Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Τα μέρη ενός ηλεκτρικού κινητήρα είναι:
Ανεμιστήρας Στάτης Καπάκι εμπρός Δρομέας Καπάκι πίσω Ρουλεμάν
2
Λειτουργία κινητήρων
3
Ηλεκτρικοί κινητήρες Στάτης: Είναι το ακίνητο μέρος του κινητήρα.
Περιλαμβάνει τα τυλίγματα των 3 φάσεων που είναι εγκλωβισμένα σε ειδικές εσοχές. Κατασκευάζεται συνήθως από δυναμοελάσματα. Με την κατασκευή δημιουργείται το επιθυμητό πλήθος ζευγών πόλων.
4
Ηλεκτρικοί κινητήρες Κατασκευή του στάτη
5
Ηλεκτρικοί κινητήρες Λεπτομέρειες στάτη
6
Ηλεκτρικοί κινητήρες Δρομέας βραχυκυκλωμένου κλωβού
7
Ηλεκτρικοί κινητήρες Επαγωγικός Κινητήρας δακτυλιοφόρου δρομέα
8
Επαγωγικοί ή ασύγχρονοι ηλεκτρικοί κινητήρες
Γενική συγκρότηση ενός ηλεκτρικού κινητήρα
9
Επαγωγικοί ή ασύγχρονοι ηλεκτρικοί κινητήρες
Οι αρχές κινητήρων είναι δυο: Κινητήρας Σ.Ρ 2)Κινητήρας οδεύοντος στρεφόμενου πεδίου (Ε.Ρ.) Έχουν μεγάλο όγκο. Έχουν μικρό όγκο. Θέλουν μεγάλη συντήρηση. Κοστίζουν λίγο. Κοστίζουν πολύ (3-6 φόρες πιο ακριβοί). Έχουν ασήμαντη συντήρηση και με ηλεκτρονικούς ρυθμιστές Ρυθμίζονται εύκολα οι στροφές. συχνότητας υπερκαλύπτουν τα Έχουν σχεδόν εγκαταλειφθεί προτερήματα των κινητήρων στις μεγάλες ισχείς. Σ.Ρ.
10
Επαγωγικοί ή ασύγχρονοι ηλεκτρικοί κινητήρες
Οι κινητήρες όμως είναι τρεις: Κινητήρας συνεχούς ρεύματος. Επαγωγικός ή ασύγχρονος κινητήρας. 3) σύγχρονος κινητήρας.
11
Σύγχρονη Ταχύτητα Περιστροφής: ns=2πf/p (rad/s), ns=3000/p (rpm)
Ηλεκτρικοί κινητήρες Με την τροφοδότηση του τριφασικού τυλίγματος στο στάτη δημιουργείται ένα στρεφόμενο μαγνητικό πεδίο στο διάκενο. Η ταχύτητα περιστροφής του εξαρτάται αποκλειστικά από τη συχνότητα του δικτύου και το πλήθος των ζευγών των πόλων. Σύγχρονη Ταχύτητα Περιστροφής: ns=2πf/p (rad/s), ns=3000/p (rpm) p: Πλήθος ζευγών πόλων στάτη –δρομέα. Ns: σύγχρονη ταχύτητα περιστροφής (rad/s ή rpm) p 1 2 3 4 Ζεύγη πόλων ΓΙΑ f=50 Hz n 3000 1500 1000 750 rpm
12
Ηλεκτρικοί κινητήρες Ολίσθηση
Η διαφορά ανάμεσα στη μηχανική ταχύτητα περιστροφής του δρομέα και στην σύγχρονη ταχύτητα μετριέται % και ονομάζεται ολίσθηση s Σε κανονικές συνθήκες λειτουργίας η ολίσθηση είναι πολύ μικρή, συνήθως κάτω από το 1% για μεγάλους κινητήρες και κάτω από το 5% για μικρούς. Άρα, ο επαγωγικός κινητήρας περιστρέφεται με σταθερή ταχύτητα λίγο μικρότερη από την αντίστοιχη σύγχρονη και για το λόγω αυτό ονομάζεται και ασύγχρονος κινητήρας. Ολίσθηση
