Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΣωφρόνιος Μαρκόπουλος Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ
2
ΟΜΑΔΕΣ 1. ΟΜΑΔΑ ΒΑΔΑΣΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΕΛΟΛΛΑΡΙ ΝΤΟΝΑΛΝΤ
ΜΑΝΤΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΙΣΜΑΝΙΔΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ 2.ΟΜΑΔΑ ΓΡΟΠΑΛΗΣ ΘΩΜΑΣ ΑΔΑΜΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΥΠΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ ΦΑΝΤΙΔΗΣ ΡΑΦΑΗΛ 3. ΟΜΑΔΑ ΓΕΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΣΕΚΟΓΙΑ ΑΙΝΤΑ ΤΣΕΚΟΓΙΑ ΑΝΤΖΕΛΑ ΦΑΝΤΙΔΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ 4. ΟΜΑΔΑ ΜΑΡΑΝΤΙΔΟΥ ΝΙΚΗ ΑΓΓΕΛΗ ΜΑΡΙΑ ΣΧΟΙΝΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
3
Ρατσισμός Ρατσισμός είναι η αντίληψη που υποστηρίζει την ανωτερότητα μιας φυλής και αποβλέπει στη διατήρηση της «καθαρότητάς» της και στη κυριαρχία της έναντι των υπολοίπων. Δηλαδή ρατσισμός είναι να θεωρούμε κάποια άλλη ομάδα ανθρώπων ως κατώτερη ή ακόμη και άξια περιφρόνησης, λόγω της φυλετικής ή εθνικής της καταγωγής.
4
Ο σύγχρονος ρατσισμός Ο κοινωνικός ρατσισμός Ο εθνικός ρατσισμός
Ο θρησκευτικός ρατσισμός Ο ρατσισμός των αναπτυγμένων κρατών Ο ρατσισμός κατά του γυναικείου φύλου (σεξισμός )
5
Τα αίτια του ρατσισμού Η έλλειψη ανθρωπιστικής παιδείας και η πνευματική φτώχεια είναι ένα από τα σημαντικότερα αίτια του φαινομένου αυτού. Από τη στιγμή που τα άτομα δεν διδάσκονται την αξία της ισότητας, της δικαιοσύνης, της ειρήνης, του σεβασμού είναι εύκολο να παρασυρθούν από ρατσιστικές αντιλήψεις το χαμηλό μορφωτικό επίπεδο περιορίζει τους ορίζοντες των ανθρώπων και αδρανοποιεί τη σκέψη τους με αποτέλεσμα να χειραγωγούνται εύκολα και να υιοθετούν άκριτα κάθε είδους στερεότυπα. Η κρίση των αξιών, όπως η ανηθικότητα, ο ανταγωνισμός, η γενικότερη αμφισβήτηση των ανθρωπιστικών ιδανικών καλλιεργούν το μίσος στις ψυχές των ανθρώπων που πυροδοτεί τις μεταξύ τους σχέσεις Τα οικονομικά συμφέροντα και οι πολιτικές σκοπιμότητες
6
Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός
Οι όροι που χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν το φαινόμενο είναι: «ενδοσχολική βία», «εκφοβισμός» και «θυματοποίηση». Ορίζουν μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.
7
Βασικές μορφές της βίας
Σωματική βία Απομόνωση Ψυχολογική βία Συναισθηματική βία Λεκτική βία Απειλές, εκφοβισμοί, εκβιασμοί Εξαναγκασμός Συμπεριφορές παρενόχλησης Εκμετάλλευση Σεξουαλική βία & παρενόχληση
8
Για ποιους λόγους ένας μαθητής αναπτύσσει εκφοβιστικές και βίαιες συμπεριφορές;
είναι το αποτέλεσμα πολυποίκιλων εμπειριών και ερεθισμάτων στα οποία έχει εκτεθεί το παιδί που εκφοβίζει κατά τη διάρκεια της αναπτυξιακής του πορείας εκφοβίζουν για να νιώσουν ανώτεροι από τους άλλους καθώς αντλούν ισχύ και δύναμη από τη συγκεκριμένη μορφή συμπεριφοράς μπορεί να στοχεύουν στο να τραβήξουν την προσοχή, να τύχουν αποδοχής και να γίνουν περισσότερο δημοφιλείς από ότι ήταν στο παρελθόν. τα συναισθήματα ζήλιας που μπορεί να νιώθει το παιδί που εκφοβίζει για τον αποδέκτη της εκφοβιστικής συμπεριφοράς
9
Για ποιους λόγους ένα παιδί μπορεί να δέχεται επιθέσεις εκφοβισμού και βίας στο σχολείο;
Στόχος γίνεται το "διαφορετικό", το οποίο μπορεί να αφορά σε οποιοδήποτε ανθρώπινο γνώρισμα, είτε εξωτερικό είτε εσωτερικό. (Για παράδειγμα το χρώμα του δέρματος, η εθνικότητα, το φύλο, το βάρος, η σχολική επίδοση, η κοινωνική συστολή)
10
ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ
