανές ή θερμοκινητήρες ονομάζονται οι μηχανές, οι οποίες μετατρέπουν την θερμότητα που παράγεται από την χημική ενέργεια της καύσης σε μηχανικό έργο.
14
Ανάλογα με τον τρόπο πραγματοποίησης της καύσης χωρίζονται σε δύο κατηγορίες:
στις μηχανές εσωτερικής καύσεως (Μ.Ε.Κ.) και στις μηχανές εξωτερικής καύσεως ή ατμομηχανές.
15
Εσωτερικής καύσεως ονομάζονται οι μηχανές που ως μέσο για την παραγωγή έργου (εργαζόμενο μέσο) χρησιμοποιούν τον αέρα και κατά κάποιο τρόπο το ίδιο το καύσιμο, δηλαδή καυσαέρια π.χ εμβολοφόρος κινητήρας αυτοκινήτου, αεροστρόβιλος αεροπλάνου.
16
Εξωτερικής καύσεως ονομάζονται οι μηχανές όπου η καύση δεν λαμβάνει μέρος στο χώρο παραγωγής έργου, αλλά έξω από αυτόν και στις οποίες το μέσο παραγωγής έργου δεν είναι το καυσαέριο, αλλά κάποιο άλλο στοιχείο όπως π.χ. νερό. Σε αυτήν την κατηγορία, ανήκουν οι ατμοστρόβιλοι, οι ατμομηχανές.
17
Ανάλογα με τον τρόπο μετατροπής της θερμικής ενέργειας σε μηχανικό έργο, οι θερμικές μηχανές διακρίνονται σε εμβολοφόρους ή παλινδρομικές (ισχύουν τόσο για τις μηχανές εσωτερικής όσο και για τις εξωτερικής καύσεως) και σε περιστροφικές ή στροβίλους (στις μηχανές εσωτερικής καύσης ονομάζονται αεριοστρόβιλοι και στις εξωτερικής καύσεως ατμοστρόβιλοι ).
18
Ειδικότερα, όμως στις εμβολοφόρους - παλινδρομικές μηχανές εσωτερικής καύσης, η έναυση στον κύλινδρο μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε με τη βοήθεια εξωτερικού μέσου (π.χ. σπινθήρα), είτε αυτόματα, λόγω μεγάλης θέρμανσης του καυσίμου.
19
Έτσι, στην πρώτη περίπτωση υπάγονται οι "κινητήρες Όττο", που διακρίνονται σε αεριομηχανές και σε βενζινομηχανές, και στη δεύτερη οι μηχανές Ντίζελ, ή πετρελαιομηχανές.
20
Ατμολέβητας Λέβητας ή ατμολέβητας, ονομάζεται ένα κλειστό δοχείο, που χρησιμεύει, για την παραγωγή υδρατμού .
21
Για να παραχθεί ο υδρατμός απαιτούνται, oι εξής λειτουργίες:
α) η καύση του καύσιμου και η σύγχρονη παραγωγή θερμότητας, Β) η μετάδοση της θερμότητας από τα καυσαέρια (προϊόντα της καύσης) στο νερό που είναι στην περίπτωση αυτή, η εργαζόμενη ουσία, και γ) η ατμοποίηση του νερού, δηλαδή η παραγωγή του υδρατμού.
24
Ένας λέβητας αποτελείται από:
Την εστία, δηλαδή το χώρο μέσα στον οποίο καίγεται το καύσιμο και παράγεται η θερμική ενέργεια, Το φλογοθάλαμο μέσα στον οποίο συμπληρώνεται η καύση των αερίων, που δεν κάηκαν τελείως στην εστία,
25
Τους αεριαυλούς ή φλογαυλούς, (πρόκειται για σωλήνες), μέσα από τους οποίους περνάνε τα καυσαέρια, πριν κατευθυνθούν προς την καπνοδόχο. Η συνολική επιφάνεια των αυλών του λέβητα αποτελεί την επιφάνεια, μέσω της οποίας η θερμική ενέργεια μεταδίδεται από τα καυσαέρια στο νερό για να ατμοποιηθεί.
26
Σε άλλους τύπους λεβήτων, αντί των καυσαερίων, περνάει το νερό μέσα από τους αυλούς.
Οι αυλοί αυτοί ονομάζονται υδραυλοί.
