Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Tα ΕπτΑ ΘαΥματα του ΑρχαΙου ΚΟσμου

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Tα ΕπτΑ ΘαΥματα του ΑρχαΙου ΚΟσμου"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Tα ΕπτΑ ΘαΥματα του ΑρχαΙου ΚΟσμου

2 Tα Επτά Θαύματα του Αρχαίου Κόσμου είναι σημαντικά μνημεία και επιτεύγματα που καταγράφηκαν ως μεγαλουργήματα της εποχής και δημιουργήθηκαν γύρω από τη λεκάνη της Μεσογείου. Τον κατάλογο των Επτά Θαυμάτων του Αρχαίου Κόσμου τον συνέταξε ένας μεγάλος Έλληνας συγγραφέας και ποιητής του 2ου αιώνα π.Χ., ο Αντίπατρος ο Σιδώνιος. Από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου, πέντε είναι από την αρχαία Ελλάδα. Ο κατάλογος των «θαυμάτων» περιλαμβάνει δυο τάφους, δυο μεγάλα αγάλματα, ένα ναό, ένα φάρο και ένα κήπο. Ο Φάρος της Αλεξάνδρειας, ο Ναός της Αρτέμιδος στην Έφεσο, το άγαλμα του Δία στην Ολυμπία, ο Κολοσσός της Ρόδου, οι Κρεμαστοί Κήποι της Βαβυλώνας, το Μαυσωλείο της Αλικαρνασσού και η Πυραμίδα του Χέοπα στην Γκίζα. Από τα επτά θαύματα της αρχαιότητας, μόνο η Πυραμίδα της Γκίζας στέκεται ακόμα όρθια. Tα Επτά Θαύματα του Αρχαίου Κόσμου Tα Επτά Θαύματα του Αρχαίου Κόσμου είναι σημαντικά μνημεία και επιτεύγματα που καταγράφηκαν ως μεγαλουργήματα της εποχής και δημιουργήθηκαν γύρω από τη λεκάνη της Μεσογείου. Τον κατάλογο των Επτά Θαυμάτων του Αρχαίου Κόσμου τον συνέταξε ένας μεγάλος Έλληνας συγγραφέας και ποιητής του 2ου αιώνα π.Χ., ο Αντίπατρος ο Σιδώνιος. Από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου, πέντε είναι από την αρχαία Ελλάδα, που δείχνει την πρόοδο της Ελλάδας στις τέχνες και στην αρχιτεκτονική. Ο κατάλογος των «θαυμάτων» περιλαμβάνει δυο τάφους, δυο μεγάλα αγάλματα, ένα ναό, ένα φάρο και ένα κήπο. Ο Φάρος της Αλεξάνδρειας, ο Ναός της Αρτέμιδος στην Έφεσο, το άγαλμα του Δία στην Ολυμπία, ο Κολοσσός της Ρόδου, οι Κρεμαστοί Κήποι της Βαβυλώνας, το Μαυσωλείο της Αλικαρνασσού και η Πυραμίδα του Χέοπα στην Γκίζα. Από τα επτά θαύματα της αρχαιότητας, μόνο η Πυραμίδα της Γκίζας στέκεται ακόμα όρθια. 2

3 ΟΙ ΚΡΕΜΑΣΤΟΙ ΚΗΠΟΙ ΤΗΣ ΒΑΒΥΛΩΝΑΣ
Η Β α β υ λ ώ ν α ή τ α ν κ τ ι σ μ έ ν η σ τ ι ς ό χ θ ε ς τ ο υ Ε υ φ ρ ά τ η , σ τ α ν ό τ ι α τ η ς Β α γ δ ά τ η ς , τ η ς σ η μ ε ρ ι ν ή ς π ρ ω τ ε ύ ο υ σ α ς τ ο υ Ι ρ ά κ . Η θ έ σ η π ο υ β ρ ί σ κ ο ν τ α ν ο ι κ ή π ο ι τ ο π ο θ ε τ ε ί τ α ι σ τ η ν α ν α τ ο λ ι κ ή ό χ θ η τ ο υ π ο τ α μ ο ύ Ε υ φ ρ ά τ η , π ε ρ ί π ο υ χ λ μ ν ό τ ι α τ η ς Β α γ δ ά τ η ς Λ έ γ ε τ α ι ό τ ι ο ι κ ή π ο ι χ τ ί σ τ η κ α ν α π ό τ ο ν Ν α β ο υ χ ο δ ο ν ό σ ο ρ ( γ ύ ρ ω σ τ ο π . Χ . ) γ ι α ν α ε υ χ α ρ ι σ τ ή σ ε ι τ η ν σ ύ ζ υ γ ό τ ο υ Α μ υ ί τ ι ς . ΟΙ ΚΡΕΜΑΣΤΟΙ ΚΗΠΟΙ ΤΗΣ ΒΑΒΥΛΩΝΑΣ 3 Η Βαβυλώνα ήταν κτισμένη στις όχθες του Ευφράτη, στα νότια της Βαγδάτης, της σημερινής πρωτεύουσας του Ιράκ. Η θέση που βρίσκονταν οι κήποι τοποθετείται στην ανατολική όχθη του ποταμού Ευφράτη.

4 Ύψος εξωστών 22.8 μ. (80 πόδια) Μήκος πλευρών 121,9 μ. (400x400 πόδια) Πάχος των τοίχων που στήριζαν τους εξώστες 6,7 μ. Πλάτος Εξωστών 4.8 μ.

5 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Ο ι κ ο δ ο μ ή μ α τ α σ ε κ α τ α κ ό ρ υ φ α α ν η φ ο ρ ι κ ά ε π ί π ε δ α , σ α ν β ο υ ν ά α π ό σ φ υ ρ η λ α τ η μ έ ν η π έ τ ρ α , φ υ τ ε μ έ ν α μ ε ό λ ω ν τ ω ν ε ι δ ώ ν δ έ ν δ ρ α κ α ι φ υ τ ά . Σ ε ε ι δ ι κ ό μ έ ρ ο ς α υ τ ώ ν υ π ή ρ χ ε έ ν α ς β ο τ α ν ι κ ό ς π α ρ ά δ ε ι σ ο ς . Σ τ η ρ ί ζ ο ν τ α ν σ ε μ ι α σ ύ ν θ ε τ η κ α τ α σ κ ε υ ή α π ό χ ο ν τ ρ ο ύ ς τ ο ύ β λ ι ν ο υ ς τ ο ί χ ο υ ς , π έ τ ρ ι ν α υ π ο σ τ υ λ ώ μ α τ α κ α ι δ ο κ ο ύ ς α π ό κ ο ρ μ ο ύ ς φ ο ι ν ι κ ό δ ε ν τ ρ ω ν . Γ ι α ν α σ τ ε γ α ν ο π ο ι η θ ο ύ ν ο ι δ ο κ ο ί , κ α λ ύ π τ ο ν τ α ν μ ε π λ έ γ μ α τ α α π ό κ α λ ά μ ι α κ α ι π ί σ σ α . Τ ο π ό τ ι σ μ α γ ι ν ό τ α ν μ ε ν ε ρ ό α π ό τ ο ν γ ε ι τ ο ν ι κ ό Ε υ φ ρ ά τ η . Σ τ ο υ ς κ ρ ε μ α σ τ ο ύ ς κ ή π ο υ ς κ α λ λ ι ε ρ γ ο ύ ν τ α ι φ υ τ ά ε π ά ν ω α π ό τ ο ε π ί γ ε ι ο ε π ί π ε δ ο , κ α ι ο ι ρ ί ζ ε ς τ ω ν δ έ ν τ ρ ω ν ρ ι ζ ώ ν ο υ ν μ έ σ α σ ε υ ψ ω μ έ ν α π ε ζ ο ύ λ ι α π α ρ ά σ τ η γ η . 5 Οικοδομήματα σε κατακόρυφα ανηφορικά επίπεδα, σαν βουνά από σφυρηλατημένη πέτρα, φυτεμένα με όλων των ειδών δένδρα και φυτά. Σε ειδικό μέρος αυτών υπήρχε ένας βοτανικός παράδεισος. Στηρίζονταν σε μια σύνθετη κατασκευή από χοντρούς τούβλινους τοίχους, πέτρινα υποστυλώματα και δοκούς από κορμούς φοινικόδεντρων. Για να στεγανοποιηθούν οι δοκοί, καλύπτονταν με πλέγματα από καλάμια και πίσσα. Το πότισμα γινόταν με νερό από τον γειτονικό Ευφράτη. Στους κρεμαστούς κήπους καλλιεργούνται φυτά επάνω από το επίγειο επίπεδο, και οι ρίζες των δέντρων ριζώνουν μέσα σε υψωμένα πεζούλια παρά στη γη.

