Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ
2
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΜΟΥΣΕΙΑΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ
Τα αντικείμενα που εκτίθενται στα μουσεία χωρίζονται σε 2 κατηγορίες αναφορικά με τη μοριακή τους σύνθεση. Οργανικά υλικα. Ανόργανα υλικα. Ειδικότερα: Τα Οργανικά υλικα είναι όσα έχουν φυτική ή ζωική προέλευση. Τα αντικείμενα αυτά είναι: Ξύλο, Χαρτί , Δέρμα και πάπυρος, Ελεφαντόδοντο, Οστά, Δείγματα φυσικής ιστορίας, Υφάσματα, Πίνακες ζωγραφικής, Εικόνες. Τα κύρια χαρακτηριστικά τους είναι η υψηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα και η ιδιότητά τους να καίγονται. Τα Ανόργανα υλικα είναι όσα προέρχονται από τον ορυκτό πλούτο. Τέτοιου είδους αντικείμενα είναι: Πέτρα, Πηλός, Γυαλί, Μέταλλο. Τα κύρια χαρακτηριστικά τους είναι ότι δεν καίγονται και δεν είναι υγροσκοπικά.
3
ΟΠΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ Το μικροκλίμα του μουσείου χωρίζεται στο ακουστικό, το ατμοσφαιρικό, το θερμικό και το οπτικό κλίμα. Στο οπτικό κλίμα το πρόβλημα στρέφεται στον έλεγχο της ορατής και της υπεριώδους ακτινοβολίας. Τα εκθέματα υφίστανται σημαντικές φθορές, φωτολυτικές ή φωτοχημικές, που αντιμετωπίζονται με τον έλεγχο της έντασης της ακτινοβολίας και του χρόνου έκθεσης του αντικειμένου σε αυτήν.
4
Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ
Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ Ο βαθμός και ο ρυθμός της φθοράς των διαφόρων υλικών από την επίδραση του φωτός σχετίζεται άμεσα με την ευαισθησία των υλικών βάσει των οποίων έχουν κατασκευαστεί και η οποία με τη σειρά της αποτελεί συνάρτηση της χημικής τους σύνθεσης. Αν και έχει γίνει αποδεκτή η αδυναμία της επιστημονικής κοινότητας για την εξεύρεση μεθόδων πλήρους προστασίας και απομάκρυνσης των αρνητικών επιπτώσεων του φωτός, γίνεται ωστόσο να ληφθεί μια σειρά σημαντικών μέτρων για την προστασία των εκθεμάτων όπως: Μείωση της υπεριώδους ακτινοβολίας (UV) του φωτός . Μείωση των επιπέδων φωτισμού . Μείωση του χρόνου έκθεσης των αντικειμένων στις φωτεινές πηγές .
5
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΚΘΕΜΑΤΩΝ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΦΩΣ
Σε σχέση με την φθορά που προκαλείται από τον φωτισμό (φυσικό και τεχνητό), τα εκθέματα ταξινομούνται σε τρεις κατηγόριες : Εκθέματα εξαιρετικά ευαίσθητα στο φως: Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει έργα τέχνης σε χαρτί (βιβλία, συγγράμματα, επιστολές, σχέδια), υφάσματα, είδη ρουχισμού, φυσικές βαφές, υδατογραφίες κτλ. και απαιτεί αυστηρώς ελεγχόμενες συνθήκες φωτισμού. Εκθέματα ευαίσθητα στο φως: Η κατηγόρια αυτή περιλαμβάνει πίνακες λαδιού σε καμβά, δέρματα (επεξεργασμένα ή μη), φτερά, ξύλα, κοκάλινα οστά και φίλντισι, εκθέματα φυσικής ιστορίας και αλλά ζωγραφισμένα ή χρωματισμένα υλικά. Εκθέματα μη ευαίσθητα στο φως: Η κατηγόρια αυτή περιλαμβάνει μέταλλα , αντικείμενα από πέτρα, γυαλί, ξύλο κτλ.
