Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεἈελλώ Μελετόπουλος Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Light, Science and Society The importance of plants for global CO2 reduction and wellbeing - Portugal Διδάσκουσα: Αναπλ. Καθ. Αικατερίνη Γ. Πλακίτση
2
Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.
3
Aurora
4
Topic
5
Teaching level: Primary School children (10-12) Learning Objectives: Describe how a greenhouse works Explain why the earth can be described as a big greenhouse Scientific literacy regarding the greenhouse effect.
6
Strategies Whole class learning. Collaborative group work (Jigsaw).
Paired discussion. Paired group work. Field work.
7
Teaching Models Constructivism. Discovery based learning.
Student centred. Differentiated learning.
8
Procedure LESSON 1: Materials: video, photographs, articles Method: The first lesson will be a whole class lesson where the children are introduced to the greenhouse effect. The children will learn the basic facts of the greenhouse effect. They will go into paired discussions with their partners at various stages.
9
LESSON 2: Materials: pen, paper, thermometers, questionnaire.
Method: The second lesson will be in the form of a field trip to a greenhouse. The children will learn how the greenhouse operates and can pose questions to the farmer regarding its function. The children will also take the temperature outside and inside the greenhouse and compare the readings.
10
LESSON 3: Materials: recycling materials (e.g. plastic, plastic bottles etc), straws, lollipop sticks, glue, scissors, cling-film. Method: The children will work in pairs to construct a model greenhouse from the materials provided.
11
LESSON 4: Materials: books, articles, internet, pictures, poster paper, markers. Method: The children will make a project on the greenhouse effect in groups of three using the Jigsaw Method. The children will research the topic under the headings of Causes, Effects, Possible Solutions. In their groups they will construct a poster based on these headings. The posters will be mounted on the wall for display.
12
Learning Outcomes Know what causes the greenhouse effect.
Know some of the side effects and solutions of the greenhouse effect. Social interaction in discussing the topic. Build a model greenhouse.
13
Evaluation We can evaluate their understanding and their enjoyment of the topic: Based on the children’s posters. Based on the models made. Based on the field trip.
14
Τέλος Ενότητας
15
Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.
16
Σημειώματα
17
Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου
Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0. Έχουν προηγηθεί οι κάτωθι εκδόσεις: Έκδοση 1.0 διαθέσιμη εδώ.
18
Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Διδάσκουσα: Αναπλ. Καθ. Αικατερίνη Γ. Πλακίτση. «Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών. Light, Science and Society The importance of plants for global CO2 reduction and wellbeing - Portugal». Έκδοση: Ιωάννινα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:
19
Σημείωμα Αδειοδότησης
Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή, Διεθνής Έκδοση 4.0 [1] ή μεταγενέστερη. [1]
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.