Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Νίκος Λέανδρος Λαμπρινή Παπαδοπούλου

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Νίκος Λέανδρος Λαμπρινή Παπαδοπούλου"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Νίκος Λέανδρος Λαμπρινή Παπαδοπούλου
Οικονομικά των ΜΜΕ Νίκος Λέανδρος Λαμπρινή Παπαδοπούλου

2 Σύντομη περιγραφή Η βιομηχανία των Μέσων βρίσκεται σήμερα στο επίκεντρο ριζικών αλλαγών καθώς η ενίσχυση του ρόλου των αγορών, η ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών της πληροφορίας και επικοινωνίας και η ψηφιοποίηση του περιεχομένου μεταβάλλουν τους όρους του ανταγωνισμού και βασικά χαρακτηριστικά της αξιακής αλυσίδας. Η επίδραση των Μέσων στη συνολική λειτουργία του οικονομικού μηχανισμού αναβαθμίζεται όπως και η σημασία τους ως κοινωνικού θεσμού. Στόχος του μαθήματος είναι η ανάλυση των σύγχρονων εξελίξεων που διαμορφώνουν τα νέα δεδομένα στη βιομηχανία των Μέσων τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς. Η επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και η αναμόρφωση των στρατηγικών ανάπτυξης είναι εξαιρετικά επείγουσα καθώς αναδύεται ένα νέο επικοινωνιακό παράδειγμα. Με τη χρήση στοιχείων που περιέχονται στους ισολογισμούς των επιχειρήσεων και χρηματοοικονομικούς δείκτες θα εξετάσουμε τα οικονομικά αποτελέσματα επιχειρήσεων Μέσων.

3 Εργασίες Η τελική βαθμολογία εξαρτάται από την παρουσία, συμμετοχή στο μάθημα και την εργασία κατά 40% και από τις εξετάσεις κατά 60%. Τίτλος εργασιών (1 έως 3 άτομα) Η εξέλιξη, η στρατηγική και τα οικονομικά αποτελέσματα δύο ή περισσότερων επιχειρήσεων Μέσων Η στρατηγική δύο ή περισσότερων επιχειρήσεων Μέσων ως προς την προσέλκυση εσόδων Η στρατηγική αξιοποίησης των social media και των κινητών συσκευών (mobile first) και η συμβολή τους στην οικονομική βιωσιμότητα δύο ή περισσότερων επιχειρήσεων Μέσων

4 Προς ένα νέο επικοινωνιακό παράδειγμα I
Ένα νέο επικοινωνιακό σύστημα αρχίζει να διαμορφώνεται στη δεκαετία του καθώς το διαδίκτυο μετατρέπεται σε μαζικό φαινόμενο Επιτάχυνση των εξελίξεων μετά την εμφάνιση του Web 2.0 Μετάβαση σε ένα νέο επικοινωνιακό παράδειγμα που χαρακτηρίζεται από τη δικτύωση, τη διαδραστικότητα και τη σύγκλιση των Μέσων Επικοινωνίας τόσο ως προς τις πλατφόρμες μετάδοσης όσο και ως προς τον ψηφιακό χαρακτήρα του περιεχομένου. Η νέα γλώσσα επικοινωνίας είναι υπερκειμενική και ψηφιακή. Επιτρέπει τη σύμφυση της προσωπικής και της μαζικής επικοινωνίας σε ένα ενιαίο, παγκοσμιοποιημένο και ταχέως μεταβαλλόμενο επικοινωνιακό περιβάλλον

5 Προς ένα νέο επικοινωνιακό παράδειγμα ΙΙ Social media & κινητές πλατφόρμες
Πώς επηρεάζουν το πεδίο των MME; Τι αλλαγές φέρνουν στον τρόπο παραγωγής διανομής και κατανάλωσης των ειδήσεων; Πως επηρεάζουν το ίδιο το κοινό (π.χ. citizen journalism) Εμπιστοσύνη; Πώς επιχειρούν να απαντήσουν στις νέες προκλήσεις οι μεγάλοι δημοσιογραφικοί οργανισμοί;

