Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΚαλλιόπη Μιαούλης Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία ΙΙ Παρουσίαση Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης ΤΕΙ Λάρισας.
2
Στενές σχέσεις/προπορευόμενοι δείκτες. Γνωρίστε ορισμένες στενές σχέσεις που σας βοηθούν να προβλέψετε τον τρόπο διαφοροποίησης της ζήτησης συγκεκριμένου προϊόντος ή κατηγορίας προϊόντων. Π.χ. Οι πωλήσεις τσιμέντου και χαλιών επηρεάζονται από το επίπεδο κατασκευαστικής δραστηριότητας. Συνήθως πρέπει να χρησιμοποιείτε περισσότερους από έναν προπορευόμενους δείκτες. Για παράδειγμα, η ζήτηση χαλιών εξαρτάται από τις πωλήσεις καινούργιων σπιτίων, τις ολοκληρώσεις γραφείων, τις μεταβιβάσεις υπαρκτών ιδιοκτησιών, τα οικονομικά πλεονάσματα των εταιρειών, το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών κ.ο.κ. Οι δείκτες αυτοί ασκούν επιρροή στη ζήτηση χαλιών σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα ο καθένας.
3
Στενές σχέσεις/προπορευόμενοι δείκτες. Είναι εύκολο να βρείτε προπορευόμενους δείκτες που θα σας βοηθήσουν στις προβλέψεις σας. Ίσως να μπορείτε να τους χρησιμοποιήσετε και ως ενεργά εργαλεία διαχείρισης. Ας υποθέσουμε για παράδειγμα, ότι πάντα οι πωλήσεις σας πέφτουν 18 μήνες αφού τα επιτόκια αγγίξουν το κατώτατο σημείο τους και αρχίσουν ξανά να ανεβαίνουν. Έτσι είναι σχετικά εύκολο να προγραμματίσετε αγορές, αποθέματα, εκμετάλλευση παραγωγικής ικανότητας κ.ο.κ. Προσέξτε οι συσχετισμοί μπορεί να αλλάξουν. Σας συμφέρει να προσδιορίσετε αρκετούς δείκτες με διαφορετικά στοιχεία και διαστήματα, για να επιβεβαιώνετε τις ενδείξεις που στέλνει ο καθένας. Μπορείτε να τους εντοπίσετε σε μια ποιοτική οικονομική εφημερίδα.
4
Στενές σχέσεις/προπορευόμενοι δείκτες. Το κράτος και ορισμένοι ιδιωτικοί φορείς εκδίδουν τεράστιες ποσότητες χρήσιμων οικονομικών δεδομένων που μπορείτε να ερευνήσετε. Να αναζητάτε πάντα βασικές επιρροές όπως η οικονομική δραστηριότητα στο παράδειγμα που αναφέραμε. Χρησιμοποιείστε τα αποτελέσματα των τελευταίων χρόνων εκφρασμένα ανά μήνα ή τρίμηνο. Μερικές φορές οι αλλαγές των ποσοστών ανά 12 μήνες μεγεθύνουν τις τάσεις και τις κάνουν πιο εύκολα διακριτές. Υπάρχουν στατιστικές μέθοδοι που προσδίδουν ακρίβεια στην ανάλυση, όπως η ανάλυση συσχέτισης και παλινδρόμησης. Αν την γνωρίζετε, χρησιμοποιήστε την.
5
Στενές σχέσεις/προπορευόμενοι δείκτες. Αφού εντοπίσετε συσχετισμό μεταξύ εξωτερικής δύναμης και των πωλήσεων σας, χρησιμοποιήστε την για να προβλέψετε το μέλλον. Οι προπορευόμενοι δείκτες δεν σας λένε συνήθως πολλά για το μέλλον. Μπορείτε, όμως, να ακολουθήσετε τις αλληλεπιδράσεις μέχρι την κορυφή. Μια γενική οικονομική πρόβλεψη θα σας δώσει τη δυνατότητα να προβλέψετε τους σημαντικότερους προπορευόμενους δείκτες σας, οι οποίοι στη συνέχεια θα σας επιτρέψουν να προβλέψετε τις πωλήσεις σας. Έχετε στο νού σας για έρευνες επιχειρηματικής εμπιστοσύνης. Οι διοικητές και οι διευθυντές ερωτούνται σχετικά με τις εμπειρίες και τις προσδοκίες τους.
