Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Θεματική Ενότητα 6: ΦΥΛΟ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ & ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
2
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Θεματική Ενότητα 6: ΦΥΛΟ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ & ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 6.1. Βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις για το φύλο, τον προσανατολισμό, την κουλτούρα και την αναπηρία 6.2. Κινητικές δεξιότητες και συντονισμός 6.3. Παραδοσιακά αθλήματα και παιχνίδια 6.4. Χοροί απ’ όλο τον κόσμο 4 συνεδρίες x 1, 30 λεπτά ΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ: 6 σειρές x 6 λέξεις (εκτός από εισαγωγικά) Το μέγιστο 6 στόχοι για όλο το σχέδιο μαθήματος Στόχος ανά συνεδρία: 2- 3 Αναφέρετε τις πηγές στην ίδια διαφάνεια/ στυλ APA Για λίστα ανάγνωσης χρησιμοποιήστε το DOI Το μέγιστο 10 πηγές/όχι όριο για βίντεο
3
Δομή της θεματικής ενότητας 6:
Βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις για το φύλο, τον προσανατολισμό, την κουλτούρα και την αναπηρία 6.2. Κινητικές δεξιότητες και συντονισμός 6.3. Παραδοσιακά αθλήματα και παιχνίδια 6.4. Χοροί απ’ όλο τον κόσμο Εξηγήστε τη δομή του σχεδίου μαθήματος, δώστε μερικές πληροφορίες.
4
ΦΥΛΟ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ & ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 6 ΦΥΛΟ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ & ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ( ΣΥΝΕΔΡΙΑ– 1) ΒΑΣΙΚΕΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΦΥΛΟ, ΤΟΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ, ΤΗΝ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
5
Συνεδρία 1 Στόχοι. 3. Να αξιολογήστε και να αναλύσετε 4. Να μιλήσετε 5. Να προσδιορίσετε
6
Θεωρία. 1. Σεβασμός των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
2. Διαφορετικότητα = αξία 3. Αμεροληψία + αριστεία 4. Προσαρμογή στις ατομικές δυνατότητες Ρωτήστε τους πώς θα αντιμετωπίσουν αυτές τις λύσεις στην τάξη. 5 λεπτά.
7
Θεωρία. «Ο ορισμός της αναπηρίας είναι κατά βάση ένα πολιτικό ζήτημα.»
«Η αναπηρία είναι μια… κοινωνική σχέση.» «Η αναπηρία είναι μια κατηγορία η οποία είναι κεντρικής σημασίας για το πώς τα κράτη πρόνοιας ρυθμίζουν ένα αυξανόμενο ποσοστό των πολιτών τους.» ( Fulcher, 2015:21) Αφήστε τους να διαβάσουν τα αποσπάσματα ατομικά, στη συνέχεια δώστε κάποιο χρόνο για να το συζητήσουνε σε ζευγάρια. Ανατροφοδότηση. Fulcher, G. (2015). Disabling policies?: A comparative approach to education policy and disability. Routledge
8
Θεωρία. «Σύγχρονες αντιλήψεις στην παιδική αναπηρία υποστηρίζουν ότι η φύση και η σοβαρότητα της αναπηρίας δεν είναι μόνο ένα προϊόν της υποκείμενης ιατρικής πάθησης, αλλά και μια λειτουργία των απαιτήσεων, των προσδοκιών και των κοινωνικών ρόλων που αναλαμβάνουν τα παιδιά στην καθημερινή τους ζωή.» (Halfon et al, 2012:15) Halfon, N., Houtrow, A., Larson, K., & Newacheck, P. W. (2012). The changing landscape of disability in childhood. The Future of Children, 22 (1),
9
Θεωρία. «Η παρακολούθηση του μεγέθους των κοινωνικών ανισοτήτων στον τομέα της υγείας σε βάθος χρόνου είναι ένας σημαντικός τρόπος για να προσδιοριστεί εάν η χώρα έχει επιτύχει τους στόχους της δημόσιας υγείας για τη μείωση αυτών των ανισοτήτων.» (Halfon et al, 2012:15) Αφού διαβάσετε τα αποσπάσματα, οι δάσκαλοι συγκρίνουν τι γίνεται στις χώρες τους. Ανατροφοδότηση. Halfon, N., Houtrow, A., Larson, K., & Newacheck, P. W. (2012). The changing landscape of disability in childhood. The Future of Children, 22 (1),
10
ΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ
Θεματική Ενότητα 6: ΦΥΛΟ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ & ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (ΣΥΝΕΔΡΙΑ-2) ΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ
11
Στόχοι της συνεδρίας: Να μάθετε σχετικά με τις συγκεκριμένες έννοιες και όρους. Να εντοπίσετε και να διακρίνετε πώς κυμαίνεται το φαινόμενο του παιχνιδιού στα στάδια της ανάπτυξης του παιδιού. Να εκτιμήσετε την αξία των Παιχνιδιών Κινητικών Δεξιοτήτων ως ένα περιεκτικό στοιχείο.
