Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ-ΤΥΠΟΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ»  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΥΛΙΚΟΥ-ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ: ΡΕΠΠΑ ΕΙΡΗΝΗ,ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΥ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ-ΤΥΠΟΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ»  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΥΛΙΚΟΥ-ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ: ΡΕΠΠΑ ΕΙΡΗΝΗ,ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΥ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ-ΤΥΠΟΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ»  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΥΛΙΚΟΥ-ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ: ΡΕΠΠΑ ΕΙΡΗΝΗ,ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ. Πηγή: 1.ΡΕΠΠΑ ΕΙΡΗΝΗ, ΦΩΤΙΑΔΟΥ ΤΕΡΕΖΑ, ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΟΕΔΒ 1997. 2.ΓΚΙΑΣΤΑΣ Ι., ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Ε., ΡΕΠΠΑ ΕΙΡ.,ΤΣΕΡΓΑΣ Ν. ΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΜΟΥ ΜΕΛΛΟΝ, ΟΕΔΒ, Α΄ΕΚΔΟΣΗ 2006

2 ΚΕΣΥΠ ΑΛΙΜΟΥ Απαγορεύεται η προβολή ή αναπαραγωγή υλικού χωρίς αναφορά της πηγής και των συγγραφέων «ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ-ΤΥΠΟΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ»

3  Γνωρίζεις τι σημαίνει "ενδιαφέροντα”;ενδιαφέροντα  Ποια είναι τα ενδιαφέροντα σου;  Πώς αναπτύσσονται τα ενδιαφέροντα μας;

4 Τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας καθορίζουν τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις μας.προσωπικότητας Όμως, τα ενδιαφέροντα:  κάνουν τον άνθρωπο να στρέφει την προσοχή του σε κάτι επειδή το βρίσκει ελκυστικό.  αποτελούν ένα κίνητρο που οδηγεί στη δράση. Επομένως, Εισαγωγικά στοιχεία

5 Τα ενδιαφέροντα:  προσανατολίζουν την προσοχή μας σε συγκεκριμένα, κάθε φορά, αντικείμενα, πρόσωπα, δραστηριότητες, χωρίς να συνειδητοποιούμε πάντα το γιατί.  και μαζί με άλλους παράγοντες επηρεάζουν τις εκπαιδευτικές και τις επαγγελματικές μας προτιμήσεις Π.χ το ενδιαφέρον για τη μουσική ενός μαθητή μπορεί να τον οδηγήσει στο να συμμετάσχει σε μια χορωδία, να σπουδάσει μουσική και να γίνει μουσικός.

6 Ποιοι είναι οι παράγοντες και πώς συμβάλλουν στην ανάπτυξη και τη διαμόρφωση των ενδιαφερόντων ;  Οικογένεια διευκολύνει ή εμποδίζει το παιδί να μετέχει σε αυτές ή εκείνες τις δραστηριότη­τες. έτσι, επηρεάζει τις εμπειρίες που θα λάβει, άρα και τα ενδιαφέροντα του.  Σχολείο η αγάπη και το ενδιαφέρον για κάποιο μάθημα μπορεί να οδηγήσει τον μαθητή στην επιλογή κάποιων εκπαιδευτικών κατευθύνσεων. ο ρόλος του δασκάλου, η βαθμολογία, η στάση των άλλων συμμαθητών μπορεί να επηρεάσουν τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις κάποιου.  Μ.Μ.Ε μπορεί να αναδείξουν και να περιβάλλουν με ιδιαίτερο γόητρο κάποια επαγγέλματα π.χ. του δημοσιογράφου, του ηθοποιού, καθιστώντας τα ελκυστικά. έτσι, μπορεί να επηρεάσουν τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις κάποιου. Κατ ανάλογο τρόπο επηρεάζουν τα ενδιαφέροντα οι παρακάτω παράγοντες: Κοινωνικός περίγυρος Οι φίλοι Οι εκπαιδευτικοί

7 Τα Ενδιαφέροντα ανάλογα με το περιεχόμενο Κοινωνικά, επαγγελματικά, κ.α το αντικείμενο. μουσικά, αθλητικά, επιστημονικά κτλ το εύρος Στενά η πλατιά ενδιαφέροντα

8 Γενικά, τα ενδιαφέροντα είναι δυνατό να αλλάζουν σε κάθε φάση της ανάπτυξης του ατόμου, καθώς αυτό αποκτά νέες εμπειρίες. και η αξία τους είναι διττή: μπορεί δηλαδή να έχουν ψυχαγωγικό & μορφωτικό χαρακτήρα.

9 Να θυμάσαι ότι: ■ Τα ενδιαφέροντα αποτελούν ένα κίνητρο για δράση ■ Τα ενδιαφέροντα μπορεί να μας οδηγήσουν στην επιλογή κάποιας επαγγελματικής δραστηριότητας ■ Τα ενδιαφέροντα αλλάζουν κατά τη διάρκεια της ζωής.