27
Τον υδροθάλαμο, μέσα στον οποίο βρίσκεται το νερό, ( που θα μετατραπεί σε ατμό ), που περιβάλλει τους αυλούς και βρίσκεται σ’ επαφή με την εξωτερική τους επιφάνεια,
28
Τον ατμοθάλαμο, που βρίσκεται συνήθως στον ίδιο χώρο με τον υδροθάλαμο, (αποτελεί ένα μέρος του), πάνω απ’ αυτόν, και μέσα στον οποίο συγκεντρώνεται, ο ατμός που παράγεται από το λέβητα.
29
Η λειτουργία του λέβητα συνοπτικά:
το καύσιμο καίγεται στην εστία και από την καύση παράγονται τα καυσαέρια, που οδηγούνται στο φλογοθάλαμο και στη συνέχεια στους αυλούς, για να καταλήξουν στην ατμόσφαιρα μέσω της καπνοδόχου.
31
Κατά τη διαδρομή των καυσαερίων από τους αυλούς, η θερμότητα μεταδίδεται στο νερό ( που βρίσκεται σ‘ επαφή με τα εξωτερικά τους τοιχώματα) και το μετατρέπει σε ατμό, που συγκεντρώνεται στον ατμοθάλαμο, απ‘ όπου παραλαμβάνεται για να χρησιμοποιηθεί στις ατμομηχανές ή να καλύψει άλλες βιομηχανικές ανάγκες.
33
Η παλινδρομική ατμομηχανή
Η παλινδρομική ατμομηχανή Μια παλινδρομική ατμομηχανή αποτελείται από το κυλινδρικό δοχείο, που ονομάζεται κύλινδρος (1), μέσα στον οποίο παλινδρομεί το έμβολο (2) με την επενέργεια του ατμού εναλλακτικά στις δύο κυκλικές επιφάνειες του.
34
JAMES WATT
35
Η εισαγωγή (6) και εξαγωγή (7) του ατμού από τον κύλινδρο ρυθμίζεται από τον ειδικό μηχανισμό (3),(4),που βρίσκεται πάνω από τον κύλινδρο. Η όλη διάταξη συμπληρώνεται από το μηχανισμό που μετατρέπει την ενέργεια του ατμού, που μεταφέρεται από το λέβητα, σε έργο, και την παλινδρομική κίνηση του εμβόλου σε περιστροφική .
36
Πρόκειται προφανώς, για μηχανή εξωτερικής καύσης.
Η λειτουργία της παλινδρομικής ατμομηχανής περιγράφεται συνοπτικά στο παρακάτω σχήμα.
38
Ο ατμός φθάνει από το λέβητα στο μηχανισμό που βρίσκεται πάνω από τον κύλινδρο, και ρυθμίζει τη ροή του ατμού σ’ αυτόν. επάνω σχήμα: Ο ατμός εισέρχεται, στο χώρο του κυλίνδρου, που βρίσκεται αριστερά του εμβόλου, ενώ συγχρόνως, ο δεξιά του εμβόλου χώρος του κυλίνδρου βρίσκεται σε επικοινωνία με την εξαγωγή. κάτω σχήμα: Ο ατμός που εισήλθε στον αριστερό. χώρο του κυλίνδρου διαστέλλεται και αρχίζει να σπρώχνει το έμβολο προς τα δεξιά. Συγχρόνως, ο μηχανισμός ρύθμισης της ροής του ατμού κλείνει την επικοινωνία και των δυο χώρων του κυλίνδρου, με την εξαγωγή. Επομένως στον αριστερό χώρο του κυλίνδρου έχουμε διαστολή του ατμού, ενώ στον δεξιό συμπίεση. Σημείωση: Κατά την επόμενη διαδρομή του εμβόλου από δεξιά προς τα αριστερά οι φάσεις λειτουργίας αντιστρέφονται. Στο δεξιό χώρο του κυλίνδρου έχουμε εισαγωγή - διαστολή, ενώ στον αριστερό εξαγωγή - συμπίεση.
39
Ο Ατμοστρόβιλος Ο ατμοστρόβιλος είναι, μια θερμική μηχανή που αποτελείται από έναν άξονα, πάνω στον οποίο είναι στερεωμένος ένας, ( ή περισσότεροι ) τροχοί ή ένα τύμπανο που φέρει πτερύγια. Στον ατμοστρόβιλο η επενέργεια του ατμού είναι συνεχής και κατά την ίδια πάντοτε διεύθυνση, σε αντίθεση με τις παλινδρομικές μηχανές.
40
Ο Αλεξανδρινός φυσικομαθηματικός ΗΡΩΝΑΣ επινόησε και κατασκεύασε συσκευή, στην οποία ο ατμός χρησιμοποιείτο, κατά τρόπο παρόμοιο με αυτόν που χρησιμοποιείται στους στροβίλους σήμερα. Η συσκευή αυτή ονομάστηκε σφαίρα του ΗΡΩΝΑ.
