Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΠαρασκευή Καλογιάννης Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
Νίκησε την Πλημμύρα Μια πρόκληση για το σχεδιασμό και την κατασκευή ενός αντιπλημμυρικού σπιτιού στο νησί Watu Εάν σκοπεύετε να βάλετε τους μαθητές σας να συμμετέχουν στο διαγωνισμό Νίκησε την Πλημμύρα, ζητήστε τους να απαντήσουν από πριν στις αρχικές ερωτήσεις, καθώς πρέπει να υποβληθούν μαζί με τις συμμετοχές. This publication has been produced with the assistance of the European Commission. The contents of this publication are the sole responsibility of CARDET and its project partners and can in no way be taken to reflect the views of the European Union “Technology challenging poverty: Make the Link” [DCI-NSAED/2012/ ] The European Union is made up of 28 Member States who have decided to gradually link together their know-how, resources and destinies. Together, during a period of enlargement of 50 years, they have built a zone of stability, democracy and sustainable development whilst maintaining cultural diversity, tolerance and individual freedoms. The European Union is committed to sharing its achievements and its values with countries and peoples beyond its borders.
2
Κλιματικές αλλαγές Φανταστείτε να ζείτε με το διαρκή κίνδυνο ότι το σπίτι σας μπορεί να πλημμυρίσει ανά πάσα στιγμή. Το κλίμα μας αλλάζει και, για πολλούς ανθρώπους που ζουν κοντά σε όχθες ποταμών, το αίσθημα του φόβου για τις πλημμύρες δε φεύγει ποτέ. Μήπως κάποια περιοχή κοντά στο σπίτι σας έτυχε να πλημμυρίσει; Θα μπορούσατε να ζητήσετε από τους μαθητές σας να κάνουν επιπλέον έρευνα, σχετικά με πού συμβαίνουν οι περισσότερες πλημμύρες στην περιοχή κοντά στο σπίτι τους. Θα μπορούσαν να βρουν φωτογραφίες και άρθρα από την περιοχή τους και να τα προσθέσουν στον παγκόσμιο χάρτη τους.
3
Πού στον κόσμο; Δραστηριότητα
Κοιτάξτε τις φωτογραφίες που σας δόθηκαν από το δάσκαλό σας και αποφασίστε σε ποια περιοχή πάνω στον παγκόσμιο χάρτη ανήκουν.
4
Πού στον κόσμο;
5
Σκέψεις για τις φωτογραφίες…
Διαλέξτε μια φωτογραφία από την Ευρώπη και μια φωτογραφία από μια αναπτυσσόμενη χώρα που σας ενδιαφέρει. Πώς θα ήταν η ζωή των ανθρώπων που βλέπετε στις εικόνες, των οποίων τα σπίτια έχουν πλημμυρίσει; Ποιος πιστεύετε ότι πλήγηκε περισσότερο από τις συνέπειες των πλημμυρών και γιατί; Θα μπορούσατε να αναπτύξετε ένα σύννεφο λέξεων, για να συνοψίσετε τα συναισθήματα των ατόμων των οποίων τα σπίτια πλημμύρισαν.
6
Η μεγάλη πραγματικότητα…
Οι άνθρωποι που ζουν σε συνθήκες φτώχειας επηρεάζονται και υποφέρουν περισσότερο από τις συνέπειες των πλημμυρών. Η ζωή σε συνθήκες φτώχειας κάνει πιο δύσκολη για τους ανθρώπους την αντιμετώπιση των πλημμυρών και την ανάκαμψή τους από τις επιπτώσεις, καθότι έχουν λιγότερα χρήματα για να ξαναφτιάξουν τη ζωή τους. Αλλά… Αν οι άνθρωποι είναι προετοιμασμένοι για τις πλημμύρες, είναι πιο πιθανό να ανακάμψουν γρήγορα και είναι λιγότερο πιθανό να αισθάνονται κατεστραμμένοι. Στο Practical Action δίνουμε την ευκαιρία στους ανθρώπους να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες και να έχουν πρόσβαση σε τεχνολογίες, με στόχο να τους βοηθήσουμε να είναι προετοιμασμένοι για τις πλημμύρες. Θα μπορούσατε να τονίσετε ότι η πλημμύρα είναι δυσάρεστη και καταστροφική για όλους… αλλά, σε χώρες όπως το Μπαγκλαντές, οι άνθρωποι βιώνουν τις σοβαρές συνέπειες των κλιματικών αλλαγών πολύ πιο συχνά. Στο Practical Action επικεντρώνουμε το έργο μας στην τεχνολογική δικαιοσύνη, δίνοντας τη δυνατότητα στους ανθρώπους να έχουν πρόσβαση σε δεξιότητες, γνώσεις και τεχνολογίες που να τους βοηθήσουν να προετοιμαστούν για τις κλιματικές αλλαγές. Θα μπορούσατε να προβάλετε το βίντεο κλιπ για να δώσετε παραδείγματα έργων που έγιναν για την υποστήριξη κοινοτήτων στο Μπαγκλαντές από πλημμύρες.