6 Προς ένα νέο επικοινωνιακό παράδειγμα ΙΙ Βασικές τάσεις Reuters Institute for the Study of Journalism 2016 Μεγάλη αύξηση στην πρόσβαση στις ειδήσεις μέσω των κοινωνικών δικτύων (Social media) όπως το Facebook, το Twitter, το Instagram και το Snapchat Στις ΗΠΑ, από το 2013 μέχρι το 2016, ο αριθμός αυτών που αναζητούν ειδήσεις από τα social media έχει σχεδόν διπλασιαστεί και έχει φθάσει το 46%. Για το 12% των ερωτηθέντων τα κοινωνικά δίκτυα είναι η κύρια πηγή ενημέρωσης. Για τους νέους ετών, τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν την κύρια πηγή ενημέρωσης (28%), ξεπερνώντας για πρώτη φορά την τηλεόραση (24%). Το 44% χρησιμοποιεί το Facebook για να βρει, να διαβάσει, να παρακολουθήσει, να μοιράσει ή να σχολιάσει ειδήσεις στις 26 χώρες του δείγματος. Οι πολίτες στις ΗΠΑ εμπιστεύονται τα social media σε ποσοστό 85% ως πηγή ειδήσεων, με το Facebook να προηγείται στις προτιμήσεις τους (Matsa & Lu, 2016).

7 Προς ένα νέο επικοινωνιακό παράδειγμα ΙΙ Βασικές τάσεις II Reuters Institute for the Study of Journalism 2016 Η χρήση έξυπνων κινητών τηλεφώνων (smartphones) για ανάγνωση ειδήσεων αυξάνεται ραγδαία, ενώ η χρήση tablet έχει σταθεροποιηθεί. Οι φορητές συσκευές (smartphones και tablets μαζί) είναι πλέον οι κύριες συσκευές για ενημέρωση, ξεπερνώντας τους υπολογιστές σε αρκετές χώρες. Στις ΗΠΑ, σχεδόν τέσσερις στους 10 πολίτες (ποσοστό 38%) ενημερώνονται από online ΜΜΕ και μόλις το 20% από έντυπα. Εξ αυτών, το 56% έχει πρόσβαση στα νέα από κινητό τηλέφωνο και το 42% από υπολογιστή.

8 Τα social media ως πηγή πληροφόρησης

9 http://www. journalism

10 Κατανάλωση ειδήσεων μέσω social media
The proportion of users who say they follow breaking news on Twitter, for example, is nearly twice as high as those who say they do so on Facebook (59% vs. 31%) – lending support, perhaps, to the view that Twitter’s great strength is providing as-it- happens coverage and commentary on live events. Two-thirds of Facebook users (66%) get news on the site, nearly six-in-ten Twitter users (59%) get news on Twitter, and seven-in-ten Reddit users get news on that platform. On Tumblr, the figure sits at 31%, while for the other five social networking sites it is true of only about one-fifth or less of their user bases Στο γράφημα που ακολουθεί απεικονίζονται οι τάσεις πρόσβασης στα κοινωνικά δίκτυα για όλους τους λόγους (και για ειδήσεις) και οι τάσεις πρόσβασης μόνο για ειδήσεις στις 26 χώρες που διεξήχθη η έρευνα.

11 http://www. journalism

12 Εμπιστοσύνη Το κοινό τείνει να εμπιστεύεται ολοένα και περισσότερο τα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την ενημέρωσή του Οι πολίτες στις ΗΠΑ εμπιστεύονται τα social media ως πηγή ειδήσεων σε ποσοστό 85% Σε παγκόσμιο επίπεδο οι χρήστες εμπιστεύονται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ενημερωθούν ειδησεογραφικά και περισσότερο απ’ όλα το Facebook (το 1/3 αυτών που μπαίνουν σε ειδησεογραφικές ιστοσελίδες μπαίνει μέσω Facebook) (Lichterman 2016, Matsa & Lu 2016, Mitchell 2015, Newman & Levy & Nielsen 2015, Newman & Levy 2014, Howard 2014).

13 Social media και δημοσιογραφικοί οργανισμοί
Ανταγωνισμός Αναδημοσίευση περιεχομένου χωρίς οφέλη Προς συνεργασία & ενσωμάτωση

14 Washington Post Tim Wong, Senior Designer at the Washington Post: «it’s important for any news company to experiment and function in new spaces, especially with such a powerful distribution tool such as Snapchat» Wong said that, particularly at the Post, they use Snapchat not only as a news tool, but also as a method of letting the audience know that they are out covering the news and keeping up with the trends that a normal person has worked into their lives. It’s more about sharing a story, rather than emphasizing a brand or style. More recently, the Post covered the election and used Snapchat as a way to get the public’s input. They set up a separate Snapchat account (username: postpolitics) to receive the Snaps.

15 Facebook Instant articles
Instant Articles is a tool for news publishers to distribute fast, interactive articles to their readers in the Facebook app. Rather than loading an article using a web browser, which takes over 8 seconds on average, Instant Articles load using the same fast tools we use to load photos and videos in the Facebook app allowing articles to load as much as 10 times faster than standard mobile web articles. Beyond just speed, Instant Articles allow publishers to provide the same high quality, fluid experience and interactivity that people expect from a mobile app.

