Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ

2 Ένα σύνολο εσωτερικών διαδικασιών που οδηγεί σε σχετικά μόνιμες αλλαγές στη δυνατότητα δεξιοτεχνικής εκτέλεσης Επιστημονικό πεδίο μελέτης που εστιάζεται στην απόκτηση και στην τελειοποίηση κινητικών δεξιοτήτων, ως αποτέλεσμα της εξάσκησης

3 Η κινητική συμπεριφορά περιλαμβάνει: Κινητικό έλεγχο (motor control) Κινητική ανάπτυξη (motor development) Κινητική μάθηση (motor learning)

4

5

6 Αυτές που αφορούν τον έλεγχο και το συντονισμό μεγάλων μυϊκών ομάδων

7 Αυτές που απαιτούν ακριβή συντονισμό μικρότερων μυϊκών ομάδων

8 Γεννιόμαστε με μερικές στοιχειώδεις δεξιότητες και χρειαζόμαστε λίγη ωρίμανση και εμπειρία για να τις εκτελέσουμε σε ολοκληρωμάνη μορφή

9 Η επιδέξια εκτέλεση χρειάζεται αρκετά περισσότερη εξάσκηση

10 Αρχικά τη σκεφτόμαστε ως κινητική απαίτηση... Καρφί στο βόλεϊ, κόψιμο ενός φρούτου Μετά ως επιδεξιότητα και αποτελεσματικότητα σε μια κίνηση Η κίνηση σουτ του Michael Jordan

11 3 είναι τα χαρακτηριστικά που οι επιστήμονες της κίνησης χρησιμοποίησαν για να κατηγοριοποιήσουν τις δεξιότητες:  Η οργάνωση της κίνησης  Η σημαντικότητα των γνωστικών και κινητικών στοιχείων της κίνησης  Το επίπεδο της προβλεψιμότητας του περιβάλλοντος κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης

12 Διακριτή δεξιότητα  καθορισμένη αρχή και τέλος  συχνά σύντομη σε διάρκεια

13 Σειριακή δεξιότητα  Διακριτές δεξιότητες που γίνονται η μία μετά την άλλη και σχηματίζουν πιο πολύπλοκες κινήσεις  Μεγαλύτερη διάρκεια  Κάθε κινητικό στοιχείο της αλληλουχίας έχει ξεχωριστή αρχή και τέλος

14

15 Συνεχής δεξιότητα  Κινήσεις χωρίς καθορισμένη αρχή και τέλος  Επαναλαμβανόμενες ρυθμικές κινήσεις που διαρκούν πολλά λεπτά

16

17 ΔΙΑΚΡΙΤΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΕΙΡΙΑΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ Καθορισμένη αρχή και τέλος Ξεχωριστές κινήσεις συνδεδεμένες μεταξύ τους Μη καθορισμένη αρχή και τέλος Πέταγμα βέλουςΚάρφωμα καρφιούΑναπηδήσεις με σχοινάκι Χτύπημα δακτύλωνΠερίδεση καρπούΚωπηλασία Μεταφορά από καθιστή σε όρθια θέση Πλύσιμο δοντιώνΠαγοδρομία (ταχύτητα)

18

19 Όταν ο καθοριστικός παράγοντας για την πετυχημένη εκτέλεση μιας δεξιότητας είναι η ποιότητα της εκτέλεσης και όχι η αντίληψη για τη λήψη της απόφασης

20 Μια δεξιότητα κατά την οποία ο καθοριστικός παράγοντας της επιτυχίας είναι η ποιότητα της απόφασης του εκελεστή για το τι πρέπει να κάνει

21 Λίγες δεξιότητες βρίσκονται στα 2 άκρα οι περισσότερες βρίσκονται κάπου στο ενδιάμεσο Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος κατηγοριοποίησης είναι να προσδιοριστεί ο βαθμός στον οποίο τα γνωστικά στοιχεία (δηλ. γνωρίζω τι κάνω) και τα κινητικά στοιχεία (δηλ. γνωρίζω πως να το κάνω) συνεισφέρουν στην πετυχημένη εκτέλεση της δεξιότητας

22 Ακόμη και οι πιο έμπειροι αθλητές πρέπει να σκεφτούν τι πρέπει να κάνουν και αυτό να γίνει σε λίγα δευτερόλεπτα

23 Κινητικές δεξιότητες Γνωστικές δεξιότητες Περιορισμένη λήψη αποφάσεων Μερική λήψη αποφάσεων Σημαντική λήψη αποφάσεων Σημαντικός κινητικός έλεγχος Μερικός κινητικός έλεγχος Περιορισμένος κινητικός έλεγχος Άλμα σε ύψοςPlaymaker σε ομαδικό άθλημα Παίξιμο πόκερ Άρση βαρώνΟδήγηση αυτοκινήτου αγώνων Μαγείρεμα γεύματος Αλλαγή σκασμένου λαστιχου Περπατώντας σε μια αίθουσα αεροδρομίου γεμάτη «Κοουτσάρισμα» ομάδας κατά τη διάρκεια αγώνα


Κατέβασμα ppt "Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google