Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

« Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ»

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "« Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ»"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 « Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ»
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ- ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ ΑΓΩΓΗ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ- ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΚΑΡΑΝΑΣΟΥ ΜΑΡΙΝΑ (ΠΕ02)

2 ΠΕΡΙΛΗΨΗ Ξεκινήσαμε αυτή την εργασία με αφορμή τη σημερινή μεταναστευτική κίνηση των Ελλήνων προς το εξωτερικό, αλλά και τα μεγάλα προσφυγικά κύματα προς τη χώρα μας. Μας προβλημάτιζαν και τα δυο φαινόμενα και θελήσαμε να εμβαθύνουμε τις γνώσεις μας και να προσπαθήσουμε να τα ερμηνεύσουμε. Αποφασίσαμε να διερευνήσουμε αρχικά την έννοια της μετανάστευσης και της προσφυγιάς, και στη συνέχεια τα μεταναστευτικά ρεύματα των Ελλήνων στην περίοδο της αρχαιότητας αλλά και της τουρκοκρατίας. Επίσης θεωρήσαμε σημαντικό να μελετήσουμε τα μεταναστευτικά αλλά και τα προσφυγικά ρεύματα των Ελλήνων κατά τον 20ο αιώνα και να προσεγγίσουμε και τον ερχομό προσφύγων Μικρασιατών και Ποντίων στην πόλη μας, τη Λιβαδειά. Τέλος, θεωρήσαμε χρήσιμο να δούμε και το θέμα των Ελλήνων μεταναστών στην εποχή μας. Για να απαντήσουμε στα ερωτήματά μας αρχικά χωριστήκαμε σε ομάδες και στη συνέχεια καθεμιά ομάδα ανέλαβε ένα επιμέρους θέμα. Έτσι ερευνήσαμε διάφορες πηγές , κάναμε περιδιάβαση στο διαδίκτυο και σε διάφορα βιβλία, προσεγγίσαμε απογόνους προσφύγων και σύγχρονους μετανάστες και ζητήσαμε να μας ενημερώσουν για πολλά θέματα και τέλος επισκεφτήκαμε και το σύλλογο Ποντίων «Ο Ευκλείδης» στην πόλη μας.

3 ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΜΑΣ Α΄ ΟΜΑΔΑ: ΚΥΡΑΣΤΑ ΜΑΡΙΑ, ΑΛΑΦΟΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ, ΙΜΕΡΙ ΜΑΝΙΟΛΑ, ΚΟΥΚΙΑΣΑ ΓΑΡΥΦΑΛΛΙΑ, ΦΟΥΦΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ Β΄ΟΜΑΔΑ: ΤΣΩΝΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ,ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ, ΚΟΖΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΚΩΣΤΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΡΓΥΡΩ, ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ ΛΟΥΚΑΣ, Γ΄ΟΜΑΔΑ: ΤΖΕΜΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΜΠΑΡΟΥΧΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ, ΚΥΠΡΑΙΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ, ΜΠΕΛΙΤΣΑ ΜΑΡΙΑ

4 ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ-ΠΡΟΣΦΥΓΙΑ
Α΄ ΟΜΑΔΑ: ΚΥΡΑΣΤΑ ΜΑΡΙΑ, ΑΛΑΦΟΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ, ΙΜΕΡΙ ΜΑΝΙΟΛΑ, ΚΟΥΚΙΑΣΑ ΓΑΡΥΦΑΛΛΙΑ, ΦΟΥΦΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ Η Α΄ΟΜΑΔΑ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ: ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ-ΠΡΟΣΦΥΓΙΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ (ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΑΠΟΙΚΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ) ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΙΚΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ

