Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Οι μαθητές μου κι εγώ γυρίζουμε ταινία

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Οι μαθητές μου κι εγώ γυρίζουμε ταινία"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Οι μαθητές μου κι εγώ γυρίζουμε ταινία
Μαθητικός κινηματογράφος για αρχάριους … Ημέρα 2η

2 Το ζητήσατε … σας το προσφέρω
Το ζητήσατε … σας το προσφέρω!!! Στο προσωπικό μου blog «Λόγος» στο μενού ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ εκθέτω τις παρουσιάσεις μου και εν καιρώ περισσότερο συμπληρωματικό υλικό

3 Γωνίες λήψης Ας παίξουμε με το ύψος (και με το υποσυνείδητο)

4 Γωνίες λήψης Ευθεία (στο ύψος του ματιού)
Προσαρμοζόμαστε στο ύψος των ανθρώπων – ουδέτερη λήψη

5 Γωνίες λήψης Προς τα κάτω (plongée)
Πλάνο φόβου, απειλής – ο άνθρωπος φαίνεται αδύναμος ή ασήμαντος

6 Γωνίες λήψης Προς τα πάνω (contre plongée)
Ο άνθρωπος φαίνεται απειλητικός, επικίνδυνος, ισχυρός

7 Γωνίες λήψης Λοξή λήψη (oblique)
Η μηχανή τοποθετείται λοξά – αίσθηση αστάθειας (ψυχολογικής, συναισθηματικής, φυσικής)

8 Κινήσεις της κάμερας Ας παίξουμε … γενικώς!!!

9 Κινήσεις της κάμερας Ας παίξουμε … γενικώς!!!
Πανοραμική (panoramic) Κάθετη (vertical) Προς τα εμπρός ή πίσω (travelling) Παράλληλη (lateral) Το «βλέμμα του πουλιού»

10

11 Κινήσεις της κάμερας Ας παίξουμε … γενικώς!!!
Bonus: Κυκλική κίνηση Η κάμερα κινείται γύρω από το κεντρικό θέμα, π.χ. ένα ερωτευμένο ζευγάρι σε ένα παθιασμένο φιλί … !!!

12 Κινήσεις της κάμερας Ας παίξουμε … γενικώς!!!
Η κυκλική κίνηση μπορεί, για ευνόητους λόγους, να ονομαστεί και «πλάνο του Παπακαλιάτη»

13 Κινήσεις της κάμερας Ας παίξουμε … γενικώς!!!
Tip: Αν έχουμε τη δυνατότητα, τραβάμε την ίδια σκηνή από δυο ή τρεις διαφορετικές θέσεις ή με διαφορετική κίνηση (μπορεί να μας χρειαστεί στο μοντάζ)

14 Και τώρα … … let’s practice!!!

15 Το σενάριο Ο λόγος συχνά “πρωταγωνιστεί” στον κινηματογράφο

16 Το σενάριο 1η περίπτωση: πρωτότυπο σενάριο.
(κείμενο δικό μας – οπωσδήποτε πρέπει να διαμορφωθεί ή συνδιαμορφωθεί από τους μαθητές)

17 Το σενάριο 2η περίπτωση: μεταφορά λογοτεχνικού έργου
(Προσοχή: ιδιαίτερη έμφαση στο σεβασμό του πρωτοτύπου, ιδίως αν προβούμε σε διασκευή / δύσκολη περίπτωση, δεδομένου ότι συνήθως οι μαθητικές δημιουργίες είναι μικρού μήκους, ενώ τα λογοτεχνικά κείμενα έχουν κατά κανόνα μεγάλη έκταση)

18 Το σενάριο 3η περίπτωση: διασκευή θεατρικού ή κινηματογραφικού σεναρίου (προσοχή στα πνευματικά δικαιώματα / επίσης δύσκολη περίπτωση λόγω διάρκειας)

19 Το σενάριο 4η περίπτωση: χωρίς κείμενο
(αυτοσχεδιασμός πάνω σε μια κεντρική ιδέα / καλός ρυθμός και εύκολα γυρίσματα / η μέθοδος γοητεύει εύκολα τους μαθητές, οι οποίοι κατά κανόνα δεν αρέσκονται να διαβάζουν κείμενο)

20 Tip Η βασική δομή μιας ταινίας είναι τριμερής:
1ο μέρος: Setup – Διάταξη (introduction / exposition) Οι χαρακτήρες παρουσιάζονται και «χτίζονται» και η βασική υπόθεση κινητοποιείται.

21 Tip Η βασική δομή μιας ταινίας είναι τριμερής:
2ο μέρος: Confrontation – Σύγκρουση (rising action) Το κυρίως πιάτο της ταινίας. Η δράση κλιμακώνεται, η πλοκή εκτυλίσσεται, οι χαρακτήρες συγκρούονται / δοκιμάζονται.