7
Η κατάσταση στο νησί Watu…
8
Το νησί Watu... Η τάξη σας θα χωριστεί σε τέσσερις ομάδες. Κάθε ομάδα θα αντιπροσωπεύει μια από τις τέσσερις κοινότητες που ζουν στο νησί. Κοιτάξτε το χάρτη του Watu και την κάρτα της κοινότητάς σας, για να ανακαλύψετε την περιοχή στην οποία μένετε. Κατάγεστε από την κοινότητα Hilas, Savuvi, Wazenzi ή Milma; Κάθε ομάδα θα χρειαστεί από ένα χάρτη και μια κάρτα κοινότητας.
9
Ποιος κινδυνεύει στο Watu;
Ποια σπίτια και ποιες περιοχές της κοινότητάς σας κινδυνεύουν από τις πλημμύρες; Συζητήστε στην ομάδα ή στην τάξη σας και σημειώστε στο χάρτη τα σπίτια που κινδυνεύουν. Πού θα χτίζατε το νέο σας σπίτι; Αναπτύξτε μια συζήτηση με την τάξη σας σχετικά με το τι είναι αυτό που θέτει σε μεγαλύτερο κίνδυνο πλημμυρών μερικές περιοχές και μερικούς ανθρώπους, απ΄ ό,τι άλλες/άλλους. Στις αιτίες μπορεί να συμπεριλαμβάνονται η απόσταση από την όχθη ενός ποταμού, το έδαφος, κτήρια όπως σχολεία, κέντρα υγείας ή μπορεί να υπάρχουν μεγαλύτεροι κίνδυνοι σε καταστάσεις που σχετίζονται με παιδιά και ηλικιωμένους. Για ορισμένους πιο ικανούς ή μεγαλύτερους μαθητές, θα μπορούσατε να τους ενθαρρύνετε να ψάξουν και να βρουν ορισμένες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται από ορισμένες κοινότητες σε περιοχές που είναι επιρρεπείς σε πλημμύρες, όπως συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης και διαδικασίες εκκένωσης. Μπορείτε να επισκεφτείτε τη σελίδα ή να δείτε το
10
Το πρόβλημα… Σχεδιάστε ένα σπίτι για την κοινότητά σας στο νησί Watu, το οποίο να μπορεί να αντέξει τις συνέπειες των πλημμυρών και ετοιμάστε ένα μοντέλο του σχεδίου σας, για να μπορέσετε να το δοκιμάσετε. Ποιες δεξιότητες και πληροφορίες θα χρειαστείτε για την ανάπτυξη των νέων σας σπιτιών;
11
Για τη δοκιμασία σας… Εργαστείτε ως ομάδα για να ολοκληρώσετε τα ακόλουθα: Έρευνα - μάθετε για τα αντιπλημμυρικά σπίτια, για τα κατάλληλα υλικά και κατασκευές, καθώς και για το κόστος των υλικών του σπιτιού σας. Ο δάσκαλός σας θα σας δώσει μερικές πληροφορίες και φυλλάδια δραστηριοτήτων για να βοηθήσει την έρευνά σας. Φυλλάδια σχεδιασμού – αναπτύξτε τις προδιαγραφές και τις ιδέες του σχεδίου και το τελικό σχέδιο ενός αντιπλημμυρικού σπιτιού. Ένα μοντέλο του σπιτιού Ένα τεστ πλημμύρας - θα χρειαστεί να βάλετε το μοντέλο σας σε 5cm νερού και να το ραντίσετε με μια μάνικα για 2 λεπτά, από απόσταση ενός μέτρου. Μια παρουσίαση Θα μπορούσατε να κατανοήσετε καλύτερα αντιπλημμυρικά υλικά και κατασκευές, διαλέγοντας ορισμένες δραστηριότητες που σχετίζονται με τα υλικά και τις κατασκευές.
12
Παρουσίαση... Στο τέλος της δοκιμασίας, θα δοθούν 5 λεπτά στην κάθε ομάδα σας για να παρουσιάσετε την εργασία σας στην κοινότητα του νησιού. Προσπαθήστε να συμπεριλάβετε στην παρουσίασή σας: Τα ευρήματά σας σχετικά με τις περιοχές και τα σπίτια της κοινότητάς σας που αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο κίνδυνο. Γιατί επιλέξατε το συγκεκριμένο σχέδιο, υλικά και δομή; Πόσο καλά εργαστήκατε ως ομάδα; Πόσο άντεξε το μοντέλο σας στη δοκιμή της πλημμύρας; Αν είχατε την ευκαιρία να το ξανακάνετε, τι θα αλλάζατε; Αν σκοπεύετε να βάλετε ορισμένες ομάδες μαθητών να λάβουν μέρος στο διαγωνισμό, παρακαλείστε όπως δώσετε στους μαθητές σας να συμπληρώσουν τις γενικές ερωτήσεις, καθότι αυτές πρέπει να παραδοθούν μαζί με τη συμμετοχή τους.
13
ΤΕΛΟΣ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.