Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Κοινωνικά Δίκτυα ΚΕΦΑΛΑΙΟ 15.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Κοινωνικά Δίκτυα ΚΕΦΑΛΑΙΟ 15."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Κοινωνικά Δίκτυα ΚΕΦΑΛΑΙΟ 15

2 Ορισμοί Στην καθημερινότητα: Μία ομάδα ατόμων που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και το σύνολο των σχέσεων που αναπτύσσονται μέσα στην ομάδα Στο Διαδίκτυο: Ηλεκτρονική πλατφόρμα που παρέχει στα μέλη της δυνατότητες διασύνδεσης και αλληλεπίδρασης

3 Λειτουργία Οι χρήστες με την εγγραφή δημιουργούν εικονικά προφίλ
Αναπτύσσουν ένα δίκτυο επαφών με άλλους χρήστες, με τους οποίους επικοινωνούν μέσω της πλατφόρμας Οι χρήστες της πλατφόρμας είναι συνήθως άτομα με κοινά ενδιαφέροντα ή δραστηριότητες

4 Προφίλ - περιεχόμενα Προσωπικά στοιχεία Κλίσεις και ενδιαφέροντα
Επαγγελματικά στοιχεία Κάθε χρήστης συμπληρώνει τα στοιχεία του προφίλ (όσα θέλει), και επιλέγει αν θα τα κοινοποιεί σε τρίτους.

5 Δικτύωση Σύνδεση των προφίλ των χρηστών
Αναζήτηση χρηστών με συγκεκριμένα κριτήρια και αίτημα σύνδεσης Ο χρήστης μπορεί να εγκρίνει ή να απορρίψει αιτήματα σύνδεσης από άλλους Μετά τη σύνδεση δύο χρηστών, ο ένας έχει πρόσβαση στα συνδεδεμένα προφίλ χρηστών του άλλου

6 Δυνατότητες χρήστη Συντήρηση και επικαιροποίηση του προφίλ
Ανέβασμα ανακοινώσεων, μηνυμάττων, φωτογραφιών, βίντεο Σχολιασμός αναρτήσεων άλλων χρηστών Δημιουργία και συμμετοχή σε ομάδες χρηστών

7 Κριτήρια κατηγοριοποίησης
Αντικείμενο Είδος και περιεχόμενο Τρόπος εγγραφής και συμμετοχής των μελών Τρόπος επικοινωνίας μεταξύ των μελών

8 Κατηγορίες με βάση το είδος και το περιεχόμενό
Μέσα ή ιστοσελίδες Κοινωνικής Δικτύωσης Μικρο-ιστολόγια Ιστολόγια Wiki Κοινωνικά «Αγαπημένα» Κοινωνικές Προτροπές Θεματικά Κοινωνικά Δίκτυα (πχ φωτογραφίες, βίντεο)

9 Κατηγορίες χρηστών Απλοί χρήστες
Εταιρείες για εύκολη επικοινωνία με τους πελάτες – διαφήμιση Διάσημοι που ενημερώνουν το κοινό τους - προβολή

10 Μέσα ή Ιστοσελίδες Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Networks)
Το δημοφιλέστερο μέσο Κοινωνικών Δικτύων Οι χρήστες εγγράφονται και αλληλεπιδρούν ως μια εικονική κοινότητα

11 Ψυχαγωγικά Κυρίως για ψυχαγωγία, αναζήτηση και ενημέρωση φίλων και γνωστών Facebook Google+ VK (Ρωσία) Renren (Κίνα)

12 Facebook Ξεκίνησε το 2004 ως μέσο δικτύωσης των φοιτητών του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ Μπορεί να γίνει μέλος οποιοσδήποτε είναι άνω των 13 ετών

13 Στοχευμένα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Έχουν δημιουργηθεί για συγκεκριμένο σκοπό Χρήστες με κοινές κυρίως επαγγελματικές δραστηριότητες

14 LinkedIn Επαγγελματική δικτύωση
Επαγγελματίες που ανεβάζουν τα προσόντα τους και την επαγγελματική τους εμπειρία, και επιχειρήσεις ή οργανισμοί που αναζητούν προσωπικό

15 ResearchGate Επιστημονική/ερευνητική δικτύωση
Επιστήμονες και ερευνητές σε Πανεπιστήμια που διαμοιράζονται εργασίες, πειραματικά αποτελέσματα και συνεργασίες

16 Edmodo και Schoology Σχολική χρήση
Κοινωνική δικτύωση με ασφάλεια από εξωτερικές επιρροές, για συνεργασία μεταξύ μαθητών στα πλαίσια εργασιών και μαθημάτων