10 ΕνδιαφέρονΕνδιαφέρον (το)[ενδιαφέροντος, -όντων] (Από Λεξικό Της Νέας Ελ. Γλώσσας του Γ.Μπαμπινιώτη) 1.Η διάθεση για ξεχωριστή προσοχή, ξεχωριστή φροντίδα: έδειξε μεγάλο ~ για την δουλειά του||.., αλλά η πολιτεία δεν έδειξε κανένα ~. 2.(ειδικότ.) η πνευματική προσήλωση, η έντονη και εξαιρετική προσοχή: κινώ το~|| στρέφω το ~. ΣΥΝ. προσοχή, αφοσίωση 3.Η ιδιαίτερη συμπάθεια προς το πρόσωπο, η οποία περιλαμβάνει και το στοιχείο του έρωτα: της έδειξε το ~ του 4.Η ιδιότητα του να προσελκύει κανείς την προσοχή, να προκαλεί εντύπωση: η χθεσινή διάλεξη είχε μεγάλο ~ || 5. Ενδιαφέροντα (τα) Το σύνολο των ιδιαίτερων κλίσεων και προτιμήσεων. (συνεκδ.) οτιδήποτε ενδιαφέρει (κάποιον):το θέατρο και ο κινηματογράφος ανήκουν στα κυριότερα ~ του || έχουμε κοινά ~ Τα συμφέροντα, οι προοπτικές κέρδους: εργάζεται σε επιχειρήσεις ξένων ενδιαφερόντων Σχολ. Είναι αξιοσημείωτο ότι η έννοια του «ενδιαφέροντος» ξεκινάει από την έννοια της «διαφοράς». Ό,τι διαφέρει για μένα, ό,τι ξεχωρίζει, ό,τι είναι διαφορετικό, με εν-διαφέρει κιόλας, ελκύει την προσοχή μου.

11 Λέξεις/Φράσεις - Κλειδιά Ενδιαφέροντα Δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου* Είδη ενδιαφερόντων Παράγοντες διαμόρφωσης των ενδιαφερόντων *Οι δραστηριότητες του ελευθέρου χρόνου σου (αγγλικά «χόμπι») εκφράζουν τις πιο πολλές φορές και τα ενδιαφέροντα σου.

12 Με τον όρο προσωπικότητα προσωπικότητα  δηλώνουμε το σύνολο των χαρακτηριστικών που συνθέτουν τη μοναδικότητα ενός ατόμου. Τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας αναφέρονται στη συμπεριφορά μας, στον τρόπο που σκεφτόμαστε, καθώς και στις συναισθηματικές μας αντιδράσεις.

13 Oι έξι (6) τύποι προσωπικότητας του Holland  Πρακτικός ή Ρεαλιστικός  Ερευνητικός ή Επιστημονικός  Καλλιτεχνικός  Κοινωνικός  Επιχειρηματικός  Συμβατικός ή Διεκπεραιωτικός

14 Ρεαλιστικός τύπος  Έχει ικανότητα σχεδιασμού, αντίληψης χώρου, ικανότητες υπολογισμού, συντονισμού πρακτικό -εφευρετικό πνεύμα, δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, δημιουργικότητα.  Αγάπη και ενδιαφέρον για τα εργαλεία τις μηχανές ή ενασχόληση με τη φύση, τα ζώα. Προτιμά κυρίως να ασχολείται με δραστηριότητες που αφορούν τα πράγματα και τη λειτουργία τους και όχι με τους ανθρώπους.

15 Ενδεικτικά ρεαλιστικά επαγγέλματα  Μηχανικός, ηλεκτρολόγος, αγρότης, μάγειρας,οδοντοτεχνίτης, υδραυλικός, ξυλουργός, γεωπόνος, δασολόγος, μεταλλειολόγος, ηλεκτρονικός, χειριστής μηχανημάτων κ.ά.

16 Ερευνητικός ή Επιστημονικός Τύπος  Είναι παρατηρητικός, αναλυτικός,ακριβής, μεθοδικός και αναρωτιέται για το τι και το πώς των φαινομένων γύρω του. Έχει κριτική σκέψη, κατανοεί με ευκολία δεδομένα και μηχανισμούς, τον ενδιαφέρουν οι θετικές επιστήμες.  Δεν έχει αυξημένες επικοινωνιακές δεξιότητες, είναι μοναχικός και εσωστρεφής τύπος.

17 Ενδεικτικά ερευνητικά επαγγέλματα  βιολόγος, φυσικός,μαθηματικός, αρχαιολόγος, μηχανικός, χημικός, γεωγράφος, βοτανολόγος, αστρολόγος, αναλυτής συστημάτων, στατιστικολόγος, πυρηνικός φυσικός, τεχνολόγος τροφίμων κ.ά

18 Καλλιτεχνικός τύπος  Είναι εκφραστικός, γνήσιος, με αντικομφορμιστικές τάσεις, παρορμητικός. Διαθέτει φαντασία, ευαισθησία, αισθητική καλλιέργεια, και πολλές φορές έχει έμφυτες κλίσεις σε κάποια μορφή τέχνης. Σε άλλες περιπτώσεις αγαπά τα γράμματα, την ποίηση, και εκφράζεται με τη συγγραφή κειμένων. Προτιμά τα καλλιτεχνικά επαγγέλματα ή επαγγέλματα που αφορούν τη συγγραφική έκφραση ή τη δημιουργία.