5 ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ- ΠΡΟΣΦΥΓΙΑ
Η Μετανάστευση (immigration) είναι η μετακίνηση ανθρώπων σε μία χώρα της οποίας δεν έχουν την ιθαγένεια, προκειμένου να εγκατασταθούν εκεί, ιδιαίτερα ως μόνιμοι κάτοικοι ή μελλοντικοί πολίτες της χώρας. Η μετανάστευση των ανθρώπων είναι φαινόμενο πανάρχαιο και κάθε φορά καθορίζεται από διαφορετικούς παράγοντες. Πρόσφυγας ονομάζεται, σύμφωνα με τη Σύμβαση της Γενεύης για τους πρόσφυγες, κάθε άνθρωπος που βρίσκεται έξω από το κράτος του οποίου είναι πολίτης εξαιτίας δικαιολογημένου φόβου ότι εκεί θα υποστεί διωγμούς λόγω της φυλής, της θρησκείας ή της εθνικότητάς του, ή ακόμα εξαιτίας της ιδιότητας του μέλους μιας ιδιαίτερης κοινωνικής ομάδας ή των πολιτικών του απόψεων (πολιτικός πρόσφυγας), και επιπλέον τού είναι αδύνατο να εξασφαλίσει προστασία από τη χώρα του, ή, εξαιτίας του φόβου αυτού, δεν επιθυμεί να τεθεί υπό αυτή την προστασία.

6 ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΟΥΣ ΑΡ- ΧΑΙΟΤΗΤΑΣ-(Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΑΠΟΙΚΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ) Οι μετακινήσεις πληθυσμών δεν είναι κάτι άγνωστο στην αρχαία Ελλάδα. Από την Εποχή του Χαλκού γίνονται μετακινήσεις πληθυσμών με γνωστότερη την «κάθοδο των Δωριέων» η οποία είναι μετανάστευση δωρικών φύλων από βόρειες περιοχές προς την κεντρική Ελλάδα, την Πελοπόννησο και τα νησιά. Από τον 11ο αι. και μετά αρχίζει ο πρώτος αποικισμός. Όσοι από τους παλιούς κατοίκους δε θέλησαν να υποταχτούν, άρχισαν να φεύγουν από την Ελλάδα σε διαδοχικά κύματα, αναζητώντας αλλού γη για οριστική εγκατάσταση. Γέμισε έτσι με αποικισμούς που εξελίχθηκαν γρήγορα σε πόλεις, ολόκληρη η παραλία της Μ. Ασίας και τα κοντινά νησιά (Αιολικές και Ιωνικές αποικίες). Ακολούθησαν και ορισμένοι Δωριείς, που θέλησαν να εγκαταλείψουν την Πελοπόννησο. Αυτοι εγκαταστάθηκαν στην Θήρα, τη Μήλο, την Κω, την Κρήτη, τη Ρόδο και μερικοί πέρασαν στην απέναντι μικρασιατική παραλία όπου ίδρυσαν την Κνίδο και την Αλικαρνασσό. Ο Ελληνικός Αποικισμός ή δεύτερος αποικισμός συμβαίνει στην Ελλάδα από τον 8ο αι. μέχρι τον 6ο αιώνα π.Χ. όπου ένα μεγάλο ποσοστό μεταναστεύει από την ηπειρωτική Ελλάδα και τα νησιά του Αιγαίου πρώτα προς τη νότια Ιταλία και τη Σικελία και αργότερα δυτικότερα, αλλά και ανατολικά έως τον Εύξεινο Πόντο. Έτσι ιδρύθηκαν πολλές αποικιακές πόλεις και έγινε γνωστός ο ελληνικός πολιτισμός σε όλη την έκταση της Μεσογείου.

7 Αρχαιοελληνικό θέατρο Εφέσου

8 Πρόσοψη της Βιβλιοθήκης του Κέλσου στην Έφεσο

9 Ο ναός της Ομόνοιας ήταν αφιερωμένος στην ενότητα των Ελλήνων της Σικελίας

10 ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΙΚΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΙΚΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ Κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας αρκετοί Έλληνες έφυγαν από τη γενέτειρά τους και μετανάστευσαν, είτε εξαιτίας των πολέμων είτε για οικονομικούς λόγους, σε άλλες περιοχές. Εκεί δημιούργησαν νέες κοινότητες, τις παροικίες. Η φυγή αυτή ευνοήθηκε από την κρίση στον οθωμανικό κρατικό μηχανισμό και την ανάπτυξη του εμπορίου.