12
Έννοια Παιχνιδιού και Κινητικών Δεξιοτήτων
HUIZINGA, «Μια εθελοντική δραστηριότητα ή απασχόληση που εκτελείται εντός συγκεκριμένων σταθερών ορίων χρόνου και τόπου, σύμφωνα με ελεύθερα αποδεκτούς κανόνες, αλλά απολύτως δεσμευτικούς, έχοντας τους δικούς του στόχους και συνοδευόμενο από ένα αίσθημα έντασης, χαράς και της συνείδησης ότι είναι «διαφορετικό» από τη «συνηθισμένη ζωή». Οι μαθητές αναφέρουν τα στοιχεία και τα χαρακτηριστικά που υπάρχουν στα παιχνίδια, τα οποία θα καταγραφούν στον πίνακα. Κάθε μαθητής θα πρέπει να εξηγήσει και να δικαιολογήσει το χαρακτηριστικό που έχει αναφέρει. Οι μαθητές επισημαίνουν τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά που υπάρχουν στον ορισμό του Huizinga και τα συγκρίνουν με αυτά που πρότειναν προηγουμένως.
13
Συμβολικό παιχνίδι Χαρακτηριστικά (Navarro, 2002).
Εμφάνιση της συμβολικής λειτουργίας ή η ικανότητα να χρησιμοποιούν νοητικές αναπαραστάσεις, που παρουσιάζονται στη γλώσσα, το παιχνίδι και την αναβαλλόμενη μίμηση. Χαρακτηριστικά (Navarro, 2002). Η σημασία της κίνησης εξαρτάται από τα περιεχόμενα του πεδίου. Κατανομή ρόλων ανάλογα με τους χαρακτήρες του πεδίου. Ρύθμιση των δράσεων σύμφωνα με τους κανόνες των καταστάσεων του πεδίου. Eπίτευξη της επιτυχίας και βίωση της εμπειρίας. Villalobos, M.E. (2009). El rol del maestro frente a la construcción del juego simbólico en los niños. Diversitas: perspectivas en Psicología. vol.5 nº2 Bogotá July/Dec. Español, S.; Bordoni, M.; Martínez, M.; Camarasa, R. y Carretero, S. Forms of vitality play and symbolic play during the third year of life. Infant Behavior and Development. Vol 40. August Pp Navarro, V. (2002). El afán de jugar: teoría y práctica de los juegos motores. Barcelona: INDE. Document: Dialnet-UnProgramaDeCuentosMotoresParaTrabajarLaMotricidad pdf Βίντεο: Εκτελέστε μια δραστηριότητα όπου θα παριστάνουν καθημερινές καταστάσεις, όπως το «να ξυπνήσουν», «να πάνε στο σχολείο», «να παίξουν κατά τη διάρκεια του διαλείμματος», «να πάρουν το λεωφορείο ή το Μετρό»,...
