Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΣαπφώ Σπηλιωτόπουλος Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
ΠANEΠIΣTHMIO AIΓAIOY ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρακτική Άσκηση Πανεπιστημίου Αιγαίου-Β’ Φάση υποέργου Πρακτική Άσκηση ΤμήματοςΕπιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού ΕΣΠΑ Πρακτική Άσκηση ΕΣΠΑ Βεντούρη Ελένη, Σαρρή Αθανασία
2
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
Πρακτική Άσκηση ΕΣΠΑ Υπεύθυνοι Διδάσκοντες: Περσεφόνη Φώκιαλη, Εμμανουήλ Κόνσολας, Χρυσάνθη Σκουμπουρδή. Ονοματεπώνυμο: Βεντούρη Ελένη, Σαρρή Αθανασία. Ακαδημαϊκό Έτος: Ρόδος.
3
Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται η πρακτική άσκηση που κάναμε στο νηπιαγωγείο στα πλαίσια του προγράμματος πρακτικής άσκησης (ΕΣΠΑ). Αυτή πραγματοποιήθηκε στα πρότυπα κέντρα προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης «Δημιουργία» στην πόλη της Ρόδου. Για ένα μήνα πραγματοποιήσαμε την πρακτική άσκηση και πιο συγκεκριμένα από τις 17 Οκτωβρίου μέχρι και τις 17 Νοέμβρη και ώρες από τις οκτώμισι (08:30) το πρωί μέχρι και τις μιάμισι (13:30) το μεσημέρι. Οι τάξη που είχαμε αναλάβει ήταν νήπιο και προνήπιο.
4
ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΣ Αρχικά, ένας από τους ρόλους μας ήταν, να βοηθάμε τη νηπιαγωγό σε όσα μας ανέθετε μέσα στην τάξη, για παράδειγμα να βοηθάμε τα παιδιά που αντιμετώπιζαν κάποιο πρόβλημα για να ανταπεξέλθουν στις δραστηριότητες που τους ανέθετε η νηπιαγωγός ή να επιβάλλουμε ησυχία μέσα στην τάξη. Επίσης, αναλαμβάναμε να μπαίνουν τα παιδιά σε σειρές και να τα μεταφέρουμε στις τουαλέτες, στην τραπεζαρία για φαγητό, στον κήπο, στα σχολικά κάθε Τρίτη κατά τη διάρκεια της μεταφοράς τους για το γήπεδο, αλλά και την επιστροφή τους στην τάξη.
5
Προσέχαμε ακόμη τα παιδιά κατά τη διάρκεια του φαγητού και των ελεύθερων δραστηριοτήτων και βοηθούσαμε τη νηπιαγωγό στο να αλλάξει σε όσα παιδιά είχαν λερωθεί τα ρούχα. Επιπρόσθετα βοηθάγαμε τη νηπιαγωγό στην προετοιμασία δραστηριοτήτων που πρόκειται να κάνουμε με τα παιδιά για παράδειγμα χειροτεχνίες, ή ζήταγε τη γνώμη μας για την εργασία που είχε ήδη η ίδια προετοιμάσει και την υλοποίησή τους, όπως κουκλοθέατρο το οποίο το κάναμε μαζί.
6
Υπήρχαν και φορές που είχαμε αναλάβει και το ρόλο της νηπιαγωγού και είχε χρειαστεί στα παιδιά να διαβάσουμε κάποιο παραμύθι, να τους μάθουμε κάποιο τραγούδι, να παίξουμε διάφορα παιχνίδια, αλλά και να τους παρουσιάσουμε κάποια δραστηριότητα.
7
ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ Το πρόγραμμα πρακτικής άσκησης ήταν μία πολύ καλή εμπειρία και ένας πολύ αξιόλογος τρόπος να έρθουν οι φοιτήτριες-νηπιαγωγοί σε μια πρώτη επαφή με τα παιδιά, ειδικά εκείνες που δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη πρακτικές. Εμείς δεν είχαμε παρακολουθήσει ξανά, πόσο μάλλον συμμετάσχει στην εκπαίδευση των παιδιών, επομένως η πρακτική μας στο νηπιαγωγείο υπήρξε κάτι το πρωτόγνωρο από το οποίο κερδίσαμε πάρα πολλά.
8
Το πρόγραμμα ΕΣΠΑ είναι ένα πρόγραμμα, το οποίο βοηθά μέσα από την καθημερινή επαφή με τα παιδιά κάποιος να γνωρίσει το ημερήσιο πρόγραμμά τους και να μπει στη ψυχολογία και τα συναισθήματά τους παρατηρώντας τις αντιδράσεις και τις σκέψεις τους στις διάφορες δραστηριότητες του νηπιαγωγείου.
9
Επίσης συνειδητοποιήσαμε για ένα μήνα τον πραγματικό ρυθμό του επαγγέλματος. Ανακαλύψαμε τις δυσκολίες που μπορεί να προκύψουν μέσα στην τάξη, τη σχέση με τους εργοδότες και τη συνεργασία με τις άλλες νηπιαγωγούς για την υλοποίηση προγραμμάτων. Με αυτόν τον τρόπο κατάφερα να δω πώς εξελίσσεται καθημερινά το μάθημα και όχι αποσπασματικά.
10
Αναμφισβήτητα πιστεύουμε ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα ότι μας πρόσφερε πολλά όσον αφορά το επάγγελμα της νηπιαγωγού και θα επιθυμούσαμε αν μας ξαναδινόταν η ευκαιρία να το επαναλαμβάναμε. Τέλος, το πρόγραμμα της πρακτικής άσκησης θεωρούμε ότι αποτελεί ένα πολύ μεγάλο εφόδιο για τους φοιτητές και τις φοιτήτριες. Θα συμβούλευα όποιος/α μπορεί να λάβει μέρος σε αυτό το πρόγραμμα να το κάνει, διότι πραγματικά είναι ένα μεγάλο εφόδιο και ένας τρόπος ανακάλυψης του επαγγέλματος που πρόκειται να ασκήσει.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.