11 Η μετανάστευση των Ελλήνων στο εξωτερικό, κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας, πραγματοποιήθηκε κυρίως σε δυο χρονικές περιόδους. Την πρώτη περίοδο, από τον 15ο έως τον 16ο αιώνα, η μετανάστευση ήταν συνήθως υποχρεωτική. Εγκαταστάθηκαν κυρίως σε παραθαλάσσιες πόλεις της Ιταλίας καθώς και σε άλλα μέρη της Ευρώπης. Η δεύτερη περίοδος της μετανάστευσης, κατά τον 17ο και 18ο αιώνα, ήταν εθελοντική και ειρηνική, με οικονομικά κυρίως αίτια. Την ίδια περίοδο, Έλληνες από τον Πόντο μετακινήθηκαν στον Καύκασο και την Κριμαία ιδρύοντας παροικίες, με γνωστότερη την Οδησσό.

12 ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΝ 20Ο ΑΙ.
Β΄ΟΜΑΔΑ: ΤΣΩΝΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ ,ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ, ΚΟΖΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΚΩΣΤΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΡΓΥΡΩ, ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ ΛΟΥΚΑΣ Η Β΄ ΟΜΑΔΑ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ: ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΝ 20Ο ΑΙ. ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΝΤΙΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΣΤΗ ΛΙΒΑΔΕΙΑ

13 ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΝ 20Ο ΑΙ.
Κατά τα τέλη του 19ου και τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα αγροτικοί πληθυσμοί μετανάστευαν ακόμα στη Ρωσία, στη Ρουμανία, στην Κωνσταντινούπολη, στην Αίγυπτο, στο Σουδάν και αλλού. Το βασικό όφελος για το κράτος ήταν τα εμβάσματα των μεταναστών που συνέβαλαν στην οικονομική ανάπτυξη της υπαίθρου. Με βάση στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδας από το 1891 έως το 1924 μετανάστευσαν στις Η.Π.Α άτομα, ενώ σε άλλες χώρες (Καναδάς, Βραζιλία, Αυστραλία, Νοτιοαφρικανική Ένωση κ.ά.) από το 1901 έως το 1924 ο αριθμός των μεταναστών ανήλθε σε Κατά την επόμενη πενταετία (1925 – 1929) αναζήτησαν  καλύτερη τύχη στο εξωτερικό συνολικά

14 Το μεταπολεμικό μεταναστευτικό ρεύμα ήταν πολύ πιο μαζικό· κάλυψε το 72% της συνολικής εξωτερικής μετανάστευσης μετά την ίδρυση του ελληνικού κράτους. Σύμφωνα με έγκυρες εκτιμήσεις, οι μετανάστες από το 1946 ως το 1977 ήταν περίπου Πρόκειται για μια πρωτοφανή κινητικότητα που αφορούσε σχεδόν ένα άτομο στα οκτώ. Το 61% των μεταπολεμικών μεταναστών κινήθηκε προς τις χώρες της Βορειοδυτικής Ευρώπης και κυρίως προς τη Δυτική Γερμανία, περίπου εγκαταστάθηκαν στην Αυστραλία, στις ΗΠΑ, στον Καναδά και οι υπόλοιποι σε άλλες υπερπόντιες χώρες. χώρες. Από το σύνολο των ελλήνων μεταναστών του 20ού αιώνα υπολογίζεται ότι το 40% περίπου επέστρεψε στην Ελλάδα.

15 Οι περιοχές καταγωγής Προπολεμικά οι περισσότεροι μετανάστες κατάγονταν από την Πελοπόννησο, τα νησιά και τη Στερεά Ελλάδα. Μεταπολεμικά οι περιοχές που γνώρισαν τα μεγαλύτερα ποσοστά εξωτερικής μετανάστευσης ήταν στη Βόρεια Ελλάδα (Μακεδονία, Ήπειρος και Θράκη). Τα κοινωνικά χαρακτηριστικά Το μεταναστευτικό αυτό ρεύμα προς τις ΗΠΑ και εκείνο των δεκαετιών του 1950 και 1960 προς την Αυστραλία και τις χώρες της Βορειοδυτικής Ευρώπης εντάσσονται στο ευρύτερο φαινόμενο της μετακίνησης πληθυσμών από χώρες με αγροτική οικονομία σε κράτη με ισχυρό και επεκτεινόμενο δευτερογενή τομέα, το οποίο σχετίζεται με την άνιση οικονομική και τεχνολογική ανάπτυξη.