19 Ενδεικτικά καλλιτεχνικά επαγγέλματα ζωγράφος, διαφημιστής, ηθοποιός, αρχιτέκτονας, σκηνογράφος, τραγουδιστής, διακοσμητής, γραφίστας, μουσικός, ποιητής, λογοτέχνης, σχεδιαστής μόδας, χαράκτης, χορευτής, κριτικός τέχνης κ.ά.

20 Κοινωνικός τύπος  Αγαπά να εργάζεται μαζί με άλλους και θέλει να προσφέρει βοήθεια και να φροντίζει τους γύρω του. Ζεστός, φιλικός, συναισθηματικός, αλτρουιστής, ενθαρρυντικός, αφοσιωμένος συνεργάσιμος. Διαθέτει επικοινωνιακές δεξιότητες, εμπνέει εμπιστοσύνη, αποδέχεται και κατανοεί τους άλλους. Εκφράζεται με το λόγο και αποφεύγει τις πρακτικές δραστηριότητες.

21 Ενδεικτικά κοινωνικά επαγγέλματα  Εκπαιδευτικός, ιατρός, ψυχολόγος, κοινωνικός λειτουργός, ξεναγός,  νοσηλευτής, εργοθεραπευτής, δημοσιογράφος, αστυνόμος, εκπαιδευτής, διαιτολόγος, λογοθεραπευτής, δάσκαλος ειδικής αγωγής, σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού κ.ά.

22 Επιχειρηματικός τύπος  Είναι φιλόδοξος, ανταγωνιστικός, υπεύθυνος, αισιόδοξος, με μεγάλη αυτοπεποίθηση, παίρνει πρωτοβουλίες, αποφάσεις, ρίσκο και έχει την ικανότητα να επιχειρηματολογεί και να πείθει τους άλλους. Μπορεί να διευθύνει και να καθοδηγεί αποτελεσματικά άλλα άτομα, είναι οργανωτικός, έχει επικοινωνιακές δεξιότητες, δέσμευση στους στόχους, είναι επινοητικός, ευέλικτος και μπορεί να λειτουργεί κάτω από συνθήκες πίεσης.

23 Ενδεικτικά επαγγέλματα (επιχειρηματικού τύπου)  Έμπορος, πωλητής, βιοτέχνης, οικονομολόγος, δικηγόρος, σύμβουλος επιχειρήσεων, χρηματιστής, ασφαλιστής, ξενοδόχος, διοικητικό στέλεχος, νομικός, πολιτικός, επιχειρηματίας, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων, πωλήσεων

24 Συμβατικός ή Διεκπεραιωτικός τύπος  Είναι οργανωτικός, μεθοδικός, υπομονετικός, εξυπηρετικός, αποτελεσματικός, ευσυνείδητος, έμπιστος. Προτιμά να εκτελεί συγκεκριμένα καθήκοντα, να ακολουθεί οδηγίες, αγαπά την ακρίβεια και την τάξη. Δίνει σημασία στη λεπτομέρεια και την τελειότητα και προσαρμόζεται εύκολα.

25 Ενδεικτικά επαγγέλματα (συμβατικού τύπου)  λογιστής, βιβλιοθηκονόμος, γραμματέας, ταχυδρόμος, ρεσεψιονίστ, υπάλληλος γραφείου, σερβιτόρος, φοροτεχνικός, αποθηκάριος, τραπεζικός υπάλληλος, ταμίας, ταχυδρόμος κ.ά.

26 ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ –ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ 1ο ΠΕΔΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙ- ΚΕΣ & ΚΟΙ- ΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ 2ο ΠΕΔΙΟ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ 3ο ΠΕΔΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ 4ο ΠΕΔΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙ- ΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ 5ο ΠΕΔΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Δικηγόρος Ψυχολόγος Φιλόλογος Δημοσιογράφος Αρχαιολόγος Δάσκαλος Κοινωνιολόγος κ.α Μαθηματικός Δάσκαλος Βιολόγος Φυσικός Χημικός Στρατιωτικός Γεωπόνος κ.α Ιατρός Οδοντίατρος Νοσηλευτής Βιολόγος Κτηνίατρος Φαρμακοποιός Διαιτολόγος κ.α Μηχανολόγος Πολ. Μηχανικός Αρχιτέκτονας Στρατιωτικός Γεωπόνος Μεταλλειολόγος Δασολόγος κ.α Οικονομολόγος Μάρκετινγκ Αστυνόμος Χρηματιστής Λογιστής Στέλεχος Επιχειρήσεων κ.α

27

28

29

30

31


Κατέβασμα ppt "«ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ-ΤΥΠΟΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ»  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΥΛΙΚΟΥ-ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ: ΡΕΠΠΑ ΕΙΡΗΝΗ,ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΥ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google