6
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΚΘΕΜΑΤΩΝ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΦΩΣ
Παρόλο που έχουν θεσπιστεί μέγιστες επιτρεπόμενες τιμές φωτισμού για κάθε μία από τις κατηγορίες, η προσέγγιση αυτή θεωρείται πλέον διεθνώς ως υπέρ απλουστευμένη . Έχει προταθεί αλλαγή στη φιλοσοφία με κριτήριο όχι το απόλυτο μέγεθος του φωτισμού αλλά τη μέγιστη χρονική διάρκεια της έκθεσης των εκθεμάτων στο φως καθώς έχει βρεθεί ότι τα αποτελέσματα της έκθεσης των αντικειμένων στο φως λειτουργούν αθροιστικά. Η εφαρμογή του κριτηρίου αυτού επιτρέπει την χρήση φωτισμού μεγαλύτερης έντασης περιορίζοντας όμως τη χρονική διάρκεια έκθεσης των αντικειμένων σε αυτό .
7
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΚΘΕΜΑΤΩΝ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΦΩΣ
Διεθνώς, έχουν καθοριστεί μέγιστες τιμές του φωτισμού επιφανείας, (της ποσότητας του φωτός που πέφτει σε ένα δεδομένο αντικείμενο από όλες τις φωτεινές πήγες του χώρου εντός του οποίου ευρίσκεται) και της συνολικής ετήσιας έκθεσης του στις φωτεινές πήγες. Για τα εκθέματα της πρώτης κατηγορίας οι τιμές αυτές είναι 50 lux/ ώρα και lux-ώρες/έτος. Στα εκθέματα της δεύτερης κατηγορίας θα πρέπει να επιτρέπεται η έκθεσή τους κάτω από ελεγχόμενες συνθήκες φυσικού φωτισμού με 200 lux/ ώρα και συνολικό χρόνο έκθεσης όχι παραπάνω από lux-ώρες/έτος. Τέλος, για τα εκθέματα της τρίτης κατηγορίας δεν υπάρχει ανάγκη θέσπισης συνολικού χρόνου έκθεσης.
8
ΤΥΠΟΙ ΦΘΟΡΑΣ Εμφανίζονται δύο βασικοί διαφορετικοί τύποι φθοράς: Ο φωτολυτικός και ο φωτοχημικός. Στο φωτολυτικό τύπο το υλικό αποσυντίθεται σαν αποτέλεσμα της ακτινοβολίας του ορατού φωτός και της υπεριώδους (UV) ακτινοβολίας. Τα φωτόνια παρέχουν την αναγκαία ενέργεια για τη διάσπαση της ένωσης από την οποία το αντικείμενο είναι κατασκευασμένο. Στο φωτοχημικό τύπο φθοράς οξυγόνο και υδρατμοί από τον αέρα μπορούν, κάτω από την επίδραση του φωτός, να σχηματίσουν ουσίες που έχουν καταστρεπτική ενέργεια στο υλικό (π.χ. Η2Ο2). Επίσης, το οξυγόνο της ατμόσφαιρας μπορεί να ενεργοποιηθεί κάτω από την επίδραση του φωτός και ορισμένων ουσιών που βρίσκονται στο υλικό όπως (σκόνη, χρωστικές ουσίες κ.α.), και να προκαλέσει μια οξειδωτική φθορά του ίδιου του υλικού.
9
ΠΗΓΕΣ ΦΩΤΙΣΜΟΥ Οι πηγές φωτισμού που χρησιμοποιούνται στα μουσεία είναι οι εξής: Ο φυσικός φωτισμός (ήλιος) Ο τεχνητός φωτισμός (λαμπτήρες πυρακτώσεως, λαμπτήρες φθορισμού, Οπτικές Ίνες, LED) Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο υπεριώδους ακτινοβολίας (UV) σε μουσεία είναι 75 μW/lm (λουμεν), όσο εκπέμπουν δηλαδή οι λαμπτήρες πυράκτωσης οι οποίοι δε χρειάζονται φίλτρα για την υπεριώδη ακτινοβολία.
