Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ιστορία των υπολογιστών Η ιστορία των υπολογιστών ξεκινάει με το 400 π. Χ. που ήταν η πρώτη αριθμομηχανή. Μέχρι τη δεκαετία του 1930 δημιουργούνται σύνθετες.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ιστορία των υπολογιστών Η ιστορία των υπολογιστών ξεκινάει με το 400 π. Χ. που ήταν η πρώτη αριθμομηχανή. Μέχρι τη δεκαετία του 1930 δημιουργούνται σύνθετες."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ιστορία των υπολογιστών Η ιστορία των υπολογιστών ξεκινάει με το 400 π. Χ. που ήταν η πρώτη αριθμομηχανή. Μέχρι τη δεκαετία του 1930 δημιουργούνται σύνθετες υπολογιστικές μηχανές, όπως είναι οι μηχανές του Πασκάλ, του Λάϊμπνιτς και του Μπάμπατζ, που θεωρείται ο πατέρας των υπολογιστών. Το 1944 ο Άικεν κατασκευάζει τον πρώτο ψηφιακό υπολογιστή, ενώ το 1946 ο Μόκλι και ο Έκερτ κατασκευάζουν τον ENIAC, που είναι ο πρώτος υπολογιστής γενικής χρήσης με ηλεκτρονικές λυχνίες. Το 1950 τα τρανζίστορ αντικαθιστούν τις λυχνίες και τέλος δημιουργούνται ολοκληρωμένα κυκλώματα (microchips), επιτρέποντας τη δημιουργία των πρώτων οικιακών υπολογιστών. Το 1951 η αμερικανική εταιρεία IBM λάνσαρε τον πρώτο υπολογιστή γενικής χρήσης τον IBM701. 1 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

2 Y πολογιστές στην Αρχαιότητα Η αρχική μορφή των υπολογιστικών συσκευών ήταν, πιθανότατα, κάποια ράβδος με εγκοπές. Μεταγενέστερα βοηθήματα αποθήκευσης πληροφοριών είναι τα Φοινικικά πήλινα σχήματα, που αντιπροσώπευαν τον αριθμό αντικειμένων ( ζώων ή καρπών ) σε δοχεία. Παρόμοιοι " αριθμοί " έχουν βρεθεί σε μινωικές ανασκαφές. Οι βοηθητικές συσκευές για υπολογισμούς έχουν αλλάξει από τις απλές συσκευές για μέτρηση και καταγραφή, τον άβακα ή το λογαριθμικό κανόνα, στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. 2 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

3 Άβακας, 2200 π. Χ. Οι αρχαίοι Βαβυλώνιοι είχαν αναπτύξει πολύ το ε µ πόριο και χρειάζονταν κάτι να τους βοηθά στους υπολογισμούς τους. Αυτή η ανάγκη τους οδήγησε στο να δη µ ιουργήσουν τον πρώτο υπολογιστή, που δεν ήταν άλλος από το γνωστό Αριθ µ ητήριο που χρησιμοποιούν όλα ( σχεδόν ) τα παιδιά στην πρώτη τάξη του σχολείου. Το επίσημο όνο µ ά του είναι Άβακας. Τον Άβακα τον βελτίωσαν αρκετά οιΚινέζοι αρκετά χρόνια αργότερα και του έδωσαν τη µ ορφή που έχει σήμερα. Αναφέρουμε, επίσης, ότι αρκετά σχολεία σε φτωχές χώρες του Κόσμου χρησιμοποιούν τον Άβακα όχι μόνο στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, αλλά και σε µ εγαλύτερες. 3 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

4 Το Κόσκινο του Ερατοσθένη, 130 π. Χ. Ο αρχαίος Έλληνας Ερατοσθένης, μεγάλος μαθηματικός, ανακάλυψε μια μέθοδο για να υπολογίζει τους πρώτους αριθμούς. Το " κόσκινο " του ήταν μια σπουδαία ανακάλυψη για την εποχή του και ένα από τα μεγάλα επιτεύγματα του σημαντικού αυτού προσώπου. Πηγή : ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ 4 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

5 Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων, 150 με 100 π. Χ. Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων είναι συσκευή αστρονομικών υπολογισμών που χαρακτηρίζεται παγκόσμια ως ο « Αρχαιότερος Υπολογιστής ». Κατασκευάστηκε γύρω στο 87 π. Χ. στη Ρόδο και διέθετε 32 οδοντωτά γρανάζια. Κατά τη μεταφορά του στη Ρώμη το πλοίο που τον μετέφερε βυθίστηκε κοντά στα Αντικύθηρα και ανακαλύφθηκε γύρω στα 1900 από ομάδα σφουγγαράδων. Σήμερα βρίσκεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Οι διαστάσεις του είναι 16 x 32 x 9 cm ( ίδιες με αυτές ενός σύγχρονου φορητού υπολογιστή ). Αποτελούνταν από ένα κέλυφος με ενδεικτικούς πίνακες στην εξωτερική του όψη και ένα πολυσύνθετο μηχανισμό 32 τροχών στο εσωτερικό του. Ο πίνακας έδειχνε την ετήσια κίνηση του ήλιου στο ζωδιακό κύκλο καθώς και τις ανατολές και τις δύσεις των λαμπρών άστρων και αστερισμών κατά τη διάρκεια του έτους. 5 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