16 Facebook Live Το Facebook δημιούργησε την υπηρεσία «Facebook Live», μέσω της οποίας μπορούν να γίνονται απευθείας συνδέσεις και να μεταδίδονται γεγονότα από ΜΜΕ ή και χρήστες ζωντανά. Μετεξέλιξη του «Facebook Live» σε σύντομο χρονικό διάστημα ήταν το «Facebook Live API», το οποίο επιτρέπει στο χρήστη να παρακολουθεί ζωντανά στο κινητό του τηλέφωνο ειδησεογραφική εκπομπή, ταυτόχρονα να παρακολουθεί τα σχόλια και τις δημοσκοπήσεις που γίνονται, να κάνει και ο ίδιος σχόλια, ενώ μπορεί στη διάρκεια της ζωντανής εκπομπής να παρακολουθήσει και αποσπάσματα σε μαγνητοσκοπημένα βίντεο λίγα δευτερόλεπτα μετά. Το Facebook δημιούργησε την υπηρεσία «Instant Articles» για κινητά τηλέφωνα με λογισμικό iPhone και Android, μέσω της οποίας οι χρήστες έχουν πρόσβαση στο online περιεχόμενο των ειδησεογραφικών μέσων που τη χρησιμοποιούν (Bell 2016 & Owen 2016, Roberts a 2016, Roberts b 2016).

17 Twitter Tο Twitter δημιούργησε το application «Moments».
(Bell 2016 & Justin 2015, Muthukumar 2015).

18 Snapchat Πρόκειται για ένα κοινωνικό δίκτυο με εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων. Στράφηκε και αυτό στη διανομή ειδησεογραφικού και τηλεοπτικού περιεχομένου και έφτιαξε το δικό του application, δίνοντας πρόσβαση σε ειδησεογραφικά και τηλεοπτικά δίκτυα. Ο καθένας έχει τη δυνατότητα κατεβάζοντας αυτό το application στο κινητό του τηλέφωνο, να παρακολουθήσει δωρεάν το πρόγραμμα όλων των συνεργαζόμενων δικτύων (Bell 2016, Benton 2015,Frier 2016).

19 Η επανάσταση των χρηστών citizen journalism
Ο καταναλωτής ειδήσεων, μετεξελίχθηκε σε παραγωγό ειδήσεων (prosumer = producer + consumer), έχοντας πλέον δυναμικό ρόλο στην ίδια την διαδικασία της ενημέρωσης (Bruns, 2005). The idea behind citizen journalism is that people without professional journalism training can use the tools of modern technology and the global distribution of the Internet to create, augment or fact-check media on their own or in collaboration with others. Έτσι, η δημοσιογραφία αλλάζει, όχι μόνο γιατί ο δημοσιογράφος έχει νέα εργαλεία στα χέρια του, αλλά και γιατί ο αναγνώστης έχει πλέον την ικανότητα να παράγει ειδήσεις και να έχει πρόσβαση στις ίδιες πηγές με τον δημοσιογράφο (αρχεία εφημερίδων, ξένες εφημερίδες, επιστημονικές έρευνες).

20 Το παράδειγμα του Occupy Wall Street
The Occupy Wall Street protest that began on September 17, 2011 in Zuccotti Park, located in New York City's Wall Street, financial district. The focus of this protest was on issues concerning social and economic inequality, greed, corruption and the influence of government on the banking sector Occupy Wall Street sparked the rise citizen journalism, particularly in an American context. Traditional media ignored the movement although hundreds of people assembled in Zuccotti Park on the first day. Thus, this ultimately led to protestors using mobile phones, video and audio recorders, cameras and other devices to disseminate information to the world, which fuelled the movement. This indicated the first signs of power shift between traditional media and citizen journalism

