Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεῬαάβ Δορκάς Βαρνακιώτης Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Δημητρίου Ανθή, Εργοθεραπευτρια
2
Νευρομυϊκές διαταραχές επηρεάζουν τα νεύρα που ελέγχουν τις εθελούσιες μυς στο σώμα. Οι νευρώνες στέλνουν ηλεκτρικά μηνύματα που ελέγχουν τους μυς στα χέρια και τα πόδια, και όταν οι νευρώνες γίνονται ανθυγιεινά και να πεθάνουν από τη νευρομυϊκή διαταραχή, η επικοινωνία μεταξύ των μυών και του νευρικού συστήματος καταρρέει
3
Τύποι νευρομυϊκές διαταραχές περιλαμβάνουν πλάγια μυατροφική σκλήρυνση, σκλήρυνση κατά πλάκας, μυϊκή δυστροφία, προϊούσα μυασθένεια και νωτιαία μυϊκή ατροφία. Ενώ δεν υπάρχει καμία θεραπεία για νευρομυϊκές διαταραχές, ένας συνδυασμός των διαφόρων θεραπειών και ατομική και οικογενειακή συμβουλευτική μπορεί να βοηθήσει στη διαχείριση των συμπτωμάτων.
4
Λόγω της καταστροφής των νευρώνων και την επικοινωνία των νευρώνων - μυών, οι μύες να αποδυναμώσει την πάροδο του χρόνου και τα απόβλητα μακριά. Καθώς αρχίζει η φθορά των μυών, ο ασθενής θα βιώσουν σύσπαση στα χέρια και στα πόδια, κράμπες στους μυς και τους πόνους και τους πόνους σε όλο το σώμα. Δεδομένου ότι η αποδυνάμωση των μυών χειροτερεύει και οι μύες ατονούν, ο ασθενής θα έχουν από κοινού και προβλήματα κυκλοφορίας και ο πόνος θα αυξηθεί. Καθώς η νευρομυϊκή διαταραχή που εξελίσσεται με τον καιρό, οι ασθενείς θα αρχίσουν να έχουν προβλήματα με τη λειτουργία της καρδιάς και της αναπνοής.
5
Η φαρμακευτική θεραπεία μπορεί να είναι αποτελεσματική για τη θεραπεία των συμπτωμάτων της μια νευρομυϊκή διαταραχή. Ανοσοκατασταλτικά φάρμακα που χρησιμοποιούνται για να διευκολύνουν την εξέλιξη της διαταραχής αυτά τα φάρμακα λειτουργούν καταστέλλοντας τη φλεγμονή των μυών, που ανακουφίζει τόσο πόνο και συσπάσεις. Επιπλέον, τα αντιεπιληπτικά και αντικαταθλιπτικά χορηγούνται σε ασθενείς για την αντιμετώπιση του πόνου που προκαλείται από τα κομμένα συνδέσεις.
6
Η φυσικοθεραπεία είναι μια χρήσιμη θεραπευτική επιλογή για νευρομυϊκή διαταραχή ασθενείς, δεδομένου ότι βοηθά με από κοινού και την κίνηση των μυών. Φυσική θεραπεία μπορεί επίσης να διευκολύνει μερικές από τις συσπάσεις και κράμπες που σχετίζονται με νευρομυϊκές παθήσεις. Ωστόσο, η φυσική θεραπεία δεν θα αντικαταστήσει τη σύνδεση των νευρώνων και των μυών.
7
Η Εργοθεραπεία επιτρέπει στους ασθενείς διαταραχή νευρομυϊκή να πραγματοποιούν τις καθημερινές δραστηριότητες, ενώ για την προσαρμογή με τα συμπτώματα της διαταραχής. Εργοθεραπευτές θα βοηθήσει την relearn ασθενή πώς να πάτε για ψώνια και να κινηθεί γύρω από το σπίτι, καθώς και άλλες καθημερινές ανάγκες. Επιπλέον, εργοθεραπεία μπορεί επίσης να βοηθήσει την ψυχική υγεία, όπως η θεραπεία μπορεί να δώσει στον ασθενή την αίσθηση της ανεξαρτησίας.
