Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΑιθήρ Δυοβουνιώτης Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Xαρτογράφηση Εννοιών. Εννοιολογικοί χάρτες Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία
2
Χαρτογράφηση Εννοιών Τεχνική με στόχο την γραφική αναπαράσταση γνώσης Οι αναπαραστάσεις αποτελούνται από δίκτυα εννοιών Τα δίκτυα αποτελούνται από κόμβους(nodes) και διασυνδέσεις (links) Οι κόμβοι αναπαριστούν τις έννοιες και οι διασυνδέσεις τις σχέσεις μεταξύ των εννοιών
3
Εννοιολογικοί Χάρτες
4
ένας ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ έννοιες συνδετικές φράσεις σχέσεις αποτελείται από δείχνει ανάμεσα σε αποτελείται από
5
χ ά ρτης τ ύ που ʺ HIERARCHY ʺ που αποτυπ ώ νει χαρακτηριστικ ά γνωρ ί σματα του εννοιολογικο ύ χ ά ρτη
8
Εννοιολογικοί Χάρτες "Πάμε μαζί κι ας μας λιθοβολούν, κι ας μας φωνάζουν αεροβάτες γιε μου όσοι δεν ένιωσαν ποτέ με τι σίδερο, με τι πέτρες, τι αίμα, χτίζουμε, ονειρευόμαστε και τραγουδούμε..." Ελύτης
9
Μάθηση με Νόημα
12
Εφαρμογές στην διδασκαλία καταγραφή παρατηρήσεων ημισυμπληρωμένος χάρτης για καθοδήγηση κάποιας διερεύνησης μηχανισμός για αξιολόγηση της εννοιολογικής κατανόησης μηχανισμός εξαγωγής αρχικών ιδεών μηχανισμός παρακολούθησης της σύνδεσης νέων γνώσεων σε προϋπάρχουσες δομές οπτική αναπαράσταση σχέσεων μεταξύ θεμάτων, εννοιών
13
Γιατί είναι εφαρμόσιμοι οι χάρτες στην εκπαίδευση Οι μαθητές δεν είναι κενά δοχεία Οποιαδήποτε νέα γνώση πρέπει να συνδεθεί στις προϋπάρχουσες γνώσεις Οι αντιλήψεις των μαθητών δεν είναι πάντα ορθές – εμποδίζουν τη διδασκαλία Ανίχνευση αρχικών ιδεών μπορεί να γίνει: Χρήση ερωτήματος Κατάλογος εννοιών
14
Πώς κατασκευάζουμε ένα εννοιολογικό χάρτη;
15
Θέμα : Τι γνωρίζω για τη εξουσία;
16
Κρατική- Πολιτική εξουσία Εξουσία Δύναμη Μηχανισμοί επιβολής Γράφω έννοιες που σχετίζονται με το θέμα Κοινωνία Πολιτών (Μ.Κ.Ο., Κοινων. Κινήματα, Ομάδες Πίεσης, Ν.Κ.Κ. (φεμινιστικά, οικολογικά, παγκόσμια κοινων. Κινήματα, κλπ.)
17
εξουσία Δύναμη Κοινωνία Πολιτών (Μ.Κ.Ο., Κοινων. Κινήματα, Ομάδες Πίεσης, Ν.Κ.Κ. (φεμινιστικά, οικολογικά, παγκόσμια κοινων. Κινήματα, κλπ.) με διάφορες μορφές: Πολιτική, οικονομική, κοινωνική, κλπ. μηχανισμοί επιβολής Συνδέω τις έννοιες και γράφω τις συνδετικές φράσεις Ασκεί και η εμφανίζεται Ασκεί έχει
18
Εξουσία δύναμη Κοινωνία Πολιτών (Μ.Κ.Ο., Κοινων. Κινήματα, Ομάδες Πίεσης, Ν.Κ.Κ. (φεμινιστικά, οικολογικά, παγκόσμια κοινων. Κινήματα, κλπ.) Από παλιά στις ανθρώπινες κοινωνίες Παραδείγμα τα εξουσίας στη σχολική ζωή μηχανισμοί επιβολής Προσθέτω νέες έννοιες στο χάρτη, τις ιεραρχώ και τις ταξινομώ Εμφανίζεται έχει Εξουσία των πολιτών γι αυτό ονομάζεται ΜεταξύδιαφόρωνΚοινων.ομάδων Μεταξύ των πολιτών Δημιουργεί αντιθέσεις Φανεροί ή Κρυφοί (προπαγάνδρα) είναι εμφανίζεται ασκεί
20
Πάντα μπορείτε να ανακαλύψετε κάτι καινούριο για μένα. Θα πρέπει τότε να αναδιοργανώσετε το χάρτη σας!
21
METANAΣΤΕΥΣΗ
22
ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ
26
βιβλιογραφία Ausubel, David P. (1968). Educational Psychology, A Cognitive View. New York: Holt, Rinehart and Winston, Inc. Ausubel, David P. (1967). Learning Theory and classroom Practice. Ontario: The Ontario Institute For Studies In Education. Ausubel, David P. (1963). The Psychology of Meaningful Verbal Learning. New York: Grune & Stratton.Angelo, T. A. and Cross, K. P. Classroom Assessment Techniques, A Handbook for College Teachers (2nd ed., p. 197). Jossey-Bass, San Francisco, 1993. Jonassen, D.H., Beissneer K., and Yacci, M.A. (1993) Structural Knowledge: Techniques for Conveying, Assessing, and Acquiring Structural Knowledge. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. Novak, J.D. (1991) "Clarify with Concept Maps: A tool for students and teachers alike," The Science Teacher, 58 (7), pp. 45-49. http://cmap.coginst.uwf.edu/info/ http://users.edte.utwente.nl/lanzing/cm_home.htm http://www-personal.umich.edu/%7ejmargeru/conceptmap/types.htm Use of concept maps in teaching: http://www.fed.cuhk.edu.hk/~johnson/misconceptions/concept_map/cmapguid.html
27
Σας ευχαριστώ θερμά. Κατσίρας Λεωνίδας Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.