Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δημόσιες Σχέσεις και Ολοκληρωμένη Επικοινωνία

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δημόσιες Σχέσεις και Ολοκληρωμένη Επικοινωνία"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δημόσιες Σχέσεις και Ολοκληρωμένη Επικοινωνία
Ενότητα # 4: Η Επικοινωνία στις Δημόσιες Σχέσεις Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης Τμήμα: Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων

2 Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

3 Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Κάτω από κάθε εικόνα υπάρχει ο σύνδεσμος από τον οποίο προέρχεται και σε αυτή ανήκουν όλα τα πνευματικά δικαιώματα.

4 Σκοποί ενότητας Μελέτη των μέσων επικοινωνίας που χρησιμοποιούνται στις δημόσιες σχέσεις. Ανάπτυξη πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων για τα πιο σημαντικά μέσα. Σύγκριση μέσων επικοινωνίας. Ανάδειξη σημαντικότητας του δελτίου τύπου.

5 Περιεχόμενα ενότητας Δημοσιότητα και ΜΜΕ. Τύπος, Τηλεόραση, Ραδιόφωνο.
Δελτία Τύπου.

6 Δημοσιότητα και ΜΜΕ Μάθημα: Δημόσιες Σχέσεις και Ολοκληρωμένη Επικοινωνία, Ενότητα # 4: Η Επικοινωνία στις Δημόσιες Σχέσεις Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης, Τμήμα: Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων

7 Δημοσιότητα / Ορισμός Δημοσιότητα είναι η απρόσωπη διέγερση της ζήτησης για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία ή μια επιχείρηση μέσω αναγραφής ειδήσεων εμπορικού περιεχομένου σε έντυπα μέσα ή εξασφάλιση μιας ευνοϊκής παρουσίασης στο ραδιόφωνο, την τηλεόραση ή κάποιο άλλο μέσο το οποίο δεν πληρώνεται από τον χρηματοδότη. Πηγή:

8 Τα μέσα επικοινωνίας των Δ.Σ.
Ο τύπος Οπτικοακουστικά μέσα Ραδιοφωνία Τηλεόραση Εκθέσεις Έντυπο υλικό Προσφερόμενα βιβλία Άμεσο ταχυδρομείο Προφορικός λόγος Χορηγίες Εταιρικές εφημερίδες Εταιρικό στιλ και εταιρική ταυτότητα Άλλες μορφές μέσων επικοινωνίας των Δ.Σ.

9 Μέσα ενημέρωσης Μελετάμε το κοινό και έπειτα αποφασίζουμε το μέσο.
Μορφωτικό επίπεδο κοινού. Πολιτικοκοινωνικές συνθήκες. Τύπος Ραδιόφωνο Τηλεόραση Διαδίκτυο Πηγή:

10 Η χρήση τους είναι αναγκαία
Μεγάλη εμβέλεια. Υψηλά ποσοστά αποτελεσματικότητας (σχεδόν απόλυτη προσαρμογή στο κοινό το οποίο απευθύνονται). Αδυναμία υιοθέτησης άλλων μορφών και μεθόδων για την άσκηση βασικών αρχών Δ.Σ.

11 Αντίκτυπος των προγραμμάτων
Πλεονεκτήματα των ΜΜΕ Δυναμική εικόνας Γνωστοποίηση των στόχων των Δ.Σ. Πρόσβαση εικόνας σε πολλά & διάφορα μέλη αγοράς στόχου Μέθοδος με ελάχιστο κόστος π.χ. αναγγελία στις ειδήσεις Αντίκτυπος των προγραμμάτων σε μεγάλη εμβέλεια

12 Μειονεκτήματα των ΜΜΕ Λανθασμένος τρόπος προβολής
Μη σωστή χρησιμοποίηση προβολής Ανεξέλεγκτος φορέας προβολής του προγράμματος Επηρεασμός θεατών ακροατών θετικά ή αρνητικά από την πηγή

13 Τύπος, Τηλεόραση, Ραδιόφωνο
Μάθημα: Δημόσιες Σχέσεις και Ολοκληρωμένη Επικοινωνία, Ενότητα # 4: Η Επικοινωνία στις Δημόσιες Σχέσεις Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης, Τμήμα: Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων

14 Τύπος Η δημοσιότητα δεν έχει καμιά σχέση με την διαφήμιση προϊόντων.
Μεγάλη ποικιλία θεμάτων (Εβδομαδιαίες, Κυριακάτικες, Απογευματινές, Πρωινές, Οικονομικές, Τοπικές, Ειδικού ενδιαφέροντος, Αθλητικές, Αγγελιών) Ειδησεογραφικά και φωτογραφικά πρακτορεία πουλούν τα θέματα στα μέσα ενημέρωσης. Τα τελευταία χρόνια οι περισσότερες εφημερίδες απευθύνονται στον υπεύθυνο Δ.Σ. για άντληση πληροφοριών. Πηγή:

