Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Ελαττώνω το θυμό, αυξάνω
4ο Γυμνάσιο Ευόσμου Ελαττώνω το θυμό, αυξάνω τη συνεργασία μέσα από την αγωγή της συγχώρησης ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
2
Στόχοι του προγράμματος ήταν οι μαθητές :
Το Πρόγραμμά μας Στα πλαίσια της Αγωγής Υγείας στο σχολείο μας πραγματοποιήσαμε πρόγραμμα με τον τίτλο: « Ελαττώνω το θυμό, αυξάνω τη συνεργασία μέσα από την αγωγή της συγχώρησης» Στόχοι του προγράμματος ήταν οι μαθητές : Να γνωρίσουν όσο το δυνατόν τον εαυτό τους, να κατανοήσουν ότι όλοι έχουν μειονεκτήματα αλλά και προτερήματα. Να συνειδητοποιήσουν ότι όπως είμαστε θύτες έτσι γινόμαστε και θύματα. Να κατανοήσουν τη σημασία και την αξία της συγχώρησης για την ανάπτυξη καλύτερων σχέσεων με τους άλλους αλλά και για την ψυχική τους υγεία. Να αναπτύξουν τη συνεργασία στη σχολική τάξη. Να βελτιώσουν τις διαπροσωπικές τους σχέσεις. Να ασκηθούν στην ομαδική έρευνα, στις βιωματικές δράσεις . Να ασκηθούν στη χρήση των ΤΠΕ δημιουργώντας πολυτροπικά κείμενα.
3
Οι μαθητές στην αρχή προβληματίστηκαν γύρω από την έννοια της συγχώρησης και κατέγραψαν τις λέξεις που τους έρχονταν αυθόρμητα στο μυαλό… Δικαιοσύνη Μετάνοια Ευγνωμοσύνη Χαρά Αυτοέλεγχος Έλεος Λάθος Aγάπη Αλληλοκατανόηση Συμπόνοια Εξομολόγηση Θάρρος Ευκαιρία Συζήτηση Ελάφρυνση Ταπεινοφροσύνη
4
Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να εμβαθύνουμε στην έννοια της συγχώρησης μέσα από ιστορίες γνωστές στους μαθητές από τη λογοτεχνία, την ιστορία, τα θρησκευτικά. Ο Ύμνος της Αγάπης του Απ. Παύλου Ο μύθος της Αρετής και της Κακίας
5
Ο Σωκράτης και το τεστ της τριπλής διύλισης
Το φίλτρο της αλήθειας Αυτά που θέλουμε να πούμε να περνάνε από τρία φίλτρα προτού ειπωθούν Το φίλτρο της καλοσύνης Το φίλτρο της χρησιμότητας
6
Προβληματιστήκαμε πάνω στην έννοια της συγχώρησης και καταλήξαμε ότι:
Συγχωρώ δεν σημαίνει ότι: Αποφασίζω επιφανειακά Είμαι αδύναμος Γίνομαι φίλος με αυτόν που με έβλαψε Ξεχνώ Δεν θυμώνω Αποδέχομαι την αδικία Δεν δείχνω στον άλλον το λάθος του Προσποιούμαι ότι δεν έγινε τίποτε Δικαιολογώ το κακό
7
Αντίθετα συγχωρώ σημαίνει ότι:
Ξεπερνώ την μνησικακία Ανακουφίζω κάποιον που έχει μετανιώσει Δίνω ευκαιρία σε κάποιον να μετανιώσει Χωράω κάποιον στην καρδιά μου Δίνω μια ελπίδα στον άλλον Επιλέγω την αγάπη Κάνω το πρώτο βήμα Επιλέγω να αντιμετωπίσω την αδικία με πραότητα Δεν ξεχνώ αλλά συνεχίζω
8
Κατόπιν καταγράψαμε συναισθήματα που έχει ο άνθρωπος που επιλέγει να μην συγχωρέσει
Θυμός Οργή Λύπη Άγχος Ζήλεια Νεύρα Μίσος Αντιπαλότητα Φόβος Πίκρα Εκδίκηση
9
Και συναισθήματα που έχει αυτός που επιλέγει να συγχωρήσει
Χαρά Ανακούφιση Ευτυχία Αγάπη Μετάνοια Συγκίνηση Κατανόηση Ειρήνη Ομόνοια Ηρεμία Ικανοποίηση Συμπόνοια
10
Τα τελικά συμπεράσματα μας:
Η ανάδειξη του καλύτερου εαυτού μας είναι θέμα εξάσκησης Η ανιδιοτελής αγάπη περιέχει το σεβασμό,την υπομονή, την ειλικρίνεια, την ελευθερία. Είναι σημαντικό να αναγνωρίζουμε τα πλεονεκτήματα αλλά και τις αδυναμίες, τις δικές μας και των άλλων , ως μέρος της ανθρώπινης φύσης. Η συγχώρηση μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του θυμού που προκαλεί η αδικία. Η συγχώρηση είναι μια δύσκολη και γενναία επιλογή που κάνουμε Η συγχώρηση ωφελεί πρώτιστα τον εαυτό μας Η συγχώρηση Βελτιώνει τις ανθρώπινες σχέσεις. Η συγχώρηση προλαμβάνει τη βία. Προστατεύεται η ψυχοσωματική υγεία και περιορίζεται το άγχος. Η συγχώρηση δίνεται ως δώρο και είναι μια εσωτερική αλλαγή της καρδιάς και όχι αποτέλεσμα βίας ή προσδοκιών.
12
Η ακροστοιχίδα της συγχώρησης
Σ υγνώμη Υ πομονή Γ αλήνη Χ αρά Ω ριμότητα Ρ εστάρτ Η ρεμία Σ υνεννόηση Η θος
13
Και μερικά από τα συννεφόλεξά μας
18
δεν αλλάζεις το παρελθόν
Όταν συγχωρείς σε καμμιά περίπτωση δεν αλλάζεις το παρελθόν αλλά σίγουρα αλλάζεις το μέλλον!
19
Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε από το τμήμα Α3 του 4ου Γυμνασίου Ευόσμου και συντονίστριες τις καθηγήτριες Τσομπανίδου Ξανθίππη και Γκορτσίλα Κωνσταντίνα.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.