8
Η Συμβουλευτική μπορεί να είναι πολύ χρήσιμο κατά τη ρύθμιση για να η ζωή με μια νευρομυϊκή διαταραχή. Ατομική συμβουλευτική ή συμβουλευτική ομάδα για την οικογένεια του ασθενούς μπορεί να προσφέρει μια διέξοδο για την αντιμετώπιση των συναισθηματικά ζητήματα που μπορεί να προκύψουν. Επιπλέον, η εκπαίδευση της οικογένειας μπορεί να βοηθήσει τους αγαπημένους του ασθενούς να μάθετε περισσότερα σχετικά με τη διαταραχή.
9
Ανά την υφήλιο 1 σε κάθε 2000 άτομα πάσχει από κάποια μορφής νευρομυϊκή διαταραχή. Οι πιο διαδεδομένες νευρομυϊκές διαταραχές είναι οι μυϊκές δυστροφίες και η νωτιαία μυϊκή ατροφία. Οι ασθένειες αυτές οφείλονται σε γενετικές ανωμαλίες. Τα ελαττωματικά γονίδια σε κάποιους τύπους ασθένειας κληρονομούνται από τη μητέρα στο γιο που θα νοσήσει ή στην κόρη που θα είναι φορέας αυτών. Σε άλλους τύπους, τα γονίδια κληρονομούνται και από τον πατέρα προς το γιο ή την κόρη. Τέλος, σε άλλους τύπους, για να κληρονομηθεί το γονίδιο πρέπει να το έχουν και η μητέρα και ο πατέρας αλλά και να το κληρονομήσει και από τους δύο το παιδί για να νοσήσει.
10
ΝΕΥΡΟΜΥΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ = Παρατηρούνται στο νευρικό σύστημα και κατεπέκταση στο μυικό συστήμα.
11
Ηλικία Ελαστικότητα Περιαθριτικά στοιχεία Φύλο Κατασκευή άρθρωσης Είδος άρθρωσης
12
Την κινητικότητα Τον συντονισμό ( αδρής & λεπτής κινητικότητας ) Με μυϊκά test τις ομάδες μυών Την αισθητικότητα ( επιτολής & εν τω βάθει ) Τις γνωστικο – αντιληπτικές δυνατότητες Δραστηριότητες καθημερινής ζωής
13
Την αυτοφροντίδα Μετακίνηση, προσοχή στις κατακλίσεις, ένδυση – απόδυση, προσωπική υγιεινή, καθαριότητα, φαγητό και επικοινωνία. Την παραγωγικότητα – εργασιακές δραστηριότητες Δραστηριότητες σπιτιού, αισθητικότητα και κινητικότητα, εργονομία και συμβουλευτική στους οικείους. Την ψυχαγωγία – δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου Δραστηριότητες που τις κάνει από χόμπι, που τον ευχαριστούν. Πρέπει να ακούμε τα θέλω του ασθενή και να τον επιβραβεύουμε & να ενθαρρύνουμε ακόμα και για το ελάχιστο.
14
1.ΕΥΡΟΣ ΤΡΟΧΙΑΣ ΚΊΝΗΣΗΣ To εύρος τροχιάς της κίνησης περιγράφει το τόξο που διαγράφει ένα τμήμα του σώματος όταν κινείται σε ένα βασικό επίπεδο κίνησης. Κάθε άρθρωση διαθέτει το δικό της μοναδικό εύρος τροχιάς, αλλά υπάρχει ένα " φυσιολογικό " εύρος τροχιάς για κάθε άρθρωση. Το εύρος τροχιάς μετριέται σε μοίρες κίνησης από την ουδέτερη θέση που αποτελεί και την ανατομική θέση. Ενεργητικό, κάνει μόνος το την κίνηση ΕΥΡΟΣ Παθητικό, την κίνηση την εκτελεί άλλος
15
