Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διάδραση Ανθρώπου Υπολογιστή

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διάδραση Ανθρώπου Υπολογιστή"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διάδραση Ανθρώπου Υπολογιστή
Διάδραση Ανθρώπου Υπολογιστή Εισαγωγή Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα 2013

2 Τι πιστεύετε ότι είναι;;
Διάδραση Ανθρώπου - Υπολογιστή (Human Computer Interaction) ή Επικοινωνία Ανθρώπου – Μηχανής (ΕΑΜ) Αλληλεπίδραση Ανθρώπου - Υπολογιστή (ΑΑΥ)

3 Η πρόκληση της Διάδρασης Ανθρώπου - Υπολογιστή
Η πρόκληση της Διάδρασης Ανθρώπου - Υπολογιστή Video showing the challenge of Human Computer Interaction (HCI)

4 Human Computer Interaction ο άνθρωπος, που χρησιμοποιεί το σύστημα
ο υπολογιστής (η μηχανή), που τρέχει το σύστημα η επικοινωνία, η διεπαφή, που αντιπροσωπεύει την αλληλεπίδραση (διασύνδεση) του χρήστη με το σύστημα

5 Γενικά – Ορισμοί (I) Επί του παρόντος δεν υπάρχει κάποιος ορισμός της ΕΑΜ στον οποίο να συμφωνούν όλοι Διεπιστημονική περιοχή - Ευρύ πεδίο εφαρμοσμένης­ έρευνας τόσο από πλευράς επιστήμης υπολογιστών, όσο και από την οπτική γωνία άλλων επιστημονικών περιοχών Η έμφασή μας θα είναι κυρίως σε θέματα που αφορούν την Πληροφορική, γνωσιακή ψυχολογία και τις τέχνες δεν μπορούν σε έναν ορισμό να καλυφθούν όλες τις θεματικές περιοχές που συνεισφέρουν στην ΕΑΜ

6 Γενικά – Ορισμοί (II) [σύμφωνα με την ACM]:
Ο τομέας της "Επικοινωνίας Ανθρώπου - Μηχανής (ΕΑΜ)" (Human-Computer Interaction) ασχολείται με τον σχεδιασμό, την υλοποίηση, και την αξιολόγηση διαδραστικών υπολογιστικών συστημάτων προορισμένων για ανθρώπινη χρήση και την μελέτη σημαντικών φαινομένων γύρω από αυτά.

7 Γενικά – Ορισμοί (III) [σύμφωνα με τον Moran]:
Ο Τομέας της "∆ιεπαφής του Χρήστη" (User Interface) ασχολείται με τις γλώσσες και όργανα εισόδου των χρηστών, τις γλώσσες και όργανα εξόδου των μηχανών, και τα πρωτόκολλα της διάδρασης μεταξύ τους. Η ΕΑΜ είναι πολύ πλατύτερος τομέας από την Διεπαφή Χρήστη

8 Η Διεπαφή Χρήστη καλύπτει μόνο τα χειροπιαστά θέματα ενός υπολογιστή στα οποία ο χρήστης έχει άμεση εμπειρία ACM

9 Διεπαφή Χρήστη (User Interface)
αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ συστήματος και χρήστη σημείο επαφής χρήστη και υπολογιστή, από την μια μεριά βρίσκεται η μηχανή και από την άλλη ο άνθρωπος

10 Ανθρωποκεντρικός Σχεδιασμός
Υλοποίηση εστιάζουμε στον άνθρωπο που θα χρησιμοποιήσει το σύστημα Αξιολόγηση

11 Περιοχές που σχετίζονται (I)
Επιστημονικοί τομείς που συνεισφέρουν στην ΕΑΜ

12 Περιοχές που σχετίζονται (II)
Που απορρέουν από την ΕΑΜ.. ubiquitous computing (ubicomp) – περιβαλλόμαστε από αντικείμενα, συσκευές που διαθέτουν ενσωματωμένη υπολογιστική ικανότητα, διάχυτη υπολογιστική, παντού στη φύση computer supported cooperative work (CSCW) -- πώς συνεργατικές δραστηριότητες και ο συντονισμός τους μπορεί να υποστηριχθεί μέσω των συστημάτων πληροφορικής

13 Η “γέννηση” της διάδρασης ανθρώπου - υπολογιστή
Brad A. Myers. "A Brief History of Human Computer Interaction Technology." ACM interactions. Vol. 5, no. 2, March, pp Available online at Carroll, John M. (2013): Human Computer Interaction (HCI). In: Soegaard, Mads and Dam, Rikke Friis (eds.). "The Encyclopedia of Human-Computer Interaction, 2nd Ed.". Aarhus, Denmark: The Interaction Design Foundation. Available online at design.org/encyclopedia/human_computer_interaction_hci.h tml συνοπτική ιστορία..