6 6 Μ ί α θ ε ω ρ ί α ά ν τ λ η σ η ς ν ε ρ ο ύ , ε ί ν α ι ο ε ι κ ο ν ι ζ ό μ ε ν ο ς κ ο χ λ ί α ς τ ο υ Α ρ χ ι μ ή δ η . Δ ύ ο μ ε γ ά λ ο ι τ ρ ο χ ο ί , ο έ ν α ς σ ε ψ η λ ό τ ε ρ ο ε π ί π ε δ ο α π ό τ ο ν ά λ λ ο , π ο υ σ υ ν δ έ ο ν τ α ι μ ε μ ι α α λ υ σ ί δ α . Σ τ ι ς α λ υ σ ί δ ε ς κ ρ έ μ ο ν τ α ν κ ά δ ο ι . Κ ά τ ω α π ό τ ο σ η μ ε ί ο π ο υ β ρ ί σ κ ο ν τ α ν ο κ ά τ ω τ ρ ο χ ό ς υ π ή ρ χ ε μ ι α δ ε ξ α μ ε ν ή ν ε ρ ο ύ . Κ α θ ώ ς γ ύ ρ ι ζ α ν ο ι τ ρ ο χ ο ί , ο ι κ ά δ ο ι β υ θ ί ζ ο ν τ α ν σ τ η λ ί μ ν η κ α ι έ π α ι ρ ν α ν τ ο ν ε ρ ό μ ε τ α φ έ ρ ο ν τ ά ς τ ο α ν ο δ ι κ ά σ ε έ ν α ψ η λ ό τ ε ρ ο ε π ί π ε δ ο κ α ι δ ι ο χ ε τ ε ύ ο ν τ ά ς τ ο σ ε μ ι α υ π ε ρ υ ψ ω μ έ ν η δ ε ξ α μ ε ν ή . Η α λ υ σ ί δ α έ φ ε ρ ν ε έ π ε ι τ α τ ο υ ς κ ε ν ο ύ ς κ ά δ ο υ ς π ί σ ω κ ά τ ω γ ι α ν α ξ α ν α γ ε μ ί σ ο υ ν . Α π ό τ η ν ε π ά ν ω δ ε ξ α μ ε ν ή μ ε έ ν α δ ί κ τ υ ο κ α ν α λ ι ώ ν τ ο ν ε ρ ό δ ι ο χ ε τ ε ύ ο ν τ α ν μ ε κ α τ ά κ λ ι σ η σ ε ό λ ο τ ο ν κ ή π ο . Ο κ ά τ ω τ ρ ο χ ό ς ή τ α ν σ υ ν δ ε μ έ ν ο ς μ ε έ ν α ν ά ξ ο ν α κ α ι μ ί α λ α β ή . Α π ό τ η λ α β ή ο ι σ κ λ ά β ο ι δ ο ύ λ ε υ α ν τ ο μ η χ ά ν η μ α . Τα ρεύματα του νερού σχηματίζονται από την ανυψωμένη ροή των πηγών, χύνονται προς τα κάτω δημιουργώντας κανάλια. Αυτά τα νερά απλώνονται σ' ολόκληρο τον κήπο και ποτίζουν τις ρίζες των φυτών, κρατώντας όλη την περιοχή υγρή. Κάθε μέρα έπρεπε να ανεβαίνουν περίπου 300 τόνοι νερού στην κορυφή του κτιρίου.

7 7 Τ ο Κ ο λ ο σ σ α ί ο τ η ς Ρ ώ μ η ς β ρ ί σ κ ε τ α ι σ τ η Ν Α . π λ ε υ ρ ά τ η ς Ρ ω μ α ϊ κ ή ς Α γ ω ρ ά ς . Το Κολοσσαίο άρχισε να κατασκευάζεται στην εποχή του Βεσπασιανού το 72 μ.Χ., συνεχίστηκε την εποχή του Τίτου και ολοκληρώθηκε επί Δομιτιανού, το 80 μ.Χ. Ονομαζόταν Αμφιθέατρο των Φλαβίων, από το όνομα της δυναστείας των αυτοκρατόρων που το έκτισαν. Για να κατασκευαστεί, εργάστηκαν χιλιάδες Ιουδαίοι αιχμάλωτοι που είχαν συλληφθεί από τον Τίτο μετά την καταστροφή των Ιεροσολύμων. Πήρε το όνομά του από το κολοσσιαίο άγαλμα του Νέρωνα (Ο Κολοσσός), που βρισκόταν στην τοποθεσία που χτίστηκε. Λειτούργησε για περίπου 400 χρόνια, με μια διακοπή μεταξύ των ετών μ.Χ., εξαιτίας ενός κεραυνού που κατέστρεψε μεγάλο τμήμα του. ΚΟΛΟΣΣΑΙΟ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ Το Κολοσσαίο άρχισε να κατασκευάζεται στην εποχή του Βεσπασιανού το 72 μ.Χ., συνεχίστηκε την εποχή του Τίτου και ολοκληρώθηκε επί Δομιτιανού, το 80 μ.Χ. Ονομαζόταν Αμφιθέατρο των Φλαβίων. Πήρε το όνομά του από το κολοσσιαίο άγαλμα του Νέρωνα (Ο Κολοσσός), που βρισκόταν στην τοποθεσία που χτίστηκε. Λειτούργησε για περίπου 400 χρόνια, με μια διακοπή μεταξύ των ετών μ.Χ., εξαιτίας ενός κεραυνού που κατέστρεψε μεγάλο τμήμα του.

8 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Ο ι κ ο δ ο μ ή μ α τ α σ ε κ α τ α κ ό ρ υ φ α α ν η φ ο ρ ι κ ά ε π ί π ε δ α , σ α ν β ο υ ν ά α π ό σ φ υ ρ η λ α τ η μ έ ν η π έ τ ρ α , φ υ τ ε μ έ ν α μ ε ό λ ω ν τ ω ν ε ι δ ώ ν δ έ ν δ ρ α κ α ι φ υ τ ά . Σ ε ε ι δ ι κ ό μ έ ρ ο ς α υ τ ώ ν υ π ή ρ χ ε έ ν α ς β ο τ α ν ι κ ό ς π α ρ ά δ ε ι σ ο ς . Σ τ η ρ ί ζ ο ν τ α ν σ ε μ ι α σ ύ ν θ ε τ η κ α τ α σ κ ε υ ή α π ό χ ο ν τ ρ ο ύ ς τ ο ύ β λ ι ν ο υ ς τ ο ί χ ο υ ς , π έ τ ρ ι ν α υ π ο σ τ υ λ ώ μ α τ α κ α ι δ ο κ ο ύ ς α π ό κ ο ρ μ ο ύ ς φ ο ι ν ι κ ό δ ε ν τ ρ ω ν . Γ ι α ν α σ τ ε γ α ν ο π ο ι η θ ο ύ ν ο ι δ ο κ ο ί , κ α λ ύ π τ ο ν τ α ν μ ε π λ έ γ μ α τ α α π ό κ α λ ά μ ι α κ α ι π ί σ σ α . Τ ο π ό τ ι σ μ α γ ι ν ό τ α ν μ ε ν ε ρ ό α π ό τ ο ν γ ε ι τ ο ν ι κ ό Ε υ φ ρ ά τ η . Σ τ ο υ ς κ ρ ε μ α σ τ ο ύ ς κ ή π ο υ ς κ α λ λ ι ε ρ γ ο ύ ν τ α ι φ υ τ ά ε π ά ν ω α π ό τ ο ε π ί γ ε ι ο ε π ί π ε δ ο , κ α ι ο ι ρ ί ζ ε ς τ ω ν δ έ ν τ ρ ω ν ρ ι ζ ώ ν ο υ ν μ έ σ α σ ε υ ψ ω μ έ ν α π ε ζ ο ύ λ ι α π α ρ ά σ τ η γ η . 8 Οικοδομήματα σε κατακόρυφα ανηφορικά επίπεδα, σαν βουνά από σφυρηλατημένη πέτρα, φυτεμένα με όλων των ειδών δένδρα και φυτά. Σε ειδικό μέρος αυτών υπήρχε ένας βοτανικός παράδεισος. Στηρίζονταν σε μια σύνθετη κατασκευή από χοντρούς τούβλινους τοίχους, πέτρινα υποστυλώματα και δοκούς από κορμούς φοινικόδεντρων. Για να στεγανοποιηθούν οι δοκοί, καλύπτονταν με πλέγματα από καλάμια και πίσσα. Το πότισμα γινόταν με νερό από τον γειτονικό Ευφράτη. Στους κρεμαστούς κήπους καλλιεργούνται φυτά επάνω από το επίγειο επίπεδο, και οι ρίζες των δέντρων ριζώνουν μέσα σε υψωμένα πεζούλια παρά στη γη.

9 Πραγματοποιούνταν αγώνες με ελεύθερη είσοδο, οι οποίοι διοργανώνονταν από τους αυτοκράτορες για να αυξάνουν την δημοτικότητά τους. Οι αγώνες διαρκούσαν μία μέρα ή και περισσότερες. Ξεκινούσαν με κωμικές πράξεις και εξωτικά ζώα, και ολοκληρώνονταν με τις μονομαχίες μεταξύ ζώων και μονομάχων, ή μόνο μεταξύ μονομάχων. Οι μονομάχοι ήταν αιχμάλωτοι πολέμου ή δούλοι. ΤΡΟΠΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 9 Πραγματοποιούνταν αγώνες με ελεύθερη είσοδο, οι οποίοι διοργανώνονταν από τους αυτοκράτορες για να αυξάνουν την δημοτικότητά τους. Οι αγώνες διαρκούσαν μία μέρα ή και περισσότερες. Ξεκινούσαν με κωμικές πράξεις και εξωτικά ζώα, και ολοκληρώνονταν με τις μονομαχίες μεταξύ ζώων και μονομάχων, ή μόνο μεταξύ μονομάχων. Οι μονομάχοι ήταν αιχμάλωτοι πολέμου ή δούλοι.