- Ώμος Υπερέκταση - Ουδέτερη θέση - Κάμψη 45-0-180 Προσαγωγή - Ουδέτερη θέση - Απαγωγή 0-0-180 Οριζόντια Προσαγωγή - Ουδέτερη θέση - Οριζόντια Απαγωγή 135-0-30 - Αγκώνας Έκταση - Ουδέτερη θέση - Κάμψη 0-0-145 - Αντιβράχιο Πρηνισμός - Ουδέτερη θέση - Υπτιασμός 80-0-90 - Καρπός Έκταση - Ουδέτερη θέση - Κάμψη 70-0-90 Ωλένια Απόκλιση - Ουδέτερη θέση - Κερκιδική Απόκλιση 30-0-20 - Καρπομετακάρπια αντίχειρα Απαγωγή - Ουδέτερη θέση 70-0 Έκταση - Ουδέτερη θέση - Κάμψη 20-0-45 Αντίθεση άκρη αντίχειρα με άκρη 5 ου δακτύλου
16
- Μετακαρποφαλαγγική αντίχειρα Έκταση - Ουδέτερη θέση - Κάμψη 0-0-45 - Μεσοφαλαγγική αντίχειρα Έκταση - Ουδέτερη θέση - Κάμψη 0-0-90 - Μετακαρποφαλαγγικές 2-5 δακτύλων Υπερέκταση - Ουδέτερη θέση - Κάμψη 30-0-90 Προσαγωγή - Ουδέτερη θέση - Απαγωγή 0-0-20 Εγγύς Μεσοφαλαγγικές 2-5 δακτύλων Έκταση - Ουδέτερη θέση - Κάμψη 0-0-100 - Περιφερικές Μεσοφαλαγγικές 2-5 δακτύλων Έκταση - Ουδέτερη θέση - Κάμψη 0-0-90
17
2.ΜΥΙΚΉ ΙΣΧΥΣ η οποία γίνεται με μυϊκά τεστ ή με τα δυναμόμετρα 3.ΑΙΣΘΗΤΙΚΌΤΗΤΑ επί - πολής – επιφανειακή εν τω βάθει συνδυασμένη
19
4.ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ Αρμονική συνεργασία των μυών ή των μυϊκών ομάδων για να εκτελέσουν πολύπλοκες κινήσεις. Χωρίζεται σε : Αδρό μεγάλες κινήσεις όπως η βάδιση Λεπτός μικρές κινήσεις όπως της άκρας χείρας Οπτικοκινητικός η ικανότητα παραγωγής ακριβής κίνησης σε συνδυασμό με την όραση όπως το γράψιμο
20
5.ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ – ΑΝΤΙΛΗΠΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ o Προσανατολισμός σε ΧΏΡΟ, ΧΡΟΝΟ & ΠΡΟΣΩΠΑ o Μνήμη, ΑΜΕΣΗ, ΠΡΟΣΦΑΤΗ, ΠΑΛΙΑ o Υπολογισμός, να κάνει απλές αριθμητικές πράξεις o Συγκέντρωση – προσοχή o Κρίση o Ικανότητα να ακολουθεί εντολές o Επίλυση προβλημάτων o Συναισθηματικές αντιδράσεις
21
Μέθοδος Vojta Οι κινητικές διαδικασίες της ανακλαστικής μετακίνησης κατά τον Vojta περιέχουν τα βασικά μοντέλα κίνησης, τα οποία χρησιμοποιούνται στη φυσιολογική κινητική ανάπτυξη της ανθρώπινης στάσης και κίνησης. Κάθε ασθενής θα πρέπει να θεραπεύεται εξατομικευμένα και ανάλογα με τη βασική πάθησή του, αλλά και τις δυνατότητες και τα όρια που προκύπτουν από αυτή. Ασθενείς με διάφορες παθήσεις, όπως π. χ. εγκεφαλ o νευρική παράλυση, σκολίωση της σπονδυλικής στήλης ή δυσπλασίες ισχίων, σύνδρομα, επωφελούνται από το ευρύ φάσμα της θεραπευτικής μεθόδου Vojta.
22
δραστηριότητες σε στρώματα και λειτουργικές δραστηριότητες 1.Η φυσιολογική κινητική ανάπτυξη ως βάση των δραστηριοτήτων σε στρώματα. 2.Κύλιση από την ύπτια θέση στην πλάγια κατάκλιση, προώθηση στην πρηνή και αντίστροφα. Με κάμψη ή έκταση τού κορμού, με χρήση σχημάτων της ωμοπλάτης, της λεκάνης και των άκρων. 3.Δραστηριότητες από την πρηνή θέση. Εξέλιξη των διαδοχικών θέσεων ως την όρθια στάση και επιστροφή στην πρηνή. 4.Δραστηριότητες από την ύπτια κατάκλιση : « γέφυρα », μεταφορά από την ύπτια θέση στο μακρύ κάθισμα και επιστροφή στην ύπτια. 5.Εξέλιξη της δραστηριότητας από την καθιστή θέση ως την όρθια στάση και επιστροφή στην καθιστή.