15 Πλεονεκτήματα & Μειονεκτήματα Τύπου
Ευρεία κάλυψη θεμάτων και χρονική αμεσότητα. Διαφορετικά είδη κοινού. Ποικίλες μορφές άρα και διαφορετικό κόστος. Μειονεκτήματα Δεκαπενθήμερος περιοδικός τύπος…χάνεται η αμεσότητα. Η αντικειμενικότητα της παρουσίασης εξαρτάται από τον εκδότη.

16 Πως συγκεντρώνονται οι ειδήσεις;
Ρεπόρτερ Ειδικοί ανταποκριτές Τοπικοί ανταποκριτές Ανταποκριτές εξωτερικού Αρθρογράφοι Συνεργάτες Υπηρεσίες τηλεγραφικών ειδήσεων Ειδησεογραφικά πρακτορεία Φωτογραφικά πρακτορεία και φωτογραφικά αρχεία Πηγές ΔΣ Πηγή

17 Ραδιόφωνο Δελτία ειδήσεων. Ειδικές ραδιοφωνικές μεταδόσεις.
Ζωντανές εκπομπές. «Γρήγορο και οικονομικό μήνυμα άρα γρήγορες και επείγουσες ανακοινώσεις». Πηγή:

18 Τηλεόραση (1 από 2) Ποικιλία εκπομπών άρα πιο στοχευόμενο κοινό.
Δελτία εθνικών ειδήσεων. Εκπομπές επικαιρότητας Αθλητικές εκπομπές. Ταινίες, θεατρικά έργα. Ειδικού περιεχομένου (μαγειρική, ψάρεμα, καταδύσεις κλπ).

19 Τηλεόραση (2 από 2) Μέσω της εικόνας ισχυροποιεί το μήνυμα (πιο αποτελεσματικό & πιο άμεσο). Μεγάλη εμβέλεια (τοπικό ή εθνικό δίκτυο). Συνολική και όχι αποσπασματική προϊοντική ή εταιρική παρουσίαση. Αν δεν είναι ζωντανή η εκπομπή δεν είναι άμεσο το μήνυμα (βιντεοσκόπηση εβδομάδες πριν). Πλεονέκτημα: συνδυασμός κινητικών, οπτικών και ηχητικών χαρακτηριστικών. Μειονεκτήματα: Καθορισμένος χρόνος – υψηλό κόστος μετάδοσης.

20 Κύρια σημεία ραδιοφώνου και τηλεόρασης
Το ραδιοφωνικό υλικό παράγεται πιο γρήγορα. Είναι άμεσο. Η φωνή έχει σημασία και όχι ο ομιλητής. Βιντεοσκόπηση και άρα όχι αμεσότητα. Η ενδυμασία και η χρήση χρωμάτων είναι σημαντική. Ο ομιλητής είναι ορατός.

21 Διαφορές ραδιοφώνου και τηλεόρασης
Το ραδιοφωνικό υλικό είναι φθηνότερο από το τηλεοπτικό. Οι ραδιοφωνικές εκπομπές είναι ζωντανές. Ραδιόφωνο φωνή – Τηλεόραση εμφάνιση. Διαφορετικό κοινό ραδιοφώνου και τηλεοράσεως. Εύκολη εγκατάσταση και εύκολη μεταφορά.

22 Διαφορές ραδιοφώνου και τύπου.
Ραδιοφωνικό μήνυμα άμεσο και γρήγορο. Τα ραδιοφωνικά μηνύματα λαμβάνονται και από αναλφάβητους. Το ραδιόφωνο ακούγεται συγχρόνως παντού ενώ η εφημερίδα δεν φτάνει την ίδια ώρα.

23 Δελτία Τύπου Μάθημα: Δημόσιες Σχέσεις και Ολοκληρωμένη Επικοινωνία, Ενότητα # 4: Η Επικοινωνία στις Δημόσιες Σχέσεις Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης, Τμήμα: Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων

24 Δελτίο τύπου (1 από 2) Το δελτίο τύπου είναι ουσιαστικά η εικόνα της επιχείρησης. Βασικά ερωτήματα: ποιός, τι, γιατί, πού πότε και πώς. Παρουσιάζουμε τα γεγονότα με δημοσιογραφικό τρόπο χωρίς να δίνουμε την αίσθηση διαφήμισης. Πρέπει να έχει μορφή πυραμίδας (στις πρώτες γραμμές τα σημαντικά στοιχεία κλπ).

