Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τροχαία ατυχήματα & παθόντες έτος 2010 – 2009 (Επικράτεια)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τροχαία ατυχήματα & παθόντες έτος 2010 – 2009 (Επικράτεια)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Παρεμβάσεις στο Αστικό Περιβάλλον για την βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας

2 Τροχαία ατυχήματα & παθόντες έτος 2010 – 2009 (Επικράτεια)
ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ (1) Τροχαία ατυχήματα & παθόντες έτος 2010 – 2009 (Επικράτεια) Περίπου το 70% του συνόλου των οδικών ατυχημάτων με παθόντες στην Ελλάδα γίνεται σε κατοικημένες περιοχές. Το 2010, περίπου το 30% των θανατηφόρων τροχαίων οχημάτων συνέβησαν σε κατοικημένη περιοχή. Έχουμε υψηλό δείκτη (περίπου 25%) νεκρών και τραυματιών πεζών σε αστικές περιοχές.

3 ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ (2) ΑΤΤΙΚΗ Τροχαία ατυχήματα 2010
Σε σύνολο 297 θανατηφόρων ατυχημάτων Το 81% συνέβησαν σε κατοικημένη περιοχή Σε σύνολο 360 σοβαρών τραυματισμών Το 89% συνέβησαν σε κατοικημένη περιοχή Σε σύνολο 6870 ελαφρών τραυματισμών Το 92,2% συνέβησαν σε κατοικημένη περιοχή

4 ΟΙ ΑΙΤΙΕΣ Οι υψηλοί κυκλοφοριακοί φόρτοι σε συνδυασμό με τις έντονες απαιτήσεις για εξυπηρέτηση του οδικού περιβάλλοντος (π.χ. διασταυρώσεις), αυξάνουν την πιθανότητα πρόκλησης ατυχήματος Παραβατική οδηγική συμπεριφορά (ταχύτητα, έλλειψη προσοχής, παραβιάσεις σηματοδότη/stop) Ελλειμματική αστυνομική επιτήρηση (η ταχύτητα δεν μπορεί να ελεγχθεί αποτελεσματικά στον αστικό ιστό) Προβλήματα στην οδική υποδομή (πλημμελής σχεδιασμός και συντήρηση, λανθασμένη οριζόντια και κάθετη σήμανση, κατασκευαστικές ατέλειες, κ.α.)

5 ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Η συνεδρίαση του 3ου Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας είχε σαν αντικείμενο την Οδική Ασφάλεια στον Αστικό ιστό. Προέκυψε η αναγκαιότητα συνολικών και ολοκληρωμένων δράσεων, οι οποίες θα συμβάλουν στη βελτίωση του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας στο αστικό περιβάλλον. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ: Η βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας στο βεβαρημένο αστικό περιβάλλον

6 Δράσεις σε συνεργασία με τους ΟΤΑ
Δημιουργία ζωνών ήπιας κυκλοφορίας με όρια ταχύτητας χλμ/ώρα εντός του αστικού ιστού. Αξιοποίηση σύγχρονων τεχνικών μέσων (κάμερες, συστήματα ευφυών μεταφορών, ραντάρ κ.λπ.) Βελτίωση και συντήρηση της οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης. Απομάκρυνση όλων των παρόδιων εμποδίων που επηρεάζουν αρνητικά την οδική ασφάλεια (διαφημίσεων, στύλων Ο.Κ.Ω. κ.λπ.) Συνεργασία των εμπλεκομένων φορέων προκειμένου να βρεθεί κοινά αποδεκτή λύση, όσον αφορά στα σημεία τοποθέτησης των μειωτών ταχύτητας (σαμαράκια). Αναγκαιότητα στοχευμένων εκστρατειών ενημέρωσης του κοινού σε τοπικό επίπεδο για την προστασία των ευάλωτων χρηστών. Επεμβάσεις ελέγχου οδικής ασφάλειας στα γενικά πολεοδομικά σχέδια και αναγκαιότητα εκπόνησης κυκλοφοριακών μελετών στο στάδιο σύνταξης αντίστοιχων πολεοδομικών. Σύνταξη και έγκριση προδιαγραφών για ποδηλατοδρόμους και πεζοδρόμια με στόχο την ασφαλή μετακίνηση ποδηλατών, πεζών και ΑΜΕΑ. Η Ο.Σ.Κ. Α.Ε. προτείνει να εντάξει προδιαγραφές οδικής ασφάλειας στις μελέτες της, ώστε οι ανάδοχοι κατασκευαστές να υποχρεούνται να τις εφαρμόζουν λαμβάνοντας σχετική άδεια από την οικεία δημοτική αρχή

