Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μελέτη Περίπτωσης Στρατηγικού Μάνατζμεντ Η περίπτωση του ΟΤΕ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μελέτη Περίπτωσης Στρατηγικού Μάνατζμεντ Η περίπτωση του ΟΤΕ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μελέτη Περίπτωσης Στρατηγικού Μάνατζμεντ Η περίπτωση του ΟΤΕ

2 Επιχειρησιακή Στρατηγική του ΟΤΕ Επιχειρηματική Στρατηγική του ΟΤΕ

3 Επιχειρησιακή Στρατηγική του ΟΤΕ Μέχρι πριν από λίγα χρόνια οι συνθήκες που επικρατούσαν στον τομέα των τηλεπικοινωνιών συνδυασμός διαθέσιμων τεχνολογιών, κυβερνητικών πολιτικών και σταθερών επιχειρηματικών διαδικασιών «δέσμευαν» ένα γεωγραφικό χώρο, τα δίκτυα, τον πάροχο των υπηρεσιών και τις υπηρεσίες με μια ενιαία οντότητα τον εθνικό οργανισμό τηλεπικοινωνιών ΟΤΕ που ήταν μια μονοπωλιακή, κρατική ιδιόκτητη εταιρεία.

4 Επιχειρησιακή Στρατηγική του ΟΤΕ Το παραπάνω μοντέλο όμως ξεπεράστηκε όταν διαπιστώθηκε ότι οι εθνικοί φορείς ήταν πλέον ανεπαρκείς στο να εκσυγχρονίσουν την τηλεπικοινωνιακή υποδομή τους. Οι τεχνολογικές αλλαγές, Η δημιουργία πολλαπλών τηλεπικοινωνιακών πλατφόρμων και διαφόρων υπηρεσιών με πολλαπλές δυνατότητες, Οι αυξημένες απαιτήσεις των χρηστών, η εκτεταμένη χρήση των υπολογιστών, η απελευθέρωση των τηλεπικοινωνιών Δημιούργησαν μια αβεβαιότητα στην αγορά.

5 Επιχειρησιακή Στρατηγική του ΟΤΕ Οι εξελίξεις αυτές οδήγησαν τον ΟΤΕ να ακολουθήσει διαφορετικές κατευθύνσεις είτε προς νέες, μη παραδοσιακές επιχειρησιακές στρατηγικές, είτε προς την οχύρωση στις παραδοσιακές αγορές.

6 Επιχειρησιακή Στρατηγική του ΟΤΕ Ειδικότερα οι νέες στρατηγικές του ΟΤΕ τα τελευταία χρόνια χαρακτηρίζονται από συνεχείς συμμαχίες και συγχωνεύσεις όπως για παράδειγμα, της ΟΤΕΝΕΤ το 2008, σε μια προσπάθεια αναδόμησης του τομέα των τηλεπικοινωνιών, διείσδυσης σε ξένες αγορές, αύξησης του ελέγχου και μείωσης του κινδύνου και της πίεσης που ασκείται από τον ανταγωνισμό.

7 Επιχειρησιακή Στρατηγική του ΟΤΕ Ο ΟΤΕ κυρίως λόγω της παγκοσμιοποίησης, των ιδιωτικοποιήσεων και της απελευθέρωσης των τηλεπικοινωνιών, προσπαθεί να εξασφαλίσει μα εύρωστη μελλοντική πορεία συμμαχώντας με άλλες εταιρείες, στρατηγική που ακολουθούν και οι νεοεισερχόμενες στον κλάδο εταιρείες. Ο οργανισμός επεκτείνει τις δραστηριότητές του οριζόντια, παραμένοντας στον ίδιο ή σε παρόμοιους κλάδους. Η επέκταση γίνεται αυτόνομα ή μέσω συμμαχιών και συγχωνεύσεων (ΟΤΕΝΕΤ) καθώς επίσης και των εξαγορών (Cosmote, Γερμανός, Telemobil SA (Zapp στη Ρουμανία).

8 Επιχειρησιακή Στρατηγική του ΟΤΕ Σε γενικές γραμμές οι δραστηριότητες του ΟΤΕ έχουν ως στόχο το να κερδίσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσω στρατηγικών συνδυασμών πόρων και μέσω παρουσίας σε πολλαπλά προϊόντα και υπηρεσίες σε διάφορες γεωγραφικές αγορές. Λέξεις-κλειδιά για αυτές τις κινήσεις είναι η μεγαλύτερη κάλυψη (όσον αφορά τις παροχές) και η μεγαλύτερη λειτουργικότητα και ευελιξία (όσον αφορά την ίδια την εταιρεία).

9 Επιχειρηματική Στρατηγική του ΟΤΕ Σε επίπεδο επιχειρηματικής στρατηγικής ο ΟΤΕ ακολουθεί στρατηγική διαφοροποίησης προσδίδοντας ανώτερη ποιότητα στα προϊόντα του και στις υπηρεσίες του. Η διοίκηση του ομίλου επενδύει διαχρονικά στην παροχή υπηρεσιών προς τον πελάτη, δίνοντας έμφαση τόσο στην άρτια εξυπηρέτηση κατά τη διάρκεια της πώλησης, όσο και μετά τη συναλλαγή με τον πελάτη. Η σημασία που δίνει ο ΟΤΕ στην εξυπηρέτηση του πελάτη σε όλα τα στάδια της πώλσης αλλά και μετά από αυτή φαίνεται στη διατύπωση της αποστολής οτυ ομίλου.

10 Επιχειρηματική Στρατηγική του ΟΤΕ Ο ΟΤΕ μπορεί να ανταγωνίζεται με στρατηγική σχετικά με την ποιότητα των προϊόντων του, δίνει όμως και τεράστια σημασία στο κόστος, καθώς με το άνοιγμα της αγοράς των τηλεπικοινωνιών και με τη δημιουργία πολλών ανταγωνιστών δεν θα μπορούσε να κάνει διαφορετικά. Η σχέση ποιότητας-τιμής θεωρείται πάρα πολύ καλή με αποτέλεσμα τα προϊόντα του και οι υπηρεσίες του να αποτελούν ιδανική λύση για τους αγοραστές. Σε αυτό βοηθά το γεγονός ότι ο ΟΤΕ εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις πολύ καλές υποδομές τηλεπικοινωνιών που θεωρούνται από τις καλύτερες στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Ο ΟΤΕ διαθέτει ορισμένα πλεονεκτήματα σε σχέση με τις νεοεισαχθείσες επιχειρήσεις στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών και αυτά περιλαμβάνουν: Το know-how (τεχνογνωσία) της παραγωγής του προϊόντος, Την πρόσβαση στις πρώτες ύλες και Την πολύ καλή γνώση του κλάδου.

11 Επιχειρηματική Στρατηγική του ΟΤΕ Επιπλέον ένα άλλο χαρακτηριστικό που δημιουργεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σχέση με άλλες επιχειρήσεις του κλάδου είναι η φήμη που έχει αποκτήσει όλα αυτά τα χρόνια. Ο ΟΤΕ είναι γνωστός σε όλο το καταναλωτικό κοινό, καθώς ήταν η πρώτη και η μόνη εταιρεία τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα. Το γεγονός ότι ήταν κρατικός και μονοπώλιο του δίνει ακόμα και σήμερα που υπάρχουν πολλές και νέες εταιρείες στον κλάδο υπεροχή. Έχει δημιουργήσει πίστη στους καταναλωτές με την ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών του.


Κατέβασμα ppt "Μελέτη Περίπτωσης Στρατηγικού Μάνατζμεντ Η περίπτωση του ΟΤΕ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google