Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεἸωσήφ Ζερβός Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία Μαρή Μέντορες: Αλεξάνδρα Τζιμέα Δήμητρα Χαλκιοπούλου Κων/νος Φάκας Καλησπέρα σας, είμαι η Αλεξάνδρα Τζιμέα, μαθήτρια της Β γυμνασίου στο 1ο Γυμνάσιο Πέυκης Και είμαι η Δήμητρα Χαλκιοπούλου μαθήτρια της Β γυμνασίου στο ίδιο γυμνάσιο Και θα σας παρουσιάσουμε την εργασία μας με θέμα: Έρευνα για την ενδοσχολική βία και καλές πρακτικές.
2
Αριθμός Ερωτήσεων: 11 ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ: Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: 65 Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: 63
Αποτελεσματα ερευνασ Αριθμός Ερωτήσεων: 11 ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ: Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: 65 Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: 63 Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: 59 Στην ερευνά μας συμμετείχαν σχεδόν 200 μαθητές και από τις 3 τάξεις του γυμνασίου μας. Το ερωτηματολόγιο αποτελείτο από 11 ερωτήσεις. Ας δούμε μία μία τις ερωτήσεις και τα αποτελέσματα της έρευνας. Σύνολο: 187
3
1. Έχετε υποστεί ποτέ βία;
Στην πρώτη μας ερώτηση: παρατηρούμε ότι περίπου οι μισοί μαθητές έχουν υποστεί κάποια μορφή βίας στη ζωή τους. Το μεγαλύτερο ποσοστό παρατηρείται στην Γ Γυμνασίου, κάτι που θεωρούμε λογικό λόγω μεγαλύτερης ηλικίας και περισσότερων εμπειριών. Κατά τη γνώμη μας το ποσοστό αυτό κρίνεται αρκετά μεγάλο.
4
2. Έχετε υποστεί ποτέ βία μέσα στο σχολείο; Αν ναι τι είδους;
Από τους μαθητές που έχουν υποστεί βία, πολλοί είναι οι μαθητές που έχουν υποστεί βία στο σχολικό περιβάλλον. Περίπου οι μισοί μαθητές της Α γυμνασίου μας απάντησαν ότι έχουν υποστεί ενδοσχολική βία. Κυρίως λεκτική και ψυχολογική βία. Ενώ αρκετά μεγάλο είναι και το ποσοστό που έχει υποστεί σωματική βία.
5
2. Έχετε υποστεί ποτέ βία μέσα στο σχολείο; Αν ναι τι είδους;
Στη β γυμνασίου η εικόνα είναι περίπου η ίδια. Πάλι τα περισσότερα παιδιά απάντησαν πως έχουν υποστεί λεκτική ψυχολογική και σωματική βία.
6
2. Έχετε υποστεί ποτέ βία μέσα στο σχολείο; Αν ναι τι είδους;
Στη Γ γυμνασίου το ποσοστό των παιδιών που απάντησαν ότι έχουν υποστεί ενδοσχολική βία είναι αυξημένο και σχεδόν αγγίζει το 60%. Οι περισσότεροι μαθητές παιδιά απάντησαν πως έχουν υποστεί ψυχολογική βία. Να επισημάνουμε ότι το ποσοστό της διαδικτυακής βίας (cyber bullying) είναι αυξημένο στους μαθητές της γ γυμνασίου.
7
3. Έχετε αντιδράσει; Από τα παιδιά που έχουν υποστεί βία , τα περισσότερα αντέδρασαν. Το ποσοστό αυξάνεται κυρίως στη Β και Γ Γυμνασίου.
8
4. Σε ποιον έχετε μιλήσει;
Στη Α Γυμνασίου , τα παιδιά απευθύνονται πρώτα στους ΓΟΝΕΙΣ και στους ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ τους, ενώ αρκετά είναι τα παιδιά που δεν μίλησαν σε ΚΑΝΕΝΑ
9
4. Σε ποιον έχετε μιλήσει;
Στη Β Γυμνασίου, τα περισσότερα παιδιά απευθύνονται στους ΓΟΝΕΙΣ τους.
