Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα #: 10η Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης Σχολή: Σ.Α.Κ.Ε. Τμήμα: Φιλοσοφίας
2
Το παιδαγωγικό υλικό κατά τον Πλάτωνα
Μία κοινωνία για να χαρακτηρισθεί ως κοινωνία των μεταβάσεων πρέπει να εξασφαλίσει κατ’ αρχάς την γνωσιοθεωρητική κατάρτιση των μελών της με ό,τι κι αν καταπιάνονται. Να παρέχει τη γενική παιδεία, δηλαδή, όλοι να συμμετέχουν σε γενικές αρχές του μορφωτικού αγαθού. Και στη συνέχεια λαμβάνει χώρα η εξειδίκευση, αναλόγως με το τι προσιδιάζει στο κάθε άτομο ξεχωριστά.
3
Ο μαθητής πρέπει να προσεγγισθεί από τον διδάσκαλο με βάση την ιδιαιτερότητά του,
αλλά μέσα από τη διδασκαλία του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού, οφείλει ο μαθητής να προσλάβει και άλλα/νέα μοντέλα συμπεριφοράς και να προβεί σε συνθέσεις.
4
Εάν δεν συμβεί το προαναφερθέν, κινδυνεύει ο μαθητής να παρασυρθεί από έναν εγωτισμό
Η εκπαίδευση καλείται να αξιοποιήσει τον εγωτισμό ως ιδιαιτερότητα από την μία πλευρά, και από την άλλη να την φέρει σε συνάφεια με τις νέες καταστάσεις. Να καταστήσει την ιδιαιτερότητα, δηλαδή, του μαθητή επικοινωνιακή, δεκτική σε νέες καταστάσεις.
5
Η διαλεκτική ως εκπαιδευτικό μέσο
Μέσα από τη διαλεκτική δεν ωριμάζει μόνο η σκέψη του μαθητή αλλά και του διδάσκοντα, καθώς και ο μεν και ο δε ερευνούν μία έννοια και συνεχώς προβαίνουν σε ανατροπές. Αν είναι δυνατόν οδηγούνται σε κάποιο συμπέρασμα.
6
Πολιτικοποίηση και κοινωνικοποίηση των μαθητών
Πολιτικοποίηση σημαίνει ότι έχω δύο άξονες οργάνωσης της πολιτικής σκέψης τον εσωτερικό και τον εξωτερικό: Πρέπει να διαχειρισθώ τη δική μου εσωτερική ισορροπία Και στη συνέχεια μέσω της ισορροπίας αυτής θα ανοιχθώ σε μία κοινωνική διαδρομή.
7
Ο Πλάτων διδάσκει τους μαθητές του έχοντας στο νου πώς θα τους καταστήσει πολιτικές οντότητες.
Στόχος της εκπαίδευσης είναι να «ανοίξουν» τα κοινωνικά και πολιτικά αντανακλαστικά των μαθητών Στη συνέχεια να συνδέουν οι μαθητές τα αντανακλαστικά αυτά με τη γνώση την οποία λαμβάνουν. Αυτά τα στοιχεία γνώσης τα οποία αποκτούν οι μαθητές θα προσλάβουν πολιτικό και κοινωνικό περιεχόμενο. Θα γίνουν δηλαδή αγαθά του πολιτικού συστήματος.
8
Τέλος Ενότητας
9
Η βιβλιογραφία αναφέρεται αναλυτικώς στις σημειώσεις της αντίστοιχης ενότητας.
10
Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.
11
Σημείωμα Αδειοδότησης
Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.