41
Η επενέργεια αυτή του ατμού γίνεται πάνω στα πτερύγια του στροβίλου, με αποτέλεσμα τη μετατροπή της ενέργειας του ατμού σε μηχανικό έργο, που έχει σαν συνέπεια την περιστροφή του τροχού. Πρόκειται προφανώς για μηχανή εξωτερικής καύσης.
42
Η βενζινομηχανή Ονομάζεται βενζινομηχανή, γιατί χρησιμοποιείται σ’ αυτή, σαν καύσιμο, κυρίως η βενζίνη σε μίγμα με τον αέρα. Τα σπουδαιότερα τμήματα της βενζινομηχανής, είναι:
44
Ο κύλινδρος (1) μέσα στον οποίο παλινδρομεί το έμβολο (2) .
Ο κύλινδρος στο επάνω μέρος κλείνεται με το πώμα (3), ενώ στο κάτω μέρος του είναι ανοικτός. Ο αγωγός εισαγωγής (4) του καύσιμου μίγματος και η βαλβίδα εισαγωγής (5), η οποία όταν είναι ανοικτή επιτρέπει την είσοδο του μίγματος καύσιμου - αέρα, που θα αναφλέγει και θα αρχίσει να καίγεται μέσα στον κύλινδρο, όταν ο σπινθηριστής (μπουζί) (6) δημιουργήσει τον ηλεκτρικό σπινθήρα.
45
Ο αγωγός εξαγωγής (7) και, η βαλβίδα εξαγωγής (8), η οποία όταν είναι ανοικτή επιτρέπει την έξοδο από τον κύλινδρο των καυσαερίων που προήλθαν από την καύση του μίγματος καυσίμου - αέρα. Ο μηχανισμός μετατροπής της παλινδρομικής κίνησης του εμβόλου σε περιστροφική.
46
Με τη διευκρίνηση ότι ο όρος χρόνος λειτουργίας της βενζινομηχανής σημαίνει μια μετακίνηση του εμβόλου από το ανώτατο σημείο της διαδρομής του στο κατώτατο ή αντίστροφα, ο πλήρης κύκλος, δηλαδή οι διαδοχικές απαραίτητες φάσεις για τη λειτουργία της βενζινομηχανής περιγράφονται συνοπτικά στο (σχ. 1.9).
48
Βαλβίδα εισαγωγής_: ανοικτή,
Βαλβίδα εξαγωγής : κλειστή Σπινθηριστής : αδρανής Ανοίγει η βαλβίδα εισαγωγής και ενώ το έμβολο απομακρύνεται από το πώμα του κυλίνδρου, εισέρχεται σ’ αυτόν μια ποσότητα μίγματος καυσίμου - αέρα.
49
Βαλβίδα εισαγωγής :κλειστή,
Βαλβίδα εξαγωγής : κλειστή, Σπινθηριστής : αδρανής Κλείνει η βαλβίδα εισαγωγής. Το έμβολο έχει συμπληρώσει τη διαδρομή του προς τα κάτω (αποκρινόμενο από το πώμα του κυλίνδρου), και αναστρέφει την κίνηση του, κινούμενο προς τα άνω, οπότε και συμπιέζει το μίγμα που βρίσκεται στον κύλινδρο.
50
Βαλβίδα εισαγωγής :κλειστή, Βαλβίδα εξαγωγής : κλειστή, Σπινθηριστής : σε ενέργεια.
Ανερχόμενο το έμβολο, φθάνει στο ανώτατο σημείο της διαδρομής του, στο οποίο σημειώνεται ή παραγωγή ηλεκτρικού σπινθήρα, από το σπινθηριστή, οπότε λαμβάνει, χώρα η καύση του μίγματος, τα καυσαέρια της οποίας σπρώχνουν το έμβολο προς τα κάτω.
51
Βαλβ. εισαγωγής :κλειστή,
Βαλβίδα εξαγωγής :ανοικτή, Σπινθηριστής :αδρανής Ανοίγει η βαλβίδα εξαγωγής και εξέρχονται τα καυσαέρια, ενώ συγχρόνως το έμβολο κατεβαίνει απομακρινόμενο από το πώμα του κυλίνδρου, για να επαναληφθεί στη συνέχεια η ίδια διαδικασία που περιγράψαμε.
