Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΧΗΜΕΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΧΗΜΕΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΧΗΜΕΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

2 Περιεχόμενο του μαθήματος

3 1η1η Εισαγωγή Ποια είναι η θέση και το περιεχόμενο της Χημείας Περιβάλλοντος Πρότυπα ποιότητας περιβάλλοντος 2η2η Η ατμόσφαιρα Η σύσταση και η στρωμάτωση της ατμόσφαιρας Πώς οι κατανομές ουσιών και θερμοκρασίας επηρεάζουν τη ρύπανση της ατμόσφαιρας 3η3η Ρύπανση της ατμόσφαιρας Πηγές και διεργασίες ρύπανσης Ουσίες που ευθύνονται για τη ρύπανση της ατμόσφαιρας

4 4η4η Το φαινόμενο του θερμοκηπίου Χαρακτηριστικά του φαινομένου Συνέπειες του φαινομένου Τρόποι αντιμετώπισής του Σύνδεση του φαινομένου με το θέμα της «ενέργειας» 5η5η Το πρόβλημα του όζοντος Επιθυμητό και ανεπιθύμητο όζον Η τρύπα του όζοντος Συστήματα αέριας ρύπανσης 6η6η Ρύπανση των νερών Πηγές ρύπανσης παράμετροι ελέγχου της ρύπανσης των νερών D.O., B.O.D., C.O.D., θρεπτικά άλατα και ευτροφισμός

5 7η7η Ρύπανση των νερών Βιοκτόνα, Βαρέα μέταλλα Απορρυπαντικά 8η8η Το πόσιμο νερό Σύσταση και ιδιαιτερότητες Παράμετροι ελέγχου του πόσιμου νερού Κατεργασία υγρών αποβλήτων Στάδια κατεργασίας

6 9η9η Ραδιενέργεια Κύρια χαρακτηριστικά της ραδιενεργού ακτινοβολίας Μέτρηση της ραδιενέργειας Επιπτώσεις της ραδιενέργειας Μέτρα πρόληψης Μη ιονίζουσα ακτινοβολία 10 η Τρόφιμα Σύσταση των τροφίμων Πρόσθετα τροφίμων Κίνδυνοι από τα πρόσθετα

7 11 η Εφαρμογές (Εργασίες σε ομάδες φοιτητών) 12 η Εφαρμογές (Εργασίες σε ομάδες φοιτητών) 13 η Εφαρμογές (Εργασίες σε ομάδες φοιτητών)

8 ΠΡΟΤΥΠΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Με τον όρο “πρότυπα ποιότητας περιβάλλοντος” εννοούμε ένα σύνολο από καθορισμένες τιμές με βάση τις οποίες ορίζονται συγκεκριμένα όρια στις ποσότητες των ρύπων που συσσωρεύονται στο περιβάλλον. Ρύπος / ρυπαντής – Ρύπανση / μόλυνση

9 Ο καθορισμός όμως των ορίων δεν είναι καθόλου εύκολος –είτε από επιστημονικές αδυναμίες –είτε από θέματα οικονομικής πολιτικής

10 Επιστημονικές αδυναμίες 1.Τα ερευνητικά δεδομένα δεν ανταποκρίνονται πάντα σε πραγματικές συνθήκες. Μετρήσεις στο ύπαιθρο  πιθανή επίδραση από άλλον παράγοντα Μετρήσεις στο εργαστήριο  απομόνωση από τις πραγματικές συνθήκες

11 2. Η πειραματική έρευνα εφαρμόζεται τις περισσότερες φορές σε πειραματόζωα Πειραματόζωα  διαφορετικός μεταβολισμός και τρόπος αντίδρασης Άνθρωπος  Λίγες περιπτώσεις (περιβαλλοντικών καταστροφών)

12 MAK (Maximale Arbeitsplats Konzentration) Μέγιστη επιτρεπτή συγκέντρωση στο χώρο εργασίας. Έχει εφαρμογή σε εργοστάσια και γενικότερα σε χώρους εργασίας, λαμβάνοντας υπόψη άτομα που βρίσκονται σε ηλικία που μπορούν να εργαστούν (δεν αναφέρεται π.χ. σε παιδιά) και ισχύει για το χρόνο εργασίας (8 ώρες). Εκφράζεται σε ppm στους 20 ο C και πίεση 760 Torr. ΜΙΚ(Maximale Immisions Konzentration) Μέγιστη επιτρεπτή συγκέντρωση στον ευρύτερο χώρο. Είναι όριο που επεκτείνει την έννοια του ΜΑΚ στην ευρύτερη περιοχή γύρω από το χώρο εργασίας και σε άτομα που μπορεί να μην είναι ικανά για εργασία (παιδιά, ηλικιωμένους, μη υγιή άτομα). ADI (Acceptable Daily Intake) Ημερήσια αποδεκτή δόση. Αναφέρεται στην ποσότητα ενός ρύπου, την οποία μπορεί να αποδέχεται καθημερινά ένας οργανισμός χωρίς να υπάρχουν επιπτώσεις σ’ αυτόν.

13 ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΕΤΡΩΝ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ανάλογα με την παράμετρο ανάλογα με την ακρίβεια που θέλουμε στις μετρήσεις, το χρόνο λήψης, το κόστος κ.λ.π. Ογκομετρία Φασματοφωτομετρία Έτοιμα kit ανάλυσης


Κατέβασμα ppt "ΧΗΜΕΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google