7 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ ΑΜΕΣΑ 7

8 Διαμόρφωση στάσεων λεωφορείων
ΜΕΤΑ Με μια απλή παρέμβαση επέκτασης του πεζοδρομίου μπροστά από τη στάση, επιτυγχάνονται ταυτοχρόνως τα εξής: Η φυσική αποτροπή της παράνομης στάθμευσης Η ευχάριστη αναμονή στη στάση Η άνετη επιβίβαση – αποβίβαση στο λεωφορείο Πρόκειται για ένα απλό και φθηνό έργο, το οποίο θα βελτίωνε θεαματικά την ποιότητα αναμονής και επιβίβασης – αποβίβασης των επιβατών ΠΡΙΝ Ο χώρος μπροστά από τη στάση καταλαμβάνεται από παράνομη στάθμευση. Το φαινόμενο επαναλαμβάνεται στο σύνολο σχεδόν των στάσεων της πόλης Ο επιβάτης είναι εγκλωβισμένος και δυσκολεύεται να ανέβει στο λεωφορείο, πολύ δε περισσότερο αν είναι άτομο με κινητικές δυσκολίες, άτομο τρίτης ηλικίας κ.τ.λ.

9 Μικρά εργοτάξια ΠΡΙΝ ΜΕΤΑ
Τα μικροεργοτάξια (ανακαινίσεις και εκσκαφές ) μέσα στην πόλη αποτελούν μία από τις πληγές της καθημερινότητας. Ο καθένας μεμονωμένα θεωρεί πως ενοχλεί προσωρινά και σημειακά, η πόλη όμως σε μια δεδομένη στιγμή επιβαρύνεται από δεκάδες μικροεργοτάξια, που υποβαθμίζουν μόνιμα τελικά την περιβαλλοντική ποιότητα και την αισθητική της εικόνα. Ταυτόχρονα ο πολίτης - πεζός βρίσκεται αντιμέτωπος με υψηλές τιμές θορύβου, με απαράδεκτες εκπομπές σκόνης, με εμπόδια και κινδύνους κατά την κίνησή του. ΜΕΤΑ Είναι αναγκαίο να θεσπιστούν αυστηρές περιβαλλοντικές και αισθητικές προδιαγραφές. Οι ενδιαφερόμενοι να αδειοδοτούνται, από τους Δήμους, με την κατάθεση έκθεσης περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Ως ελάχιστοι στόχοι να τεθούν, η διατήρηση του θορύβου σε ανεκτά επίπεδα, η υποχρεωτική προστατευτική επικάλυψη και του πιο μικρού έργου για συγκράτηση της σκόνης, η διατήρηση υψηλής αισθητικής ακόμη και στην εργοταξιακή περίφραξη και βεβαίως η αποκατάσταση των συνθηκών για την απρόσκοπτη κίνηση και ασφάλεια των πεζών.

10 Ανυψωμένες διαβάσεις πεζών
ΠΡΙΝ Το δίκτυο των δρόμων και των πεζοδρομίων στις ελληνικές πόλεις είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να ευνοείται η κίνηση των αυτοκινήτων. Τα αυτοκίνητα κινούνται πάντα στο ίδιο επίπεδο της ασφάλτου, ενώ ο πεζός ανεβοκατεβαίνει μεταξύ πεζοδρομίου και δρόμου. Τις περισσότερες φορές μάλιστα ο πεζός είναι ανοχύρωτος στις διασταυρώσεις, καθώς απουσιάζει ακόμη και η διάβαση πεζών ΜΕΤΑ Στις ευρωπαϊκές πόλεις όταν πρέπει να είναι σαφής και αδιαπραγμάτευτη η προτεραιότητα του πεζού, η διάβαση πεζών ανυψώνεται ώστε ο πεζός να κινείται στο ίδιο επίπεδο και τα οχήματα να είναι υποχρεωμένα να μειώσουν ταχύτητα και να αποδώσουν προτεραιότητα. Τέτοιες ανυψωμένες διαβάσεις πεζών πρέπει να γίνουν σε περιοχές σχολείων, σε εμπορικούς δρόμους και σε πλατείες.

11 Διαπλάτυνση πεζοδρομίου στις διαβάσεις
ΠΡΙΝ Πέρα από τα στενά πεζοδρόμια και την παράνομη στάθμευση που δυσχεραίνουν την κίνηση των πεζών, πολλές φορές και η διάταξη του αστικού εξοπλισμού (κολονάκια, σήμανση, κάδοι) και οι ανισοσταθμίες (σκαλοπάτια) ακυρώνουν πρακτικά τη δυνατότητα άνετης και ασφαλούς κίνησης. ΜΕΤΑ Ένα γενικευμένο κριτήριο που καθιστά μια πόλη ανθρώπινη, είναι μια γυναίκα με ένα καροτσάκι η ένα άτομο με αναπηρία να μπορεί να κινηθεί απρόσκοπτα σε όλα ανεξαιρέτως τα πεζοδρόμια. Για να επιτευχθεί αυτό πρέπει να απελευθερωθεί μια ζώνη πλάτους 1,5-2 μέτρα, να αποκατασταθούν οι ανισοσταθμίες και να κατασκευαστούν ειδικές ράμπες σε όλες τις διασταυρώσεις.