14
Παιχνίδι για Κανόνες. PIAGET, τα παιχνίδια με κανόνες είναι «παιχνίδια με αισθητηριο-κινητικούς συνδυασμούς (αγώνες, εμπόδια, παιχνίδια με μπάλα, κ.λ.π.) ή διανοητικούς συνδυασμούς (χαρτιά, σκάκι, κ.λ.π.), στα οποία υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ των ατόμων (αλλιώς θα ήταν άχρηστοι οι κανόνες) και τα οποία ρυθμίζονται είτε με έναν κώδικα που έχει καταγραφεί από τις προηγούμενες γενιές, ή με προσωρινή συμφωνία.» Navarro, V. (2002). El afán de jugar: teoría y práctica de los juegos motores. Barcelona: INDE.
15
Η σημασία της κίνησης εξαρτάται από τα περιεχόμενα του πεδίου.
Χαρακτηριστικά Παιχνιδιών Κινητικών Δεξιοτήτων για Κανόνες (Navarro, 2002). Η σημασία της κίνησης εξαρτάται από τα περιεχόμενα του πεδίου. Κατανομή ρόλων ανάλογα με τους χαρακτήρες του πεδίου. Ρύθμιση των δράσεων σύμφωνα με τους κανόνες των καταστάσεων του πεδίου. Eπίτευξη της επιτυχίας και βίωση της εμπειρίας. Οι μαθητές πρέπει να δώσουν παραδείγματα για καθένα από τα χαρακτηριστικά του Παιχνιδιού Κινητικών Δεξιοτήτων για Κανόνες που επεσήμανε ο Navarro.
16
Λάθη από μια εκπαιδευτική σκοπιά: Πλήρης αποκλεισμός των παικτών.
Λίγος χρόνος για να αναπτυχθεί το παιχνίδι. Κανένας αντιστρεπτός ρόλος. Οι παίκτες πρέπει να πάρουν όλους τους ρόλους. Υπερβολικός αριθμός κανόνων. Οι μαθητές πρέπει να προτείνουν λύσεις για πιθανά λάθη στο σχεδιασμό των Παιχνιδιών Κινητικών Δεξιοτήτων για Κανόνες.
17
Έννοια του Συνεργατικού Παιχνιδιού
Εκείνα στα οποία οι παίκτες δίνουν και λαμβάνουν βοήθεια για να συμβάλλουν στην επίτευξη κοινών στόχων (Garaigordobil, 2002) Συνεργατικότητα. Αποδοχή. Συμμετοχή. Διασκέδαση. Garaigordobil, M. (2002). Relevancia del juego cooperativo y creativo en el desarrollo cognitivo, social y emocional. En M. Llorca, V. Ramos., J. Sánchez., and A. Vega. (Eds.), La práctica psicomotriz. Una propuesta educativa mediante el cuerpo y el movimiento (pp ). Málaga: Aljibe. Βίντεο:
18
Κινητικές δεξιότητες και ένταξη της αναπηρίας
Κινητικές δεξιότητες και ένταξη της αναπηρίας. Ένα παιχνίδι Κινητικών Δεξιοτήτων είναι ένας πόρος με μεγάλη ικανότητα ένταξης λόγω της φύσης της δραστηριότητας, η οποία φέρνει την αυτο-βελτίωση, την αυτοεκτίμηση, τη μετάδοση των συναισθημάτων και ταυτόχρονα της κοινωνικής ένταξης. Κριτήρια προσαρμογής (Rios, 2007) Ο χώρος, τα υλικά, οι κανονισμοί, οι ικανότητες, η τακτική, η παρουσία των βοηθών, η γλώσσα (οπτική αναπηρία). Ríos, M. (2007). Manual de educación física adaptada al alumnado con discapacidad. Barcelona: Paidotribo Κείμενο: Dialnet-LaInclusionEnElAreaDeEducacionFisicaEnEspana pdf
19
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Θεματική Ενότητα 6: ΦΥΛΟ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ & ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (ΣΥΝΕΔΡΙΑ-3) ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
20
Στόχοι της συνεδρίας: Να εκτιμήσουν την αξία των παιχνιδιών ως έναν τρόπο για να κοινωνικοποιηθούν, να ασκηθούν και να απολαύσουν τον ελεύθερο χρόνο. Να φέρει τους μαθητές με διαφορετικούς πολιτισμούς πιο κοντά μέσα από τα παιχνίδια από τις διάφορες ηπείρους. Να ενισχύσει το σεβασμό στη διαφορετικότητα και να προωθήσει την ανεκτικότητα για άλλους πολιτισμούς, μαθαίνοντας για διάφορες μορφές ψυχαγωγίας. Να εντοπίσει και να σημειώσει ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των παιχνιδιών που παίζονται και των τοπικών παιχνιδιών.