10
ΠΗΓΕΣ ΦΩΤΙΣΜΟΥ Παρουσιάζονται κάποιες τυπικές τιμές υπεριώδους ακτινοβολίας: Καθαρός ουρανός μW/lm Νεφοσκεπής ουρανός 800 μW/lm Άμεσος ήλιος 400 μW/lm Φθορισμός μW/lm (με ακρυλικό διαχύτη 13 μW/lm - με φίλτρο 2 μW/lm) Πυράκτωση 75 μW/lm
11
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΥΠΟΥ ΦΩΤΙΣΜΟΥ
ΦΥΣΙΚΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ: Τα πλεονεκτήματα της χρήσης φυσικού φωτός είναι ότι έχει καλύτερη ποιότητα φωτός συνεπώς είναι πιο ευχάριστο στον άνθρωπο, και ότι αναδεικνύει την τρισδιάστατη υφή των αντικειμένων. Επίσης σε ορισμένες περιπτώσεις εκθεσιακών χώρων χρησιμοποιούνται σκόπιμα ανοίγματα που προσφέρουν όχι μόνο φυσικό φως αλλά και θέα προς το εξωτερικό περιβάλλον, ξεκουράζοντας και προσανατολίζοντας τον επισκέπτη. Το σημαντικότερο όμως, είναι να εκτιμηθούν οι πιθανές επιδράσεις που μπορεί αυτό να επιφέρει στα εκθέματα (υπερθέρμανση από την υπέρυθρη ακτινοβολία, υπεριώδης ακτινοβολία, θάμβωση, σκιές).
12
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΥΠΟΥ ΦΩΤΙΣΜΟΥ
ΦΥΣΙΚΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ: Ο φωτισμός αποτελεί το μεγαλύτερο κομμάτι των καθημερινών λειτουργικών εξόδων ενός μουσείου, αποτελώντας συνήθως μεγάλο κόστος, πράγμα που σημαίνει ότι η χρήση φυσικού φωτός μπορεί να μειώσει σε μεγάλο βαθμό τα έξοδα, παρά το ίσως αρχικά αυξημένο κόστος μελέτης και εγκατάστασης. Επίσης υπάρχει και σημαντικό περιβαλλοντικό όφελος από άποψη ενεργειακής κατανάλωσης.
13
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΥΠΟΥ ΦΩΤΙΣΜΟΥ
ΦΥΣΙΚΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ: Η εισαγωγή φυσικού φωτός σε ένα τέτοιο χώρο εισάγει ταυτόχρονα την ανάγκη για έλεγχο του ηλιακού φωτός, απαιτώντας πολύπλοκα συστήματα μεγάλης ακρίβειας. Ο έλεγχος του φυσικού φωτός μπορεί να γίνει με διαχυτικά υλικά, σκίαστρα και περσίδες που προσαρμόζονται συνεχώς στην κίνηση του ήλιου συνήθως ηλεκτροκίνητα με τη χρήση αισθητήρα αλλά και με τη χρήση ειδικών φίλτρων που απορροφούν τη βλαβερή υπεριώδη ακτινοβολία. Επίσης πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στη θέση των ανοιγμάτων ώστε να αποφεύγονται προβλήματα θάμβωσης (άμεσης ή από ανάκλαση πάνω στα εκθέματα) και εμφάνιση των ηλιακών ιχνών στο χώρο.