10
4. Σε ποιον έχετε μιλήσει;
Στη γ γυμνασίου βλέπουμε ότι πολλοί μαθητές απευθύνθηκαν σε φίλους.
11
5. Σας βοήθησε; Αν ναι με ποιον τρόπο;
Το ποσοστό των παιδιών της α γυμνασίου που βοηθήθηκαν μιλώντας σε κάποιον είναι κοντά στο 80%. Ο τρόπος με τον οποίο βοηθήθηκαν όσοι μίλησαν, είναι κυρίως η διαμεσολάβηση με το θύμα...
12
5. Σας βοήθησε; Αν ναι με ποιον τρόπο;
Το ποσοστό των παιδιών της Β γυμνασίου που βοηθήθηκαν μιλώντας σε κάποιον είναι στο 70%. Ο τρόπος με τον οποίο βοηθήθηκαν όσοι μίλησαν, είναι ότι τους συμβούλευσαν σχετικά με την αντιμετώπιση του προβλήματος...
13
5. Σας βοήθησε; Αν ναι με ποιον τρόπο;
Το ποσοστό των παιδιών της Γ γυμνασίου που βοηθήθηκαν μιλώντας σε κάποιον είναι στο 73%. Εδώ τα παιδιά μας είπαν ότι το πρόβλημά τους λύθηκε με συζήτηση ή τους συμβούλευσαν να αδιαφορήσουν.
14
6. Έχετε υπάρξει ποτέ θύτης; Αν ΝΑΙ με ποιες από τις παραπάνω βίες που αναφέραμε ;
Στο ερώτημα αν έχουν υπάρξει ΘΥΤΕΣ, από τους μαθητές της Α γυμνασίου, περίπου ένας στους τρεις δήλωσε ότι έχει υπάρξει. Η βία που άσκησαν ήταν κυρίως σωματική.
15
6. Έχετε υπάρξει ποτέ θύτης; Αν ΝΑΙ με ποιες από τις παραπάνω βίες που αναφέραμε ;
Από τους μαθητές της β γυμνασίου, το 20% δήλωσε ότι έχει υπάρξει ΘΥΤΗΣ. Η βία που άσκησαν ήταν κυρίως λεκτική.
16
6. Έχετε υπάρξει ποτέ θύτης; Αν ΝΑΙ με ποιες από τις παραπάνω βίες που αναφέραμε ;
Το 30% των μαθητών της γ γυμνασίου δήλωσε ότι έχει ασκήσει βία. Κυρίως λεκτική….
17
7. Έχετε υπάρξει ποτέ θεατής; Αν ΝΑΙ πως αντιδράσατε;
7. Έχετε υπάρξει ποτέ θεατής; Αν ΝΑΙ πως αντιδράσατε; 75% ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΣΟΣΤΟ (είναι τα τρία τέταρτα)
18
7. Έχετε υπάρξει ποτέ θεατής; Αν ΝΑΙ πως αντιδράσατε;
7. Έχετε υπάρξει ποτέ θεατής; Αν ΝΑΙ πως αντιδράσατε; 81% ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΣΟΣΤΟ
19
8. Κάποιος από τους φορείς στους οποίους απευθυνθήκατε ασχολήθηκε με την επίλυση του θέματος ;
20
9. Αν ήσασταν μάρτυρες ενός περιστατικού βίας, πως θα αντιδρούσατε;
Στην 9 ερώτηση
21
9. Αν ήσασταν μάρτυρες ενός περιστατικού βίας, πως θα αντιδρούσατε ;
22
9. Αν ήσασταν μάρτυρες ενός περιστατικού βίας, πως θα αντιδρούσατε ;
23
10. Νομίζετε ότι η βία είναι ένας τρόπος να αντιμετωπίσετε τη βία ;
10. Νομίζετε ότι η βία είναι ένας τρόπος να αντιμετωπίσετε τη βία ;
24
11. Αντιλαμβάνεστε ότι η ΑΝΟΧΗ είναι ΣΥΝΕΝΟΧΗ ;
25
Συνεργασία με την καθηγήτρια της αισθητικής αγωγής κα Ιωάννα Ευθυμίου: ΣΕΛΙΔΟΔΕΙΚΤΕΣ
Στα πλαίσια της κινητοποίησης όλου του σχολείου, σε συνεργασία με την Κα Ιωάννα Ευθυμίου, καθηγήτρια καλλιτεχνικών, οι μαθητές δημιούργησαν και φιλοτέχνησαν πληθώρα σελιδοδεικτών με θέμα τη ενδοσχολική βία. Βλέπουμε κάποιες από αυτές…..