14 Τι σας έρχεται στο μυαλό με τη λέξη
Ο υπολογιστής (I) Τι σας έρχεται στο μυαλό με τη λέξη “υπολογιστής”; Παραδοσιακή έννοια των υπολογιστών

15 Εισβολή των υπολογιστών..

16 Ο υπολογιστής (II) Εισβολή των υπολογιστών
Παραδοσιακή έννοια των υπολογιστών Οι υπολογιστές βρίσκονται παντού! - Υπολογιστής + Ρολόι Ξυπνητήρι - Υπολογιστής + Camera - Υπολογιστής + Αυτοκίνητο - Υπολογιστής + Πολεμικό Πλοίο - Υπολογιστής + Αεροπλάνο - κτλ κτλ. έχουν κατακλύσει κάθε πτυχή της πραγματικότητας Γεγονός που κάνει τον τομέα ΕΑΜ απαραίτητο Ακόμα κ μικρές ασήμαντες λεπτομέρειες στο σχεδιασμό αλληλεπιδραστικών συστημάτων μπορούν να προκαλέσουν μεγάλες καταστροφές

17 Σημασία της ΕΑΜ Μελέτη της διασύνδεσης του χρήστη με τις πληροφορίες
Μελέτη της διασύνδεσης του χρήστη με τις πληροφορίες Δεν είναι μόνο για “πόσο μεγάλα πρέπει να είναι τα κουμπιά” ή “πώς να φτιάξω ένα μενού επιλογών” Μπορεί να επηρεάσει Αποτελεσματικότητα Παραγωγικότητα Ηθικό Ασφάλεια Παράδειγμα: σκεφτείτε ένα αυτοκίνητο χωρίς ΕΑΜ

18 Χρηστικότητα (Usability)
Επιτυγχάνεται όταν η επικοινωνία ενός χρήστη με ένα σύστημα χαρακτηρίζεται από: Useful (χρήσιμο) Usable (χρησιμοποιήσιμο) Used (χρησιμοποιημένο) 3U βασικός στόχος της ΕΑΜ είναι η αυξημένη χρηστικότητα

19 Καλός Σχεδιασμός Δίνει χαρά (συναίσθημα ευχαρίστησης)
βοηθά να κάνουμε πράγματα που μας αρέσουν Ασκεί μεγάλη επιρροή παρακινεί να κάνουμε πράγματα

20 Sony’s Apple Remote Control

21 Apple’s iRing - control playback for Apple media devices

22 Κακός Σχεδιασμός Στοιχίζει σε: Ενδεικτικά πεδία: Ζωές Χρήματα Χρόνο
Αεροπορικά δυστυχήματα Ιατρικές συσκευές Πυρηνικές καταστροφές

23 The USS Vincennes Shot Down a Civilian Plane Because of Bad Cursors - 1988
Toward the end of the Iran-Iraq war in 1988, the United States and Iran had a bit of an undeclared war on the side, presumably just to make Iraq jealous. The most tragic event of this undeclared war happened when the USS Vincennes was in the middle of a confrontation with Iranian gunboats in the Persian Gulf and accidentally shot down a civilian airliner after mistaking it for a combat aircraft in attack mode. Read more:

24 Three Mile Island Happened Because of a Light on the Console - 1979
Read more: Πότε είναι μία βαλβίδα κλειστή, όταν λέει ο υπολογιστής ή όταν είναι πραγματικά κλειστή; M;iaM:

25 The Kegworth Air Disaster -1989
In 1989, a Boeing 737 crashed into the side of the M1 motorway near Kegworth, England. The problems started when the jet began vibrating, indicating that one of its two engines was malfunctioning. Unfortunately, the pilots got the impression that the good engine was at fault and turned it off.

26 Air Inter Flight 148 Crashed Because a Display Screen Was Too Small - 1992
1992 – Στρασβούργο, Γαλλία. Το αεροπλάνο συντρίβεται σε βουνό, γιατί η οθόνη ήταν πολύ μικρή. Οι πιλότοι έβαλαν στον αυτόματο πιλότο ότι ήθελαν να γίνει κάθοδος 3.3 μοίρες, αλλά στην οθόνη είχε περάσει να γίνει κάθοδος 3300 πόδια το λεπτό. Στην οθόνη δεν υπήρχε τρόπος να δεις αν το 33 που είχαν βάλει εννοεί αυτό που νόμιζαν ή αυτό που έγινε τελικά.

27 αντιπαραδείγματα από web..