6
Οικονομικές Προβλέψεις. Εννοείτε ότι μπορείτε να κάνετε οικονομικές προβλέψεις από μόνοι σας. Στις προβλέψεις συμβούλων, οικονομικών υπηρεσιών να είστε επιφυλακτικοί. Εξετάστε τα αρχεία, αντιμετωπίστε τις προβλέψεις με έντονη επιφύλαξη και να είστε έτοιμοι να τις αλλάξετε με βάση την εμπειρία και ενδεχόμενες νέες πληροφορίες.
7
Εκτιμήσεις, προβολές, προβλέψεις. Στα πλαίσια αυτού του κεφαλαίου. Η εκτίμηση γίνεται, όπως έχουμε ήδη πεί, όταν συμπληρώνετε ελλιπείς γνώσεις σχετικά με το παρόν. Προβολή ή Παρεκβολή είναι η πρόβλεψη του μέλλοντος με χάρακα. Πρόβλεψη είναι μια λογική θεώρηση του μέλλοντος που γίνεται με βάση την αναγνώριση των σχέσεων μεταξύ διαφορετικών δεικτών. Υπόθεση είναι η διασταύρωση της προβολής και της πρόβλεψης. Είναι μια εικασία που κάνετε για να προχωρήσετε στην πρόβλεψη. Για παράδειγμα, μπορεί να κάνετε μια σειρά υποθέσεων σχετικά με τις τιμές συναλλάγματος που αποτελεί τη βάση για διαφορετικές προβλέψεις.
8
Δοκιμαστικό Μάρκετινγκ. Όταν ξεκινάτε μια νέα επιχείρηση, σχεδιάζετε ένα νέο προϊόν ή μπαίνετε σ' ένα νέο τμήμα αγοράς. Θα πρέπει σίγουρα να κάνετε κάποιες δοκιμαστικές πωλήσεις. Αυτές θα σας βοηθήσουν να σχεδιάσετε τις μελλοντικές. Ϊσως μάλιστα να μην μπορέσετε να βρείτε χρηματοδότες χωρίς να έχετε αποδείξεις ότι υπάρχει ζήτηση. Οι διευθυντές είναι εκπαιδευμένοι έτσι ώστε να εφαρμόζουν κανόνες και να αποφεύγουν κινδύνους. Φαίνεται ότι μερικές φορές χάνουν τον παλμό της αγοράς και γίνονται ελαφρώς μυωπικοί.
9
Κοντινό πλάνο, κλάδος και ζήτηση προϊόντος. Οι προπορευόμενοι δείκτες έχουν ένα μειονέκτημα. Οι τάσεις στην κουλτούρα και τη μόδα, οι παροδικές μανίες, η διαφήμιση και οι προωθήσεις προϊόντων επιφέρουν αλλαγές σε τρία επίπεδα, στη ζήτηση για Μια τάξη προϊόντων (π.χ. ταξίδια) Μια κατηγορία προϊόντων (αεροπορικά ταξίδια) Το προϊόν σας (οι δικές σας συγκεκριμένες αερογραμμές). Τώρα πρέπει να εξετάσετε το κύκλο ζωής του προιοντος για τη δική σας τάξη και κατηγορία προϊόντων, καθώς και για το ίδιο το προϊόν.
10
Κοντινό πλάνο, κλάδος και ζήτηση προϊόντος. Ο κύκλος ζωής του προϊόντος διακρίνεται στις εξής φάσεις Ανάπτυξη. Εισαγωγή. Αύξηση Ωρίμανση Παρακμή.
11
Ας συνοψίσουμε. Έχουμε κατανοήσει την αγορά μας. Έχουμε αναπτύξει μια στρατηγική και ένα εκτελεστικό σχέδιο. Κάνει υποθέσεις για την περίοδο σχεδιασμού. Χρησιμοποιεί μια οικονομική/περιβαλλοντολογική πρόβλεψη για να προβλέψετε τη διαδρομή των προπορευόμενων δεικτών. Χρησιμοποιήσει προπορευόμενους δείκτες για να προβλέψετε τη ζήτηση για την τάξη, την κατηγορία και το προϊόν σας. Αφήσει περιθώρια για αλλαγές στο μοτίβο της ζήτησης για την τάξη και την κατηγορία των προϊόντων σας. Εκτιμήσει τις συνέπειες της στρατηγικής και του σχεδίου σας σχετικά εμ την τελική ζήτηση του προϊόντος σας.