6 Ήρων ο Αλεξανδρεύς : « Ο πρόδρομος των Πολυμέσων », 1 ος αι. μ. Χ Ο Ήρων ο Αλεξανδρεύς ήταν ένας μηχανικός του 2 ου π. Χ. αιώνα, που κατάφερε να συνδέσει την τέχνη με την τεχνολογία. Ο Ήρων ο Αλεξανδρεύς περιγράφει μηχανισμούς, όπως πόρτες που ανοιγοκλείνουν αυτόματα, κρήνες διακοσμημένες με πουλιά που κινούνται και τραγουδούν κ. α.. Εκεί όμως που πραγματικά καινοτόμησε ο Ήρων ήταν η κατασκευή του αυτόματου θεάτρου, η πρώτη περιγραφή των πολυμέσων (multimedia). Το αυτόματο θέατρο ήταν ένας μηχανισμός που παρουσίαζε έναν ναό του Διονύσου με διάφορες ιέρειες. Στο ναό αυτό οι διάφορες μορφές μπορούσαν να κινηθούν, φωτιές άναβαν ενώ ταυτόχρονα ακούγονταν και διάφοροι ήχοι τυμπάνων και κυμβάλων. Οι κατασκευές αυτές θεωρούνται ιδιοφυείς διότι ήταν προγραμματιζόμενες δηλαδή μπορούσαν με ανάλογες ρυθμίσεις να αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο γίνονταν οι διάφορες κινήσεις και να κάνουν διαφορετικά πράγματα. Πηγή : http://cgi.di.uoa.grhttp://cgi.di.uoa.gr 6 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

7 Υπολογιστές στην περίοδο της Αναγέννησης Τα « Κόκκαλα του Νέπιερ », 1610 μ. Χ. Ο γνωστός από τη δημιουργία των Νεπερίων λογαρίθμων Σκώτος μαθηματικός Τζον Νέπιερ βασίστηκε σε ένα αρχαίο Ινδικό σύστημα υπολογισμών και δημιούργησε ένα αβάκιο με ράβδους, που έμεινε στην Ιστορία με την ονομασία « Κόκκαλα του Νέπιερ », επειδή οι ράβδοι του ήταν κοκκάλινες. Με τα « κόκκαλα » αυτά ήταν δυνατός ο σχετικά εύκολος υπολογισμός γινομένων αλλά και πηλίκων. Η μέθοδος αυτή ήταν αρκετά δημοφιλής και την χρησιμοποιούσαν μέχρι κα τον 20 ο αιώνα σε πολλές χώρες, ειδικά στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στα « κόκκαλα του Νέπιερ » έγιναν, με την πάροδο του χρόνου, αρκετές βελτιώσεις, ώστε να έχουν καλύτερη αναγνωσιμότητα και να μπορούν να χρησιμοποιούνται και για άλλους υπολογισμούς, όπως π. χ. για τον υπολογισμό της τετραγωνικής ρίζας ενός αριθμού. Πηγή : ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ 7 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

8 Το υπολογιστικό ρολόι του Σικάρντ, 1623 Ορισμένοι από τους πλέον διακεκριμένους μαθηματικούς της εποχής ασχολήθηκαν κάποια στιγμή της ζωής τους με το πρόβλημα του " μηχανικού υπολογισμού ". Η πρώτη προσπάθεια στον τομέα αυτό είναι του Γερμανού καθηγητή μαθηματικών και αστρονομίας Wilhelm Schickard. Το " υπολογιστικό ρολόι " του Schickard στηριζόταν σε απλά συστήματα τροχών και είχε την δυνατότητα να εκτελεί και τις τέσσερις πράξεις. Τα σχεδιά του όμως, δεν έγιναν ποτέ πραγματικότητα. Το 1623 μ. Χ. ο Βίλχελμ Σικάρντ έφτιαξε την πρώτη μηχανική αριθμομηχανή και έτσι έγινε ο πατέρας της εποχής των υπολογιστών. Λόγω του ότι η μηχανή του χρησιμοποιούσε οδοντώσεις και γρανάζια που αρχικά χρησιμοποιούνταν σε ωρολόγια, λεγόταν επίσης υπολογιστικό ρολόι. Χρησιμοποιήθηκε για πρακτικούς σκοπούς από τον φίλο του Γιόχαν Κέπλερ ο οποίος έφερε επανάσταση στην αστρονομία. 8 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

9 Η Pascaline - Πασκαλίν, 1645 Οι πρώτες αριθμομηχανές ήταν μηχανικές και εφευρέθηκαν τον 17 ο αιώνα. Λειτουργούσαν με οδοντωτούς τροχούς. Η πρώτη μηχανή αυτού του τύπου εφευρέθηκε από τον Γάλλο Μαθηματικό Μπλαίζ Πασκάλ. Η " Πασκαλίν ", όπως ονομάστηκε, μπορούσε να εκτελέσει κυρίως προσθέσεις. Αυτή η συσκευή ενέπνευσε πολλούς λαμπρούς φιλοσόφους και μαθηματικούς, όπως τον Λάιμπνιτς. 9 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

