Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δ. Ζμπάινος Λέκτορας Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης & Σχολικών προγραμμάτων

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δ. Ζμπάινος Λέκτορας Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης & Σχολικών προγραμμάτων"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δ. Ζμπάινος Λέκτορας Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης & Σχολικών προγραμμάτων
«Η ανάπτυξη της τριαρχικής νοημοσύνης μέσα από το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας» Δ. Ζμπάινος Λέκτορας Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης & Σχολικών προγραμμάτων

2 Teaching for Successful Intelligence
Robert J. Sternberg Yale University

3 Το πρόβλημα με την παραδοσιακή διδασκαλία
Κατά την παραδοσιακή διδασκαλία ορισμένοι μαθητές τείνουν να λαμβάνουν σχεδόν συνεχώς την προσοχή των εκπαιδευτικών, ενώ άλλοι σχεδόν καθόλου Αποτέλεσμα: ορισμένα παιδιά με αυτόν τον τρόπο τίθενται σε πλεονεκτικότερη θέση για υψηλότερες επιδόσεις από άλλα.

4 Το πρόβλημα με την παραδοσιακή διδασκαλία
Ο φαύλος κύκλος των αυτο-εκπληρούμενων προφητειών Χαμηλές προσδοκίες Χαμηλές επιδόσεις Χαμηλές ανταμοιβές

5 Ο στόχος αυτής της παρουσίασης
Να δείξουμε πώς η χρήση της θεωρίας της τριαρχικής νοημοσύνης στη διδασκαλία και στη αξιολόγηση του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να τροποποιήσουν τη γνωστική τους λειτουργία ώστε να επιτύχουν τις βέλτιστες επιδόσεις.

6 Η έννοια της Τριαρχικής Νοημοσύνης (Νοημοσύνη της επιτυχίας)
Η έννοια της Τριαρχικής Νοημοσύνης (Νοημοσύνη της επιτυχίας) Νοημοσύνη της επιτυχίας είναι Η ικανότητα για επιτυχία στη ζωή, σύμφωνα με τις δυνατότητες του κάθε ατόμου, εντός του κοινωνικο-οικονομικού του περιβάλλοντος -έτσι ώστε να διαμορφώνει και να επιλέγει τα περιβάλλοντά του

7 Η τριαρχική θεώρηση της νοημοσύνης
Υπάρχουν τρεις διαστάσεις της νοημοσύνης: Αναλυτική Δημιουργική Πρακτική

8 Η έννοια της τριαρχικής νοημοσύνης
Παραδοσιακή (Αναλυτική) Νοημοσύνη Δημιουργική Πρακτική Νοημοσύνη Νοημοσύνη

9 Διδακτικές και αξιολογικές τεχνικές
Ισορροπημένη χρήση διδασκαλίας και αξιολόγησης που στηρίζεται στην Μνήμη Ανάλυση Δημιουργικότητα Πρακτικότητα

10 Διδασκαλία/αξιολόγηση για Μνημονική μάθηση
Διδασκαλία/αξιολόγηση για Μνημονική μάθηση Θυμόμαστε ποιος; τι; που πότε; γιατί; πως;

11 Η αναλυτική νοημοσύνη καλλιεργείται όταν
αναλύουμε συγκρίνουμε και αντιπαραθέτουμε αξιολογούμε ερμηνεύουμε κρίνουμε ασκούμε κριτική

12 Διδασκαλία και αξιολόγηση για δημιουργική νοημοσύνη:
Η δημιουργική διδασκαλία και αξιολόγηση θα πρέπει να συμβάλλουν ώστε οι μαθητές να είναι σε θέση να: Επαναδιατυπώνουν τα προβλήματα Αντιμετωπίζουν έγκυρα προβλήματα και βρίσκουν καλές λύσεις Προωθούν (πουλούν) τις ιδέες τους Κατανοήσουν ότι η γνώση είναι πολυδιάστατη και όχι μονοδιάστατη

13 Αποκτούν αυτεπάρκεια Επιμένουν για να υπερνικούν εμπόδια Ανέχονται την αμφισημία Συνεχίζουν να αναπτύσσονται Αναπτύσσουν την έννοια της προοπτικής για τους εαυτούς τους και την εργασία τους Να αγνοούν το πλήθος.