52
Όπως είδαμε η καύση του μίγματος γίνεται μέσα στην ίδια τη μηχανή, που σημαίνει, ότι πρόκειται, για μια μηχανή εσωτερικής καύσης. Επειδή για να συμπληρωθεί η λειτουργία της μηχανής που περιγράψαμε απαιτούνται τέσσερες διαφορετικές φάσεις ή χρόνοι, η μηχανή λέγεται τετράχρονη. Η παρουσία στη μηχανή του σπινθηριστή είναι χαρακτηριστική, γιατί ο τρόπος αυτός έναυσης του μίγματος μέσω ηλεκτρικού σπινθήρα εφαρμόζεται στις βενζινομηχανές.
54
Η πετρελαιομηχανή Ονομάζεται πετρελαιομηχανή, γιατί χρησιμοποιείται σ’ αυτή σαν καύσιμο το πετρέλαιο σε μίγμα με τον αέρα.
56
Αν εξαιρέσουμε την παρουσία του εγχυτήρα ή καυστήρα (σχ. 1
Αν εξαιρέσουμε την παρουσία του εγχυτήρα ή καυστήρα (σχ. 1.10), που χρησιμεύει για την εισαγωγή του πετρελαίου στον κύλινδρο, μπορούμε γενικά να πούμε ότι, η πετρελαιομηχανή αποτελείται, από τα ίδια βασικά μέρη, από τα οποία αποτελείται και η βενζινομηχανή.
57
Μια βασική διαφορά υπάρχει στον τρόπο της έναυσης στις πετρελαιομηχανές η έναυση γίνεται με αυτανάφλεξη που προκαλείται' στο μίγμα καύσιμου - αέρα από την αύξηση της θερμοκρασίας του αέρα, ( που προκαλείται κατά την αύξηση της πίεσης ), μέσα στον κύλινδρο. Κατά συνέπεια, στις μηχανές αυτές δεν απαιτείται σπινθήρας για την έναυση, γι’ αυτό δεν υπάρχει σ’ αυτές ο σπινθηριστής.
59
Η λειτουργία της τετράχρονης πετρελαιομηχανής περιγράφεται συνοπτικά στο (σχ. 1.11).
60
Βαλβίδα εισαγωγής : ανοικτή
Βαλβίδα εξαγωγής : κλειστή Εγχυτήρας : κλειστός Η βαλβίδα εισαγωγής ( αριστερά ) ανοίγει, το έμβολο κινείται προς τα κάτω ( απομακρύνεται από το πώμα ) και εισάγεται στο κύλινδρο καθαρός ατμοσφαιρικός αέρας.
61
Βαλβίδα εισαγωγής : κλειστή
Βαλβίδα εξαγωγής : κλειστή Εγχυτήρας : κλειστός Κλείνει η βαλβίδα εξαγωγής, το έμβολο καθώς κινείται προς τα πάνω συμπιέζει τον αέρα αυξάνοντας τη θερμοκρασία στους 600 C.
62
Βαλβίδα εισαγωγής : κλειστή
Βαλβίδα εξαγωγής : κλειστή Εγχυτήρας : ανοικτός Όταν το έμβολο φθάσει στο ΑΝΣ εισάγεται πετρέλαιο από τον εγχυτήρα που αμέσως αναφλέγεται ( λόγω των 600 βαθμών ) και καίγεται. Τα καυσαέρια σπρώχνουν το έμβολο προς τα κάτω ( στο ΚΝΣ ).
63
Βαλβίδα εισαγωγής : κλειστή
Βαλβίδα εξαγωγής : ανοικτή Εγχυτήρας : κλειστός Ανοίγει η βαλβίδα εξαγωγής, (δεξιά), τα καυσαέρια φεύγουν στην ατμόσφαιρα και όπως ανεβαίνει το έμβολο καθαρίζει τελείως τον κύλινδρο. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται.
64
Ο αεροστρόβιλος Ο αεροστρόβιλος είναι περιστροφική μηχανή εσωτερικής καύσης που σε γενικές γραμμές μοιάζει με τον ατμοστρόβιλο. Αποτελείται δηλαδή και ο αεροστρόβιλος από έναν άξονα πάνω στον οποίο είναι στερεωμένο ένα τύμπανο που φέρει πτερύγια.
65
Η βασική τους διαφορά βρίσκεται στην εργαζόμενη ουσία, ενώ στους ατμοστρόβιλους σαν εργαζόμενη ουσία χρησιμοποιείται το νερό - ατμός στους αεροστροβίλους χρησιμοποιούνται τα καυσαέρια που προέρχονται από την καύση του καυσίμου ( κατά κανόνα ελαφρό πετρέλαιο ).