17 Μικρο-ιστολόγια (microblogs)
Twitter: Κυρίως για γρήγορη και άμεση ενημέρωση Οι χρήστες μπορούν να αναρτήσουν μικρά κείμενα tweet (μέχρι 140 χαρακτήρες) Διαθέσιμα σε όσους έχουν εγγραφεί ως «ακόλουθοι» Οι χρήστες μπορούν να αναρτήσουν το δικό τους μήνυμα (tweet) ή να αναμεταδώσουν ένα μήνυμα άλλου χρήστη (retweet)

18 Ιστολόγια (Blogs) Ένα διαδικτυακό ημερολόγιο
Οι καταχωρίσεις γίνονται αυστηρά χρονολογικά και συνήθως εμφανίζονται με αντίστροφη χρονολογική σειρά web log  blog, video log  vlog

19 Δομή blog Τίτλος Περιγραφή που εξηγεί σε τι αναφέρεται
Κύριο μέρος: αναρτημένες καταχωρίσεις Συνήθως και πλαϊνές στήλες με συνδέσμους, ετικέτες, ημερολόγιο, κ.ά. Κάθε καταχώριση διαθέτει τίτλο και ημερομηνία ανάρτησης, και μπορεί να περιέχει κείμενο, εικόνες, ήχο, βίντεο και συνδέσμους σε άλλες σελίδες

20 Λειτουργία blog Ο χρήστης είναι ο συντάκτης
Μπορεί να μεταβάλει ή και να διαγράψει μία ήδη αναρτημένη καταχώριση Μπορεί να αποθηκεύσει μία καταχώριση στο πρόχειρο, χωρίς να την αναρτήσει μέχρι να ολοκληρωθεί Οι άλλοι χρήστες μπορούν να δουν τις αναρτήσεις και να προσθέσουν τα σχόλιά τους

21 Ρόλος blog Oι χρήστες δεν συνδέονται μεταξύ τους με την κλασική έννοια
H ευκολία δημιουργίας των ιστολογίων έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη των Κοινωνικών Δικτύων O χρήστης δεν χρειαζόταν να είναι προγραμματιστής για να αναρτήσει περιεχόμενο στο διαδίκτυο

22 Πάροχοι blog blogger wordpress
blogs.sch.gr (Πανελλήνιο Σχολικό Δικτύου)

23 Wikis Διαδικτυακή εφαρμογή που επιτρέπει τη συνεργασία πολλών χρηστών
Μπορεί να δει, να διαμορφώσει ή και να διαγράψει τις σελίδες που έχουν δημιουργήσει οι υπόλοιποι χρήστες

24 Wikis (2) Το wiki προσφέρεται για συνεργατική συγγραφή εργασιών καθώς όλα τα μέλη έχουν ισότιμους ρόλους Παρέχει πλήρες ιστορικό αλλαγών ανά σελίδα με δυνατότητα επιστροφής σε προηγούμενες εκδόσεις της σελίδας Wikipedia: αξιοπιστία λόγω της συλλογικότητας wikispaces, pbworks, wetpaint και ΠΣΔ

25 Κοινωνικά Αγαπημένα (Social Bookmarking)
Αποθήκευση αγαπημένων ιστοσελίδων διαδικτυακά Οι διευθύνσεις αποθηκεύονται στο προφίλ του χρήστη και είναι διαθέσιμες σε όλες τις συσκευές που χρησιμοποιεί Διαμοιρασμός αγαπημένων διευθύνσεων με τους συνδεδεμένους χρήστες

26 Κοινωνικά Αγαπημένα (Social Bookmarking) (2)
Δυνατότητες οργάνωσης των ιστοσελίδων σε κατηγορίες με ετικέτες Δυνατότητα σχολιασμού ή σημειώσεων σε μία ιστοσελίδα Οι σημειώσεις μπορούν να είναι ιδιωτικές, δημόσιες, ή να γνωστοποιούνται μόνο σε μία ομάδα χρηστών Delicious, diigo

27 Κοινωνικές Προτροπές (Social recommendations)
Ο χρήστης δημιουργεί προφίλ με τα ενδιαφέροντά, την απασχόλησή και τα χόμπι του Με βάση τις προτιμήσεις του χρήστη, το Δίκτυο Κοινωνικών Προτροπών του προτείνει ιστότοπους που πιθανώς να τον ενδιαφέρουν