Κοινωνικοπολιτικό σύστημα αξιών Πιεστικές- σκληρές συνθήκες ζωής, ιδιαίτερα στις μεγαλουπόλεις Απώλεια στενών διανθρώπινων σχέσεων Ανεργία Κρίση θεσμών και αξιών Ελλιπής κοινωνικοποίηση του ατόμου Εμπορευματοποίηση του αθλητισμού Στημένα παιχνίδια Ο τύπος του αθλητισμού: επαγγελματικός, ερασιτεχνικός Ο ρόλος των ΜΜΕ «καλλιέργεια φανατισμού» Ο σκοπός των αθλητών είναι οι μεγάλες επιδόσεις και η νίκη
11
Τα σωστά μηνύματα του "Ευ Αγωνίζεσθαι"
Τα σωστά μηνύματα του "Ευ Αγωνίζεσθαι" Επιτυχία είναι η προσωπική βελτίωση και όχι το ξεπέρασμα των άλλων. Σημασία έχει η προσπάθεια και όχι το αποτέλεσμα. Η άθληση είναι πάνω από όλα ψυχαγωγία. Ανεξάρτητα από το τι κάνουν οι αντίπαλοί μας, ποτέ δεν συμπεριφερόμαστε αντιαθλητικά γιατί σεβόμαστε πάνω από όλα τον εαυτό μας. Οι αντίπαλοι είναι πρόκληση για νέες γνωριμίες. Σεβόμαστε τους κανόνες γιατί βοηθούν να συγκεντρωθούμε καλύτερα και να αποδώσουμε καλύτερα. Σεβόμαστε τους κανόνες γιατί σεβόμαστε πάνω από όλα τον εαυτό μας. Η άθληση είναι υγεία, η επιθετικότητα καταστροφή της υγείας.
12
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Συν-Δημιουργώ: Συμμετοχή σε πανελλήνιο πρόγραμμα κατά της βίας και ρατσισμού. Ποδηλατοδρόμια: Έγκριση από ομοσπονδία αναβλήθηκε λόγο γραφειοκρατίας και καιρικών συνθηκών. Έρευνα με ερωτηματολόγια: Σκοπός μας η διερεύνηση των φαινομένων βίας και ρατσισμού στο σχολείο μας. Δημιουργία δέντρου και ονομάστηκε: Δέντρο της Κοινωνικής Δικαιοσύνης και βρίσκεται δίπλα από το γραφείο των καθηγητών
16
ΕΧΕΙΣ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ /Α ΣΥΜΑΘΗΤΗΣ/ΤΡΙΑ ΣΟΥ ΕΧΕΙ ΠΕΣΕΙ ΘΥΜΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ Η ΒΙΑΣ ΑΠΟ ΑΛΛΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
17
ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΛΙΜΑ ( ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ, ΣΕΒΑΣΜΟΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΕΙΑ, ΔΙΑΛΟΓΟΣ )
18
ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ
19
Η πρόληψη πρέπει να προηγείται της θεραπείας.
Τρόποι Αντιμετώπισης Η πρόληψη πρέπει να προηγείται της θεραπείας. Ενημέρωση καθηγητών και μαθητών. Ανθρωπιστική παιδεία. Ύπαρξη σχολικών ψυχολόγων. Συστηματική επιτήρηση και διεύρυνση των σχέσεων καθηγητών-μαθητών, με τη δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης.
20
Δικαιοσύνη - Κοινωνική δικαιοσύνη
Δικαιοσύνη: είναι η «τήρηση των αρχών του δικαίου» σε ατομικά ή κοινωνικά πλαίσια. Κοινωνική Δικαιοσύνη: είναι ένα επιτακτικό και καθολικό αίτημα των ανθρώπων ενάντια στην κοινωνική αδικία. Ένα αίτημα που απαιτεί την κατάργηση προνομίων, την απονομή και προστασία των δικαιωμάτων του πολίτη, ώστε όλοι οι πολίτες μιας κοινωνίας να απολαμβάνουν κοινωνική ισότητα, ελευθερία, ισονομία, αξιοκρατία, ισοπολιτεία και αδελφοσύνη (Διαμαντόπουλος, : ).
21
Το δημοκρατικό σχολείο οφείλει να παρέχει στους μαθητές του δικαιώματα, όπως:
ελευθερία, δικαιοσύνη, ισότητα ευκαιριών, αυτονομία, συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων και να τους καλλιεργεί κοινωνικές και πολιτικές δεξιότητες, όπως: ανάληψη ευθυνών, συνεργασία, κοινωνικότητα, αλληλοκατανόηση, ελεύθερη έκφραση απόψεων και δημοκρατική λήψη απόφασης (ανεξαρτήτως της αντικειμενικής ή της υποκειμενικής τους δυνατότητας - το διαφορετικό δυναμικό του κάθε ατόμου) .
22
Το Δημοκρατικό σχολείο
Το δημοκρατικό σχολείο οφείλει να περιέχει: Ελευθερία Δικαιοσύνη Ισότητα Αυτονομία
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.