13
Επαγωγικός κινητήρας εναλλασσομένου ρεύματος
Χαρακτηριστική ροπής – ταχύτητας επαγωγικού κινητήρα
14
· Επαγωγικός κινητήρας εναλλασσομένου ρεύματος ΜΚ ΜL ωr ω0 ω=0
ΜΚ= ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΚ ΜL =ΦΟΡΤΙΟ ΡΟΠΗ · ΣΗΜΕΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΜL ωr nr sr ω0 n0 s=0 ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ω=0 n=0 s=1 Εκκίνηση, επιτάχυνση έχουμε όταν από n=0 μέχρι τις ονομαστικές στροφές π.Χ σαλ ισχύει ΜK>ML
15
Επαγωγικός κινητήρας εναλλασσομένου ρεύματος
ΡΟΠΗ ML ΔΥΣΚΟΛΟ ΦΟΡΤΙΟ ML ΕΥΚΟΛΟ ΦΟΡΤΙΟ Ολίσθηση s ,(ταχύτητα rpm) (0 rpm) (1500 rpm)
16
Επαγωγικός κινητήρας εναλλασσομένου ρεύματος
Ο κινητήρας δεν ξεκινά διότι η αντίσταση του φορτίου είναι μεγαλύτερη από τη ροπή του κινητήρα 10,000 ΜΜ 9,000 8,000 7,000 ΡΟΠΗ ML 6,000 5,000 4,000 3,000 2,000 Ολίσθηση s ,(ταχύτητα rpm) 1,000 0,000 1,000 0,750 0,500 0,250 0,000 (0 rpm) (1500 rpm) Ολίσθηση s ,(ταχύτητα rpm)
17
Επαγωγικός κινητήρας εναλλασσομένου ρεύματος
Ροπή και εκκίνηση επαγωγικού κινητήρα/3: Το ρεύμα του κινητήρα μεταβάλλεται σαν συνάρτηση της ολίσθησης. Όταν ο κινητήρας είναι ακίνητος (s=1) παίρνει τη μέγιστη τιμή και ονομάζεται ρεύμα εκκίνησης (blocked rotor current) . Το ρεύμα του κινητήρα είναι επίσης ανάλογο της τάσης και αντίστροφα ανάλογο της αντίστασης του δρομέα,
18
Επαγωγικός κινητήρας εναλλασσομένου ρεύματος
1 2 3 4 5 6 7 8 1.000 0.750 0.500 0.250 0.000 ΡΟΠΗ ΡΕΥΜΑ ΣΗΜΕΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ (1500 rpm) (0 rpm) Ολίσθηση s ,(ταχύτητα rpm)
19
Επαγωγικός κινητήρας εναλλασσομένου ρεύματος
Το ρεύμα εκκίνησης είναι πολύ μεγάλο συνεπώς: Θέλουμε το χρόνο επιτάχυνσης Τα μικρό, γιατί μπορεί να καεί ο κινητήρας. Προσοχή! Ο Τα μεγαλώνει όταν η τάση μειώνεται, καθώς μειώνεται και η ροπή εκκίνησης!
20
Τομέας Ηλεκτρικής Ενέργειας Ηλεκτροτεχνία - Ηλεκτρονική
Τομέας Ηλεκτρικής Ενέργειας Ηλεκτροτεχνία - Ηλεκτρονική Λειτουργία κινητήρα και ωm < ω, άρα 1>s>0 και συνήθως λιγότερο από 0.1.
21
Τομέας Ηλεκτρικής Ενέργειας Ηλεκτροτεχνία - Ηλεκτρονική
Τομέας Ηλεκτρικής Ενέργειας Ηλεκτροτεχνία - Ηλεκτρονική Λειτουργία γεννήτριας
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.