12
Κόστος Πωλήσεων. Κόστος πωλήσεων είναι το πώς το άμεσο κόστος αυτών που πουλάτε σε οποιοδήποτε λογιστική περίοδο. Για έναν μεταπωλητή το κόστος πωλήσεων είναι η τιμή που πληρώνει για να αποκτήσει τα αγαθά που θα μεταπωλήσει. Στην παραγωγή το κόστος πωλήσεων είναι οι πρώτες ύλες και άλλες προμήθειες που καταναλώνονται κατά την επεξεργασία του προϊόντος συν τα άμεσα αποδιδόμενα ημερομίσθια παραγωγής και τα γενικά βιομηχανικά έξοδα, όπως η θέρμανση και το ηλεκτρικό. Για μια εταιρεία λογισμικού το κόστος πωλήσεων μπορεί να καθοριστεί ως ένα εκατοστό του αρχικού κόστους έρευνας και ανάπτυξης για κάθε μονάδα που πωλείται (αν οι συνολικές πωλήσεις αναμένεται αν είναι 100 αντίγραφα του προγράμματος)
13
Κόστος Παραγωγής. Πρέπει να καταλάβετε πόσο κοστίζει η παραγωγή μιας μονάδας προϊόντος σας, διαφορετικά δεν θα ξέρετε πόσο πρέπει να το πουλήσετε. Η μονάδα μπορεί να είναι μπιχλιμπίδι, μια ώρα νομικών συμβουλών, μια κλίνη (π.χ. Σε νοσοκομείο ή ξενοδοχείο), ένας τόνος κάρβουνο, 1000 πρόβατα κ.ο.κ. Απλά διαιρέστε το κόστος παραγωγής με τον αριθμό των παραγόμενων αντικειμένων. Για παράδειγμα αν η αξία 750000 δολαριών της δραστηριότητας παράγει 375.000 μπιχλιμπίδια, το κόστος παραγωγής ενός μπιχλιμπιδίου είναι Κόστος μονάδας = συνολικό κόστος παραγωγής/όγκο παραγωγής= 750.000/375.000= 2 δολάρια.
14
Κόστος Παραγωγής. Τό άμεσο κόστος διακρίνεται σε μεταβλητό και σταθερό. Το μεταβλητό κόστος μεταβάλλεται ανάλογα με τον όγκο. Κάθε κυβικό μέτρο μίγματος τσιμέντου Α χρειάζεται ας πούμε, ½ κυβικό μέτρο χαλίκι-γι αυτό η αναλογία χαλικίου είναι πάντα 50% Από την άλλη το σταθερό κόστος είναι σχετικά σταθερό σε σχέση με την παραγωγή. Το ενοίκιο εργοστασίου δεν μεταβάλλεται είτε η παραγωγή είναι μηδέν είτε είναι η μέγιστη δυνατή. Το κόστος των μηχανών μπορεί να είναι σταθερό σε σχέση με μικρότερες ποσότητες παραγωγής. Αν πληρώνετε 15. 000 για να ενοικιάστε ένα μηχάνημα που παράγει από 0 μέχρι 100.000 μονάδες το μήνα, το σταθερό κόστος σε σχέση με το μηχάνημα ανεβαίνει κατά 15000 κάθε φορά που η παραγωγή ξεπερνάει το όριο των 100000.
15
Κόστος Παραγωγής. Αφού υπολογίσετε το κόστος παραγωγής μιας μονάδας αγαθού ή υπηρεσίας, μπορείτε να πολλαπλασιάσετε τον όγκο με το κόστος μονάδας για να πάρετε το συνολικό κόστος πωλήσεων. Για παράδειγμα, για 375.000 μονάδες με 2 δολάρια τη μονάδα Κόστος πωλήσεων= όγκος πωλήσεων * κόστος παραγωγής μονάδας= 375.000 *2= 750000 δολάρια. Μπορείτε βέβαια να το κάνετε και με τον πίο πολύπλοκο τρόπο, για να παράγετε μια στήλη αριθμών για κάθε περίοδο των προβλέψεων σας δείτε σχ πίνακα.