10 Άντα Λάβλεϊς, η πρώτη αναλύτρια / προγραμματίστρια Η μηχανή του Μπάμπατζ ήταν πολύ πρωτοποριακή για την εποχή της, γι ’ αυτό και δεν κατάφερε να την δημιουργήσει όπως την ήθελε. Τα σχέδιά του, όμως, δεν πήγαν χαμένα, μια και η Άντα Λάβλεϊς ‎ (Ada Lovelace) τα κατέγραψε και τα επεξεργάστηκε, κάνοντάς την να μείνει στην ιστορία ως η πρώτη προγραμματίστρια / αναλύτρια υπολογιστών στην ιστορία. Προς τιμή της, μια από τις σύγχρονες γλώσσες προγραμματισμού πήρε το όνομά της (Ada). Αξίζει να αναφέρουμε πως η λαίδη Άντα ήταν κόρη του φιλέλληνα Λόρδου Βύρωναπου βοήθησε πάρα πολύ την Ελληνική Επανάσταση. 10 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

11 Ο 19 ος ξεκινάει με μία εφεύρεση του Γάλλου Joseph-Marie Jacquard ( Ζακάρ, 1752-1834), η οποία αυτοματοποίησε σημαντικά την υφαντουργία και προκάλεσε νεότερες παραγωγικές και κοινωνικές ανακατατάξεις. Η τεχνική αυτή στηριζόταν σε μια ατέρμονη ταινία από κάρτες, κάθε μία από τις οποίες είχε οπές. Επάνω σε κάθε κάρτα πάταγαν τα στενόμακρα βαρύδια που βρίσκονταν στο άκρο νημάτων και, όπου τα βαρύδια συναντούσαν οπή, προχωρούσαν και τραβούσαν το αντίστοιχο στήμονα στο άκρο του νήματος. Όπου δεν υπήρχε οπή, το βαρύδι σταματούσε εκεί και ο στήμονας έμενε στη θέση του. Έτσι δημιουργείτο μία περίπλοκη αλλά σαφώς προμελετημένη σχέση θέσεων μεταξύ των στημόνων και το υφάδι που πέρναγε ανάμεσά τους, δημιουργούσε τα σχέδια στο ύφασμα. Επειδή η ταινία ήταν ατέρμων, τα σχέδια επαναλαμβάνονταν στο ύφασμα περιοδικά. Αυτή η « μηχανή Ζακάρ » ήταν και η πρώτη στην Ιστορία της Τεχνικής που λειτουργούσε με προγραμματισμό και όλη αυτή η διαδικασία παραγωγής ήταν το πρώτο βήμα για τις αυτοματοποιημένες μηχανές. Μάλιστα, σήμερα αναγνωρίζουμε στην επινόηση του Ζακάρ τα πρώτα βήματα της ψηφιοποίησης λειτουργιών. Κάθε οπή στην κάρτα της ταινίας Ζακάρ αντιστοιχεί στο 1 και κάθε απουσία οπής στο 0 του δυαδικού αριθμητικού συστήματος. Πηγή : http://sfrang.com/historia/selida501.htmhttp://sfrang.com/historia/selida501.htm 11 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

12 Η Αναλυτική Μηχανή του Μπάμπατζ, 1822 Ο 19 ος αιώνας ήταν ο Αιώνας του Ατμού, μια και είχαν δημιουργηθεί πάρα πολλές μηχανές που εργάζονταν ‘ αυτόματα ’ με ατμό. Ο Βρετανός μαθηματικός Τσαρλς Μπάμπατζ (Charles Babbage) σχεδίασε μια αυτόματη μηχανή, που θα εργαζόταν με ατμό και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την εκτέλεση υπολογισμών. Οι ιδέες του ήταν πολύ πρωτοποριακές, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η πραγματοποίησή τους λόγω των περιορισμών της τεχνολογίας της εποχής. Έτσι, η Αναλυτική Μηχανήτου Μπάμπατζ έμεινε μόνο στη θεωρία και δεν κατασκευάστηκε ποτέ, παρά τις προσπάθειες του δημιουργού της. Πηγή : ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ 12 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

13 H μηχανή του Hollerith, 1890 Ο Χέρμαν Χόλεριθ - Herman Hollerith, (29 Φεβρουαρίου 1860 – 17 Νοεμβρίου 1929), ήτανΑμερικανός στατιστικολόγ ος που ανέπτυξε μια μηχανή πινακοποίησης (tabulating machine, tabulator) με βάση τις διάτρητες κάρτες, με σκοπό τη γρήγορη πινακοποίηση στατιστικών από εκατομμύρια στοιχεία δεδομένων. Ήταν ο ιδρυτής μιας από τις εταιρείες που αργότερα ενώθηκαν για να σχηματίσουν την IBM. 13 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