25 Δελτίο τύπου (2 από 2) Κατάλληλα για το μέσο που αποστέλλεται.
Επιλεγμένες εφημερίδες μέσα στα deadline. Περιορίζεται στο θέμα που διαπραγματεύεται. Δημοσιογραφικό ύφος και όχι μυθιστόρημα. Τα δελτία τύπου στο ραδιόφωνο ή την τηλεόραση πρέπει να είναι πολύ σύντομα, γιατί το κοινό χάνει την επαφή εύκολα.

26 Υπόδειγμα γραφής Δελτίου Τύπου
Υπόδειγμα 7 σημείων Θέμα Για τι πράγμα μιλά η ιστορία; Οργανισμός Ποιο το όνομα του οργανισμού Πλεονεκτήματα Ποια είναι τα οφέλη Τοποθεσία Ποιος είναι ο τόπος εγκατάστασης Εφαρμογές Ποιες είναι οι χρήσεις/ χρήστες Λεπτομέρειες Μεγέθη, χρώματα, τιμές ή άλλες λεπτομέρειες. Προέλευση Μονάδα παραγωγής 1 7 2 6 3 5 4

27 Τεχνικές συγγραφής (1 από 2)
Σύντομες παραγράφους, μικρές λέξεις, σύντομες φράσεις. (Έτσι δεν υπάρχει και κίνδυνος τροποποίησης από την εφημερίδα) Λιγότερο από μια σελίδα. Όχι απόλυτες φράσεις (πχ. μοναδικό, εξαντλητική έρευνα). Να μην μεταφέρονται απόψεις ηγετικών στελεχών. Λογότυπο της επιχείρησης στο επάνω μέρος χωρίς όμως να είναι φανταχτερό (να μην φαίνεται σαν διαφήμιση).

28 Τεχνικές συγγραφής (2 από 2)
Απλός τίτλος (ακριβώς το θέμα). Όχι υπογραμμίσεις αλλά μόνο πλάγια γράμματα. Τελείες στις συντομογραφίες Εισαγωγικά μόνο στον πλάγιο λόγο Δεν χρησιμοποιείται η λέξη πρόσφατα ή τελευταίως ή την επόμενη Δευτέρα που είναι κάτι αόριστο γιατί έτσι θα θεωρηθεί παλιά.

29 Εκδηλώσεις Συνεντεύξεις τύπου Δεξίωση τύπου
Συνάντηση δημοσιογράφων με τα στελέχη της επιχείρησης για ανακοίνωση σημαντικών πληροφοριών. Δεξίωση τύπου Οργανωμένη κοινωνική εκδήλωση όπου προσφέρεται γεύμα ή μπουφές. Γίνεται ομιλία ή επίδειξη. Επισκέψεις στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης Ένας ή πολλοί δημοσιογράφοι καλούνται στα εγκαίνια νέων κτηρίων ή σε μια επίδειξη. Η επιχείρηση φροντίζει για μεταφορά, διανομή, διανυκτέρευση.

30 Λεπτομέρειες… Ονομαστικές προσκλήσεις 2 τουλάχιστον εβδομάδες πριν την εκδήλωση. Αναφέρεται όλο το πρόγραμμα της εκδήλωσης. Πρόβα!! Χρονομέτρηση..καθορισμένοι χρόνοι..δεν θέλουμε να κουράσουμε τους καλεσμένους. Επιδιώκουμε έντονα να γνωριστούν οι καλεσμένοι μεταξύ τους. Εμείς είμαστε αυτοί που κάνουμε την γνωριμία… Εξαρτόμαστε πάντα από το μέγεθος του προϋπολογισμού.

31 Αξιολόγηση δελτίων τύπου.
Εσωτερικός έλεγχος και αξιολόγηση… «Πήγαν όλα όπως τα θέλαμε;» «Τι λάθη έγιναν;» «Τι θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει;» Υπήρχε κάλυψη από ΜΜΕ; Οικονομικός απολογισμός..Μείναμε στον προϋπολογισμό; Προσπαθούμε να είμαστε όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικοί για να μην επαναλάβουμε τα ίδια λάθη!

32 Λέξεις κλειδιά Μ.Μ.Ε. Τύπος Τηλεόραση Ραδιόφωνο Δελτίο Τύπου

33 Τέλος Ενότητας # 4 Μάθημα: Δημόσιες Σχέσεις και Ολοκληρωμένη Επικοινωνία, Ενότητα # 4: Η Επικοινωνία στις Δημόσιες Σχέσεις Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης, Τμήμα: Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων


Κατέβασμα ppt "Δημόσιες Σχέσεις και Ολοκληρωμένη Επικοινωνία"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google