16
Λογαριασμοί μεταποίησης, πωλήσεων και λειτουργίας. Ένας λογαριασμός μεταποίησης, όπως αυτός που παρουσιάστηκε. Ένας λογαριασμός πωλήσεων, Αρχίζει με το κόστος των εμπορευμάτων που εστάλθηκαν στην αποθήκη και δείχνει τις πωλήσεις και τη διανομή, καταλήγοντας στις μικτές πωλήσεις και στο μικτό κέρδος. Ένας λογαριασμός λειτουργίας. Τέλος το μικτό κέρδος μπορεί να μεταφερθεί σε έναν τρίτο λογαριασμό λειτουργίας, και να προσαρμοστεί ανάλογα με τα υπόλοιπα έσοδα και έξοδα για να καταλήξουμε στο καθαρό κέρδος (ή ζημία). Τα υπόλοιπα στοιχεία είναι κυρίως έμμεσα κόστη, όπως ο μισθός του λογιστή σας που δεν μπορεί να αποδοθεί άμεσα στις πωλήσεις (εκτός από τις πωλήσεις του χαρτιού κάποιου άλλου)
17
Όταν το κόστος μεταβάλλεται. Οι χρονικές διαφορές μεταξύ των δύο μπορεί να δημιουργήσουν ένα μικρό πρόβλημα. Πως αξιολογείτε το κόστος των πωλήσεων αν Το κόστος μονάδας αλλάζει με το πέρασμα του χρόνου. Δεν μπορείτε ή απλώς δεν αντιστοιχεί τε ειδικές μονάδες προϊόντων σε ειδικές πωλήσεις.
18
Αποτίμηση Αποθεμάτων. Ειδικό κόστος μονάδας. Το ειδικό κόστος μονάδας είναι όταν αντιστοιχεί τε ακριβώς την προέλευση κάθε μονάδας προϊόντος σας και το ταξίδι της προς και τα αποθέματα. Είναι μια σαφής μέθοδος αποτίμησης αλλά δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί όταν οι μονάδες προϊόντων δεν είναι διακριτές η μία από την άλλη (σιτάρι, μπογιά, τάλκ). Μέθοδος του μέσου σταθμικού κόστους. Εδώ κάθε μονάδα προιόντος μετράται βάσει (Βήμα 1) Την πρόθεση όλων των χρημάτων για την απόκτηση των αποθεμάτων κατά την διάρκεια της περιόδου(αξία αποθέματος ενάρξεως περιόδου συν κόστος παραγωγής/αγοράς) Της διαίρεσης του συνόλου που προέκυψε από το Βήμα 1με τον αριθμό των αντικειμένων διαθέσιμων προς πώληση (ποσότητα αποθέματος ενάρξεως περιόδου συν ποσότητα που αγοράστηκε/παράχθηκε).
19
Fifo (first-in, first-out), πρώτη εισαγωγή, πρώτη εξαγωγή. Σύμφωνα με την μέθοδος αυτή παρακολουθείτε το ειδικό κόστος μονάδας και υποθέτετε ότι οι πρώτες μονάδες που μπαίνουν στα αποθέματα είναι και οι πρώτες βγαίνουν LIfO (last in, first out) τελευταία εισαγωγή, πρώτη εξαγωγή. Σύμφωνα με αυτή την μέθοδο παρακολουθείτε το ειδικό κόστος μονάδας και υποθέτετε ότι οι τελευταίες εισαγωγές στα αποθέματα είναι οι πρώτες εξαγωγές Όταν το κόστος κτήσης αποθεμάτων αυξάνεται το Fifo αυξάνει την αξία των αποθεμάτων λήξης περιόδου. Όταν οι τιμές πέφτουν η μέθοδος LIFO παράγει υψηλότερη αποτίμηση για το κόστος των πωληθέντων εμπορευμάτων και χαμηλότερη αξία για τα αποθέματα λήξης περιόδου.
20
Αποθέματα. Υπάρχουν τρία σημεία που πρέπει να επισημάνουμε όσον αφορά τα αποθέματα. Θέλετε να διατηρήσετε τα αποθέματα όσο το δυνατόν χαμηλότερα γίνεται. Δεσμεύουν μετρητά που για την ώρα δεν σας αποφέρουν κέρδος. Τα επαρκή αποθέματα έναρξης και λήξης περιόδου δεν σημαίνουν απαραίτητα ότι μπορείτε να ανταποκριθεί τε στη ζήτηση μέσα στον μήνα. Αν οι πωλήσεις υπερβαίνουν την παραγωγή μπορεί να υπάρχει απαράδεκτη καθυστέρηση στη διεκπεραίωση των παραγγελιών. Χρειάζεστε ρυθμιστικά αποθέματα για να αντιμετωπίσετε ξαφνικές αλλαγές στη ζήτηση.
21
Μικτό κέρδος. Πωλήσεις 900000 μείον κόστος πωλήσεων 750000 = Μικτό κέρδος 150000 Παρουσιάστε τη διαδικασία με την οποία φτάσατε στο κόστος πωλήσεων σας και κατά συνέπεια στο μικτό κέρδος.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.