10 Ελέφαντας τυφλώνει ρινόκερο Η μάχη του Carpophorus
1010 Η α ρ έ ν α τ ο υ Κ ο λ ο σ σ α ί ο υ ή τ α ν μ ί α α π ό τ ι ς π ι ο σ κ λ η ρ έ ς κ α ι β ά ρ β α ρ ε ς τ η ς α ν θ ρ ώ π ι ν η ς ι σ τ ο ρ ί α ς . Σ ή μ ε ρ α μ π ο ρ ε ί ν α μ α ς φ α ί ν ε τ α ι σ κ λ η ρ ή η « μ ά χ η » τ ω ν α θ λ η τ ώ ν , γ ι α π α ρ ά δ ε ι γ μ α , σ τ ο α μ ε ρ ι κ α ν ι κ ό π ο δ ό σ φ α ι ρ ο , ό μ ω ς δ ε σ υ γ κ ρ ί ν ε τ α ι μ ε τ ί π ο τ α μ ε α υ τ ά π ο υ σ υ ν έ β α ι ν α ν σ τ η ν α ρ χ α ί α Ρ ώ μ η . Ο ρ ι σ μ έ ν ε ς α π ό τ ι ς α ν α μ ε τ ρ ή σ ε ι ς ή τ α ν τ ό σ ο ά γ ρ ι ε ς π ο υ έ χ ο υ ν μ ε ί ν ε ι σ τ η ν ι σ τ ο ρ ί α . 1 . Ε λ έ φ α ν τ α ς τ υ φ λ ώ ν ε ι ρ ι ν ό κ ε ρ ο Ό τ α ν α κ ο ύ ε ι κ α ν ε ί ς τ η λ έ ξ η Κ ο λ ο σ σ α ί ο , α μ έ σ ω ς σ κ έ φ τ ε τ α ι τ ο υ ς μ ο ν ο μ ά χ ο υ ς . Ό μ ω ς ο ι μ ά χ ε ς α ν ά μ ε σ α σ ε ζ ώ α ή τ α ν ε π ί σ η ς δ η μ ο φ ι λ ή θ ε ά μ α τ α . Π ρ ι ν α π ό τ η ν ε π ο χ ή τ ο υ α υ τ ο κ ρ ά τ ο ρ α Κ λ α υ δ ί ο υ , υ π ά ρ χ ο υ ν μ α ρ τ υ ρ ί ε ς γ ι α μ ι α μ ά χ η α ν ά μ ε σ α σ ε έ ν α ν ε λ έ φ α ν τ α κ α ι έ ν α ρ ι ν ό κ ε ρ ο , κ α τ ά τ η ν ο π ο ί α ο π ρ ώ τ ο ς τ ύ φ λ ω σ ε τ ο δ ε ύ τ ε ρ ο μ ε έ ν α σ π α σ μ έ ν ο δ ό ρ υ π ο υ σ ή κ ω σ ε μ ε τ η ν π ρ ο β ο σ κ ί δ α τ ο υ . 2 . Η μ ά χ η τ ο υ C a r p o p h o r u s Ο C a r p o p h o r u s ε ί χ ε σ κ ο τ ώ σ ε ι μ ι α φ ο ρ ά σ ε μ ι α μ ά χ η ά γ ρ ι α ζ ώ α , α ν ά μ ε σ α σ τ α ο π ο ί α λ ι ο ν τ ά ρ ι α , α ρ κ ο ύ δ ε ς , λ ε ο π α ρ δ ά λ ε ι ς κ . ά . 3 . Η τ ε λ ε υ τ α ί α μ ά χ η τ ο υ σ τ ρ α τ ι ώ τ η F l a m m a   Α υ τ ό θ α π ε ι α ν τ ο χ ή . Ο σ τ ρ α τ ι ώ τ η ς F l a m m a α γ α π ο ύ σ ε τ ό σ ο π ο λ ύ τ η ν α ρ έ ν α , π ο υ α π έ ρ ρ ι ψ ε τ έ σ σ ε ρ ι ς φ ο ρ έ ς π ρ ο τ ά σ ε ι ς γ ι α τ η ν α π ε λ ε υ θ έ ρ ω σ ή τ ο υ . Ο σ ύ ρ ι ο ς σ τ ρ α τ ι ώ τ η ς π ά λ ε ψ ε σ ε μ ά χ ε ς π ρ ο τ ο ύ τ ε λ ι κ ά α φ ή σ ε ι τ η ν τ ε λ ε υ τ α ί α τ ο υ π ν ο ή σ τ η ν α ρ έ ν α τ ο υ Κ ο λ ο σ σ α ί ο υ σ ε η λ ι κ ί α ε τ ώ ν . 4 . Ο σ α δ ι σ τ ή ς Δ ο μ ι τ ι α ν ό ς Έ χ ε ι μ ε ί ν ε ι σ τ η ν ι σ τ ο ρ ί α ω ς έ ν α ς α π ό τ ο υ ς π ι ο α δ ί σ τ α κ τ ο υ ς α υ τ ο κ ρ ά τ ο ρ ε ς . Ο σ α δ ι σ μ ό ς τ ο υ Δ ο μ ι τ ι α ν ο ύ « α π ο κ α λ ύ φ θ η κ ε » σ τ ο Κ ο λ ο σ σ α ί ο , τ ο ο π ο ί ο φ ρ ό ν τ ι σ ε ν α « ε ξ ο π λ ί σ ε ι » μ ε κ α λ ύ τ ε ρ α κ α θ ί σ μ α τ α κ α ι ά λ λ ε ς π ο λ υ τ έ λ ε ι ε ς . Ο ί δ ι ο ς α ν τ ι μ ε τ ώ π ι ζ ε τ ι ς α ν α μ ε τ ρ ή σ ε ι ς μ ε θ α ν ά σ ι μ η σ ο β α ρ ό τ η τ α . Μ ι α φ ο ρ ά α φ ο ύ ά φ η σ ε τ ο ν κ ό σ μ ο ν α χ λ ε υ ά σ ε ι έ ν α ν ά λ λ ο τ ε α γ α π η μ έ ν ο μ ο ν ο μ ά χ ο , τ ο ν έ ρ ι ξ ε σ τ ο κ έ ν τ ρ ο τ η ς α ρ έ ν α ς κ α ι ά φ η σ ε ν α τ ο ν κ ο μ μ α τ ι ά σ ε ι μ ι α α γ έ λ η σ κ ύ λ ω ν . 5 . Η θ ρ υ λ ι κ ή ν α υ μ α χ ί α τ ο υ Τ ί τ ο υ Μ ε ρ ι κ έ ς φ ο ρ έ ς τ ο Κ ο λ ο σ σ α ί ο π λ η μ μ ύ ρ ι ζ ε , π ρ ο κ ε ι μ έ ν ο υ ν α γ ί ν ε ι α ν α π α ρ ά σ τ α σ η ν α υ μ α χ ι ώ ν . Σ ε μ ί α α π ό α υ τ έ ς , σ ύ μ φ ω ν α μ ε τ ο ν ι σ τ ο ρ ι κ ό Δ ί ω ν α Κ ά σ σ ι ο : « Ο Τ ί τ ο ς γ έ μ ι σ ε τ η ν α ρ έ ν α μ ε ν ε ρ ό έ β α λ ε μ ά λ ι σ τ α κ α ι α ν θ ρ ώ π ο υ ς μ έ σ α σ τ α π λ ο ί α . Σ τ η ν α υ μ α χ ί α σ υ μ μ ε τ ε ί χ α ν ά ν τ ρ ε ς » . Η αρένα του Κολοσσαίου ήταν μία από τις πιο σκληρές και βάρβαρες της ανθρώπινης ιστορίας. Ορισμένες από τις αναμετρήσεις ήταν τόσο άγριες που έχουν μείνει στην ιστορία. Ελέφαντας τυφλώνει ρινόκερο Η μάχη του Carpophorus Η τελευταία μάχη του στρατιώτη Flamma Ο σαδιστής Δομιτιανός Η θρυλική ναυμαχία του Τίτου

11 Η ΜΕΓΑΛΗ ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΗΣ ΓΚΙΖΑΣ
Η γιγάντια αυτή πυραμίδα είναι το πιο παλιό από τα εφτά θαύματα του Αρχαίου Κόσμου, αλλά και το μόνο που διατηρείται μέχρι σήμερα. Όταν έγινε ήταν η πιο ψηλή κατασκευή που υπήρχε στη γη και διατήρησε αυτήν την πρωτιά για χρόνια. Οι πυραμίδες της Γκίζας στην Αίγυπτο, κατασκευάστηκαν 26 αιώνες προ Χριστού και είναι οι τάφοι των φαραώ της Αιγύπτου. Η Γκίζα ήταν η νεκρόπολη των βασιλέων. Έχουν τέλεια γεωμετρική κατασκευή. Η ΜΕΓΑΛΗ ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΗΣ ΓΚΙΖΑΣ 1111 Η γιγάντια αυτή πυραμίδα είναι το πιο παλιό από τα εφτά θαύματα του Αρχαίου Κόσμου, αλλά και το μόνο που διατηρείται μέχρι σήμερα. Όταν έγινε ήταν η πιο ψηλή κατασκευή που υπήρχε στη γη και διατήρησε αυτήν την πρωτιά για χρόνια. Οι πυραμίδες της Γκίζας στην Αίγυπτο, κατασκευάστηκαν 26 αιώνες προ Χριστού και είναι οι τάφοι των φαραώ της Αιγύπτου. Η Γκίζα ήταν η νεκρόπολη των βασιλέων. Έχουν τέλεια γεωμετρική κατασκευή.

12 Η μεγάλη πυραμίδα κατασκευάστηκε για να γίνει ο τάφος του Χούφου
Η μεγάλη πυραμίδα κατασκευάστηκε για να γίνει ο τάφος του Χούφου. Ήταν ένας από τους φαραώ, τους βασιλιάδες δηλαδή της αρχαίας Αιγύπτου. Ο τάφος ολοκληρώθηκε γύρω στο 2580 π.Χ. Αργότερα κατασκευάστηκαν στην Γκίζα κι άλλες δυο πυραμίδες, η μια για το γιο και η άλλη για τον εγγονό του Χέοπα, καθώς και μικρότερες για τις βασίλισσες γυναίκες τους. ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ ΤΑΦΟΣ 1212 Η μεγάλη πυραμίδα κατασκευάστηκε για να γίνει ο τάφος του Χούφου. Ήταν ένας από τους φαραώ, τους βασιλιάδες δηλαδή της αρχαίας Αιγύπτου. Ο τάφος ολοκληρώθηκε γύρω στο 2580 π.Χ. Αργότερα κατασκευάστηκαν στην Γκίζα κι άλλες δυο πυραμίδες, η μια για το γιο και η άλλη για τον εγγονό του Χέοπα, καθώς και μικρότερες για τις βασίλισσες γυναίκες τους.