21
Παραδοσιακά αθλήματα και παιχνίδια. Έννοια του Παιχνιδιού.
BLANCHARD and CHESKA, «ένα είδος συμπεριφοράς που περιλαμβάνει τόσο βιολογικές όσο και πολιτισμικές διαστάσεις.» NAVARRO, «Μια φυσική δραστηριότητα αναψυχής αφηρημένου θέματος σε ένα κοινωνικο-πολιτισμικό πλαίσιο»
22
Έννοια του Παραδοσιακού Παιχνιδιού
Μια ψυχαγωγική δραστηριότητα, βασισμένη γενικά σε κινητικές δεξιότητες, που έχει περάσει από τη μία γενιά στην επόμενη μέσω κοινωνικής ομάδας και είναι στενά συνδεδεμένη με το κοινωνικο-πολιτιστικό πλαίσιο στο οποίο λαμβάνει χώρα, με παράλληλη προσαρμογή στις ιδιαίτερες ανάγκες και τις δυνατότητες της κάθε στιγμής. Βίντεο: (Mayan Ball Game) (Tarahumara Ball Game) (Canarian Wrestling) (Greasy Pole)
23
Έννοια των Παιδικών Παραδοσιακών Παιχνιδιών (…) «αυτά που, ως μέρος της κουλτούρας μιας συγκεκριμένης ομάδας, έχουν προέλευση που δεν μπορεί να αναχθεί. Διδάσκονται, μαθαίνονται και στη συνέχεια επαναλαμβάνονται με τις ίδιες δομές, σχεδόν ταυτόσημες λέξεις, κινήσεις, μεθόδους και μελωδίες. Οι μελλοντικές γενιές τα μεταβιβάζουν και τα συνδέουν μέσω ασυνείδητων εκπαιδευτικών δράσεων, όπου ένας ενήλικας ή ένα παιδί, τα εξηγεί ή τα εισάγει σε ενθουσιώδη παιδιά. Αυτά τα παιδιά τα ενσωματώσουν, τα διατηρούν και, μερικές φορές, τα εμπλουτίζουν.» (Medina, 1987) Οι μαθητές πρέπει να εξάγουν και να μιλήσουν για τα κύρια χαρακτηριστικά του ορισμού των Παιδικών Παραδοσιακών Παιχνιδιών που προτείνεται από την Medina. Κείμενα:
24
Εκπαιδευτικές Αξίες των Παιδικών Παραδοσιακών Παιχνιδιών
Αξιοποίηση ελεύθερου χρόνου. Παγκόσμια. Τα παιδιά εξοικειώνονται με τον κόσμο των ενηλίκων. Σεβασμός στους κανόνες. Ενίσχυση της αίσθησης της ομάδας. Ενθάρρυνση της δημιουργικότητας. Διατήρηση πολιτισμού. Παράγοντας κοινωνικοποίησης. Ανάπτυξη σωματικών, συντονιστικών και διανοητικών ιδιοτήτων. Οι μαθητές πρέπει να δώσουν μερικά παραδείγματα για καθεμιά από τις εκπαιδευτικές αξίες που αναφέρθηκαν. Κείμενο:
25
Στο εννοιολογικό πεδίο: Κατανόηση των παραδόσεων του πολιτισμού τους.