14 ABC - Ο Πρώτος Υπολογιστής, Ατανάσοφ και Μπέρι, 1937-1938 Ο Τζον Ατανάσοφ πρώτος εισήγαγε την έννοια " αναλογικός υπολογιστής ". Μέσα σε μια νύχτα το χειμώνα του 1937-38, μετά από ένα μακρινό ταξίδι οι σκέψεις του δημιούργησαν ένα δύσκολο γρίφο, από το οποίο γεννήθηκε η ιδέα για έναν καινούργιο υπολογιστή. Το Κρατικό πανεπιστήμιο στην Αϊόβα υποστηρίζει την ιδέα του και έτσι ο Ατανάσοφ, μαζί με τον βοηθό του, Κλίφορντ Μπέρι, δημιούργησε την συσκευή ΑΒ C (Atanasoff – Berry Computer) και με το όνομα αυτό έμεινε στην ιστορία ως ο πρώτος υπολογιστής. Αυτός διέφερε από τις προηγούμενες παρόμοιες μηχανές με τους νέους επαναστατικούς υπολογισμούς, εφαρμοσμένοι στο δυαδικό σύστημα, καθώς και στην λειτουργική της μνήμη. Και οι δυο οι επιστήμονες προσπαθούν να βελτιώσουν τον σχεδιασμό του υπολογιστή, αλλά στις αρχές του Β ' Παγκοσμίου Πολέμου η δουλειά τους σταματάει. Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι η εφεύρεσή τους δεν κατοχυρώνεται με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, γιατί ακόμα και η αρχική συσκευή αποσυναρμολογήθηκε, ενώ ένα μέρος του πετάχτηκε. Πέρασαν πολλά χρόνια με δικαστικές διαμάχες για την ανακάλυψη του πρώτου υπολογιστή, οι οποίες τελείωσαν το 1973 με απόφαση του Ομοσπονδιακού Δικαστηρίου της Μινεσότας, το οποίο αναγνωρίζει την εφεύρεση του Τζον Ατανάσοφ για τον πρώτο αυτόματο ηλεκτρονικό ψηφιακό υπολογιστή. 14 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

15 Ζ 3, 1941 Ο Ζ 3 είναι ο πρώτος προγραμματισμένος υπολογιστής του κόσμου. Ο Z3 κατασκευάστηκε με 2.200 ηλεκτρονόμους, είχε συχνότητα ρολογιού από 5 έως 10 Η z, και μήκος λέξης 22 bit. Οι υπολογισμοί γίνονταν σε δυαδική αριθμητική κινητής υποδιαστολής. Η μηχανή ολοκληρώθηκε το 1941 ( στις 12 Μαίου ) του ίδιου χρόνου παρουσιάστηκε με επιτυχία σε κοινό επιστημόνων στο Βερολίνο. 15 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

16 Mark I, 1944 Το 1939, μια ομάδα επιστημόνων με επικεφαλής τον καθηγητή Χάουαρντ ' Εικεν ξεκίνησε την υλοποίηση μιας υπολογιστικής μηχανής γενικής χρήσης. Η Ι. Β. Μ. χρηματοδότησε το έργο και το 1944 τέθηκε σε λειτουργία ο MARK- Ι. Ο ορισμός του " ηλεκτρονικού υπολογιστή " λέει : Η / Υ είναι ένα σύνολο πόρων που περιλαμβάνει ψηφιακές ηλεκτρονικές μηχανές, αποθηκευμένα προγράμματα και δεδομένα, το οποίο, υπό τον έλεγχο των αποθηκευμένων προγραμμάτων εισάγει, επεξεργάζεται και εξάγει δεδομένα και μπορεί να εξάγει συμπεράσματα από την επεξεργασία που διεξάγει. Ο Mark I είχε τις εξής εκπληκτικές δυνατότητες : Δυαδική σχεδίαση - Αποθηκευμένα προγράμματα Μνήμη - Σχεδίαση πραγματικού επεξεργαστή Κώδικα μηχανής και assembly Πληκτρολόγιο - Οθόνη Τα περισσότερα τμήματά του ήταν φυσικά πρωτόγονα. Ο Mark I είναι ένας τοίχος περίπου 8-10 μέτρα καλυμμένος με racks ύψους δύο - τριών μέτρων. Η κατασκευή ήταν εξαιρετικά πειραματική. Κατασκευάστηκε στο πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ από υλικά που αποκτήθηκαν από το στρατιωτικό πλεόνασμα του βρετανικού στρατού μετά τον 2 ο Παγκόσμιο Πόλεμο. Για παράδειγμα, το πληκτρολόγιο κατασκευάστηκε από διακόπτες ασυρμάτων αεροπλάνων. Η μηχανή είναι σχεδιασμένη να επεξεργάζεται ποσότητες που απεικονίζονται με βάση το 2, είναι δηλαδή μια δυαδική μηχανή. Είναι γνωστό το θεώρημα της Πληροφορικής που λέει ότι οι καλύτερες βάσεις για κατασκευή υπολογιστών είναι οι βάσεις 2 και 3 ( η βάση e για την ακρίβεια, αλλά ένας υπολογιστής με βάση το e θα ήταν απίστευτα δύσκολος στον προγραμματισμό ). Ο Mark I είναι από τους πρώτους υπολογιστές που ακολουθούν αυτή την αρχή. Πηγή : ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ 16 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