16 Συνθήκες εγκατάστασης
Η μετανάστευση αποτελούσε πάντως σε όλες τις περιπτώσεις μια επώδυνη εμπειρία με πολλούς κινδύνους. Για να μειώσουν τους κινδύνους και την ανασφάλεια οι ­ στερημένοι οικονομικών πόρων και μόρφωσης ­ μετανάστες στηρίχτηκαν στο μοναδικό «κεφάλαιο» που διέθεταν, δηλαδή στα συγγενικά και τοπικά δίκτυα. Εχθρικότατη και προκατάληψη Οι έλληνες μετανάστες ­ όπως και άλλοι ξένοι ­ αντιμετώπισαν την εχθρικότητα και τις προκαταλήψεις των γηγενών ή των παλαιότερων μεταναστών και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και εκτεταμένες βίαιες ενέργειες εναντίον τους.

17 α) ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΣΤΗ ΛΙΒΑΔΕΙΑ
α) ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΣΤΗ ΛΙΒΑΔΕΙΑ 1. Εγκατάσταση μικρασιατών προσφύγων Αν και η Βοιωτία δεν αποτέλεσε έναν από τους πρώτους επιλεγμένους τόπους και τα παραδοσιακά κέντρα υποδοχής και εγκατάστασης Μικρασιατών προσφύγων, εν τούτοις πρόσφυγες εγκαταστάθηκαν στη Θήβα, στο Πλατανάκι, στη Λιβαδειά και στο Σαράντη. 2. Καταγωγή των προσφύγων Η καταγωγή των προσφύγων ήταν από χωριά της περιοχής της Σμύρνης: Γκιαούρκιοϊ, Μαλκατζές, Ντεβελίκιοϊ, Τριάντα, Κουσάντασι,Σώκια, Καγιάς, Παπαζλί, Θείρα, Αϊδίνι, Μουρσαλί, Καινούριο Χωριό, Γέροντας, Φίλιο, Χαρμανταλί, Μουτεβέλι κ.ά 3. Επαγγελματικές ασχολίες Οι περισσότεροι μικρασιάτες πρόσφυγες που εγκαταστάθηκαν στη Βοιωτία ασχολούνταν στις εστίες τους με τεχνικά επαγγέλματα (τσαγκάρης, χτίστης, γανωματής, ράφτης, βυρσοδέψης κ.ά) και με το εμπόριο. Όταν ήρθαν στην Ελλάδα η γεωργία (καπνοκαλλιέργεια) και η ανθρακοποιία αποτελούσαν την κύρια ασχολία τους.

18 4. Κοινωνική ενσωμάτωση Η έλευση και η εγκατάσταση των προσφύγων στην Βοιωτία, όπως και στις άλλες περιοχές, δεν έγινε χωρίς προστριβές και διαμαρτυρίες, καθώς η τοπική κοινότητα αρνήθηκε την άμεση εγγραφή τους στα μητρώα και οι ντόπιοι διεκδίκησαν τα απαλλοτριωτέα κτήματα. Ωστόσο τα ζητήματα αυτά διευθετήθηκαν και η επαφή των προσφύγων με το τοπικό στοιχείο, εγκατεστημένο πολύ πριν την έλευσή τους στην περιοχή (Αρβανίτες, Βλάχοι, Σαρακατσάνοι), επιτεύχθηκε σταδιακά τόσο στο οικονομικό όσο και στο κοινωνικό και στο πολιτιστικό επίπεδο. Άγιος Μελέτιος Βοιωτίας Ο Άγιος Μελέτιος (γνωστός και ως Συνοικισμός Λιβαδειάς) είναι σήμερα συνοικία της Λιβαδειάς, ενώ υπήρξε στο παρελθόν ξεχωριστός οικισμός και έδρα κοινότητας. Ο οικισμός δημιουργήθηκε κατά την διάρκεια της δεκαετίας του 1920 όταν η περιοχή επιλέχτηκε για εγκατάσταση προσφύγων από διάφορες περιοχές της Μικράς Ασίας.