Πεδία εφαρμογής Στο εννοιολογικό πεδίο: Κατανόηση των παραδόσεων του πολιτισμού τους. Εντοπισμός των παραδοσιακών παιχνιδιών στα οποία έχουν ήδη εξασκηθεί. Κείμενα:
26
Στο διαδικαστικό πεδίο:
Πεδία εφαρμογής Στο διαδικαστικό πεδίο: Αύξηση της συμμετοχής των λιγότερο ικανών μαθητών. Οι μαθητές δημιουργούν τα απαραίτητα υλικά μόνοι τους. Μεγαλύτερη καθολική συμμετοχή εξαιτίας της βελτίωσης των κινήτρων για τη δραστηριότητα. Students put into practice traditional adults’ and children’s games. In an ideal situation, start with the types of game they already know, which will later be expanded with variations of those games presented by the teacher and/or Internet. It is recommended to develop games from different cultures and historical periods, making the necessary adjustments so that all students can take part.
27
Στο συμπεριφορικό πεδίο:
Πεδία εφαρμογής Στο συμπεριφορικό πεδίο: Αύξηση του σεβασμού των παιδιών για το φυσικό περιβάλλον. Αύξηση των επιπέδων συνεργασίας των μαθητών. Βελτίωση συναισθηματικών σχέσεων μεταξύ των μελών της ομάδας. Προώθηση ρόλου ταύτισης εντός της ομάδας. Λήψη αυτών των παιχνιδιών στον ελεύθερο χρόνο των μαθητών. In the attitudinal scope: Increasing pupils’ respect for the natural environment (usual space where these games are played). Increasing pupil cooperation levels during the lesson. Improving emotional relationships among the members of the group. Promoting role identification within the group. Taking these games into pupils’ free time. Κείμενο:
28
ΦΥΛΟ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ & ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Θεματική Ενότητα 6: ΦΥΛΟ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ & ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (ΣΥΝΕΔΡΙΑ-4) ΧΟΡΟΙ ΑΠ’ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
29
Στόχοι της συνεδρίας: Να μάθουνε, να εκτιμήσουνε και να κάνουνε πρακτική σε συλλογικούς χορούς από διαφορετικές χώρες ως μορφή διαπολιτισμικής έκφρασης και επικοινωνίας. Jiménez, A. N., Sancho, T. R., & Calomarde, E. M. M.: Diversidad cultural: la danza folclórica como medio de identidad e integración sociocultural. Διαθέσιμο στο: Vissicaro, P. (2004). Studying dance cultures around the world: An introduction to multicultural dance education. Kendall/Hunt Publishing Company. Δραστηριότητα σε μικρές ομάδες: ποιοι άλλοι στόχοι μπορούν να επιτευχθούν κατά τη διάρκεια της συνεδρίας; Μοιραστείτε τα αποτελέσματα και συνοψίστε τις παρουσιάσεις σε ένα πλέγμα.
30
Στόχοι της συνεδρίας: Να αναπτύξουν απόψεις σχετικά με το πώς να συνδέονται με άλλους μέσα από την εξάσκηση διαφορετικών χορών, προάγοντας έτσι την ανεκτικότητα και τον σεβασμό. Jiménez, A. N., Sancho, T. R., & Calomarde, E. M. M.: Diversidad cultural: la danza folclórica como medio de identidad e integración sociocultural. Διαθέσιμο στο: Vissicaro, P. (2004). Studying dance cultures around the world: An introduction to multicultural dance education. Kendall/Hunt Publishing Company. Δραστηριότητα σε μικρές ομάδες: ποιοι άλλοι στόχοι μπορούν να επιτευχθούν κατά τη διάρκεια της συνεδρίας; Μοιραστείτε τα αποτελέσματα και συνοψίστε τις παρουσιάσεις σε ένα πλέγμα.
31
Χορός: μια παιδαγωγική προσέγγιση («για να φτιάξουμε καλύτερους ανθρώπους», Unesco 1982).
