Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας της ενημέρωση IV Η ενημερωδιασκέδαση

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας της ενημέρωση IV Η ενημερωδιασκέδαση"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας της ενημέρωση IV Η ενημερωδιασκέδαση
ΤΜΗΜΑ ΕΜΜΕ, ΠΜΣ «ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΜΜΕ», ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΝΕΑ ΜΕΣΑ» ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ Τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας της ενημέρωση IV Η ενημερωδιασκέδαση Καθηγητής Γιώργος Πλειός

2 Εισαγωγή Ό όρος Πρώτη φορά: τέλη ’80, 1992 αναφέρεται στο Roget’s Thesaurus Oxford English Dictionary: υλικό που αποσκοπεί να ψυχαγωγήσει και να πληροφορήσει Προβληματισμός για την ψυχαγωγική λειτουργία των ειδήσεων ήδη από αρχές’80 (Bogart) Η ενημερωδιασκέδαση επιτυγχάνεται με οργάνωση των ειδήσεων με μορφή ιστορίας (story), δηλαδή αφήγησης με αρχή, μέση, τέλος, και διαθέτει τέσσερα θεμελιώδη χαρακτηριστικά (Bennett 1999) Δραματοποίηση Προσωποποίηση Αποσπασματικότητα Εξομάλυνση ή κανονικοποποίηση.

3 Θεωρίες περί ενημερωδιασκέδασης/1
Ενημερωδιασκέδαση: παλαιότερο φαινόμενο Συναφείς όροι «εντυπωσιασμός», «κιτρινισμός» κοκ, Στο Τύπο, κινηματογράφο, ραδιόφωνο, ΤΒ παλαιότερα προηγούμενες εποχές Curran (1986) εμπορευματοποίηση του Τύπου στη Μ. Βρετανία, κατά το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα Ψυχαγωγική απόδοση επίκαιρων γεγονότων στον 16ο, 17ο και 18ο αιώνα (κατά τη μετάβαση από την αγγελιοφορία στην ειδησεογραφία) Συνιστά τον πυρήνα της «νέας δημοσιογραφίας» (τέλη 19ου αιώνα)

4 Θεωρίες περί ενημερωδιασκέδασης/2
Η δημοσιογραφία δεν είναι επιστημονική καταγραφή γεγονότων Μορφή γνώσης μεταξύ εμπειρικής και συστηματικής (Park 1940) Σύνθεση τεκμηρίωσης & μυθοπλασίας Σύνθεση καταγραφής και αξιολόγησης (προπαγανδ. λόγος) Επιτυγχάνεται με διαφορετικό τρόπο Στην εποχή της ειδησεογραφίας η αξιολόγηση ακολουθεί την καταγραφή των γεγονότων Στην εποχή της δημοσιολογίας η ενότητά γίνεται αδιαχώριστη Στην εποχή της ενημέρωσης κυριαρχεί η αξιολόγηση Ο ερμηνευτικός ρεαλισμός = πυρήνας της δημοσιογραφίας Κάθε νέο μέσο τεκμηρίωσης διευρύνει τις δυνατότητες του ερμηνευτικού ρεαλισμού – προπαγανδιστικού λόγου

5 Θεωρίες περί ενημερωδιασκέδασης/3
Η αφήγηση στη δημοσιογραφία είναι ανθρωποκεντρική όποιο και αν είναι το θέμα Είναι αξιολογική – υποκειμενική Ως εκ τούτου γίνεται ακόμα Προσωποκεντρική Αισθητική Συγκινησιακή και συγκεκριμένη Τα πρόσωπα είναι προσωποποιημένες συμβολοποιήσεις Η ενημερωδιασκέδαση προσδίδει «ευχαρίστηση» Μπορούν να εξισώνονται, να ανταλλάσσονται, να συναρθρώνονται μεταξύ τους ή να υποκαθιστούν το ένα το άλλο

6 Η ενημερωδιασκέδαση στην κοινωνία της ενημέρωσης/1
Η ενημερωδιασκέδαση δεν είναι «παρεκτροπή» από κάποιο υποτιθέμενο κανόνα των ειδήσεων – είναι ο κανόνας Η ιδιαιτερότητα της σύγχρονης ενημερωδιασκέδασης= άμορφη αισθητική γλώσσα + απελευθερωμένη από τα ιδεολογικά πλαίσια της (πρώιμης) νεωτερικότητας

7 Η ενημερωδιασκέδαση στην κοινωνία της ενημέρωσης/2
Γνωρίσματα της σύγχρονης ενημερωδιασκέδασης Γενικευμένο φαινόμενο Γενικευμένο φαινόμενο σε όλες τις κατηγορίες περιεχομένου όχι μόνο στα περιεχόμενα τεκμηρίωσης + Παγκόσμιο Η μετάβαση από τον ηθικό - πολιτικό – αισθητικό κώδικα Απαλλαγμένο από τον πολιτικό έλεγχο Πολυμορφία της ενημερωδιασκέδασης Κυριαρχία της εικόνας στην ενημερωδιασκέδαση

8 Η ενημερωδιασκέδαση στην κοινωνία της ενημέρωσης/3 - Γενικευμένο φαινόμενο
Στις ειδήσεις και την τεκμηρίωση Politainment Edutainment (εκπαιδιασκέδαση) Διασκαίδευση Πληροφοριοδιαφημίσεις (infomercial) Στην ψυχαγωγία Reality shows Κωμικός σχολιασμός της πολιτικής Late Night with David Letterman, Real Time With Bill Maher κλπ ο Αλ Τζαντίρι Νιούς, Δέκα μικροί Μήτσοι, Ράδιο Αρβύλα κλπ Εκτεταμένο στο διαδίκτυο

9 Η ενημερωδιασκέδαση στην κοινωνία της ενημέρωσης/3 - Καθολικό & παγκόσμιο
Εγγενής στο δημοσιογραφικό λόγο Ο ρόλος της κοινωνίας των μέσων Ιδιωτικοποίηση – εμπορευματοποίηση Η εμφάνιση παγκόσμιων μέσων

10 Η ενημερωδιασκέδαση στην κοινωνία της ενημέρωσης/3 -Η μετάβαση στον αισθητικό κώδικα
Πρώιμη νεωτερικότητα/ειδησεογραφία: ηθικός Μετάβαση στη δημοσιογραφία Εποχή γνώσης Διαχωρισμός γεγονότων από αξίες Ο πολιτικός – ιδεολογικός δεν είναι οργανωμένος Ώριμη νεωτερικότητα/δημοσιολογία: πολιτικός Ο ιδεολογικός – πολιτικός κώδικας είναι οργανωμένος Πολιτικός έλεγχος της αισθητικής Πολιτική δημοσιογραφία Κυριαρχία των πολιτικών θεμάτων Ιδιαίτερα στον Τύπο Ύστερη νεωτερικότητα/κατασκευή πραγματικότητας: αισθητικός Απαλλαγή από τον πολιτικό έλεγχο Υποχωρούν τα πολιτικά θέματα Ιδιαίτερα στην τηλεόραση και το διαδίκτυο

11 Η ενημερωδιασκέδαση στην κοινωνία της ενημέρωσης/3-Η κυριαρχία της εικόνας
Εικονιστική και μετα-εικονιστική Ως δομή Ως εικονιστικά μέσα

12


Κατέβασμα ppt "Τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας της ενημέρωση IV Η ενημερωδιασκέδαση"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google