12 Ρυθμίσεις στα Σχολεία ΠΡΙΝ ΜΕΤΑ
Η ασφάλεια των μαθητών στους δρόμους γύρω από τα σχολεία, είναι ζήτημα αιχμής στον αστικό- συγκοινωνιακό σχεδιασμό. Σήμερα στα περισσότερα σχολεία δεν υπάρχει ειδική πρόνοια με αποτέλεσμα να έχουμε συχνά ατυχήματα με μαθητές. Στην 3η συνεδρίαση του ΕΣΟΑ υπήρξε δέσμευση από την ΟΣΚ Α.Ε. να εντάξει τις σχετικές ρυθμίσεις στις μελέτες των σχολείων που εκπονεί σε συνεργασία με τους δήμους. ΜΕΤΑ Α. Τοποθέτηση έντονης ειδικής σήμανσης. Β. Δημιουργία πεζοδιαβάσεων (με κατάλληλη οριζόντια σήμανση) και διαπλάτυνση των πεζοδρομίων. Γ. Τοποθέτηση επενεργούμενων φωτεινών σηματοδοτών ανεξάρτητα από τις απαιτήσεις της κυκλοφορίας. Δ. Τεχνικές μείωσης της ταχύτητας των οχημάτων στους δρόμους που περιβάλλουν τα σχολεία.

13 Διαμόρφωση εισόδων σχολείων
ΠΡΙΝ Στη παρακάτω εικόνα φαίνονται τα τυπικά κυκλοφοριακά προβλήματα που συναντώνται στις εισόδους των σχολείων. Στενό πεζοδρόμιο μπροστά από την είσοδο, σταθμευμένα οχήματα που αποκρύπτουν το οπτικό πεδίο, έλλειψη πρόνοιας και μέτρων για την απρόσκοπτη κίνηση των μαθητών. ΜΕΤΑ Α. Μικρή οπισθοχώρηση της εισόδου, που αυξάνει το ζωτικό χώρο του πεζοδρομίου Β. Τοπική διαπλάτυνση του πεζοδρομίου, που αποκαλύπτει το οπτικό πεδίο και Γ. Ανυψωμένη διάβαση πεζών με χρωματική διαφοροποίηση που υποχρεώνει σε μείωση της ταχύτητας των οχημάτων και σε απόδοση προτεραιότητας.

14 Ένδειξη προέλευσης οχημάτων
ΠΡΙΝ Στην προσπάθεια των πεζών να διασχίσουν με ασφάλεια τους δρόμους, υπάρχει πάντα μία δυσκολία να προσδιορίσουν την κατεύθυνση προέλευσης των οχημάτων. Από το σημείο της διάβασης δεν είναι δυνατόν να γνωρίζουν την φορά κίνησης των οχημάτων και άρα την πλευρά που πρέπει να ελέγξουν. ΜΕΤΑ Με την σήμανση επί της οδού, “ΚΟΙΤΑ ΔΕΞΙΑ”, “ΚΟΙΤΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ”, που χρησιμοποιείται κυρίως στις Αγγλοσαξονικές χώρες, ο πεζός καθοδηγείται αφού του επισημαίνεται η κατεύθυνση που πρέπει να ελέγξει. Το μέτρο αυτό έχει ιδιαίτερη αξία στην ασφάλεια των μαθητών, καθώς απλοποιεί τη διαδικασία ελέγχου. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση θα μπορούσε να το εφαρμόσει άμεσα.

15 Κατασκευή νησίδας στις διαβάσεις πεζών
ΠΡΙΝ Η κυκλοφοριακή – περιβαλλοντική ποιότητα ενός δρόμου εξαρτάται από την λειτουργικότητα, την άνεση και την ασφάλεια που προσφέρει στον χρήστη. Η διάσχιση ενός δρόμου διπλής κυκλοφορίας είναι τις περισσότερες φορές δυσχερής και επικίνδυνη, καθώς πρέπει να ελεγχθούν ταυτόχρονα οι δύο αντίθετες κατευθύνσεις κυκλοφορίας. Πολλές φορές μάλιστα ο πεζός εγκλωβίζεται στο μέσο του δρόμου. ΜΕΤΑ Με την κατασκευή μιας ενδιάμεσης διαχωριστικής νησίδας, αναβαθμίζεται αυτόματα το επίπεδο οδικής ασφάλειας και η περιβαλλοντική ποιότητα του δρόμου. Ο πεζός και ειδικά τα παιδιά και τα ΑμεΑ, χρησιμοποιούν τη νησίδα ως καταφύγιο προστασίας και διασχίζουν τον δρόμο, με μία διπλή προσπάθεια, πολύ απλούστερη και ασφαλέστερη.

16 Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας.......


Κατέβασμα ppt "Τροχαία ατυχήματα & παθόντες έτος 2010 – 2009 (Επικράτεια)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google