21 Πρόσβαση στις ειδήσεις Από τους υπολογιστές στα smart phones
Στο νέο αυτό τοπίο καταγράφονται σημαντικές αλλαγές και στον τρόπο με τον οποίο το αναγνωστικό κοινό καταναλώνει τις ειδήσεις Το 45% των πολιτών που ενημερώνονται διαδικτυακά, χρησιμοποιούν δύο ή περισσότερες ψηφιακές συσκευές, ενώ το 25% των πολιτών (ποσοστό που αυξήθηκε κατά 20% σε σχέση με το 2014) δήλωσαν πως το κινητό τους τηλέφωνο αποτελεί το πρωταρχικό σημείο πρόσβασης στο διαδίκτυο και κατ΄επέκταση την ενημέρωση (Reuters Institute for the Study of Journalism, 2015) Περισσότεροι από τους μισούς από τους 1,7 δισεκατομμύρια μηνιαίους χρήστες του Facebook παγκοσμίως επισκέπτονται την ιστοσελίδα αποκλειστικά μέσω των κινητών τους Το νούμερο αντιστοιχεί σε 894 εκατομμύρια συσκευές κινητών κάθε μήνα που προσφέρουν πρόσβαση στο Facebook για το 2016, από 581 εκατομμύρια το μήνα που ήταν το 2015 και 341 εκατομμύρια το 2014, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η ίδια η εταιρεία Η Google ανακοίνωσε ότι το 2015 οι περισσότερες αναζητήσεις προέρχονται από κινητά, παρά από υπολογιστές σε 10 χώρες, συμπεριλαμβανομένων και των Ηνωμένων Πολιτειών

22 Χρήση smartphones για ενημέρωση
Οι λόγοι που οδηγούν το κοινό να χρησιμοποιήσει το κινητό του για να ενημερωθεί είναι η ευκολία στη χρήση, η δυνατότητα που του προσφέρει να κινείται και να ενημερώνεται (mobility), η εύκολη προσβασιμότητα στο διαδίκτυο, αλλά και το γεγονός ότι ο ίδιος ο καταναλωτής μπορεί να γίνει και παραγωγός της είδησης. Πηγή: Reuters Institute for the Study of Journalism (2015). Digital News Report. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι ΗΠΑ, η Μ. Βρετανία και η Ιαπωνία είναι ανάμεσα στις χώρες που παρουσίασαν την μεγαλύτερη αύξηση στη χρήση smartphones το διάστημα

23 Η εποχή του mobile Tο ποσοστό των Αμερικανών που έστω και μία φορά στη ζωή τους ενημερώθηκαν για τις ειδήσεις μέσα από τα κινητά τους, αυξήθηκε από 54% το 2013, σε 72% το 2016, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους υπολογιστές μειώθηκε από 82% σε 79% Mobile is becoming a preferred device for digital news. The portion of Americans who ever get news on a mobile device has gone up from 54% in 2013 to 72% today. Two-thirds (66%) of Americans get news on both desktop/laptop and mobile, but more of those prefer mobile (56%) than desktop (42%). Pew Research Center (2016), «The modern news consumer»,

24 Οι ολυμπιακοί αγώνες των κινητών τηλεφώνων
Ένα πρόσφατο παράδειγμα της ανοδικής τάσης στη χρήση των κινητών για την πρόσβαση στην ενημέρωση είναι οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Ρίο 2016, οι οποίοι χαρακτηρίστηκαν ως «οι Ολυμπιακοί Αγώνες των κινητών τηλεφώνων». Το μεγαλύτερο μέρος της ενημέρωσης γινόταν από application κινητών τηλεφώνων και από Μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η Οργανωτική Επιτροπή των Αγώνων παρείχε την επίσημη ενημέρωση μέσω και εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα. Το 85% αυτών που παρακολούθησαν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ρίο 2016 στην τηλεόραση έκανε χρήση και της εφαρμογής αυτής για περισσότερες λεπτομέρειες που ήταν διαθέσιμες σε πραγματικό χρόνο Το 70% αυτών που έμπαιναν στην ιστοσελίδα της Οργανωτικής Επιτροπής, το έκαναν από τα κινητά τους τηλέφωνα (Powel 2016, Rio sets records online, 2016).

25 Πρόσβαση στην ενημέρωση από κινητά
For most of the outlets studied in each sector (99 out of 110), unique visitors on mobile devices outpaced unique visitors on desktops to their websites

26 Πρόσβαση στην ενημέρωση από κινητά
Από τα 21,1 εκατομμύρια αναγνωστών της online έκδοσης του The Independent τα 15,4 εκατομμύρια (ποσοστό 64,25%) εισέρχονται στην ιστοσελίδα μέσω κινητού τηλεφώνου To 58,8% των συνολικά 27,6 εκατομμυρίων αναγνωστών της online έκδοσης του Guardian εισέρχονται στην ιστοσελίδα από τα κινητά τους τηλέφωνα (Albeanu, 2016).