13 Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ ΠΥΡΑΜΙΔΑΣ
Οι πυραμίδες βρίσκονται στο αρχαίο νεκροταφείο της Γκίζας, στην απέναντι όχθη του Νείλου από το Κάιρο. Χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 2 εκατομμύρια ογκόλιθοι, βάρους 2,5 τόνων ο καθένας. Οι εργάτες τους μετέφεραν χρησιμοποιώντας κεκλιμένα επίπεδα, μοχλούς, κυλίνδρους και στη συνέχεια τους προσάρμοζαν χωρίς να χρησιμοποιούν κονίαμα. Χτίστηκε έτσι ώστε καθεμία από τις πλευρές της να αντιστοιχεί ακριβώς σε ένα από τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα. 1313 Οι πυραμίδες βρίσκονται στο αρχαίο νεκροταφείο της Γκίζας, στην απέναντι όχθη του Νείλου από το Κάιρο. Χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 2 εκατομμύρια ογκόλιθοι, βάρους 2,5 τόνων ο καθένας. Οι εργάτες τους μετέφεραν χρησιμοποιώντας κεκλιμένα επίπεδα, μοχλούς, κυλίνδρους και στη συνέχεια τους προσάρμοζαν χωρίς να χρησιμοποιούν κονίαμα. Χτίστηκε έτσι ώστε καθεμία από τις πλευρές της να αντιστοιχεί ακριβώς σε ένα από τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα.

14 ΑΣΤΡΑΦΤΕΡΟΣ ΑΣΒΕΣΤΟΛΙΘΟΣ
Όταν τελείωσε το κύριο μέρος της πυραμίδας έμοιαζε με σκάλα. Στη συνέχεια αυτά τα σκαλοπάτια τα κάλυψαν με κύβους από άσπρο ασβεστόλιθο, που κόπηκαν έτσι που να σχηματίζουν μια γυαλιστερή επιφάνεια. Το τελικό ύψος της οικοδομής έφτασε τα 147 μέτρα. Κάθε πλευρά της βάσης της Μεγάλης Πυραμίδας έχει 230 μέτρα. ΑΣΤΡΑΦΤΕΡΟΣ ΑΣΒΕΣΤΟΛΙΘΟΣ 1414 Όταν τελείωσε το κύριο μέρος της πυραμίδας έμοιαζε με σκάλα. Στη συνέχεια αυτά τα σκαλοπάτια τα κάλυψαν με κύβους από άσπρο ασβεστόλιθο, που κόπηκαν έτσι που να σχηματίζουν μια γυαλιστερή επιφάνεια. Το τελικό ύψος της οικοδομής έφτασε τα 147 μέτρα. Κάθε πλευρά της βάσης της Μεγάλης Πυραμίδας έχει 230 μέτρα.

15 Οι Αρχαίοι Αιγύπτιοι πίστευαν ότι μετά το θάνατο όφειλαν να φροντίζουν το σώμα του νεκρού, ώστε το πνεύμα του να επιβιώσει. Αφαιρούσαν τα εσωτερικά όργανα, κάλυπταν το υπόλοιπο σώμα με άλατα και το τύλιγαν με γάζες. Το σώμα γινόταν μια μούμια. Μετά έθαβαν τη μούμια μαζί με ρούχα, τρόφιμα, κοσμήματα και άλλα χρήσιμα πράγματα για τη μεταθανάτια ζωή. Η μούμια του Χέοπα τοποθετήθηκε σε έναν ταφικό θάλαμο μέσα στην πυραμίδα. Η ΤΑΦΗ ΤΟΥ ΦΑΡΑΩ 1515 Οι Αρχαίοι Αιγύπτιοι πίστευαν ότι μετά το θάνατο όφειλαν να φροντίζουν το σώμα του νεκρού, ώστε το πνεύμα του να επιβιώσει. Το σώμα γινόταν μια μούμια. Η μούμια του Χέοπα τοποθετήθηκε σε έναν ταφικό θάλαμο μέσα στην πυραμίδα.

16 Η ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ ΧΕΟΠΑ
Ο όγκος της πυραμίδας ανέρχεται σε κυβικά μέτρα και το βάρος της πυραμίδας είναι 6,5 εκατομμύρια τόνους. Για την κατασκευή της πυραμίδας χρειάστηκαν περίπου δύο εκατομμύρια ογκόλιθοι με βάρος πάνω από δύο τόνους ο καθένας. Από μέσα η πυραμίδα ήτανε από πλάκες γρανίτη. Το εσωτερικό της πυραμίδας ήταν λαβύρινθος από διαδρόμους και δωματιάκια, που εμπόδιζαν την εύκολη διείσδυση στον κύριο χώρο, όπου βρισκόταν η σαρκοφάγος του Φαραώ. Η λάρνακα μέσα στην οποία βρισκόταν η μούμια του Φαραώ, ήταν από ροζ γρανίτη. Η ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ ΧΕΟΠΑ 1616 Ο όγκος της πυραμίδας ανέρχεται σε κυβικά μέτρα και το βάρος της πυραμίδας είναι 6,5 εκατομμύρια τόνους. Για την κατασκευή της πυραμίδας χρειάστηκαν περίπου δύο εκατομμύρια ογκόλιθοι με βάρος πάνω από δύο τόνους ο καθένας. Από μέσα η πυραμίδα ήτανε από πλάκες γρανίτη. Το εσωτερικό της πυραμίδας ήταν λαβύρινθος από διαδρόμους και δωματιάκια, που εμπόδιζαν την εύκολη διείσδυση στον κύριο χώρο, όπου βρισκόταν η σαρκοφάγος του Φαραώ. Η λάρνακα μέσα στην οποία βρισκόταν η μούμια του Φαραώ, ήταν από ροζ γρανίτη.

17 Οι πρώτοι τάφοι των Αιγυπτίων ήταν τύμβοι που φτιάχνονταν όταν κάλυπταν έναν απλό τάφο με χαλίκια. Αργότερα, οι αξιωματούχοι και οι Φαραώ θάβονταν σε στενόμακρα κτίρια από τούβλα λάσπης, τους μασταμπάδε. Σιγά-σιγά όμως η μορφή άρχισε αλλάζει. Οι βαθμιδωτές πυραμίδες συμβόλιζαν την σκάλα με την οποία ο νεκρός θα έφτανε στα αστέρια μαζί με τους άλλους θεούς. Κατά την διάρκεια του χρόνου, όμως, ο ήλιος πήρε μεγαλύτερη σημασία από τα αστέρια, κι έτσι χτίστηκαν οι πραγματικές πυραμίδες που οι πλευρές τους συμβόλιζαν τις ακτίνες του ήλιου. ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΠΥΡΑΜΙΔΕΣ 1717 Οι πρώτοι τάφοι των Αιγυπτίων ήταν τύμβοι που φτιάχνονταν όταν κάλυπταν έναν απλό τάφο με χαλίκια. Αργότερα, οι αξιωματούχοι και οι Φαραώ θάβονταν σε στενόμακρα κτίρια από τούβλα λάσπης, τους μασταμπάδε. Σιγά-σιγά όμως η μορφή άρχισε αλλάζει. Οι βαθμιδωτές πυραμίδες συμβόλιζαν την σκάλα. με την οποία ο νεκρός θα έφτανε στα αστέρια μαζί με τους άλλους θεούς. Κατά την διάρκεια του χρόνου, όμως, ο ήλιος πήρε μεγαλύτερη σημασία από τα αστέρια, κι έτσι χτίστηκαν οι πραγματικές πυραμίδες που οι πλευρές τους συμβόλιζαν τις ακτίνες του ήλιου.

18 ΠΩΣ ΧΤΙΖΟΤΑΝ ΜΙΑ ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ
Για το χτίσιμο της πυραμίδας χρειαζόταν σκληρή πέτρα. Έτσι οι Αιγύπτιοι έφτιαχναν τις πυραμίδες με κομμάτια δολερίτη. Τα άκρα των σκαρπέλων τα θέρμαιναν για να είναι πιο κοφτερά. Οι οικοδόμοι χτυπούσαν τα σκαρπέλα με σφυριά. Οι εργάτες χρησιμοποιούσαν σφήνες για να σταθεροποιήσουν τους ογκόλιθους μεταξύ τους, κολλώντας τα άκρα τους σε εσοχές των λίθων. ΠΩΣ ΧΤΙΖΟΤΑΝ ΜΙΑ ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ 1818 Για το χτίσιμο της πυραμίδας χρειαζόταν σκληρή πέτρα. Έτσι οι Αιγύπτιοι έφτιαχναν τις πυραμίδες με κομμάτια δολερίτη. Τα άκρα των σκαρπέλων τα θέρμαιναν για να είναι πιο κοφτερά. Οι οικοδόμοι χτυπούσαν τα σκαρπέλα με σφυριά. Οι εργάτες χρησιμοποιούσαν σφήνες για να σταθεροποιήσουν τους ογκόλιθους μεταξύ τους, κολλώντας τα άκρα τους σε εσοχές των λίθων.