67
Η λειτουργία του αεροστροβίλου συνοπτικά:
Στο συγκρότημα εγκατάστασης αεροστροβίλου (σχ.1.12), ο αέρας εισέρχεται στη συσκευή συμπίεσης όπου συμπιέζεται. Στη συνέχεια ο αέρας οδηγείται προς την παροχή του καυσίμου και σχηματίζει μ’ αυτό, το καύσιμο μίγμα, από την καύση του οποίου παράγονται τα καυσαέρια, που οδηγούνται στον αεροστρόβιλο, στον οποίο αφού αποδώσουν το έργο τους, εξέρχονται στην ατμόσφαιρα.
68
Ο εναλλάκτης θερμότητας
Ο εναλλάκτης θερμότητας Ο εναλλάκτης θερμότητας (σχ. 1.13) αποτελείται συνήθως από σειρές αυλών που στερεώνονται με πλάκες. Η όλη συσκευή περιβάλλεται από το κέλυφος.
69
Η λειτουργία του εναλλάκτη συνοπτικά:
Μέσα στους αυλούς κυκλοφορεί ένα ρευστό και, έξω απ’ αυτούς ένα άλλο, ( ή το ίδιο ρευστό ), θερμότερο ή ψυχρότερο. Με τον τρόπο αυτό το θερμότερο ρευστό θερμαίνει το ψυχρότερο, γίνεται δηλαδή μια εναλλαγή θερμότητας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα εναλλάκτη θερμότητας είναι το ψυγείο.
72
Οι εγκαταστάσεις των θερμικών μηχανών
Στο (σχ.1.15) παριστάνεται διαγραμματικά μια εγκατάσταση παλινδρομικής ατμομηχανής με όλες τις απαραίτητες μονάδες για τη λειτουργία της.
74
Όπως βλέπουμε, ο ατμός που παράγεται από το λέβητα, οδηγείται στην παλινδρομική ατμομηχανή και αφού αποδώσει ένα μέρος της ενέργειας του κατευθύνεται προς το ψυγείο στο οποίο μετατρέπεται σε νερό (συμπύκνωμα). Το νερό στη συνέχεια εισέρχεται στη δεξαμενή νερού, από την οποία οδηγείται στο λέβητα για να συνεχισθεί η παραγωγή ατμού και να κλείσει ο κύκλος λειτουργίας του συγκροτήματος. Αν στη θέση της παλινδρομικής ατμομηχανής, εγκατασταθεί ένας ατμοστρόβιλος το συγκρότημα θα αποτελεί μια πλήρη εγκατάσταση ατμοστροβίλου.
75
για νέους μηχανολόγους
Θερμοδυναμική για νέους μηχανολόγους
76
Η θερμοδυναμική είναι η μελέτη της μετατροπής ενέργειας από μηχανική ενέργεια - έργο - σε ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ και αντίστροφα, μέσα από τη μελέτη θερμικών διεργασιών [1]. Με τον όρο διεργασία εννοούμε την μετάβαση από τη μια κατάσταση ενός συστήματος σε μια άλλη.
77
θερμοδυναμική
78
Η Θερμοδυναμική αποτελεί ιδιαίτερο κλάδο της Φυσικής που ασχολείται με τις μορφές που μπορεί λάβει η θερμική ενέργεια καθώς και με την αποδοτική της αξιοποίηση.
79
Κύριο αντικείμενο της Θερμοδυναμικής είναι ακριβώς αυτή η μελέτη της ΘΕΡΜΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ και των ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ που μπορούν να την αξιοποιούν.
80
Οι Βιομηχανίες χρησιμοποιούν θερμική ενέργεια για την παραγωγή διαφόρων υλικών, όπως για παράδειγμα των πλαστικών, ενώ οι κινητήρες καταναλώνουν καύσιμη ύλη για να κινήσουν ή να τροφοδοτήσουν μηχανές.
81
Η μελέτη της θερμικής ενέργειας αυτών των συστημάτων όπως του θερμού αερίου μέσα σε ένα βενζινοκινητήρα είναι αντικείμενο της Θερμοδυναμικής η οποία και εξηγεί τους λόγους που υφίσταται αυτή η ενέργεια και της μετατροπής της όταν το σύστημα εκτελεί μηχανικό έργο όπως π.χ. όταν θέτει σε κίνηση τα "πιστόνια" ενός κυλίνδρου.
82
Η θερμοδυναμική μας διδάσκει :
Μετατροπές μορφών ενέργεια Μεταφορά ενέργειας Απαιτούμενες συνθήκες και όρια για τη μετατροπή
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.