14
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΥΠΟΥ ΦΩΤΙΣΜΟΥ
ΤΕΧΝΗΤΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ: Μια φωτεινή πηγή εκπέμπει θερμό φως (κιτρινιζει) όταν η θερμοκρασία χρώματος της είναι μικρότερη των 3000 Κ ( λαμπτήρας πυράκτωσης αλογόνου στους 2700 Κ) και ψυχρό φως (μπλεδιζει) όταν αυτή είναι μεγαλύτερη των 5000 Κ (λαμπτήρας φθορισμού με φως ημέρας στους 6000 Κ). Ανάμεσα στα 3300 και 5000 Κ το λευκό φως χαρακτηρίζεται ουδέτερο. Για τη μέτρηση της θερμοκρασίας χρώματος υπάρχει ένα όργανο που λέγεται «μετρητής χρώματος» και μετράει το φωτισμό, τη χρωματικότητα και τη θερμοκρασία χρώματος. Ωστόσο όταν δεν είναι διαθέσιμο, πρέπει ο μελετητής να ανατρέχει στα χαρακτηριστικά του κατασκευαστή του λαμπτήρα.
15
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΥΠΟΥ ΦΩΤΙΣΜΟΥ
ΤΕΧΝΗΤΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ: Το ανθρώπινο μάτι έχει μεγαλύτερη ευαισθησία στο φως με χαμηλή θερμοκρασία χρώματος από ότι στο φως με υψηλή θερμοκρασία χρώματος. Έτσι π.χ., η χρήση λαμπτήρων πυράκτωσης αλογόνου δημιουργεί στον παρατηρητή την εντύπωση του έντονου φωτισμού ενώ για να επιτευχθεί το ίδιο αποτέλεσμα με χρήση λαμπτήρων φθορισμού απαιτούνται αισθητά υψηλότερα επίπεδα φωτισμού. Η ικανότητα των φωτεινών πηγών να αποδίδουν τα χρώματα με ακρίβεια αποτελεί κριτήριο ύψιστης σημασίας για το περιβάλλον των μουσείων . Αυτό εκφράζεται με τον δείκτη χρωματικής απόδοσης (Color Rendering Index). Το 100 στον χρωματικό δείκτη αντιπροσωπεύει το φως της ημέρας . Η σύγκριση της ικανότητας διάκρισης χρωμάτων κάτω από τις τεχνητές πήγες φωτισμού και από το φυσικό φως, αποτελεί τη βάση αυτού του μέτρου.
16
ΤΕΧΝΗΤΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ Λαμπτήρες πυράκτωσης αλογόνου: Στις προθήκες που φωτίζονται εσωτερικά, μπορούν να χρησιμοποιηθούν λαμπτήρες πυράκτωσης αλογόνου χαμηλής τάσης. Διαφορετικοί τύποι λαμπτήρων αλογόνου εκπέμπουν διαφορετικές ποσότητες υπεριώδους ακτινοβολίας. Οι γνωστοί κίνδυνοι από την υπεριώδη ακτινοβολία οδήγησαν στην θέσπιση νομοθεσίας και παραγωγή λαμπτήρων με μειωμένα επίπεδα υπεριώδους ακτινοβολίας (uv-stop). Η νέα γενιά των λαμπτήρων αυτών με την χαρακτηριστική ένδειξη uv-stop διαθέτει σωλήνες από χαλαζία που απορροφούν σε μεγάλο βαθμό την ανεπιθύμητη υπεριώδη ακτινοβολία. Αν και η χρήση uv-stop αποτελεί μια σημαντική συνεισφορά στην μείωση της υπεριώδους ακτινοβολίας στην πραγματικότητα δεν αποτελεί μια ολοκληρωμένη λύση και έτσι απαιτείται η χρήση διαθλαστών αλλά και ειδικών προστατευτικών διχρωμικών φίλτρων ιδίως σε εξαιρετικά ευαίσθητα εκθέματα.