27 Mobile journalism Τα smartphones μεταμορφώνονται σε καθοριστικούς ‘παίκτες’ Όπως επισημαίνει και ο Hammond (2015), το διαδίκτυο έχει εισέλθει σε μια νέα “Post-PC” εποχή που επιτάσσει την προσαρμογή των Μέσων στην πραγματικότητα των smartphones και tablets, τα οποία δείχνουν σταδιακά να εκτοπίζουν τη ζήτηση για επιτραπέζιους υπολογιστές. Υπό αυτό το πρίσμα, καθίσταται σαφές πως η επόμενη ημέρα της ενημέρωσης για τους ψηφιακούς ‘παίκτες’ περνά υποχρεωτικά μέσα από τις κινητές συσκευές αλλά και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter, Snapchat), στα οποία επενδύουν μεγάλες εταιρείες της πληροφορικής και σημαντικά ΜΜΕ υιοθετώντας μία στρατηγική με στόχο το mobile first. Οι διαρκείς εξελίξεις στη χρήση των κινητών συσκευών (smart phones, tablets) σε συνδυασμό με την ολοένα και αυξανόμενη τάση των πολιτών να αποκτούν πρόσβαση στις ειδήσεις από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter, Snapchat), έχουν οδηγήσει ολοένα και περισσότερους ιδιοκτήτες εταιρειών πληροφορικής και ΜΜΕ στην υιοθέτηση μίας επιχειρηματικής στρατηγικής με στόχο το Mobile first

28 Η περίπτωση των NYT Η στρατηγική Mobile First
2014 Επιπλέον, όπως επισημαίνεται και στο κείμενο των New York Times (2015) Our path forward, τα κινητά δεν είναι μόνο ένας ακόμη τρόπος διανομής περιεχομένου, αντίθετα, μεταμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο το κοινό καταναλώνει τις ειδήσεις και τις πληροφορίες, τον τρόπο με τον οποίο τα Μέσα διηγούνται τα ρεπορτάζ τους, το σχεδιασμό της εμπειρίας και τη ταχύτητα και λειτουργικότητα του προϊόντος.

29 Πηγή: The New York Times, Innovation Report, σ.81

30 Innovation Report: map a strategy to make the newsroom a truly digital-first organization
«Some of our traditional competitors have aggressively reorganized around a digital-first rather than a print- first schedule. The health and profitability of our print paper means we don’t yet need to follow them down this path. But it is essential to begin the work of questioning our print-centric traditions, conducting a comprehensive assessment of our digital needs, and imagining the newsroom of the future»

31 Digital First Τι σημαίνει;
Around the newsroom, this phrase often is used to refer to publishing articles on the web before putting them in print. But outside our walls, digital-first is an all- encompassing strategy. Digital-first means the top priority is producing the best possible digital report, free from the constraints of the newspaper. This transition requires rethinking staffing, structure and work processes from top to bottom. To help change the culture, we need more and better digital talent. We need more reporters and editors with an intuitive sense of how to write for the web, an interest in experimenting with mobile and social storytelling, a proficiency with data, a desire to engage with readers on and off our site, and a nuanced understanding of the shifting competitive landscape.

32 Our path Forward Our organization was built for the print era and now must be redesigned for the mobile era. «Mobile is not simply another distribution method; it is transforming the way people consume news and information. The way we tell our stories, the design of the experience and the speed and functionality of the products will be critical to differentiating The Times from the competition. We have been improving our two main entry points on mobile — our home page and our article page — making these experiences more visual and helpful, with features like bigger photos and bullet points to distill breaking news. And we are investing new focus into pushing information to readers, whether that is through newsletters, push alerts or new formats like the Apple Watch»

33 The “2020 Report” While the past two years have been a time of significant innovation, the pace must accelerate  Our work too often instead reflects conventions built up over many decades, when we spoke to our readers once a day, when we cultivated an aura of detachment from them and when by far our most powerful tool was the written word. To keep our current readers and attract new ones we must more often apply Times values to the new forms of journalism now available to us.

34 Συνδρομητές στην ηλεκτρονική έκδοση των NYT, 2014-2016
Πηγή:

35 Συμπεράσματα Το παγκόσμιο επικοινωνιακό τοπίο βρίσκεται σε μία διαδικασία μεταμόρφωσης Η παραγωγή, διανομή και κατανάλωση του ειδησεογραφικού προϊόντος έχει ξεφύγει από τα παραδοσιακά Μέσα Πρωταγωνιστικό ρόλο στις εξελίξεις διαδραματίζουν τα social media και οι κινητές πλατφόρμες Αποκτούν την εμπιστοσύνη των πολιτών Η ενημέρωση γίνεται πιο εύκολη και γρήγορα προσβάσιμη Η μεγάλη πρόκληση για παραδοσιακούς αλλά και pure digital players: αξιοποίηση social media & υιοθέτηση mobile first στρατηγικής


Κατέβασμα ppt "Νίκος Λέανδρος Λαμπρινή Παπαδοπούλου"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google