28 Αλληλεπίδραση ανθρώπου - υπολογιστή..
1 στους 4 υπολογιστές έχει υποστεί φυσική βία από τον ιδιοκτήτη του – Novatech (British PC Manufacturer) - Σχεδόν ⅓ των ανθρώπων έχουν επιτεθεί σωματικά σε έναν υπολογιστή - National Opinion Poll/Symantec - 67% έχουν εμπειρία με απογοήτευση, αγανάκτηση και οργή ​​ - National Opinion Poll/Symantec 70% έχουν βλασφημήσει - βρίσει τον υπολογιστή τους - National Opinion Poll/Symantec

29 Παραδείγματα Έχετε χρησιμοποιήσει ποτέ ένα σύστημα που παρουσιάζει καλή ΕΑΜ με τους χρήστες;

30 Αντιπαραδείγματα Έχετε χρησιμοποιήσει ποτέ ένα σύστημα που παρουσιάζει κακή ΕΑΜ με τους χρήστες;

31 Τι θα μάθετε από το μάθημα ; (ελπίζουμε!)
Γνωρίζετε τη μεθοδολογία ανάπτυξης μιας διεπαφής και να μπορείτε να την εκτελέσετε Μπορείτε να σχεδιάσετε μια εύχρηστη διεπαφή Επιλέγετε τη βέλτιστη μέθοδο αξιολόγησης μιας διεπαφής. από το πρόγραμμα σπουδών..

32 Τι θα μάθετε από το μάθημα ;
Ο άνθρωπος και εργονομία Αξιολόγηση Ευχρηστία Σχεδιαστικός Κύκλος Προσδιορισμός Απαιτήσεων Σχεδιασμός Στόχοι μαθήματος.. Ενότητες

33 Πώς θα γίνεται το μάθημα ;
Σεμιναριακό Μάθημα Μελέτη σχετικής βιβλιογραφίας πριν τις συναντήσεις μας Κάθε βδομάδα θα σας δίνονται οι σχετικές βιβλιογραφικές αναφορές και η θεματική περιοχή Παρουσίαση στην ομάδα Μία σειρά ασκήσεων Άντζελα Αντωνίου, Facebook: hci.uop

34 Πηγές για διάβασμα Βιβλία Βιβλίο [12304]: Επικοινωνία ανθρώπου - υπολογιστή, 3ή Έκδοση, Dix Alan J.,Finlay Janet E.,Abowd Gregory D.,Beale Russell Βιβλίο [13650]: ΔΙΕΠΑΦΗ ΧΡΗΣΤΗ - ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ: ΜΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ, ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΑΚΟΥΜΙΑΝΑΚΗΣ Βιβλίο [12172]: Εισαγωγή στην επικοινωνία ανθρώπου-υπολογιστή, Αβούρης Νικόλαος Σημειώσεις Επικοινωνίας Ανθρώπου- Μηχανής, Ι Ιωαννίδης, Γ. Λέπουρας Εύδοξος

35 Περαιτέρω μελέτη Carroll, J.M. (1997) Human-Computer Interaction: Psychology as a science of design. Annual Review of Psychology, 48, (Co-published (slightly revised) in International Journal of Human-Computer Studies, 46, ). Grudin, J. (2012) A Moving Target: The evolution of Human- computer Interaction. In J. Jacko (Ed.), Human-computer interaction handbook: Fundamentals, evolving technologies, and emerging applications. (3rd edition). Taylor & Francis. Myers, B.A. (1998) A Brief History of Human Computer Interaction Technology. ACM interactions. Vol. 5, no. 2, March. pp Carroll, J.M. (2004) Beyond fun. ACM interactions, 11(5),

36 Ηλεκτρονικές Βιβλιοθήκες
Πρωτογενείς πηγές Δευτερογενείς πηγές Το πρόβλημα του διαδικτύου Ενδεικτικά

37 Διάδραση ανθρώπου-υπολογιστή: Το μέλλον...
Διάδραση ανθρώπου-υπολογιστή: Το μέλλον... Ευχαριστώ!

38 H άσκηση της ημέρας… Τεχνική Ενσυναίσθησης Τι είναι;
Γιατί είναι απαραίτητη στο HCI;

39 Μελέτη για την επόμενη βδομάδα
Pat Wyatt, Kim Todd, and Tabatha Verbick Oh, my aching laptop: expanding the boundaries of campus computing ergonomics. In Proceedings of the 34th annual ACM SIGUCCS fall conference (SIGUCCS '06). ACM, New York, NY, USA, DOI= / Maria Milenkovic and Roland Alo Of mice and children. In Posters and Short Talks of the 1992 SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI '92). ACM, New York, NY, USA, DOI= / Marina Louise Ciccarelli and Courtenay-Jane Campbell Harris Children's computer interaction in schools: a case study for promoting healthy computer use. In CHI '13 Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems (CHI EA '13). ACM, New York, NY, USA, DOI= /


Κατέβασμα ppt "Διάδραση Ανθρώπου Υπολογιστή"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google