17
ΤΕΧΝΗΤΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ Λαμπτήρες πυράκτωσης αλογόνου: Στις βασικές αιτίες επιλογής των λαμπτήρων πυράκτωσης αλογόνου χαμηλής τάσης για εγκατάσταση σε προθήκες συγκαταλέγονται το χαμηλό κόστος κτίσης, η δυνατότητα που παρέχουν για σημειακό (spot) φωτισμό, η ευκολία στόχευσης της φωτεινής δέσμης και η εξαιρετική τους απόδοση (CRI=99). Στον αντίποδα όμως βρίσκεται το ιδιαίτερα υψηλό κόστος της μετέπειτα συντήρησής τους αλλά και αυτό της αρχικής εγκατάστασής τους που τις περισσότερες φορές οφείλει να συμπεριλαμβάνει τη σχεδίαση μεθόδων θερμικής απαγωγής και την εγκατάσταση εξειδικευμένου εξοπλισμού.
18
ΤΕΧΝΗΤΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ Λαμπτήρες Φθορισμού: Οι λαμπτήρες φθορισμού χρησιμοποιούνται όταν το επιθυμητό οπτικό αποτέλεσμα είναι η φωταγώγηση επιφανειών μεγάλων διαστάσεων όπως της συνολικότερης επιφάνεια ενός εκθεσιακού χώρου ή μιας μεγάλης προθήκης εντός της οποίας έχουν τοποθετηθεί τα εκθέματα. Ορισμένοι λαμπτήρες φθορισμού επιτυγχάνουν δείκτη χρωματικής απόδοσης (CRI) που κυμαίνεται μεταξύ 90 και 100, δεν διαθέτουν όμως συνεχόμενο φάσμα με αποτέλεσμα να κουράζουν τον ανθρώπινο οφθαλμό.
19
ΤΕΧΝΗΤΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ Λαμπτήρες Φθορισμού: Για την αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού, οι λαμπτήρες χρησιμοποιούνται τις περισσότερες φορές συνδυαστικά με τους λαμπτήρες πυράκτωσης αλογόνου χαμηλής τάσης. Σε γενικές γραμμές οι λαμπτήρες φθορισμού δεν ενδείκνυνται για τον εσωτερικό φωτισμό προθηκών κυρίως λόγω της ιδιαίτερα υψηλής φωτεινής τους απόδοσης της μέτριας χρωματικής τους απόδοσης (ψυχρό φως) και τα προβλήματα σταθερότητας του χρώματος της εκπεμπόμενης φωτεινής δέσμης κατά τη διάρκεια ζωής τους.
20
ΤΕΧΝΗΤΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ Οπτικές Ίνες:
Χρησιμοποιούνται ευρέως τα τελευταία χρόνια για τον εσωτερικό φωτισμό των προθηκών. Κατασκευάζονται από εύκαμπτες διαφανείς πλαστικές ή υάλινες ράβδους πολύ μικρής διαμέτρου που εκμεταλλεύονται την αντανάκλαση της δέσμης του φωτός από την φωτεινή πηγή στην μία άκρη τους και μέσω της διάχυσης του σε όλο το σώμα τους, εκπέμπουν το φως από το άλλο άκρο τους. Τα συστήματα φωτισμού οπτικών ινών αποτελούνται συνήθως από μία φωτεινή πηγή τοποθετημένη εξωτερικά της προθήκης, τις οπτικές ίνες και τα φωτιστικά σώματα που φέρουν ειδικούς φακούς για τον έλεγχο της δέσμης και της κατεύθυνσης του φωτός. Τη φωτεινή πηγή αποτελούν συνήθως λαμπτήρες πυράκτωσης αλογόνου χαμηλής τάσης, τοποθετημένοι σε ειδικό κουτί το οποίο περιλαμβάνει και τα συστήματα ρύθμισης της έντασης του φωτός.
21
ΤΕΧΝΗΤΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ Οπτικές Ίνες: Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματά των οπτικών ινών αποτελεί το γεγονός ότι διαπερνώνται από φως και όχι από ηλεκτρικό ρεύμα. Η απόδοσή τους δεν επηρεάζεται από τον περιφερειακό φωτισμό και τις ακτινοβολίες του περιβάλλοντος. Η ένταση του φωτός που εκπέμπουν παραμένει επίσης ανεπηρέαστη γεγονός που καθιστά εφικτή τη μετάδοση του σε μεγάλες αποστάσεις όσο απομακρυσμένες και αν είναι από τη φωτεινή πηγή. Τέλος, το οπτικό αποτέλεσμα που αποδίδουν μπορεί να διαφοροποιείται με την χρήση κατάλληλων απολήξεων όπως ειδικά σποτ, φακοί και κρύσταλλα.