19 ΤΟ ΧΤΙΣΙΜΟ ΤΗΣ ΠΥΡΑΜΙΔΑΣ
Η μόνη περιγραφή χτισίματος μιας πυραμίδας ήταν του Ηρόδοτου αλλά οι αρχαιολόγοι δεν το υπολογίζουν πάρα πολύ. Ο Ηρόδοτος γράφει ότι χρησιμοποιούσαν ανυψωτικές μηχανές, αλλά δεν υπάρχουν αποδείξεις γι’ αυτό. Σήμερα πιστεύουμε ότι δούλευαν ειδικευμένοι εργάτες όλο τον χρόνο και κατά την ετήσια πλημμύρα γίνονταν περισσότεροι. Όσο για τους ογκόλιθους, είναι πιθανότερο να τους έσερναν πάνω σε ράμπα. ΤΟ ΧΤΙΣΙΜΟ ΤΗΣ ΠΥΡΑΜΙΔΑΣ 1919 Η μόνη περιγραφή χτισίματος μιας πυραμίδας ήταν του Ηρόδοτου αλλά οι αρχαιολόγοι δεν το υπολογίζουν πάρα πολύ. Ο Ηρόδοτος γράφει ότι χρησιμοποιούσαν ανυψωτικές μηχανές, αλλά δεν υπάρχουν αποδείξεις γι’ αυτό. Σήμερα πιστεύουμε ότι δούλευαν ειδικευμένοι εργάτες όλο τον χρόνο και κατά την ετήσια πλημμύρα γίνονταν περισσότεροι. Όσο για τους ογκόλιθους, είναι πιθανότερο να τους έσερναν πάνω σε ράμπα.

20 ΔΙΑΣΗΜΕΣ ΠΥΡΑΜΙΔΕΣ Οι Πυραμίδες της Γκίζας
Δ Ι Α Σ Η Μ Ε Σ Π Υ Ρ Α Μ Ι Δ Ε Σ Ο ι Π υ ρ α μ ί δ ε ς τ η ς Γ κ ί ζ α ς Η Μ ε γ ά λ η Π υ ρ α μ ί δ α τ ο υ Χ έ ο π α . Η δ ε ύ τ ε ρ η π υ ρ α μ ί δ α , χ τ ι σ μ έ ν η α π ό τ ο Φ α ρ α ώ Χ ε φ ρ ή ν α , χ ρ ο ν ο λ ο γ ε ί τ α ι γ ύ ρ ω σ τ ο π . Χ . Ε ί ν α ι μ ό λ ι ς 3 μ έ τ ρ α π ι ο κ ο ν τ ή α π ό τ η ν π υ ρ α μ ί δ α τ ο υ Χ έ ο π α . Η τ ρ ί τ η π υ ρ α μ ί δ α , χ τ ι σ μ έ ν η α π ό τ ο ν Φ α ρ α ώ Μ ε ν κ α ο υ ρ έ χ ρ ο ν ο λ ο γ ε ί τ α ι γ ύ ρ ω σ τ ο π . Χ . Ε ί ν α ι η π ι ο μ ι κ ρ ή α π ό τ ι ς τ ρ ε ι ς , κ α θ ώ ς φ τ ά ν ε ι μ ό λ ι ς τ α μ έ τ ρ α . ΔΙΑΣΗΜΕΣ ΠΥΡΑΜΙΔΕΣ 2020 Οι Πυραμίδες της Γκίζας Η Μεγάλη Πυραμίδα του Χέοπα. Η δεύτερη πυραμίδα, χτισμένη από το Φαραώ Χεφρήνα, χρονολογείται γύρω στο 2520 π. Χ. Είναι μόλις 3 μέτρα πιο κοντή από την πυραμίδα του Χέοπα. Η τρίτη πυραμίδα, χτισμένη από τον Φαραώ Μενκαουρέ χρονολογείται γύρω στο 2490 π. Χ. Είναι η πιο μικρή από τις τρεις, καθώς φτάνει μόλις τα 66 μέτρα.

21 ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΡΤΕΜΗΣ (ΕΦΕΣΟ)

22 “ΕΦΕΣΙΑ ΑΡΤΕΜΙΔΑ” Η Έφεσος ήταν αφιερωμένη στη θεά Άρτεμη (την “Εφεσία Αρτέμιδα”). Ήταν προστάτιδα του φυτικού και ζωικού κόσμου προστάτιδα της μητρότητας, της νεότητας, της αγνότητας αλλά και της γονιμότητας, του τοκετού και των βρεφών. Αντιπροσώπευε το κυνήγι και τη σελήνη.

23 Ο ΝΑΟΣ Η πόλη είχε στην αρχή ένα μικρό ναό, που αργότερα καταστράφηκε. Το 560 π.Χ. ο τελευταίος βασιλιάς της Λυδίας Κροίσος έδιωξε τον γιο του Μέλανου, τον τύραννο Πίνδαρο από την Έφεσο και επέτρεψε να αναδιοργανωθεί η πολιτεία. Συνέβαλλε στην ανέγερση του μνημειώδους ναού του μεγαλόπρεπου Αρτεμίσιου, προς τιμήν της Θεάς Άρτεμης, Θεάς της Σελήνης και προστάτιδας των άγριων ζώων και των κοριτσιών. Τον ναό ανέλαβαν ο Κρητικός αρχιτέκτονας Χερσίφρων, μαζί με την βοήθεια του καλλιτέχνη Θεόδωρου από την Σάμο. Η κατασκευή του κράτησε 120 ολόκληρα χρόνια. Ήταν μαρμάρινος και από ασβεστόλιθο. Το κύριο τμήμα του ναού υποστήριζαν 120 μαρμάρινοι κίονες. Κάθε κίονας είχε ύψος 20 μέτρα. Ο ναός υπήρξε από τους μεγαλύτερους του κλασικού κόσμου, πολύ μεγαλύτερος από τον Παρθενώνα που χτίστηκε αργότερα στην Αθήνα. Περιβαλλόταν από διπλή σειρά κιόνων και ήταν κατά τα πρότυπα των αιγυπτιακών ναών.

24 2424 Ήταν κτισμένος σε τέσσερα επίπεδα. Το πρώτο, ύψους 71 μέτρων, ήταν το ψηλότερο από όλα. Ήταν τετράγωνο, διάτρητο από παράθυρα, και γύρω – γύρω υπήρχαν πλήθος δωμάτια όπου στεγάζονταν οι μηχανικοί και οι φύλακες. Στο εσωτερικό του υπήρχαν αίθουσες και μια ελαφρά επικλινής ράμπα με χαμηλά σκαλοπάτια και αρκετά φαρδιά, που οδηγούσε ως την κορφή και την οποία χρησιμοποιούσαν για να μεταφέρουν με ζώα και υδραυλικό μηχανισμό τα υλικά της φωτιάς στην οροφή. Οι σκάλες είχαν άπλετο φυσικό φωτισμό από φεγγίτες στους εξωτερικούς τοίχους. Το δεύτερο τμήμα, πάνω στο πρώτο, ήταν οκταγωνικό, με μήκος κάθε πλευράς 18,30 μ. και ύψος περίπου 30 μ, και με σπειροειδές κεκλιμένο επίπεδο οδηγούσε στον τελευταίο πύργο. Ο τρίτος όροφος ήταν κυλινδρικός με διάμετρο 75,20 μ. και ύψος 7.32 μ. στολισμένος με κίονες. Στην κορυφή υπήρχε ορθό άγαλμα του Διός Σωτήρος, ο οποίος κράδαινε κεραυνό στο αριστερό του χέρι και σκήπτρο ή τρίαινα στο δεξί. Σ΄ αυτόν ήταν αφιερωμένος ο Φάρος. Στο τελευταίο τμήμα προς την κορυφή υπήρχε ο μηχανισμός που αντανακλούσε το φως. Εκεί υπήρχε τόσο η φωτιά, όσο και ευαίσθητα όργανα που την αντανακλούσαν πολλά μίλια μακριά. O φάρος είχε κι άλλα θαυμαστά μηχανήματα. Στην κορυφή του πύργου, το άγαλμα του Ποσειδώνα είχε ένα πολύπλοκο μηχανισμό, που του επέτρεπε να περιστρέφεται και να ανεβοκατεβάζει το χέρι δείχνοντας τη θέση του ήλιου μέρα νύχτα. Ένα άλλο άγαλμα ανήγγελλε με μελωδικούς τόνους τις ώρες της ημέρας, όπως τα ρολόγια των μεσαιωνικών μοναστηριών που δεν είχαν καντράν και δείκτες. Λέγεται ακόμα, ότι υπήρχε το άγαλμα ενός Τρίτωνα που ηχούσε δυνατά συναγερμό τη στιγμή που κάποιος εχθρικός στόλος σήκωνε άγκυρα, ακόμα κι αν βρισκόταν μέρες μακριά, ενώ άλλοι Τρίτωνες έφεραν σάλπιγγες που με τον ήχο τους βοηθούσαν τα πλοία να προσεγγίζουν το λιμάνι όταν υπήρχε ομίχλη. Ο φάρος λοιπόν εκτός από την θαυμαστή του κατασκευή, περιελάμβανε πολλές εφαρμογές αυτομάτων μηχανισμών, υδραυλικών οργάνων, κατόπτρων κλπ , δείγματα των τεχνολογικών ικανοτήτων της εποχής. Δεκαέξι αιώνες άντεξε ο φάρος τις τρικυμίες της ανοικτής θάλασσας και τους συχνούς μεγάλους σεισμούς. Είχαν επανειλημμένα γίνει προσπάθειες για την επισκευή των ζημιών και τη συντήρηση του λαμπρού αυτού οικοδομήματος μέχρι το πρώτο μισό του 14ου αιώνα, οπότε καταστράφηκε ολοσχερώς εξ' αιτίας μάλλον, ισχυρότατου σεισμού. Έτσι, τα "κομμάτια" του ενός από τα Επτά Θαύματα του Κόσμου σκορπίστηκαν στο βυθό της Αλεξανδρινής θάλασσας, για να ξανάρθουν στο φως στις μέρες μας. Ήταν κτισμένος σε τέσσερα επίπεδα. Το πρώτο, ύψους 71 μέτρων. Ήταν τετράγωνο, διάτρητο από παράθυρα, και γύρω – γύρω υπήρχαν πλήθος δωμάτια όπου στεγάζονταν οι μηχανικοί και οι φύλακες. Στο εσωτερικό του υπήρχαν αίθουσες και μια ελαφρά επικλινής ράμπα με χαμηλά σκαλοπάτια και αρκετά φαρδιά, που οδηγούσε ως την κορφή. Το δεύτερο τμήμα, πάνω στο πρώτο, ήταν οκταγωνικό, με μήκος κάθε πλευράς 18,30 μ. και ύψος περίπου 30 μ, και οδηγούσε στον τελευταίο πύργο. Ο τρίτος όροφος ήταν κυλινδρικός με διάμετρο 75,20 μ. και ύψος 7.32 μ. στολισμένος με κίονες. Στην κορυφή υπήρχε ορθό άγαλμα του Διός Σωτήρος, ο οποίος κράδαινε κεραυνό στο αριστερό του χέρι και σκήπτρο ή τρίαινα στο δεξί. Σ΄ αυτόν ήταν αφιερωμένος ο Φάρος. Στο τελευταίο τμήμα προς την κορυφή υπήρχε ο μηχανισμός που αντανακλούσε το φως. Εκεί υπήρχε τόσο η φωτιά, όσο και ευαίσθητα όργανα που την αντανακλούσαν πολλά μίλια μακριά. O φάρος είχε κι άλλα θαυμαστά μηχανήματα. Στην κορυφή του πύργου, το άγαλμα του Ποσειδώνα έδειχνε τη θέση του ήλιου μέρα νύχτα. Ένα άλλο άγαλμα ανήγγελλε τις ώρες της ημέρας. Λέγεται ακόμα, ότι υπήρχε το άγαλμα ενός Τρίτωνα που ηχούσε δυνατά συναγερμό τη στιγμή που κάποιος εχθρικός στόλος σήκωνε άγκυρα, ακόμα κι αν βρισκόταν μέρες μακριά, ενώ άλλοι Τρίτωνες έφεραν σάλπιγγες που με τον ήχο τους βοηθούσαν τα πλοία να προσεγγίζουν το λιμάνι όταν υπήρχε ομίχλη. Ο φάρος λοιπόν εκτός από την θαυμαστή του κατασκευή, περιελάμβανε πολλές εφαρμογές αυτομάτων μηχανισμών, υδραυλικών οργάνων, κατόπτρων κλπ , δείγματα των τεχνολογικών ικανοτήτων της εποχής. Ο φάρος άντεξε Δεκαέξι αιώνες. Είχαν επανειλημμένα γίνει προσπάθειες για την επισκευή των ζημιών και τη συντήρηση του λαμπρού αυτού οικοδομήματος μέχρι το πρώτο μισό του 14ου αιώνα, οπότε καταστράφηκε ολοσχερώς εξ' αιτίας μάλλον, ισχυρότατου σεισμού.