17 Η 1 η Γενιά Υπολογιστών, 1946-1956 Το 1946, μετά το τέλος του Β ’ Παγκοσμίου Πολέμου, οι Ηνωμένες Πολιτείες χρειάζονταν μια συσκευή η οποία να βοηθά τους στρατιωτικούς στους υπολογισμούς για να βρίσκουν τα όπλα τους το στόχο με μεγαλύτερη ακρίβεια. Για πρώτη φορά δημιουργήθηκε ένα τεράστιο μηχάνημα που αντί για μηχανικά μέρη χρησιμοποιούσε ηλεκτρονικέςλυχνίες, κατασκευασμένες από τον Λι Ντε Φορέ (Lee DeForest). Ο πρώτος ηλεκτρονικός υπολογιστής επονομάστηκε ENIAC. Ο ΕΝΙΑ C ήταν τεράστιος σε μέγεθος ( καταλάμβανε έναν ολόκληρο όροφο ), και έπρεπε να τον ελέγχουν συνεχώς ειδικοί επιστήμονες. Συχνά, επίσης, καίγονταν οι λυχνίες του και έπρεπε να τις αντικαθιστούν. Ακόμα και ο πιο ταπεινός σημερινός υπολογιστής είναι χιλιάδες φορές καλύτερος από τον ENIAC ως προς τις δυνατότητες. Ήταν, όμως, η πρώτη σοβαρή προσπάθεια δημιουργίας υπολογιστικής μηχανής. 17 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

18 O EDVAC, 1949 Ο EDVAC, που ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 1949, μπορούσε να εκτελέσει ένα συγκεκριμένο σύνολο εντολών (instruction set). Συνδυάζοντας τις εντολές ο χρήστης δημιουργούσε ένα πρόγραμμα και το αποθήκευε στη μνήμη, περιμένοντας τον υπολογιστή να το εκτελέσει. Η πρότυπη σχεδίαση του EDVAC, που μείωσε δραματικά τον απαιτούμενο χρόνο προγραμματισμού, ονομάστηκε αρχιτεκτονική φον Νόιμαν, προς τιμήν του εμπνευστή και σχεδιαστή της. Παρόμοιες προσεγγίσεις, ανέπτυξαν και άλλοι επιστήμονες, όπως ο Άλαν Τούρινγκ και ο Κόνραντ Τσούζε. Αξιοσημείωτος είναι ο υπολογιστής Mark I του πανεπιστημίου Χάρβαρντ, που ολοκληρώθηκε πριν τον EDVAC και χρησιμοποιούσε επίσης ένα σχέδιο αποθήκευσης προγραμμάτων σε διάτρητη ταινία αντί για ηλεκτρονική μνήμη. Η σχεδίαση που προέκυψε από τον Mark I ονομάστηκε αρχιτεκτονική Χάρβαρντ και η βασική της διαφορά με την αρχιτεκτονική φον Νόιμαν είναι ότι διαχωρίζει τον χώρο αποθήκευσης εντολών και δεδομένων. Πηγή : ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ 18 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

19 Γλώσσα Προγραμματισμού FORTRAN, 1950 Η γλώσσα FORTRAN ( από τα αρχικά FORmulae TRANslator - μεταφραστής τύπων ) είναι μία από τις πρώτες γλώσσες προγραμματισμού υψηλού επιπέδου, η οποία χρησιμοποιήθηκε κυρίως σε επιστημονικές αλλά και σε εμπορικές εφαρμογές. Δημιουργήθηκε τη δεκαετία του 1950 από την ΙΒΜ και χρησιμοποιείται μέχρι και σήμερα. Αρχικά η FORTRAN ήταν προσανατολισμένη στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτων. Πηγή : ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ 19 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

20 2η Γενιά Υπολογιστών - Το τρανζίτσορ, 1956-1963 Την περίοδο αυτή οι λυχνίες αντικαθίστανται από τρανζίστορς. Οι ηλεκτρονικές αυτές κατασκευές (κρυσταλλοτρίοδοι, όπως τις ονομάζουν οι ηλεκτρονικοί), επιτρέπουν τη δημιουργία μικρότερων και ταχύτερων υπολογιστών. Το 1956 στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο Μασαχουσέτης (Μ.Ι.Τ.) κατασκευάστηκε ο πρώτος Ηλεκτρονικός Υπολογιστής που λειτουργούσε με τρανζίστορς, ο ΤΧ-0. Τα τρανζίστορς χρησιμοποιήθηκαν (και χρησιμοποιούνται ακόμη) σε πάρα πολλές συσκευές. Επέτρεψαν τη δημιουργία ραδιοφώνων αρκετά μικρών ώστε να μπορούν οι άνθρωποι να τα κουβαλούν μαζί τους (φορητά ραδιόφωνα), και πολλές φορές, ακόμη και σήμερα, τα φορητά ραδιόφωνα αποκαλούνται "τρανζίστορ". Το τρανζίστορ θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες εφευρέσεις του 20ου αιώνα. Είναι το κυριότερο συστατικό όλων σχεδόν των σύγχρονων ηλεκτρονικών κατασκευών. Η πλατιά χρήση του οφείλεται κυρίως στη δυνατότητα παραγωγής του σε τεράστιες ποσότητες που μειώνουν το κόστος ανά μονάδα. Παρόλο που αρκετοί παραγωγοί παράγουν, ακόμα και σήμερα, μεμονωμένες συσκευασίες τρανζίστορ, η μεγαλύτερη ποσότητα παράγεται μέσα σε ολοκληρωμένα κυκλώματα (που συχνά αναφέρονται ως τσιπς) μαζί με τις διόδους, αντιστάσεις, πυκνωτές και άλλα ηλεκτρονικά εξαρτήματα. Πηγή : ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ 20 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