28 Κοινωνικές Προτροπές (2)
Μετά την επιλογή ενδιαφερόντων, ο χρήστης επιλέγει αν τον ενδιαφέρουν μια σειρά προτεινόμενων συνδέσμων για καλύτερη προσαρμογή στα ενδιαφέροντά του Ο χρήστης μπορεί να αποθηκεύει τους αγαπημένους του ιστότοπους, που μπορούν στη συνέχεια να προταθούν σε άλλους Ο χρήστης μπορεί να γίνει μέλος μιας ομάδας να δει και να αξιολογήσει προτιμήσεις άλλων StumbleUpon

29 Θεματικά Κοινωνικά Δίκτυα
Κοινωνικά Δίκτυα με περιεχόμενό κυρίως μιας συγκεκριμένης κατηγορίας Παρέχονται υπηρεσίες προσθήκης περιεχομένου, αναζήτησης και ομαδοποίησης εστιασμένες σε αυτή την κατηγορία περιεχομένου Youtube για βίντεο, Pinterest και Flickr για φωτογραφίες, Myspace για μουσική.

30 Πλεονεκτήματα χρήσης Social Networks – Χρήστες
Δυνατότητα επικοινωνίας με ανθρώπους από όλο τον κόσμο, με διαφορετική κουλτούρα και πολιτισμό, με διαφορετικά κοινωνικά και φυλετικά χαρακτηριστικά Δυνατότητα αναζήτησης και ανεύρεσης πληροφοριών από όλο τον κόσμο σε άμεσο και πραγματικό χρόνο Δυνατότητα συνεργασίας, ανταλλαγής υλικού και διαμοιρασμού απόψεων Δυνατότητα ψυχαγωγίας (πρόσβαση σε βίντεο, φωτογραφίες ή εφαρμογές)

31 Πλεονεκτήματα χρήσης Social Networks – Εταιρείες
Άμεση επαφή με τους πελάτες Διαμοιράζονται άμεσα τα νέα της επιχείρησής Απευθύνονται σε ευρύτερο κοινό από ό,τι με τα παραδοσιακά μέσα.

32 Μειονεκτήματα χρήσης - Υπερβολική Ενασχόληση
Εμπειρίες για ποστάρισμα Συνεχής έλεγχος προφίλ Άνθρωποι που ζουν περισσότερο στον ψηφιακό κόσμο παρά στον πραγματικό

33 Μειονεκτήματα χρήσης - Διαμοιρασμός Προσωπικών Δεδομένων
Φωτογραφίες ή προσωπικά δεδομένα Ό,τι αναρτηθεί μένει για πάντα Διαγραφή - δεν είναι σίγουρο ότι δεν το έχει πάρει και αναμεταδώσει κάποιος άλλος Οι εταιρείες ελέγχουν το προφίλ πριν προσλάβουν κάποιον

34 Μειονεκτήματα - Παραχώρηση Προσωπικών Δεδομένων
Με βάση τους όρους χρήσης της υπηρεσίας Η εταιρεία πάροχος έχει πρόσβαση σε όλα τα προσωπικά δεδομένα και διατηρεί υπό τον έλεγχό της οποιοδήποτε περιεχόμενο «ανεβάσει» ο χρήστης Εμπορία προσωπικών δεδομένων από τις εταιρείες σε τρίτους Στοχευμένες διαφημίσεις που εμφανίζονται στο προφίλ

35 Μειονεκτήματα - Εξαπάτηση και κλοπή ταυτότητας
Δεν υπάρχει ταυτοποίηση, εύκολη η δημιουργία ψεύτικου προφίλ Εξαγωγή πληροφοριών από τα προσωπικά δεδομένα στο προφίλ και αποστολή εξατομικευμένων μηνυμάτων εξαπάτησης που μοιάζουν πραγματικά

36 Μειονεκτήματα - Cyber-Bullying
Κακόβουλοι χρήστες στοχοποιούν άλλους, φαινόμενα παρενόχλησης και εκφοβισμού στον ψηφιακό κόσμο Παραποίηση φωτογραφιών Αποστολή υβριστικών ή κοροϊδευτικών μηνυμάτων Αίσθηση κοινωνικής απομόνωσης με διαγραφή από τις επαφές Άμεση αναφορά και αντιμετώπιση προβλήματος Να συμπεριφερόμαστε όπως όταν βρισκόμαστε σε έναν δημόσιο χώρο


Κατέβασμα ppt "Κοινωνικά Δίκτυα ΚΕΦΑΛΑΙΟ 15."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google