25 Ο ΚολοσσΟΣ τηΣ ΡΟδου Σύμφωνα με τον θρύλο, τον 4ο αιώνα π.Χ. ο θεός Ήλιος έσωσε τον λαό της Ρόδου από μία επίμονη πολιορκία του Μακεδόνα στρατηγού Δημήτριου του Πολιορκητή. Ως έκφραση ευγνωμοσύνης προς τον προστάτη τους, οι Ρόδιοι ανήγειραν τον Κολοσσό, ένα γιγαντιαίο ,μπρούτζινο άγαλμα, που υψωνόταν περίπου 33 μέτρα πάνω από το μαρμάρινο βάθρο του.

26 2626 Η θ έ σ η τ ο υ Κ ο λ ο σ σ ο ύ Σήμερα δεν έχει μείνει τίποτα από το άγαλμα. Ακόμα και η ακριβής θέση του είναι αντικείμενο διαμάχης, αν και έχουν γίνει ορισμένες αξιόπιστες εκτιμήσεις με βάση αρχαία κείμενα και μετά από τόπογραφική μελέτη της Ρόδου. Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΚΟΛΟΣΣΟΥ Σήμερα δεν έχει μείνει τίποτα από το άγαλμα. Ακόμα και η ακριβής θέση του είναι αντικείμενο διαμάχης. Πολλοί πιστεύουν ότι βρισκόταν στη Λίνδο, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ρόδου, και τα πλοία περνούσαν κάτω από τα πόδια του. Ωστόσο, είναι πιθανό ότι το άγαλμα κατασκευάστηκε εντός της πόλης και κοιτούσε προς το λιμάνι.

27 Η κατασκευή περατώθηκε σε 12 έτη.
2727 Ο τ ρ ό π ο ς κ α τ α σ κ ε υ ή ς Ο ι ε ρ γ α σ ί ε ς ά ρ χ ι σ α ν τ ο π . Χ . , μ ε τ η ν κ α τ α σ κ ε υ ή μ ι α ς ψ η λ ή ς β ά σ η ς α π ό ά σ π ρ ο μ ά ρ μ α ρ ο , σ τ η ν ο π ο ί α θ α σ τ ε ρ ε ώ ν ο ν τ α ν τ α π ό δ ι α τ ο υ α γ ά λ μ α τ ο ς . Κ α τ α σ κ ε υ ά σ τ η κ ε , σ τ η σ υ ν έ χ ε ι α , έ ν α ι σ χ υ ρ ό ε σ ω τ ε ρ ι κ ό π λ α ί­ σ ι ο α π ό π έ τ ρ ι ν ε ς κ ο λ ό ν ε ς κ α ι σ ι δ ε ρ έ ν ι α ε ν ί σ χ υ σ η , ώ σ τ ε ν α π α ρ έ χ ε ι σ τ ο ά γ α λ μ α σ τ α θ ε ρ ό τ η τ α κ ά τ ω α π ό τ η λ ε π τ ή ο ρ ε ι χ ά λ κ ι ν η ε π ι φ ά ν ε ι ά τ ο υ . Ο ΤΡΟΠΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ Οι εργασίες άρχισαν το 292 π.Χ., με την κατασκευή μιας ψηλής βάσης από άσπρο μάρμαρο, στη συνέχεια, ένα ισχυρό εσωτερικό πλαί­σιο από πέτρινες κολόνες και σιδερένια ενίσχυση, ώστε να παρέχει στο άγαλμα σταθερότητα κάτω από τη λεπτή ορειχάλκινη επιφάνειά του. Η κατασκευή περατώθηκε σε 12 έτη. Οι Ρόδιοι διέθεταν την κατάλληλη τεχνολογία για την κατασκευή ογκωδών, κολοσσιαίων ορειχάλκινων αγαλμάτων. Ο Κολοσσός θα πρέπει να κατασκευάστηκε τμηματικά από ορειχάλκινα ελάσματα ύψους μέχρι 15 μέτρων τα οποία θα στερεώνονταν εσωτερικά με οπές. Εσωτερικά θα πρέπει να είχε γεμιστεί με σιδερένιες ράβδους και πέτρες. Για λόγους στατικούς το δεξί χέρι του αγάλματος είναι πιθανόν να ήταν στερεωμένο στο κεφάλι, ενώ από στην άλλη πλευρά θα πρέπει να αντιστάθμιζε το βάρος μανδύας μακρύς.

28 Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ Η κ α τ α σ τ ρ ο φ ή
2828 Η κ α τ α σ τ ρ ο φ ή Τ ο π . Χ . τ ο ά γ α λ μ α κ α τ α σ τ ρ ά φ η κ ε ο λ ο σ χ ε ρ ώ ς α π ό μ ε γ ά λ ο σ ε ι σ μ ό , ο ο π ο ί ο ς κ α τ έ σ τ ρ ε ψ ε τ η ν π ό λ η . Ο ι Ρ ό δ ι ο ι , ζ ή τ η σ α ν α ρ χ ι κ ά ο ι κ ο ν ο μ ι κ ή ε ν ί σ χ υ σ η γ ι α τ η ν α ν α κ α τ α σ κ ε υ ή τ ο υ , α λ λ ά τ ε λ ι κ ά δ ε ν τ ο ν ξ α ν α έ φ τ ι α ξ α ν ε ξ α ι τ ί α ς κ ά π ο ι ο υ χ ρ η σ μ ο ύ π ο υ έ λ ε γ ε : " μ η κ ί ν ε ι τ α κ ε ί μ ε ν α " , ό π ω ς ε ξ η γ ε ί ο Σ τ ρ ά β ω ν .   Ό τ α ν τ ο μ . Χ κ α τ έ λ α β ε τ η Ρ ό δ ο ο χ α λ ί φ η ς τ ω ν Α ρ ά β ω ν Μ ω α β ι ά , π ο ύ λ η σ ε τ ο χ α λ κ ό τ ο υ α γ ά λ μ α τ ο ς σ ε έ ν α ν Ε β ρ α ί ο έ μ π ο ρ ο α π ό τ η Σ υ ρ ί α , π ο υ τ ο ν μ ε τ έ φ ε ρ ε μ ε κ α μ ή λ ε ς . Ε ν ώ π α λ α ι ό τ ε ρ α π ι σ τ ε υ ό τ α ν ό τ ι ο Κ ο λ ο σ σ ό ς σ τ ε κ ό τ α ν σ τ η ν ε ί σ ο δ ο τ ο υ λ ι μ α ν ι ο ύ ( σ η μ ε ρ ι ν ό Μ α ν δ ρ ά κ ι ) , ο ι α ρ χ α ι ο λ ό γ ο ι σ ή μ ε ρ α θ ε ω ρ ο ύ ν ό τ ι α υ τ ό ε ί ν α ι α δ ύ ν α τ ο ν λ ό γ ω τ ο υ μ ε γ ά λ ο υ ύ ψ ο υ ς τ ο υ α γ ά λ μ α τ ο ς κ α ι τ ο υ σ χ ε τ ι κ ά μ ι κ ρ ο ύ π λ ά τ ο υ ς τ ο υ λ ι μ α ν ι ο ύ . Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ Το π.Χ. το άγαλμα καταστράφηκε ολοσχερώς από μεγάλο σεισμό, ο οποίος κατέστρεψε την πόλη. Οι Ρόδιοι, ζήτησαν αρχικά οικονομική ενίσχυση για την ανακατασκευή του, αλλά τελικά δεν τον ξαναέφτιαξαν εξαιτίας κάποιου χρησμού που έλεγε: "μη κίνει τα κείμενα", όπως εξηγεί ο Στράβων.  Όταν το 653 μ.Χ κατέλαβε τη Ρόδο ο χαλίφης των Αράβων Μωαβιά, πούλησε το χαλκό του αγάλματος σε έναν Εβραίο έμπορο από τη Συρία.