21 Το πρώτο στον κόσμο ποντίκι, μέσα δεκαετίας 1960 Ο πρώην τεχνικός πολεμικών ραντάρ, Douglas Engelbart, διεύθυνε την εφεύρεση του πρώτου ηλεκτρονικού υπολογιστικού ποντικιού στα μέσα της δεκαετίας του 1960 στο Stanford Research International (SRI). Ο Engelbart και Ο Bill English συνεργάστηκαν συγκρίνοντας διάφορα ποντίκια για την ταχύτητα και την ακρίβειά τους. Ο Bill English κατασκεύασε το πρωτότυπο ποντίκι σύμφωνα με τις αντιλήψεις του Engelbart. Ο Bill English πιστώνεται με την πρώτη χρήση του όρου ποντίκι στην έκδοση του 1965 του "Computer- Aided Display Control". Πηγή : ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ 21 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

22 Η τρίτη γενιά Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, 1964 - 1971 Το 1958, ο Τζακ Κίλμπυ Jack Kilby της εταιρείας Texas Instruments κατάφερε να δημιουργήσει κάτι που θα άλλαζε τον κόσμο των ηλεκτρονικών για πάντα. Κατασκεύασε το πρώτο Ολοκληρωμένο Κύκλωμασυνδυάζοντας τρανζίστορς, πυκνωτές, αντιστάτες και άλλα ηλεκτρονικά εξαρτήματα όλα τοποθετημένα στο ίδιο κομμάτι από πυρίτιο. Το δημιούργημα του Κίλμπυ επέτρεψε στους επιστήμονες να κατασκευάσουν υπολογιστές τόσο μικρούς ώστε να μπορούμε ακόμη και να τους μεταφέρουμε. Χρησιμοποιείται, επίσης, σε μια πληθώρα άλλων εφαρμογών, όπως τηλεπικοινωνίες, πολυμέσα, ακόμη και παιχνίδια. Πηγή : ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ 22 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

23 Η τέταρτη γενιά Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, 1971 - 1990 Η γενιά αυτή χαρακτηρίζεται απο πολλές και σημαντικές εξελίξεις. Κατ ' αρχήν από την κατασκευή ολοκληρωμένων κυκλωμάτων LSI (Large Scale Integration) και VLSI(Very Large Scale Integration), κυκλωμάτων δηλαδή που ενσωματώνουν χιλιάδες ηλεκτρονικά στοιχεία σε επιφάνειες της τάξης του 1cm 2. Οι τεχνολογίες αυτές έχουν οδηγήσει σε μια άνευ προηγουμένου μείωση του όγκου και του κόστους και αύξηση της χωρητικότητας της μνήμης και της ταχύτητας των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Ένα άλλο χαρακτηριστικό αυτής της εποχής είναι η εισαγωγή της λεγόμενης παράλληλης επεξεργασίας που στην κυριολεξία " εκτοξεύει " την υπολογιστική ισχύ στα δισεκατομύρια πράξεις το δευτερόλεπτο. Αν και παλαιότερα η παράλληλη επεξεργασία αποτελούσε μονοπώλειο των υπερυπολογιστών, στις μέρες μας όλα σχεδόν τα μικρά συστήματα κάνουν χρήση παράλληλης επεξεργασία, ανεβάζοντας κατακόρυφα την υπολογιστική τους ισχύ. 23 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

24 Το πρώτο email Το e-mail, 1971 Το πρώτο email στάλθηκε το μακρινό 1971 από τον Ray Tomlinson. Αν και αρχικά η χρήση του περιορίστηκε στους χώρους των πανεπιστημίων ωστόσο σιγά - σιγά άρχισε να χρησιμοποιείται από όλο και περισσότερους ανθρώπους. Έτσι σήμερα αποτελεί έναν από τους δημοφιλέστερους τρόπους επικοινωνίας. 24 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