19 β) ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΝΤΙΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΣΤΗ ΛΙΒΑΔΕΙΑ
Πόντιοι ονομάζονται οι Έλληνες που κατάγονται από την περιοχή του Πόντου δηλαδή τα νότια παράλια της Μαύρης θάλασσας (Εύξεινος Πόντος), στη σημερινή βορειοανατολική Τουρκία όπως επίσης και από την ΕΣΣΔ . Οι Πόντιοι πρόσφυγες άρχισαν να φτάνουν στη μητέρα Ελλάδα από τις παραμονές του Α΄ παγκοσμίου πολέμου και μετά από την πολιτική εξόντωσης των χριστιανικών πληθυσμών από τους Τούρκους. Ο κύριος όγκος των Ποντίων προσφύγων εγκαταστάθηκε στη Μακεδονία και τη Θράκη.Αρκετοί παρέμειναν στην περιοχή της πρωτεύουσας και ένας μικρός αριθμός εγκαταστάθηκε στη Θεσσαλία, την Ήπειρο, την Αιτωλοακαρνανία, την Πελοπόννησο και τα νησιά και τη Βοιωτία. Στα τέλη του 1965 και μετά από άδεια που χορηγήθηκε από τη Σοβιετική Ένωση, πολλοί Έλληνες Πόντιοι από το Καζακστάν έρχονται πρόσφυγες στην Ελλάδα. Με την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, το μεγαλύτερο μέρος από το σχεδόν μισό εκατομμύριο Ελληνοπόντιων και Μαριανουπολιτών της Σοβιετικής Ένωσης κατέφυγε στην Ελλάδα.

20 ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ
Γ΄ΟΜΑΔΑ: ΤΖΕΜΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΜΠΑΡΟΥΧΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ, ΚΥΠΡΑΙΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ, ΜΠΕΛΙΤΣΑ ΜΑΡΙΑ Η Γ΄ΟΜΑΔΑ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ: ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ ΑΙΤΙΑ: Σύμφωνα με έρευνα υπάρχουν σήμερα Έλληνες επιστήμονες οι οποίοι εργάζονται στο εξωτερικό. Τα στοιχεία δείχνουν ότι φεύγουν γιατί: α) δεν έχουν δουλειά, β) υποαπασχολούνται, γ) ετεροαπασχολούνται κλπ. (50% αυτών που μετανάστευσαν μετά το 2010 ήταν άνεργοι). Διαχρονικά αλλάζει ο χαρακτήρας της μετανάστευσης από την Ελλάδα: για πάρα πολλά χρόνια ήταν μετανάστευση ανειδίκευτων εργατών ενώ στη συνέχεια κυρίως από το 1990 και μετά είναι κυρίως πτυχιούχων.

21 ΧΩΡΕΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ: Ακόμη και στη Νορβηγία μεταναστεύουν οι Ελληνες αφού πλέον εδώ δεν μπορούν να βρουν δουλειά. Και στη Μεγάλη Βρετανία έχει παρατηρηθεί αύξηση Ελλήνων μεταναστών. Δέκα χιλιάδες γιατροί έχουν φύγει στο εξωτερικό το τελευταίο διάστημα σε χώρες όπως η Γερμανία, η Αγγλία και οι ΗΠΑ για να βρουν εργασία, ενώ οι μηχανικοί που έχουν καταφύγει στη Μέση Ανατολή, και όχι μόνο, είναι δεκάδες. Η Γερμανία παραμένει ένας τόπος που επιλέγουν οι Έλληνες από τη δεκαετία του '60 ως και σήμερα για μετανάστευση. Πάντως, πολλοί είναι και εκείνοι που επιλέγουν το Βέλγιο για να εργαστούν. Οι τομείς εκείνοι που απορροφούν έλληνες και ξένους μετανάστες είναι κυρίως ο νομικός, ο διοικητικός και ο οικονομικός και ακολουθούν εκείνοι του μάρκετινγκ και των ξενοδοχοϋπαλλήλων.

