Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεÚΑἰσχύλος Μαυρίδης Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
Γιατί; Δε διστάζουμε να ονειρευόμαστε έναν καλύτερο κόσμο.
Εσπερινό Γυμνάσιο Ι.Π. Μεσολογγίου με Λυκειακές Τάξεις Μαθαίνω τι είναι αειφορία εξασκώντας την. Γιατί; Δε διστάζουμε να ονειρευόμαστε έναν καλύτερο κόσμο.
2
Η εφιαλτική κατάσταση στον δήθεν ΧΥΤΑ του Δήμου μας
Η Αφορμή… Η εφιαλτική κατάσταση στον δήθεν ΧΥΤΑ του Δήμου μας Απόσπασμα άρθρου τοπικής εφημερίδας 10 Νοεμβρίου 2014
3
Το αλφαβητάρι των εννοιών για τα απορρίμματα
Ανόργανα- Οργανικά Αστικά Αγροτικά , Βιομηχανικά κ.λ.π. Στερεά-Υγρά Επικίνδυνα (χημικά, τοξικά, ραδιενεργά, βιολογικά, εκρηκτικά, νοσοκομειακά)
4
Μας ενοχλεί: η συνεχιζόμενη αδιαφορία Η στάση και η συμπεριφορά αρκετών συμπολιτών μας. Πρέπει να πείσουμε τους δημότες αυτής της πόλης ότι η ατομική συμπεριφορά παίζει καθοριστικό ρόλο στην προστασία του περιβάλλοντος. Ας αναλάβουμε δράση!!!
5
Το πρώτο βήμα: η ΜΕΙΩΣΗ των απορριμμάτων
Το πρώτο βήμα: η ΜΕΙΩΣΗ των απορριμμάτων «Καλύτερη η αποφυγή των απορριμμάτων παρά η αξιοποίησή τους» Πώς θα μειώσω τα απορρίμματά μου;
6
Προετοιμασία της δράσης τα βασικά συνθήματα
Προετοιμασία της δράσης τα βασικά συνθήματα
7
3ο Ανταλλακτικό Παζάρι συνδιοργάνωση Εσπερινού Γυμνασίου Ι. Π
3ο Ανταλλακτικό Παζάρι συνδιοργάνωση Εσπερινού Γυμνασίου Ι.Π. Μεσολογγίου με «Ομάδα Πρωτοβουλία Πολιτών Ι. Π. Μεσολογγίου» και άλλους φορείς. Άρθρο της Εφημερίδας Αιχμή Δευτέρα 29/12/2014 Άρθρο εφημερίδας Αιχμή Πέμπτη 1 Ιανουαρίου 2015
8
Το 2ο Βήμα ένα ταξίδι στο παρελθόν
Όταν συχνά ταξιδεύεις στις ομορφιές του χθες, μπορείς να χτίσεις ένα καλύτερο αύριο. Ας πάρουμε λοιπόν τη μηχανή του χρόνου κι ας «πελαγώσουμε» στο παρελθόν … Διαπιστώνουμε ότι οι πρόγονοί μας ήταν οικολόγοι στην πράξη. Αξιοποιούσαν κάθε αγαθό, κάθε υλικό και σχεδόν δεν είχαν σκουπίδια.
9
Και να ‘μαστε, καβάλα ο καθένας στο ποδήλατό του
Και να ‘μαστε, καβάλα ο καθένας στο ποδήλατό του για μια βόλτα στους πρόποδες του Αρακύνθου, προς την Aρχαία Πλευρώνα, εκεί που η καλλιέργεια της ελιάς και η παραγωγή του λαδιού ήταν και είναι ένα μεγάλο κομμάτι στη ζωή των οικογενειών.
10
ρίχνει το απαλό του φως σαν χάδι και μας ζεσταίνει.
Κυλάμε με προσοχή στον ήσυχο δρόμο, στον ίσιο χωμάτινο δρόμο, που πάει στα λιοστάσια. Πάνω απ΄τα κεφάλια μας ο ήλιος, «πηγή ζωής», ρίχνει το απαλό του φως σαν χάδι και μας ζεσταίνει. Εκεί κάτω από τα λιόδεντρα οι γιαγιάδες μας φτιάχνουν το δικό τους σαπούνι. Έτσι προέκυψε η ιδέα να χρησιμοποιήσουμε την εμπειρία των παππούδων μας και να φτιάξουμε το δικό μας σαπούνι, χρησιμοποιώντας λάδι που δεν είναι κατάλληλο για φαγητό,(λάδι από τηγάνισμα ή μούργα-το κατακάθι δηλαδή στο βαρέλι όπου φυλάσσεται το λάδι της χρονιάς). Διαπίστωση:Το λάδι αυτό σήμερα ρίχνεται στην αποχέτευση αφού στην πόλη μας δεν γίνεται ανακύκλωση ελαίων.
