Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεἈλκμήνη Παπακώστας Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Εργασία Οδοντιατρικής Πληροφορικής Θέμα: Πληροφορική στην Προαγωγή και αγωγή οδοντικής υγείας σε παιδιά Mπομπότας Δημήτριος Σαμαράς Δημήτριος Σούλης Βασίλειος
2
Συμβολή της Πληροφορικής στην οδοντική εκπαίδευση των παιδιών Η ανάπτυξη της πληροφορικής αποτέλεσε ένα ακόμη εργαλείο στα χέρια του οδοντίατρου που έχει ως στόχο την επιμόρφωση του κοινού και ιδίως των μικρών παιδιών σχετικά με την οδοντική υγεία με κυριότερο το σωστό βούρτσισμα των δοντιών και την απαλλαγή από το φόβο απέναντί τους.
3
● Η οδοντική τερηδόνα είναι μία νόσος, την εμφάνιση της οποίας μπορούμε να προλάβουμε εφόσον η πρόληψη ξεκινήσει έγκαιρα, από τα πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού. ● Μέρος της πρόληψης είναι να γίνουν βίωμα του κάθε παιδιού ορισμένες απλές αλλά καθοριστικές συνήθειες. Μία από αυτές είναι το βούρτσισμα των δοντιών που πρέπει να ξεκινάει από την εμφάνιση του πρώτου δοντιού στο στόμα. ● Υπάρχει σαφής επιστημονική τεκμηρίωση ότι βούρτσισμα των δοντιών δύο φορές την ημέρα σε καθημερινή βάση με χρήση φθοριούχου οδοντόπαστας έχει σαν αποτέλεσμα μείωση της οδοντικής τερηδόνας σε ποσοστό 25%.
4
● Η προσχολική ηλικία θεωρείται σήμερα καθοριστική για την ανάπτυξη του παιδιού σε κάθε επίπεδο (ψυχολογικό, συναισθηματικό, κοινωνικό, μαθησιακό κλπ) και το ίδιο συμβαίνει και με την γενική αλλά και στοματική υγεία. ● Έχει αποδειχτεί από επιδημιολογικές μελέτες πως παιδιά που προσβάλλονται νωρίς από τερηδόνα, αποτελούν ασθενείς υψηλού κινδύνου για ανάπτυξη τερηδόνας, σ’ όλη την υπόλοιπη ζωή τους. ● Έτσι λανθασμένες καθημερινές συνήθειες του παιδιού, όπως κακές διατροφικές επιλογές, έλλειψη στοματικής υγιεινής καθώς και φόβος για την επίσκεψη στον οδοντίατρο πριν δημιουργηθούν προβλήματα, θα έχουν άμεσο αντίκτυπο στην στοματική υγεία του αυριανού ενήλικα.
5
Πότε εμφανίστηκε πρώτη φορά ● Η Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία από το 2007 έχει ξεκινήσει ένα πρόγραμμα καταγραφής της στοματικής υγείας παιδιών προσχολικής ηλικίας και εφαρμογής προληπτικού προγράμματος για τα παιδιά αυτά. ● Το πρόγραμμα αυτό υλοποιείται από το Τμήμα της Παιδοδοντιατρικής της Οδοντιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών με την υποστήριξη της Παγκόσμιας Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας και την χορηγία της Unilever/AIM στα πλαίσια του προγράμματος Live.Learn.Laugh. που έχει σαν στόχο την βελτίωση της στοματικής υγείας παγκοσμίως.
6
● Με την βοήθεια των παιδαγωγών και μέσα από μια βιωματική διαδικασία που στηρίζεται στο παιχνίδι, τα παιδιά μαθαίνουν να φροντίζουν τα δόντια τους και να επιλέγουν υγιεινές τροφές. Τα παιδιά βουρτσίζουν καθημερινά τα δόντια τους στο σχολείο και ενθαρρύνεται το βούρτσισμα από τους γονείς το βράδυ στο σπίτι. ● Οι παιδαγωγοί συμμετέχουν ενεργά στην προσπάθεια αυτή και η συμβολή τους φαίνεται να είναι καθοριστική αφού μετά από ενάμιση χρόνο εφαρμογής του προγράμματος, υπάρχει σημαντική βελτίωση της στοματικής υγιεινής των παιδιών. Στην προσπάθεια αυτής της βιωματικής εμπειρίας συμμετέχουν και παιδοδοντίατροι που εξετάζουν τα παιδιά και κάνουν τοπική εφαρμογή φθορίου. Οι επισκέψεις στα σχολεία γίνονται 2 φορές ετησίως.