29 Το Πανεπιστήμιο Αλ Αζχάρ

30 Το Πανεπιστήμιο Αλ Αζχάρ ιδρύθηκε το 970-972 μ. Χ
Το Πανεπιστήμιο Αλ Αζχάρ ιδρύθηκε το μ.Χ. στο Κάιρο της Αιγύπτου. Είναι το κύριο κέντρο της λογοτεχνίας και της αραβικής ισλαμικής μάθησης στον κόσμο. Το πανεπιστήμιο ιδρύθηκε από την Φατιμική κατά τη δυναστεία της Αιγύπτου. Οι μελέτες ξεκίνησαν στο Αλ-Αζχάρ στο μήνα του Ραμαζανιού το 975 μ.Χ. Σήμερα το Αλ-Αζχαρ έχει εξήντα έξι κολλέγια στις διάφορες επιστήμες και έχει καθιερωθεί για τη μελέτη του Ισλάμ ως θρησκείας, ιδεολογίας και ηθικής.

31 Το Αλ Αζχάρ ακόμη είναι ένα τζαμί στο Ισλαμικό Κάιρο στην Αίγυπτο
Το Αλ Αζχάρ ακόμη είναι ένα τζαμί στο Ισλαμικό Κάιρο στην Αίγυπτο. Ο Αλ Μιζι Λι Ντιν ανέθεσε την κατασκευή του για τη νεοσύστατη πρωτεύουσα το 970. Το όνομά του πιστεύεται ότι υπαινίσσεται την κόρη του ισλαμικού προφήτη Μωάμεθ Fatimah, μία σεβαστή φιγούρα στο Ισλάμ ο οποίος έλαβε τον τίτλο az-Zahra». Ήταν το πρώτο τζαμί στο Κάιρο, μια πόλη που από τότε έχει κερδίσει το παρατσούκλι «η πόλη με τους χίλιους μιναρέδες.»

32 Τριάντα πέντε μελετητές το 989, ανέπτυξαν αυτό το τζαμί σε αυτό που είναι σήμερα, δηλαδή στο δεύτερο αρχαιότερο πανεπιστήμιο στον κόσμο μετά Αλ Καραούνι στο Ουμάϊαντ. Το πανεπιστήμιο Al-Azhar έχει θεωρηθεί ως το κύριο όργανο στον ισλαμικό κόσμο για τη μελέτη των σουνιτών θεολογίας και του ισλαμικού νόμου. Επίσης κρατικοποιήθηκε και επίσημα όρισε ένα ανεξάρτητο πανεπιστήμιο το 1961.

33 Κατά τη διάρκεια μιας χιλιετίας-μακράς ιστορίας του πάνω, το τζαμί έχει εναλλάξ παραμεληθεί και χαίρει μεγάλης εκτίμησης. Αργότερα κυβερνήτες της Αιγύπτου έδειξαν διαφορετικού βαθμού σεβασμό στο τζαμί και με την προϋπόθεση πολύ διαφορετικά επίπεδα οικονομικής βοήθειας, τόσο στο σχολείο όσο και στην συντήρηση του τζαμιού. Σήμερα, al-Azhar παραμένει μια βαθιά επιρροή θεσμού στην αιγυπτιακή κοινωνία που είναι ιδιαίτερα σεβαστή στο σουνιτικό μουσουλμανικό κόσμο και ένα σύμβολο της ισλαμικής Αιγύπτου.

34 TGV Είναι μία Γαλλική σιδηροδρομική υψηλών ταχυτήτων.
Είναι μία Γαλλική σιδηροδρομική υψηλών ταχυτήτων. Διατηρεί το ρεκόρ ως ταχύτερο τραίνο με 574 χλμ/ώρα

35 TGV Είναι μία Γαλλική σιδηροδρομική υψηλών ταχυτήτων.
Είναι μία Γαλλική σιδηροδρομική υψηλών ταχυτήτων. Διατηρεί το ρεκόρ ως ταχύτερο τραίνο με 574 χλμ/ώρα

36 ΕΘΝΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΟΥ ΠΕΚΙΝΟΥ
Είναι γνωστό και ως φωλιά του πουλιού λόγο της αρχιτεκτονικής του. Φιλοξενήθηκαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του

37 Εμπάιρ Στέιτ Μπίλντινγκ (The Empire State Building)
Είναι ένας από τους υψηλότερους και ιστορικότερους ουρανοξύστες στον κόσμο. Βρίσκεται στην Νέα Υόρκη και ήταν το υψηλότερο κτίριο για 41 χρόνια.

38 ΜΠΟΥΡΤΖ ΧΑΛΙΦΑ Είναι το ψηλότερο κτήριο στον κόσμο με ύψος 828 μέτρα.
Είναι το ψηλότερο κτήριο στον κόσμο με ύψος 828 μέτρα. Βρίσκεται στο Ντουμπάι των ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.

39 Διαστημικό Κέντρο Κένεντι
Το Διαστημικό κέντρο Κένεντι είναι διαστημοδρόμιο δηλαδή σταθμός εκτόξευσης διαστημικών οχημάτων της NASA στο νησί Μέριτ στην Φλόριντα των Ηνωμένων Πολιτειών.

40 Γουίλς Τάουερ ( πρώην Σίαρς Τάουερ)
Ουρανοξύστης στο Σικάγο των Ηνωμένων Πολιτειών. Στέκεται στα 442 μέτρα από τη γη και διαθέτει 108 πατώματα.

41 CN Tower Πύργος τηλεπικοινωνιών και παρατήρησης ύψους 553,33 μέτρων ο οποίος βρίσκεται στο κέντρο του Τορόντο, Οντάριο, Καναδάς.

42 Φράγμα Τριών Φαραγγιών
Το φράγμα των τριών φαραγγιών στην Κίνα έχει ισχύ όσο 15 πυρηνικοί αντιδραστήρες. Καταφέρνει να υποδέχεται μέχρι και κυβικά μέτρα νερού ανά δευτερόλεπτο, τα οποία στη συνέχεια μετατρέπει σε ηλεκτρική ενέργεια.

43 Η όπερα του Σίδνεϋ Ένα από τα πιο διάσημα κτήρια του 20ού αιώνα, και ένας από τους διασημότερους τόπους άσκησης τεχνών στον κόσμο. Τοποθετημένο στο σημείο Bennelong στο λιμάνι του Σίδνεϋ. Εκεί βρίσκεται το μεγαλύτερο εκκλησιαστικό όργανο στον κόσμο.

44 Το μήκος της φτάνει τα 50,5 χλμ.
Η σήραγγα της Μάγχης  Αποτελεί την πρώτη εδαφική σύνδεση της Μεγάλης Βρετανίας με την ηπειρωτική Ευρώπη. Το μήκος της φτάνει τα 50,5 χλμ.

45 ΣΑΜΠΟΡ: 'Ενα όνειρο απο πέτρα
'Οταν ένας πανίσχυρος κυβερνήτης, χτίζει ένα κινηγιτικό κατάλυμα.Ο Φραγκίσκος Α'( ) έδωσε σάρκα & οστά σε ένα όνειρο του όταν έχτισε το Σαμπόρ. Ο Φραγκίσκος Α' βασιλίας της Γαλλίας, βρισκόταν σε εμπόλεμη κατάσταση με τους Αψβούργους εξέφρασε την επιθυμία για την κατασκευή ενός κάστρου της ενω εξτράτευε στην Ιταλία.'Ηταν πολύ συμαντικό για αυτόν να μπορεί να απολαμβάνει της ίδιες πολυτέλιες και ανέσεις οπως στην αυλή του.Η κατασκευή του κάστρου αποδήχθηκε εφιάλτης παρα όνειρο γιατί το έδαφος που επιλέχθηκε για να χτιστέι ήταν ελώδες.Η προσπάθειες να εξτραπέι ο ποταμός Λουον απέτυχαν και ένα καινούργιο τεχνητό ποτάμι κατασκευάστηκε στην Κοσόν προκειμένου να αντικατροπτιζεται η ομορφία του πύργου όπως επιθυμούσε ο βασιλίας .Τα σχέδια του πύργου ανέλαβαν Ιταλοί αρχιτέκτονες.'Ενας τεράστιος πύργος χτιστηκε σε μια μεγάλη τετράγωνη κατασκευή.Η πρόσβαση στην ταράτσα της οροφής είναι μοναδική. Μέρος της γοητείας του Σαμπόρ είναι η βασιλική είσοδος,θεωρείτε πως τα σχέδια για την κατασκευή ανήκουν στον Λεονάρντο Ντα Βίντσι. 'Ενα μέρος του πύργου υποστηρίχθηκε οτι αναπαριστά την υδρόγειο ενω η αίθουσες ενος ορόφου σχηματίζουν έναν ελληνικό κύκλο.Ο Φραγκίσκος πέθανε πριν την ολοκλήρωση του πύργου. Οι διάδοχοι συνέχισαν πρόθυμοι την κατασκευή του.