22
ΤΕΧΝΗΤΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ Οπτικές Ίνες: Το εξαιρετικά μικρό τους μέγεθος, η χαμηλή κατανάλωση ρεύματος αλλά και η ικανότητά τους να απομονώνουν το αποτέλεσμα του φωτισμού από την παροχή του ηλεκτρικού ρεύματος εξαλείφοντας τον κίνδυνο της ηλεκτροπληξίας σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το φως που φτάνει στο άλλο άκρο τους είναι ελεύθερο από θερμότητα, και υπεριώδη ακτινοβολία, τις καθιστούν ως την πλέον κατάλληλη λύση προς αξιοποίηση σε χώρους με ιδιαίτερες απαιτήσεις ασφαλείας ή σε εφαρμογές φωτισμού που χρειάζεται να παραμένουν «έγκλειστες» όπως οι στεγανοί χώροι έκθεσης των μουσειακών προθηκών. Αν και ενδεδειγμένη λύση για τις περισσότερες εφαρμογές φωτισμού οι οπτικές ίνες δυστυχώς επιτρέπουν τη διέλευση της υπέρυθρης ακτινοβολίας. Επιπλέον δεν βελτιώνουν τη χρωματική απόδοση του εκπεμπόμενου φωτός και έχουν μια ανεπαίσθητη πράσινη απόχρωση η οποία γίνεται πιο ορατή όσο μακρύτερη είναι η ίνα.
23
ΤΕΧΝΗΤΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ Φωτισμός LED: Εναλλακτικά δύναται να εφαρμοστεί η τεχνολογία των LED (Light Emitting electronic Diodes/ ηλεκτρονικοί δίοδοι εκπομπής φωτός) για τον φωτισμό των προθηκών. Τα LED ως ημιαγωγοί λειτουργούν με ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση ρεύματος και εκπέμπουν έντονο φως για τον όγκο τους. Κατ’ επιλογή τα φωτιστικά LED μπορούν να τοποθετηθούν περιμετρικά εντός της προθήκης ή εναλλακτικά να ενσωματωθούν στον υαλοπίνακα.
24
ΤΕΧΝΗΤΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ Φωτισμός LED:
η μεγάλη διάρκεια ζωής τους που μπορεί να φτάσει τις δεκάδες χιλιάδες ώρες, ( η χαμηλή κατανάλωση ενέργειας, το χαμηλό κόστος συντήρησης, η απουσία του ενοχλητικού τρεμοπαίγματος που εμφανίζεται για παράδειγμα στους λαμπτήρες φθορισμού, η ελάχιστη μείωση της απόδοσής τους από τους επαναλαμβανόμενους κύκλους λειτουργίας (άναμμα – σβήσιμο).
25
ΤΕΧΝΗΤΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ Φωτισμός LED:
Ως τεχνολογία όμως δεν έχει ακόμα δοκιμαστεί αρκετά. Η ευρεία χρήση των LED διακατέχεται από αμφιβολία καθώς δεν έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές μελέτες και μετρήσεις για το οπτικό φάσμα που καλύπτουν, τη διαμεταγωγή της θερμότητας που παράγουν και την αξιοπιστία τους. Η διακοπή της λειτουργίας ενός LED και οι ενέργειες για την αντικατάστασή του απαιτούν την πρόσβαση στο εσωτερικό της προθήκης με συνεπακόλουθο την μεταβολή των μικροκλιματικών συνθηκών συντήρησης των εκθεμάτων που έχει ως αποτέλεσμα την επιτάχυνση της καταστροφής τους.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.