Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΚλεισθένης Ελευθεριάδης Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Social sustainability in science education – an international perspective- Sweden Διδάσκουσα: Αναπλ. Καθ. Αικατερίνη Γ. Πλακίτση
2
Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.
3
INCOMPLETELY FABULOUS
GROUP 3 PROPOSITIONS ON THE ISSUE
4
Group decision Choice for nature. This means: Wind, solar and water energy for some Nuclear energy for others (depending on different ideas about what the facts are) Voting outcome: Wind, solar and water energy.
5
Workshop Expected outcomes
We have to present the facts and knowledge in a way suitable for the level. Ages 4-19. Learning is in the discussion, social interaction and practice (for lower levels). Learn how to work democratically. Development of critical thinking.
6
Workshop Basic Topics The environment. Democracy and decision making.
Humans and their impact on the environment. Environmental problems.
7
Workshop Activities Whole class discussion and discussion in groups with presentation at the end Play for the lower levels to make it interesting Media about pollution, toxic waste, holes in the ozone layer etc. Practical classes e.g. recycling, trips in nature, pollution research near school area etc.
8
Workshop Teaching Materials
Stories as a motive so as to learn about the pollution. e.g. using animals as heroes . Drama to allow the students to see things from other points of view. Practical assignments. Access to Information(Scientific literacy).
9
Workshop Teaching competencies
Encourage and lead discussions. Confirm that the students understand the task and the background information related to the scenario. Use questioning to stimulate the pupils thinking. Guide in decision making.
10
What we have learned about science in society
Very difficult to reconstruct/remove misconceptions and introduce new facts that contribute to new insights. Science and the general opinion of the welfare of society can often come into conflict. Without knowledge its hard to contribute to the discussion. Who decides who has enough knowledge to take part in the decision making.
11
Positive\Negative Aspects
Stimulate in a new way. Approach science differently. Very good for scientific literacy (higher levels). Negative: Time consuming. Difficult to grade/evaluate. Efficiency depends per student (level of personal. development).
12
Τέλος Ενότητας
13
Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.
14
Σημειώματα
15
Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου
Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0. Έχουν προηγηθεί οι κάτωθι εκδόσεις: Έκδοση 1.0 διαθέσιμη εδώ.
16
Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Διδάσκουσα: Αναπλ. Καθ. Αικατερίνη Γ. Πλακίτση. «Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών. Social sustainability in science education – an international perspective- Sweden». Έκδοση: 1.0. Ιωάννινα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:
17
Σημείωμα Αδειοδότησης
Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή, Διεθνής Έκδοση 4.0 [1] ή μεταγενέστερη. [1]
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.