Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΠαναγιώτα Μαγγίνας Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
2
Λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό «Επίλυση διαφορών» Αλέξανδρος Θεοφιλόπουλος - Γιώργος Ιωάννου Γυμνάσιο ΩΘΗΣΗ - Α’ Γυμνασίου - τμήμα Α1 - 1 Δεκεμβρίου 2015
3
Στατιστικές μελέτες δείχνουν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό μαθητών, τουλάχιστον μια φορά καθ' όλη τη σχολική τους πορεία έχουν υποστεί, έχουν γίνει θεατές ή και έχουν ασκήσει βία, λεκτική, ψυχολογική, σωματική καθώς τις περισσότερες φορές παραδέχονται ότι το έκαναν για πλάκα! - ΔΕΙΓΜΑ ΜΑΘΗΤΩΝ (Ενδοσχολική βία, δράσεις και αντιδράσεις - πηγή: Βαρβάκειος Σχολή) Μπορώ να τα καταφέρω μόνος μου, λένε 55% του Γυμνασίου έναντι 12,5% Λυκείου Δεν έδωσα σημασία, λένε 53% του Γυμνασίου έναντι 19% Λυκείου 32,6% πιστεύουν στην ανταπόδοση της βίας 30% του Λυκείου πιστεύουν ότι η βία είναι ένα παιχνίδι έναντι 13% των μαθητών Γυμνασίου
4
Και επειδή η βία φέρνει βία... Πρέπει να μάθουμε να λύνουμε τις διαφορές μας με άλλους τρόπους… Πρέπει να καταλάβουμε ότι με τη βία δεν λύνουμε κανένα πρόβλημα… Το πρόβλημα θα είναι πάντα εκεί με όποια βία και αν προσπαθήσουμε να το επιλύσουμε...
5
Επειδή το πρόβλημα το ξέρουν ΜΟΝΟ ο θύτης και το θύμα πρέπει να γίνει ΓΝΩΣΤΟ, ώστε κάποιος να βοηθήσει !!! Στο ερώτημα που τέθηκε στους μαθητές για το που θα απευθυνόταν ως μάρτυρες ή ως θύματα βίας απάντησαν : ΔΕΙΓΜΑ ΜΑΘΗΤΩΝ (Ενδοσχολική βία, δράσεις και αντιδράσεις - πηγή: Βαρβάκειος Σχολή)
6
Τα στατιστικά αυτά μας δείχνουν ότι: Ένα μεγάλο ποσοστό δεν το λέει πουθενά. Τα μικρότερα παιδιά του Γυμνασίου προτιμούν να απευθυνθούν σε φίλους- συμμαθητές για να πουν το πρόβλημά τους Τα μεγαλύτερα παιδιά του Λυκείου προτιμούν περισσότερο τον Διευθυντή ή τον ειδικό καθηγητή για περιστατικά βίας
7
Η αρχαία ρήση “Συν Αθηνά και χείρα κίνει” μας βοηθά να καταλάβουμε πως πρέπει να κάνουμε κάτι για να λύσουμε τις διαφορές μας. Ανακοίνωσέ το εκεί που εμπιστεύεσαι. Μην το κρατάς μέσα σου.
8
Βήματα επίλυσης Διαφορών 1. Προσωπική Απόφαση Δημοσιοποίησης 2. Επιλογή Έμπιστου Διαμεσολαβητή 3. Ανακοίνωση προβλήματος στον Διαμεσολαβητή 4. Συν απόφαση τρόπου αντιμετώπισης του προβλήματος 5. Ανακοίνωση της απόφασης 6. Επίλυση της Διαφοράς με ειρηνικά μέσα 7. Επανεξέταση μετά από κάποιο χρόνο αν το πρόβλημα αντιμετωπίστηκε και δεν εξακολουθεί να υπάρχει
9
Χρειάζεται εκπαίδευση η ειρηνική επίλυση των Διαφορών Να βοηθηθούν από μεσολαβητές να επικοινωνήσουν μεταξύ τους με ουσιαστικό τρόπο Να μάθουν να ακούνε με προσοχή και να κατανοούν ο ένας τον άλλο Να συζητάνε μεταξύ τους Να επιλύουν τις διαφορές τους δημιουργικά, άμεσα και ειρηνικά
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.