22 ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ:
Η κυβέρνηση έχει συνειδητοποιήσει την τεράστια σημασία του ανθρώπινου δυναμικού, και ιδιαίτερα του υψηλά εκπαιδευμένου, για την ανάπτυξη. Είναι δεδομένο πως θα πρέπει να αποτραπεί κατά το δυνατόν η περαιτέρω αφαίμαξη της ελληνικής κοινωνίας από ένα ιδιαίτερα σημαντικό τμήμα της. Υπάρχουν δυο τρόποι, για να αξιοποιήσει κανείς τους πτυχιούχους της χώρας του που εργάζονται στο εξωτερικό. - Ο ένας είναι να στοχεύσει στην επιστροφή τους (return option),  -Ο άλλος να προσπαθήσει να αξιοποιήσει το ανθρώπινο αυτό κεφάλαιο θεωρώντας ότι θα παραμείνει στο εξωτερικό (diaspora option).

23 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΠΟΝΤΙΩΝ «Ο ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ»
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΠΟΝΤΙΩΝ «Ο ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ»

24

25 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Η μετανάστευση και η προσφυγιά είναι διαχρονικά φαινόμενα για τους Έλληνες. Από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα οι Έλληνες αναγκάστηκαν πολλές φορές να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους και να μετοικήσουν σε άλλους τόπους για πολλούς λόγους, και κυρίως για να ζήσουν μια καλύτερη ζωή. Επομένως, θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε και τους πρόσφυγες και τους μετανάστες στην Ελλάδα με σεβασμό και αλληλεγγύη. Πολλοί Έλληνες κατά τον προηγούμενο αιώνα αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους και να κάνουν μια νέα αρχή σε άλλες χώρες. Μέσα από ανυπέρβλητες δυσκολίες πολλοί απ’ αυτούς κατόρθωσαν να ζήσουν μια καλύτερη ζωή στο εξωτερικό. μας.

26 Αλλά και Έλληνες Μικρασιάτες και Πόντιοι αναγκάστηκαν κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες να κάνουν μια καινούρια αρχή στην Ελλάδα. Τα πράγματα εδώ δεν ήταν ρόδινα, γιατί υπήρχε, δυστυχώς, ρατσισμός, προκατάληψη, φτώχεια. Ωστόσο πολλοί απ’ αυτούς κατόρθωσαν να ορθοποδήσουν και να ξεπεράσουν όλα αυτά τα εμπόδια. Και σήμερα, στις αρχές του 21ου αι. η Ελλάδα ζει ανάλογες στιγμές. Από τη μια πλευρά πολλοί Έλληνες αναγκάζονται να μεταναστεύσουν για να επιβιώσουν, και από την άλλη πλευρά η Ελλάδα υποδέχεται ένα τεράστιο αριθμό προσφύγων και μεταναστών από την Ασία και την Αφρική. Συνειδητοποιήσαμε, λοιπόν, ότι τόσο η μετανάστευση όσο και η προσφυγιά είναι φαινόμενα που συνδέονται με τις ιστορίες των λαών και βέβαια των Ελλήνων και ότι πολύ εύκολα θα μπορούσε ο καθένας μας να γίνει είτε μετανάστης είτε πρόσφυγας. Η ευαισθητοποίησή μας στο θέμα ήταν άμεση και θέλουμε να πιστεύουμε η αφετηρία για μια πιο δραστήρια και ουσιαστική συμπαράσταση στο προσφυγικό ζήτημα που έχει δημιουργηθεί στη χώρα

27 ΠΗΓΕΣ: Εγκυκλοπαίδεια Δομή  «Ρωτώ και μαθαίνω για το συνοικισμό»: Εργασία των μαθητών της Ε1 του 5ου Δημοτικού Σχολείου Λιβαδειάς- Υπευθ. Δασκάλα:Μπαρλά –Νιαβή Βασιλική (σχ.έτος )

28 ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ


Κατέβασμα ppt "« Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ»"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google