25 Ο Apple I, 1976 Ο Apple I ήταν ένας πρώιμος προσωπικός υπολογιστής, και σχεδιάστηκε από τον Στήβεν Βόζνιακ αρχικά για προσωπική του χρήση. Ο φίλος του Βόζνιακ, Στηβ Τζομπς είχε την ιδέα να πουλήσει τον υπολογιστή. Πουλήθηκε σαν το πρώτο προϊόν της εταιρίας Apple ξεκινώντας από τον Απρίλιο του 1976. O Apple I ήταν μια έτοιμη συναρμολογημένηηλεκτρική πλακέτα που περιείχε περίπου 30 τσιπς. Ωστόσο για να γίνει λειτουργικός ο υπολογιστής απαιτούνταν ένα κουτί, μονάδα παροχής ρεύματος, πληκτρολόγια και μια οθόνη. Μια προαιρετική πλακέτα που παρείχε διασύνδεση με κασετόφωνο για εξωτερική αποθήκευση δεδομένων διατέθηκε αργότερα στο κόστος των 75$. Ο Apple I θεωρείται από μια μερίδα ειδικών σαν ο πρώτος προσωπικός υπολογιστής που πουλήθηκε σε πλήρως συναρμολογημένη μορφή. 25 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

26 Commodore PET 2001, 1977 O Τσακ Πεντλ (Chuck Peddle) ήρθε στην Commodore to 1977, όπου έγινε επικεφαλής του τμήματος εξέλιξης. Κατάφερε να πείσει τον Τράμιελ να στραφεί στην αγορά των μικροϋπολογιστών και σχεδίασε τον Commodore PET 2001 (Personal Electronic Transactor), τον πρώτο ηλεκτρονικό υπολογιστή της Commodore, ο οποίος βγήκε με επιτυχία στην αγορά το 1977. Η παραγωγή αριθμομηχανών της Commodore εξαρτιόνταν από την Texas Instruments, η οποία την προμήθευε με τα απαιτούμενα εξαρτήματα. Αυτή όμως αποφάσισε το 1975 να γίνει επίσης παραγωγός αριθμομηχανών και αφού κατασκεύαζε η ίδια τα απαιτούμενα εξαρτήματα, ήταν σε θέση να προσφέρει το νέο της προϊόν σε καλύτερη τιμή από ότι η Commodore. Πηγή : ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ 26 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

27 Η πρώτη Κάρτα Γραφικών, 1981 Οι Κάρτες γραφικών εμφανίζονται για πρώτη φορά στον πρώτο προσωπικό υπολογιστή IBM PC το 1981. Ονομαζόταν Μονόχρωμος Προσαρμογέας Γραφικών (Monochrome Display Adapter, MDA) και ήταν ένα κύκλωμα ( κάρτα ) που προέβαλε μόνο κείμενο σε πράσινο ή λευκό χρώμα μαύρο υπόβαθρο. Ακολούθησαν οι κάρτες CGA (Color Graphics Adaptor) με δυνατότητα απεικόνισης οκτώ χρωμάτων ( συχνά όχι ταυτόχρονα ) και EGA (Enhanced Graphics Adaptor) με δυνατότητες απεικόνισης 64 χρωμάτων. Στους σημερινούς υπολογιστές το ελάχιστο πρότυπο για τις νέες κάρτες βίντεο είναι το Video Graphics Array (VGA), το οποίο επιτρέπει 256 χρώματα και την εμφάνιση εικόνων. Με υψηλά πρότυπα απόδοσης όπως ο Quantum Extended Graphics Array (QXGA), οι κάρτες βίντεο μπορεί να εμφανίσουν εκατομμύρια χρώματα σε ανάλυση έως και 2040 x 1536 pixel. 27 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

28 Osborne 1, Ο πρώτος φορητός υπολογιστής, 1981 Το μοντέλο Osborne 1 παρουσιάστηκε ως ο πρώτος μεταφερόμενος υπολογιστής. Με κόστος – τότε – $1.795 και βάρος 11,10 κιλά. Στα τεχνικά του χαρακτηριστικά : επεξεργαστής Z80 στα 4MHz, οθόνη 5 ιντσών με 52 χαρακτήρες πλάτος max.), μνήμη 65Kb, πακέτο μπαταριών ( έξτρα ) και διπλούς οδηγούς δισκέττας 5 1/4 ιντσών. Αυτός ο υπολογιστής κυκλοφόρησε το 1981 από την Osborne Computer Corporation, Το Osborne 1 θεωρείται ότι είναι ο πρώτος αληθινός φορητός υπολογιστής, και έχει μία χειρολαβή μεταφοράς. Έχει ακόμη και μια προαιρετική μπαταρία, γι ' αυτό δεν πρέπει να συνδεθεί με την πρίζα 110VAC. Η οθόνη είναι μόνο 5 ιντσών ( διαγώνια ) σε μέγεθος, και δεν μπορεί να εμφανίσει περισσότερα από 52 χαρακτήρες ανά γραμμή κειμένου. Για να αντισταθμιστεί, μπορείτε να μετακινηθείτε προς τα πραγματικά της οθόνης μπροστά και πίσω με τα βελάκια για να δείξει τις γραμμές του κειμένου μέχρι 128 χαρακτήρες ευρεία. Αυτός είναι ένας λόγος που η οθόνη είναι τόσο μικρή είναι ότι όσο ποιο μεγάλη οθόνη τόσο περισσότερες βλάβες θα υπάρξου ν. Οι δύο " τσέπες " κάτω από τις μονάδες δισκέτας για την αποθήκευση στο δίσκο δισκέτα, παρόλο που το μόντεμ Osborne ταιριάζει επίσης τέλεια στην αριστερή τσέπη και συνδέεται με το front-mounted " μόντεμ " port. 28 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