11
Μαθητές, μαθήτριες, εκπαιδευτικοί εν δράσει.
Συλλέξαμε τηγανόλαδο και μούργα από ελαιόλαδο. Αγοράσαμε μόνο το NaOH. Έτσι το λάδι μας δεν κατέληξε στην αποχέτευση και κάναμε εφαρμογή της Χημείας που διδαχτήκαμε. Φτιάξαμε σαπούνι και για καλούπι χρησιμοποιήσαμε ένα μεγάλο συρτάρι που το φτιάξαμε από ρετάλια μελαμίνης.
12
Μαθαίνω να επιλέγω με συγκεκριμένα κριτήρια τα προϊόντα που αγοράζω.
Επισκεφτήκαμε ένα πολυκατάστημα της πόλης και μάθαμε τι σημαίνουν τα σύμβολα ανακύκλωσης στα υλικά συσκευασίας. Μάθαμε γιατί να επιλέγουμε: τοπικά προϊόντα και όχι εκείνα που παράγονται σε μεγάλες αποστάσεις να αγοράζουμε φρέσκα φρούτα και λαχανικά εποχής. να αποφεύγουμε τα προϊόντα με υπερβολική συσκευασία, και τα προϊόντα μιας χρήσης να προτιμούμε προϊόντα των οποίων η συσκευασία επιστρέφεται. για τα ψώνια να έχουμε μαζί μας µια τσάντα αποφεύγοντας τις πλαστικές σακούλες.
13
Ακολούθησαν και άλλες δράσεις
Συγκέντρωση βιβλίων για επαναχρησιμοποίηση ή ανακύκλωση χαρτιού Δημιουργία καθίσματος από μαθητή. Χρησιμοποίησε έναν παλιό σκελετό από ποδήλατο , έβαλε αρκετή φαντασία και δημιούργησε ένα πολύ πρωτότυπο κάθισμα που θα ζήλευαν πολλοί. Το κάθισμα χρησιμοποιείται στο εργαστήριο Φυσικών επιστημών. Συλλογή πλαστικών και αναζήτηση διάθεσης σε εταιρεία ανακύκλωσης. Συμμετοχή στο κίνημα συλλογής πλαστικών καπακιών με το σύνθημα: «Μην ξεχνάς το καπάκι να κρατάς»
14
Και άλλες δράσεις Το Χριστουγεννιάτικο δέντρο μας έγινε με παλιά σχολικά βιβλία Κάναμε στο προαύλιο του σχολείου πιο όμορφο δημιουργώντας ένα παρτέρι με προσωπική εργασία και οικοδομικά υλικά που βρήκαμε εγκαταλειμμένα. Καθαρισμός ακτών της λιμνοθάλασσας σε συνεργασία με τη Μεσόγειο SOS, καταγραφή και διαχωρισμός των απορριμμάτων.
15
Συμπεράσματα: Τα σκουπίδια που ασύδοτα παράγουμε δεν θα εξαφανιστούν. Γι αυτό: Δεν ρυπαίνω, Μειώνω, Επαναχρησιμοποιώ, Ανακυκλώνω Να ζήσουμε σε συνθήκες ανάπτυξης , τις πρώτες ύλες και όλες τις μορφές ζωής που ζουν σήμερα στον πλανήτη μας αλλά και όλες τις επόμενες γενιές που θα ακολουθήσουν. Να θυμόμαστε πάντα ότι ο άνθρωπος πρέπει να ζήσει σε αρμονία με τη φύση, προερχόμαστε από αυτή , είμαστε τμήμα της. Το σχολείο, οι μαθητές /τριες πιστοί στις περιβαλλοντικές και ηθικές αρχές: Διαδώσαμε όλες δράσεις, κυρίως μέσω των ηλεκτρονικών εντύπων, των κοινωνικών μέσων δικτύωσης, των ραδιοφωνικών σταθμών, και δεν τυπώσαμε κανένα φυλλάδιο ούτε έντυπο ούτε αφίσα. Ευχαριστούμε!!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.