Είναι ικανότητα των ανθρώπων να εκφράζονται γενικά μέσα από τη σωματική κίνηση σε σχέση με τη μουσική. Τα οφέλη από την πρακτική συνδέονται με δύο περιοχές: Η κινητική περιοχή υποδεικνύει αύξηση στην κινητική επάρκεια, με τη βελτίωση στην αντίληψη της εικόνας του σώματος, στην αίσθηση του ρυθμού και του χώρου, και στον έλεγχο της στάσης του σώματος. Fructuoso y Gómez (2001) : La danza como elemento educativo en el adolescente. Apunts. Educación física y deportes , 66: Ferreira, M (2009): Un enfoque pedagógico de la danza. Educación Física Chile, 268: 9-21. Δραστηριότητα σε μικρές ομάδες: συζητήστε τι σημαίνει ο χορός για τους συμμετέχοντες και ποιες πτυχές της ανάπτυξης του προγράμματος σπουδών μπορούν να δουλευτούν μέσα από αυτό. Δημιουργήστε ένα πλέγμα με τα συμπεράσματα που πήρατε από τις παρουσιάσεις των συμμετεχόντων.
32
Χορός: μια παιδαγωγική προσέγγιση («για να φτιάξουμε καλύτερους ανθρώπους», Unesco 1982).
Η κοινωνικο-συναισθηματική βελτιώνει την αυτογνωσία και την αποδοχή τους σώματος, τη διαδικασία της μη-λεκτικής επικοινωνίας, τη διαδικασία της κοινωνικοποίησης (ολοκλήρωση και συνεργασία), και τη δημιουργικότητα. Fructuoso y Gómez (2001) : La danza como elemento educativo en el adolescente. Apunts. Educación física y deportes , 66: Ferreira, M (2009): Un enfoque pedagógico de la danza. Educación Física Chile, 268: 9-21. Δραστηριότητα σε μικρές ομάδες: συζητήστε τι σημαίνει ο χορός για τους συμμετέχοντες και ποιες πτυχές της ανάπτυξης του προγράμματος σπουδών μπορούν να δουλευτούν μέσα από αυτό. Δημιουργήστε ένα πλέγμα με τα συμπεράσματα που πήρατε από τις παρουσιάσεις των συμμετεχόντων.
33
Οι παραδοσιακοί χοροί ως γνώρισμα ενσωμάτωσης:
Επιτρέπουν να τονιστούν οι καλλιτεχνικές και επικοινωνιακές εκφράσεις τους, σύμφωνα με τη δομή, τις κινήσεις, την ενδυμασία, τα τραγούδια, τα μουσικά όργανα, τις γεωγραφικές περιοχές, κ.λπ. Navarro. A.; Rosalén, T. & Martín, E.: Diversidad cultural: la danza folclórica como medio de identidad e integración sociocultural. Διαθέσιμο στο: Ashley, L. (2012). Dancing with difference: Culturally diverse dances in education. Springer Science & Business Media. Martin, J. & Sánchez, J. (2002): Bailes del mundo, una propuesta de bailes populares para educación primaria. Barcelona: Paidotribo. Δραστηριότητα σε μικρές ομάδες: γνωρίζετε διεθνείς χορούς; Ποιους και από ποιες χώρες; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους και ποιες πτυχές μπορούμε να δουλέψουμε μέσα απ’ αυτούς σε σχέση με τους στόχους της συνεδρίας; Πρακτική παρουσίαση με αυτούς που γνωρίζουν.