28
Οι απόψεις των μαθητών ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ. Θανάσης Σταμούλης, μαθ. Α Τάξης Είναι η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ. Γιάννης Στεφανής, μαθ. Α Τάξης Αυτός που το προκαλεί εκφοβισμό δεν έχει αρκετή προσοχή στο σπίτι του και έτσι ζητάει την προσοχή που θέλει στο σχολείο. Θώμας Σιόμπολος, μαθ. Α Τάξης Οι μαθητές της Α Γυμνασίου εξέφρασαν τις απόψεις τους στα πλαίσια της Σχολικής και Κοινωνικής Ζωής , μοιράστηκαν προσωπικές εμπειρίες με την καθηγήτριά τους κ. Μαρία Μαρή. Από τις απόψεις τους προκύπτει ένα μεγάλο βάρος στην οικογένεια και στις ενδοοικογενειακές σχέσεις.
29
Οι απόψεις των μαθητών Τα παιδιά που δέχονται bullying δεν μπορούν να αντιδράσουν γιατί δεν πιστεύουν στον εαυτό τους και δεν έχουν αυτοποπεποίθηση. Τίνα Τζάτσου, μαθ. Α Τάξης Ο ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ, αυτός που βλέπει και δεν το λέει σε δασκάλους διότι φοβάται, είναι το χειρότερο. Αμπέρ Χότζα, μαθ. Α Τάξης
30
Οι απόψεις των μαθητών Η βία συνεχίζεται στο σχολείο αν δεν έχει μάθει το παιδί να εκφράζει τα συναισθήματά του στους άλλους. Αλέξανδρος Ψύλλος, μαθ. Α Τάξης Οι θύτες έχουν αδυναμίες που για να μην φανούν αυτές, πειράζουν άλλα παιδιά. Ηλίας Τσιρώνης, μαθ. Α Τάξης Καταστρέφουν τη ζωή του άλλου. Βασίλη Τζόλας, μαθ. Α Τάξης
31
Οι απόψεις των μαθητών ΠΟΤΕ ΝΑΙ ΣΤΗ ΒΙΑ. Αιμίλιος Σεϊντολάρι, μαθ. Α Τάξης Κατάθλιψη, φόβος εκμετάλλευση, ψυχικά και σωματικά τραύματα και άλλα πολλά τρομερά συναισθήματα προκαλούνται στο θύμα. Φρέσκου Έλενα, μαθ. Α Τάξης Αν οι γονείς δεν καταλαβαίνουν, τα παιδιά πρέπει να μην κοντράρονται μεταξύ τους και να συνεργάζονται. Στρακαντούνα Ροζίνα, μαθ. Α Τάξης
32
Οι απόψεις των μαθητών Να κάνεις φίλους και όχι εχθρούς. Νικολέττα Συλεόυ, μαθ. Α Τάξης Τα παιδιά που γίνονται θύτες συνήθως είναι μοναχικά και κάνουν τα πάντα για να τραβήξουν λίγη προσοχή. Κατερίνα Σιάτη, μαθ. Α Τάξης
33
Ευχαριστούμε για την προσοχή σας
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.