7
Εξοπλισμός προγράμματος Ο εξοπλισμός του προγράμματος είναι ένας φορητός υπολογιστής και ένας προβολέας για την πλήρη κατανόηση από τη μεριά των μαθητών του ακριβή τρόπου βουρτσίσματος των δοντιών. Επίσης μπορούν να προβληθούν στους μαθητές και εικόνες ή βίντεο οδοντοστοιχιών που έχουν φθαρεί λόγω αμέλειας της στοματικής υγιεινής. http://www.learninggamesforkids.com/health_games_dental.html http://www.youtube.com/watch?v=fHXOPun1cOs&feature=related
8
● Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι η εφαρμογή του προγράμματος έχει μεγάλη επιτυχία. Οι επισκέψεις στους παιδικούς σταθμούς έδωσαν την ευκαιρία στο προσωπικό των σταθμών να ενημερωθεί σχετικά με την στοματική υγεία τόσο των παιδιών όσο και των ιδίων. ● Σημαντικό επίσης ήταν το γεγονός ότι όχι μόνο οι παιδαγωγοί αλλά και το βοηθητικό προσωπικό των σχολείων βοήθησε τα παιδιά να μάθουν και στην συνέχεια να εφαρμόσουν το καθημερινό βούρτσισμα με σωστό τρόπο αλλά και να κινητοποιήσει τους μικρούς μαθητές ενθαρρύνοντας την προσπάθεια τους. ● Οι προϊσταμένες και οι παιδαγωγοί των σταθμών αναγνωρίζοντας την σημασία της βελτίωσης της στοματικής υγείας ενεργοποιήθηκαν αμέσως και υπήρξαν ιδιαιτερως ένθερμες στην εφαρμογή του προγράμματος. Πολλές φορές σε περιπτώσεις που οι συνθήκες και οι υποδομές δεν βοηθούσαν ιδιαίτερα, με καλή διάθεση και πολλή προσπάθεια διευθετήθηκαν όλα τα προβλήματα.
9
●. Επιπρόσθετα ένα από τα πολύ σημαντικά στοιχεία είναι ότι τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τον οδοντίατρο – τα περισσότερα για πρώτη φορά – σε ένα κλίμα φιλικό, ζεστό και χαρούμενο, βοηθώντας στο να ξεπεραστεί η «κακή εικόνα» που αρκετά παιδιά έχουν για τον οδοντίατρο. ● Για πολλά από αυτά ήταν σημαντικό το κατόρθωμα τους να εξεταστούν και να ξεπεράσουν το φόβο τους έχοντας πάντα την υποστήριξη της δασκάλας τους. Τα στοιχεία άλλωστε δείχνουν ότι ο τρόπος προσέγγισης ήταν ιδιαίτερα αποτελεσματικός αφού ο αριθμός των παιδιών που δεν συνεργάστηκαν ήταν πάρα πολύ μικρός – 15 στα 1100 παιδιά! ● Η εφαρμογή αυτού του προληπτικού προγράμματος είναι μεγάλη καινοτομία για τα Ελληνικά δεδομένα και είναι θεμελιώδους σημασίας για την διαμόρφωση σωστών συνηθειών στοματικής υγιεινής στα παιδιά προσχολικής ηλικίας.
10
Συμβολή του Second Life μέσω του ειδικού χώρου του Πανεπιστημίου του Meryland ● Προς αυτήν την κατεύθυνση μπορεί να βοηθήσει και πάλι η πληροφορική αξιοποιώντας το διαδικτυακό χώρο του Πανεπιστημίου του Μeryland επτρέποντας στους νέους να περιηγηθούν στον εικονικό κόσμο. ● Έτσι γίνεται κατανοητή η αξία της οδοντιατρικής πράξης και οι νέοι απαλάσσονται από το φόβο του οδοντιατρείου καθώς μπορούν μέσω της εφαρμογής αυτής να έλθουν σε επαφή έστω και εικονικά με τα οδοντιατρικά εργαλεία και το περιβάλλον γενικότερα.
11
Ευχαριστούμε για την προσοχή σας...
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.