Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΣάββας Δημαράς Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Εισήγηση 3η Δρ. Δημήτριος Π. Πετρόπουλος Οικονομολόγος
2
Ορισμός, κριτήρια, στάδια τυποποίησης
Τυποποίηση ενός αγροτικού προϊόντος ονομάζεται ο διαχωρισμός της όλης διακινούμενης ποσότητας του σε διάφορες ποιότητες και ο προσδιορισμός διαφορετικής τιμής για την κάθε ποιότητα.
3
Κριτήρια τυποποίησης Ο διαχωρισμός των αγροτικών προϊόντων σε που ονομάζονται τύποι, γίνεται με τη βοήθεια ορισμένων κανόνων ποιότητας (ποιοτικά χαρακτηριστικά), τα οποία λέγονται κριτήρια ή προδιαγραφές τυποποίησης.
4
Βασικά κριτήρια τυποποίησης
Το μέγεθος Η δομή Η τρυφερότητα Το ειδικό βάρος Ο βαθμός ανάπτυξης Η περιεκτικότητα τους σε διάφορες ουσίες Συνδυασμός ποιοτικών χαρακτηριστικών
5
Κανόνες και πρότυπα (standards)
Για την ενιαία εφαρμογή και για τη διευκόλυνση της εμπορίας, έχουν καθοριστεί συγκεκριμένοι Κανονισμοί και Πρότυπα, όπου καθορίζουν αναλυτικά και συγκεκριμένα τις διάφορες ποιότητες βάση συγκεκριμένων μετρήσεων
6
Τα κυριότερα στοιχεία που στηρίζεται η καθιέρωση των προτύπων είναι:
Η υγιεινή κατάσταση και η ωριμότητα των αγροτικών προϊόντων Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά τους Η συσκευασία και η εμφάνιση των προϊόντων
7
Στάδια τυποποίησης Διαλογή Καθαρισμού Ταξινόμησης
8
Η αναγκαιότητα της τυποποίησης
Διαφοροποιημένη παραγωγή των αγροτικών προϊόντων Διαφοροποιημένη κατανάλωση των αγροτικών προϊόντων Παρόλα αυτά η παραχθείσα ποσότητα ενός αγροτικού προϊόντος προσφέρεται στην αγορά εντελώς αδιαφοροποίητη, δηλαδή ως μια ενιαία ποιότητα
9
Ποιοτική κατανομή του όγκου παραγωγής ενός προϊόντος
Κατώτερη ποιότητα Μέση ποιότητα Ανώτερη ποιότητα
10
Παράγοντες διαφοροποίησης της ποιότητας των παραγόμενων προϊόντων
Βιολογικοί Εδαφολογικοί Κλιματολογικοί Λιπασματολογικοί Εγγειοβελτιωτικοί Φυτοπαθολογικοί-εντομολογικοί Καλλιεργητικοί Τεχνολογικοί
11
Παράγοντες διαφοροποίησης της κατανάλωσης των αγροτικών προϊόντων
Το ύψος του εισοδήματος των καταναλωτών Το επάγγελμα και το είδος εργασίας των καταναλωτών Το μορφωτικό επίπεδο Το φύλλο και η ηλικία Το μέγεθος της οικογένειας Το κοινωνικό περιβάλλον Οι κλιματολογικές συνθήκες
12
Η σημασία και ο ρόλος της τυποποίησης
Διαχωρισμός της παραγόμενης ποσότητας σε διαφορετικές ποιότητες ….άρα και σε διαφορετικές τιμές Εναρμονίζει τις προσφερόμενες ποσότητες προς τις ζητούμενες Αύξηση της συνολικής ζήτησης Καθορισμός τιμών στις διάφορες ποσότητες του προϊόντος Διαφορετική καταναλωτική συμπεριφορά σε σχέση με την τιμή (ελαστικότητα ζήτησης)
13
Πλεονεκτήματα της τυποποίησης
Προαγωγή της κοινωνικής δικαιοσύνης ανάμεσα στους παραγωγούς και στους καταναλωτές Βελτίωση της «διαύγειας» της αγοράς Προώθηση πωλήσεων των αγροτικών προϊόντων Αύξηση της μέσης τιμής πώλησης Αύξηση της αγροτικής παραγωγής Βελτίωση της αγροτικής παραγωγής Καθιστά δυνατή τη μελλοντική αγορά αγροτικών προϊόντων Βελτίωση της ενημέρωσης της αγοράς Εξωγεωργική απασχόληση των παραγωγών Αύξηση του εισοδήματος των παραγωγών Εξοικονόμηση χρόνου κατά την αγοροπωλησία προϊόντων Μείωση του κόστους μεταφοράς Μείωση του κόστους εμπορίας Βελτίωση της ευημερίας των καταναλωτών
14
Βασικές αρχές και πολιτικές τυποποίησης των αγροτικών προϊόντων
Χρησιμοποίηση σημαντικών ποιοτικών κριτηρίων Εκδήλωση των προτιμήσεων των καταναλωτών Επαρκής ποσότητα σε κάθε ποιότητα του προϊόντος Καθορισμός μικρού αριθμού ποιοτήτων Ύπαρξη στενής σχέσης μεταξύ ποιοτήτων και τιμών Ισχύς ποιοτήτων σε μεγάλες περιοχές Σταθερότητα ποιοτήτων Χαμηλό κόστος τυποποίησης
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.