46 Εκέι που οι βασίλισες της Σουηδίας έμαθαν να ονειρέυονται: Κάστρο Ντρότιγκχολμ
Το Ντρότιγκχολμ μπορεί να χαρακτηριστεί ως καστρό παπαμυθιού.Όχι μόνο επείδη θεωρείται το πιο έξοχο ανάκτορο στην Βορεία Ευπώπη αλλά επειδή αποτέλεσε σκηνικό στο οποίο διαδραματίστηκαν ερωτικές ιστορίες που αιχμαλώτισαν την φαντασία των ανθρώπων Το 1662 η βασίλισσα Εδβίγη Ελεονόρα έδωσε διαταγή ωα κατασκευαστεί ένα νέο παλάτι στο Ντρότιγκχολμ.Έπρεπενα κατασκευαστεί σε σημείο όπου ακριβώς 100 χρονιά πρίν διέμενε η Πολωνική βασιλισσά Κατερίνα Γιαγκέλου Ιόνικα.100 χρονιά αργότερα μια άλλη γυναίκα διέταξε την ανακαίνηση και την επεκτάση του ανακτόρου η ονομαζόμενη Ούλρικε η οποία ήταν υπεύθυνη για μια νέα εντυπωσιακή πτέρυγα αλλά και γιατί πολλά δωμάτια είχαν διακοσμηθεί από μεγαλοπρέπεια. Το παλάτι περιλάμβανε θέατρο,παραστάσεις όπερες και μπαλέτα. Η ζωή αγαπιόταν και βιωνόταν με καλό γούστο στο κάστρο του παραμιθιού Ντρότιγκχολμ. Προφανώς δεν ήταν μόνο οι βασίλισες οι οποιές τα ονειρά τους πραγματοποιήθηκαν εκεί.

47 Το παλάτι του Βασιλιά Ηλιού
Ο Λουδοβίκος ΙΓ' είχε ένα κυνηγευτικό περίπτερο στο τοπίο τον Βερσαλίων,το οποίο δεν ήταν παραμόνο ένα απλό οικοδόμημα κατασκευασμένο απο τούβλα αποτελούμενο απο τρείς πτέρυγες και περιβαλλόμενο απο νερό.Ο Λουδοβίκος ΙΔ' διατηρώντας καλές αναμνήσεις απο την παιδική του ηλικία το επέλεξε σαν ένα ερωτηκό καταφύγιο όπου θα μπορούσε να συνταντήσει την αγαπημένη του. για να γίνει πιο άνετη και πιο ευχάριστη η διαμονή, διακοσμήθηκε το εξωτερικό μέρος του πύργου,εκσυχρονίστηκε το εσωτερικό και προστέθηκε μια εξωτερική πτέριγα.Ο Λουδοβίκος αποφάσισε πως για να μετατρέψει τον πύργο σε χρειαζόταν περισσοτερο χόρο ώστε να οργανώνει δεξιώσεις και να χειρίζεται εθνικές υποθέσεις. Οι απαραίτητες εργασίες ανατίθηκαν στον Λουί Λε Λεβό και δέκα χρόνια μετά κατασκευάστηκαν εξωτερίκα παράθυρα για να τονιστεί η λαμπρότητα του Βασιλία Ηλιου ο οποίος δεν είναι άλλος απο τον Λουδοβίκο άτομα κατοικούσαν στο παλάτι το οποίο αποτελείται απο δωμάτια θερμενόμενα απο εστιες.Οι στάβλοι μπορούσαν να στεγάσουν άλογα και 200 άμαξες Ο Μανσάρ διακοσμούσε το εσωτερικό ανάκτορο με τα πιο εξαιρετα μάρμαρα χρυσά και ασημή, ο βασιλίας 'Ηλιος καθόταν πανω σε ασημένιο θρόνο.Ο Λε Νοτρ κοσμούσε τον κήπο με πλακώστροτα μονοπάτια, σιντριβάνια, ριάκια, μικρές λίμνες.

48 Άγαλμα του Χριστού Λυτρωτή
Η ταυτότητα του αγάλματος: Ύψος μνημείου: 32 μέτρα Ύψος βάσης: 8 μέτρα Βάρος: τόνοι (30 τόνοι είναι το βάρος του κάθε χεριού -8 τόνους ζυγίζει μόνο ο βραχίονας) Υψόμετρο: 710 μέτρα, στην κορυφή του όρους Κορκοβάντο Εγκαίνια: 12 Οκτωβρίου 1931 Εργασίες αναστήλωσης: Το 1980 με την ευκαιρία της επίσκεψης του Πάπα Ιωάννη Παύλου Β'. Το 2000 αρχίζει ένα μεγαλύτερο πρόγραμμα αποκατάστασης του μνημείου με νέο φωτισμό και πιο αυστηρές προδιαγραφές προστασίας του. Θέα: Οι επισκέπτες μπορούν να δουν το Ρίο ντε Τζανέιρο πανοραμικά, τον κόλπο, το βουνό Σουγκαρλόαφ και τις παραλίες Ιπανέμα και Κοπακαμπάνα. Στέκεται με απλωμένα τα χέρια σαν να καλωσορίζει τον κόσμο, και ατενίζει την πόλη του Ρίο.

49 Glen Canyon Dam Glen Canyon Dam είναι ένα συγκεκριμένο τόξο φράγματος στον ποταμό του Κολοράντο στη βόρεια Αριζόνα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το φράγμα κατασκευάστηκε για να παρέχει υδροηλεκτρική ενέργεια και η ρύθμιση της ροής από την άνω λεκάνη του ποταμού Κολοράντο στο κάτω.H δεξαμενή του ονομάζεται Λίμνη Powell, και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη τεχνητή λίμνη της χώρας, που εκτείνεται στο ποτάμι και σε Γιούτα!

50 Πύργος της ελευθερίας Το Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου 1 είναι ο κύριος ουρανοξύστης του συμπλέγματος κτιρίων του καινούριου Παγκόσμιου Κέντρου Εμπορίου στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης. Διεύθυνση: 285 Fulton St, New York, NY 10007, Ηνωμένες Πολιτείες Ύψος: 541 μ. CTBUH Όροφοι: 104 Άνοιξε: 3 Νοεμβρίου 2014 Ημερομηνία έναρξης κατασκευής: 27 Απριλίου 2006

51 Walt Disney Concert Hall
Σχεδιασμένο από τον αρχιτέκτονα Frank Gehry, Walt Disney Concert Hall (που) είναι ένα διεθνώς αναγνωρισμένο αρχιτεκτονικό ορόσημο και ένα από τα πιο εξελιγμένα ακουστικά αίθουσες συναυλιών του κόσμου.

52 Golden Gade Bringe (California)
Η Γέφυρα Γκόλντεν Γκέιτη που η δομή συνδέει την πόλη του Σαν Φρανσίσκο, είχε τη μεγαλύτερη διάρκεια κατασκευής κρεμαστής γέφυρας στον κόσμο. Το συνολικό μήκος της γέφυρας είναι 8,981ft ή 2737 m. Το κύριο άνοιγμα μεταξύ των δύο τεράστιων πύργων είναι πόδια ή μέτρα μήκος.

53 Σαρντ (Shard) Το Σαρντ είναι ένας ουρανοξύστης στο Λονδίνο. Με ύψος 310 μέτρα είναι το ψηλότερο κτίριο στη Ευρώπη και η δεύτερη ψηλότερη κατασκευή στο Ηνωμένο Βασίλειο μετά το τηλεπικοινωνιακό πύργο Έλμεϊ Μουρ, ο οποίος έχει ύψος 330 μέτρα.

54 Το Κονκόρντ (Concorde)
ήταν το ένα από τους δυο τύπους υπερηχητικών επιβατηγών αεροπλάνων που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα, αλλά και το μόνο που εντάχθηκε σε δρομολογημένες πτήσεις. Το Κονκόρντ αποτέλεσε για περίπου μισό αιώνα το καύχημα της αγγλο-γαλλικής αεροναυπηγικής συνεργασίας, πετούσε με ταχύτητα Μαχ 2,02 σε μέγιστο ύψος πόδια.

55 Δίδυμοι Πύργοι (Twin Towers)
Το 1973, οι "Δίδυμοι Πύργοι" αποτέλεσαν τα ψηλότερα κτίρια του κόσμου, με τον 1ο Πύργο να είναι 417 μέτρα (530 μέτρα με την κεραία του) και τον 2ο 415 μέτρα. Το σύμπλεγμα καταστράφηκε κατά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001.

56 Φράγμα του Ασουάν Είναι ένα υδροηλεκτρικό φράγμα στον ποταμό Νείλο της Αιγύπτου, κοντά στην πόλη Ασουάν, το μεγαλύτερο της χώρας και ένα από τα σπουδαιότερα του κόσμου.Ποστάτευε τους κάτοικους από διάφορες καιρικές συνθήκες.

57 Αεροδρόμιο Κανσάι Tο Διεθνές Αεροδρόμιο Κανσάι, στον κόλπο της Οσάκα, στην Ιαπωνία, είναι το πρώτο αεροδρόμιο ανοιχτής θάλασσας στον κόσμο και ολοκληρώθηκε το Ο αεροσταθμός έχει μήκος 1,7 χιλιομέτρων και πρόκειται για τα μακρύτερα κτίρια στον κόσμο.


Κατέβασμα ppt "Tα ΕπτΑ ΘαΥματα του ΑρχαΙου ΚΟσμου"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google