14 Η δημιουργική νοημοσύνη καλλιεργείται όταν:
δημιουργούμε σχεδιάζουμε ανακαλύπτουμε-εφευρίσκουμε φανταζόμαστε υποθέτουμε

15 Αξιολόγηση της αναλυτικής διάστασης της μάθησης
Σε ποιο βαθμό το γνωστικό προϊόν Περιέχει τις απαιτούμενες πληροφορίες; Είναι λογικό; Είναι οργανωμένο; Είναι ισορροπημένο;

16 Αξιολόγηση του δημιουργικού προϊόντος (εργασίας):
Σε ποιο βαθμό η εργασία: Περιέχει τις απαιτούμενες πληροφορίες; Είναι πρωτότυπη; Είναι ενδιαφέρουσα-συναρπαστική; Είναι εντός θέματος;

17 Πρακτική νοημοσύνη ενυπάρχει όταν:
Χρησιμοποιούμε τη γνώση (use) Την εφαρμόζουμε θεωρητικά (apply) Την εφαρμόζουμε πρακτικά (implement) Πραγματοποιούμε με αυτή (employ) Θέτουμε τη γνώση εντός πλαισίων (contextualise)

18 Η πρακτική διδασκαλία και αξιολόγηση αποσκοπούν στο να επιτρέπει στους μαθητές να:
Χρησιμοποιούν αυτά που έμαθαν Να θέτουν τα ζητήματα εντός του πλαισίου του πραγματικού κόσμου

19 Αξιολόγηση της πρακτικής διάστασης του γνωστικού αποτελέσματος:
Σε ποιο βαθμό το γνωστικό αποτέλεσμα : Εμπεριέχει τις απαιτούμενες πληροφορίες; Είναι εφικτό όσον αφορά τον τόπο και τον χρόνο; Είναι εφικτό όσον αφορά τους ανθρώπινους πόρους; Είναι εφικτό όσον αφορά τους υλικούς πόρους;

20 Άσκηση Σκεφθείτε διδακτικές-αξιολογικές δραστηριότητες που να καλλιεργούν την δημιουργική και την πρακτική νοημοσύνη στο μάθημά σας.

21 Θεωρούμε ότι το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη τόσο της μνημονικής μάθησης όσο και της Τριαρχικής Νοημοσύνης ως το κατεξοχήν μάθημα εφαρμοσμένων επιστημών

22 ΔΕΠΠΣ Γενικό μέρος σ. 7

23 ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ Οικιακής Οικονομίας σ. 411

24 Παραδείγματα αξιολογικών δραστηριοτήτων με στόχο την Τριαρχική Νοημοσύνη (από Βιβλίο εργασιών Β΄ Γυμνασίου)

25 Μνημονική Μάθηση

26 Αναλυτική Νοημοσύνη

27 Αναλυτική Νοημοσύνη

28 Πρακτική νοημοσύνη

29 Δημιουργική νοημοσύνη

30 Συμπεράσματα Πρόταση για επανασχεδιασμό, διδασκαλία και αξιολόγηση του μαθήματος πέρα από μνημονική-αναλυτική διάσταση (εμείς σας καλούμε σε συνεργασία) Η οικιακή οικονομία είναι μάθημα που η διδασκαλία και αξιολόγηση για τριαρχική νοημοσύνη λειτουργεί ήδη σε κάποιο βαθμό, άρα είναι σχετικά εύκολος ο εμπλουτισμός της Οι εκπαιδευτικοί εφαρμόζουν


Κατέβασμα ppt "Δ. Ζμπάινος Λέκτορας Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης & Σχολικών προγραμμάτων"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google