22 Tip Η βασική δομή μιας ταινίας είναι τριμερής:
3ο μέρος: Resolution – Λύση (crisis – climax – falling action) Τελική δοκιμασία – σύγκρουση. Κλείνουν οι επιμέρους πτυχές της πλοκής (υπο-ιστορίες). Η δράση ξεθυμαίνει. Διαγράφεται το μέλλον των ηρώων.

23 Πλάνα filler Μπορείς κι εσύ να «τραβήξεις» ένα λιοντάρι για να γεμίσεις την ταινία σου …

24 Πλάνα filler Πάντα τραβάμε (και κρατάμε) δοκιμαστικά πλάνα και πλάνα εξοικείωσης (για να δοκιμάσουμε εμείς και για να συνηθίσουν τα παιδιά μας) Χαλαρές, casual λήψεις, με τα παιδιά να κάνουν τυχαία, αδιάφορα πράγματα στους χώρους των γυρισμάτων.

25 Μην ξεχνάτε τα bloopers * Τα λέμε στη σκηνή - backstage
Πλάνα filler Τα «γεμίσματα» λειτουργούν συχνά ως σύνδεσμοι, δηλαδή μεσοδιαστήματα μεταξύ δυο σκηνών Μην ξεχνάτε τα bloopers * Τα λέμε στη σκηνή - backstage

26 Τρελοί συνδυασμοί Ο νέος … βωβός κινηματογράφος

27 Τρελοί συνδυασμοί Video, φωτογραφίες και καρτέλες κειμένου συνδυάζονται σε ευέλικτα μοντάζ και διηγούνται μια ιστορία. *Energy & Employability

28 Τρελοί συνδυασμοί Tip: κείμενο “to the point”, ευσύνοπτο, κατανοητό
(στόχος είναι να καταλάβει ο δέκτης, όχι απλά να πούμε τις λέξεις που μας καρφώθηκαν στο μυαλό)

29 Τρελοί συνδυασμοί Tip: το κινητό μας τηλέφωνο είναι πάντα μαζί μας, οπότε ας το αξιοποιήσουμε … Τραβάτε ό,τι σας κατέβει, κάπου θα χρειαστεί … (ισχύει και για τα fillers)

30 Λίγη θεωρία Decoupage Storyboard Brake-down … και άλλες δύσκολες λέξεις

31 Λίγη θεωρία Decoupage Είναι το «σπάσιμο» (ή η σύνθεση, όπως το πάρει κανείς) της ταινίας μας σε δομικά μέρη. Εδώ οραματιζόμαστε και επιλέγουμε την τελική μορφή του προϊόντος μας.

32 Λίγη θεωρία Tip Η ταινία μας οργανώνεται σε sequenses (θεματικές ενότητες, αλληλουχίες σκηνών), οι sequences σε σκηνές (επιμέρους θεματικές ενότητες), οι σκηνές σε πλάνα (μεμονωμένες λήψεις).

33 Λίγη θεωρία Tip Φροντίστε οι λήψεις σας να είναι σύντομες. Οι μαθητές δεν μπορούν να μείνουν συγκεντρωμένοι για πολλή ώρα σε κάτι. Γελούν, χάνουν τα λόγια τους και γενικά ένα πλάνο μεγάλης διάρκειας μπορεί συχνά να διακοπεί από κάτι απρόοπτο.

34 Λίγη θεωρία Storyboard Πρόκειται για το σχεδιάγραμμα της ταινίας μας, αποτέλεσμα του decoupage. Με σύντομα σκίτσα αποτυπώνουμε χωριστά κάθε πλάνο και τα πρόσωπα που συμμετέχουν.

35 Λίγη θεωρία Brake-down (αποδόμηση)
Είναι το τελικό στάδιο πριν το γύρισμα. Σε ένα σημειωματάριο καταγράφουμε τις υλικές και χωροταξικές ανάγκες κάθε γυρίσματος: υλικά, χώροι, τεχνικά ζητήματα

36 Λίγη θεωρία Tip Προσπαθήστε να αναθέσετε τα παραπάνω σε μαθητές. Εποπτεύστε το decoupage, αποφύγετε να εμπλακείτε στα υπόλοιπα. Απλά ελέγξτε το αποτέλεσμα.

37 Extra θεωρία: Casting (ο μεγάλος καυγάς)
Η ανάθεση των ρόλων είναι πάντα μπελάς. Προσπαθούμε να επιλέγουμε με βάση εξωτερικά χαρακτηριστικά ή άλλα εμφανή δεδομένα (π.χ. φύλο, σωματική διάπλαση, κλπ). Αποφύγετε αναφορές σε «ταλέντο», «ικανότητα», «εμπειρία».


Κατέβασμα ppt "Οι μαθητές μου κι εγώ γυρίζουμε ταινία"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google