29 Microsoft Windows, 1985 H σειρά εμφανίστηκε πρώτα από την Microsoft το 1985 για να ανταγωνιστεί το καινούριο σύστημα της Apple, τον Apple Macintosh, το οποίο χρησιμοποιούσε γραφικό περιβάλλον. T α Microsoft Windows τελικά επικράτησαν στην παγκόσμια αγορά προσωπικών υπολογιστών με ένα μερίδιο αγοράς που υπολογίζεται περίπου στο 90%. T α Microsoft Windows είναι λογισμικό κλειστού κώδικα. Η τεχνολογία του ιστού δημιουργήθηκε το 1989 από τον Βρετανό Τιμ Μπέρνερς Λη, που εκείνη την εποχή εργαζόταν στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Πυρηνικών Ερευνών (CERN) στην Γενεύη της Ελβετίας. Το όνομα που έδωσε στην εφεύρεσή του ο ίδιος ο Lee είναι World Wide Web, όρος γνωστός στους περισσότερους από το "www". Google, 27.09.1998 Η Google είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαδικτυακών υπηρεσιών. Η λειτουργία του ξεκίνησε στης 27 Σεπτεμβρίου του 1998. Skype, 2003 Το Skype είναι μια εξαιρετικά δημοφιλής εφαρμογή VoIP με εκατομμύρια χρήστες από όλον τον κόσμο. Αρχικά ήταν για επικοινωνία από Η / Υ σε Η / Υ. Πλέον προσφέρει κλήσεις σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, σε οποιοδήποτε δίκτυο τηλεφωνίας, σταθερής και κινητής, με χαμηλές χρεώσεις, Instant Messenger, δυνατότητα αποστολής SMS, αποστολής αρχείων και δυνατότητα συνδιάσκεψης. Το Facebook, 04.02.2004 Το Facebook είναι ιστοχώρος κοινωνικής δικτύωσης που ξεκίνησε στις 4 Φεβρουαρίου 2004. Οι χρήστες μπορούν να επικοινωνούν μέσω μηνυμάτων με τις επαφές τους και να τους ειδοποιούν όταν ανανεώνουν τις προσωπικές πληρφορίες τους. 29 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

30 Ιστορία του YouTube, 2005 Το YouTube ιδρύθηκε τον Φεβρουάριο του 2005 και επιτρέπει σε δισεκατομμύρια άτομα να ανακαλύψου, να παρακολουθήσουν και να πραγματοποιήσου κοινή χρήση πρωτότυπων βίντεο. Ιστορία του Twitter, 2007 Το Twitter δημιουργήθηκε το 2007 και ξεπερνάει τους 25 εκατομμύρια χρήστες. Δέχεται μηνύματα των 140 χαρακτήρων. 30 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

31 Apple iPad, 27 Ιανουαρίου 2010 Το iPad είναι υπολογιστής που αναπτύσσεται από την Apple βασισμένος στην οθόνη αφής. Η αναγγελία της παραγωγής του έγινε στις 27 Ιανουαρίου 2010 και θεωρείται ότι ανήκει σε μια κατηγορία μεταξύ των έξυπνων τηλεφώνων και του φορητού υπολογιστή. Παρόμοιο στη λειτουργία του με το μικρότερο και λιγότερο ισχυρό iPhone ή iPod touch, τρέχει μια τροποποιημένη έκδοση του ίδιου λειτουργικού συστήματος (iPhone OS), με ένα επανασχεδιασμένο περιβάλλον για να εκμεταλλευτεί τη μεγαλύτερη οθόνη. Το iPad έχει μια αναδρομικά φωτισμένη (LED) οθόνη αφής 9.7 ιντσών (25 εκατ.), 16 έως 64 (G Β ) μνήμης, Bluetooth, και ένα καλώδιο σύνδεσης ώστε να συγχρονίζεται με το iTunes και να συνδέεται με ενσύρματα περιφερειακά. Επειδή η κύρια λειτουργία του iPad είναι η ανάγνωση ηλεκτρονικών βιβλίων (e-books) από το νέο ηλεκτρονικό κατάστημα βιβλίων της Apple (ibookstore) το iPad έχει συγκριθεί με το Kindle της Amazon και το Barnes & Noble's Nook. 31 Α ΤΑΞΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΟΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ


Κατέβασμα ppt "Η ιστορία των υπολογιστών Η ιστορία των υπολογιστών ξεκινάει με το 400 π. Χ. που ήταν η πρώτη αριθμομηχανή. Μέχρι τη δεκαετία του 1930 δημιουργούνται σύνθετες."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google