34
Οι παραδοσιακοί χοροί ως γνώρισμα ενσωμάτωσης:
Προάγουν τη γνώση, εκτίμηση και αποδοχή των παραδοσιακών χορών, δείχνοντας σεβασμό για τα δικαιώματα και την πολιτιστική έκφραση και ποικιλομορφία, καθώς και παρακινώντας εμπάθεια προς τις παραδόσεις, τα έθιμα και τον τρόπο της δικής μας ζωής και των άλλων. Navarro. A.; Rosalén, T. & Martín, E.: Diversidad cultural: la danza folclórica como medio de identidad e integración sociocultural. Διαθέσιμο στο: Ashley, L. (2012). Dancing with difference: Culturally diverse dances in education. Springer Science & Business Media. Martin, J. & Sánchez, J. (2002): Bailes del mundo, una propuesta de bailes populares para educación primaria. Barcelona: Paidotribo. Δραστηριότητα σε μικρές ομάδες: γνωρίζετε διεθνείς χορούς; Ποιους και από ποιες χώρες; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους και ποιες πτυχές μπορούμε να δουλέψουμε μέσα απ’ αυτούς σε σχέση με τους στόχους της συνεδρίας; Πρακτική παρουσίαση με αυτούς που γνωρίζουν.
35
The Hunters' March (Κεντρική Ευρώπη):
Farandole (Γαλλία): The Hunters' March (Κεντρική Ευρώπη): La Raspa (Μεξικό): Baile de la cinta (Κανάριες νήσοι, Ισπανία) Αυτά είναι μερικά παραδείγματα χορών που χρησιμοποιήθηκαν για την επίτευξη των στόχων της συνεδρίας. Περισσότερα παραδείγματα μπορούν να βρεθούν στο άρθρο του López, J. (2010): Unidad Didáctica “Danzas del Mundo”. EmásF, revista Digital de Educación Física. Nº5: Περισσότερα παραδείγματα στο Youtube. Goodman, B.: Creative folk dance games for primary schools. Available at: Δραστηριότητα για ολόκληρη την τάξη: εξηγώντας και εξασκώντας μερικούς χορούς. Στην τάξη, προτείνονται δύο παρεμβάσεις. Η πρώτη, πιο καθοδηγητική, όπου ο δάσκαλος προτείνει και εξηγεί τους χορούς, μαζί με τους στόχους της συνεδρίας. Η δεύτερη, πιο συμμετοχική, όπου οι μαθητές από διαφορετικές κουλτούρες στην τάξη εξηγούν στο δάσκαλο και την υπόλοιπη τάξη τους χορούς τους. Ταυτόχρονα, και σε προηγούμενη συνεδρία, ειδικά για τη δεύτερη παρέμβαση, ψάχνουν για άλλους αντιπροσωπευτικούς χορούς από τις ηπείρους χρησιμοποιώντας άλλα μέσα. Εάν τα χαρακτηριστικά του κέντρου το επιτρέπουν, οικογένειες από διαφορετικές κουλτούρες θα εμπλακούν στη διαδικασία της διδασκαλίας και της μάθησης, ως αντανάκλαση ενός συμμετοχικού και χωρίς αποκλεισμούς σχολείου.
36
Δραστηριότητα 4: Δραστηριότητα ολόκληρης της τάξης:
Εξηγώντας και εξασκώντας μερικούς χορούς. Στην τάξη, προτείνονται δύο παρεμβάσεις: Η πρώτη, πιο καθοδηγητική, όπου ο δάσκαλος προτείνει και εξηγεί τους χορούς, μαζί με τους στόχους της συνεδρίας. Η δεύτερη, πιο συμμετοχική, όπου οι μαθητές από διαφορετικές κουλτούρες στην τάξη εξηγούν στο δάσκαλο και την υπόλοιπη τάξη τους χορούς τους. Ταυτόχρονα, και σε προηγούμενη συνεδρία, ειδικά για τη δεύτερη παρέμβαση, ψάχνουν για άλλους αντιπροσωπευτικούς χορούς από τις ηπείρους χρησιμοποιώντας άλλα μέσα. Εάν τα χαρακτηριστικά του κέντρου το επιτρέπουν, οικογένειες από διαφορετικές κουλτούρες θα εμπλακούν στη διαδικασία της διδασκαλίας και της μάθησης, ως αντανάκλαση ενός συμμετοχικού και χωρίς αποκλεισμούς σχολείου.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.