23
Μέθοδος Bobath Η Νευροεξελικτική Μέθοδος Bobath NDT, μέσω ειδικών τεχνικών χειρισμών, δίνει στο παιδί με οποιαδήποτε δυσλειτουργία του κινητικού ελέγχου, η οποία οφείλεται είτε σε κεντρική ή σε περιφερική βλάβη του κινητικού νευρώνα, την ευκαιρία να πειραματιστεί πάνω σε μεγαλύτερη ποικιλία συντονισμένων κινήσεων.
24
Η φιλοσοφία Bobath: 1.Δίνει έμφαση στην ποιότητα της κίνησης. 2.Είναι άρρηκτα δεμένη με τη λειτουργικότητα, συναρτώντας τη συνεχώς με την ποιότητα της κίνησης. 3.Βλέπει πάντα μπροστά : εκτιμά τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα, κυρίως αναφορικά με τις ορθοπεδικές επεμβάσεις. 4.Σχεδιάζει ένα εξατομικευμένο θεραπευτικό πρόγραμμα. 5.Είναι μη επιλεκτική : η μέθοδος είναι ικανή να κάνει θεραπεία σε οποιαδήποτε δυσλειτουργία του κινητικού ελέγχου. 6.Αντιμετωπίζει τον πάσχοντα σαν ‘ όλον ‘. 7.Θεωρεί τη εκπαίδευση του γονέα ( βοηθού ) θεμελιώδη. 8.Κάνει διεπιστημονική προσέγγιση του προβλήματος με έμφαση στην ομαδική εργασία. Κάθε πελάτης, είτε είναι παιδί είτε ενήλικος, διαθέτει δυναμικό για περαιτέρω φυσιολογική δραστηριότητα και λειτουργία. Η ευθύνη μας ως θεραπευτών είναι να ανακαλύψουμε τον καλύτερο τρόπο για τους πελάτες μας ώστε να πετύχουν το μέγιστο δυναμικό τους. (Margaret Mayston, the Bobath Center, London, U.K.,)
25
Μέθοδο Brunnstrom Η νευροφυσιολογική θεραπεία βασίζεται στη χρήση των αντανακλαστικών για να προκαλέσει την κίνηση. Τα στερεότυπα μοτίβα κίνησης ολόκληρου του άκρου ( συνέργειες ) διευκολύνεται. (1) Τα αντανακλαστικά θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για να προκαλέσουν την κίνηση όταν δεν υπάρχει καμία αναπτυξιακή ακολουθία. (2) Ιδιοδεκτικότητα και extroceptive ερεθίσματα μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί θεραπευτικά για να προκαλέσουν το επιθυμητό της κίνησης ή τις τονικές αλλαγές
26
Η Brunnstrom κατατάσσουν τα στάδια της ανάκαμψης σε έξι στάδια : Στάδιο 1: Ο ασθενής είναι εντελώς χαλαρό, όχι εκούσια κίνηση, και ασθενής περιορίζεται στο κρεβάτι. Στάδιο 2: Βασικές συνέργεια των άκρων αναπτύσσει, καμία εθελοντική κίνηση, μπορεί να είναι γίνεται όπως φαίνεται σπαστικότητα, αλλά δεν έχει επισημανθεί. Στάδιο 3: Βασικές συνέργεια άκρων αναπτύσσεται εθελοντικά και έχει επισημανθεί, σπαστικότητα σημειώνεται. ( Αυτό είναι το στάδιο της μέγιστης σπαστικότητα ). Στάδιο 4: Η σπαστικότητα αρχίζει να μειώνεται, τέσσερις συνδυασμοί κίνησης αποκλίνει από τις βασικές συνέργειες άκρων και γίνονται διαθέσιμα, τα οποία είναι τα εξής : Τοποθετώντας το χέρι πίσω από το σώμα, εναλλακτική pronation- υπτιασμό με ο αγκώνας στους 90 ° κάμψη και ανύψωση του βραχίονα προς τα εμπρός οριζόντια θέση ). Στάδιο 5: Υπάρχει σχετική ανεξαρτησία από τις βασικές συνέργειες άκρων. Στάδιο 6: Υπάρχουν μεμονωμένες κοινές κινήσεις
27
Μέθοδος Carr & Shepherd Το πρόγραμμα Motor relearning (MRP) ήταν devel πτύχθηκαν από τις αυστραλιανές φυσιοθεραπευτές Janet Carr και Roberta S hepherd. Πρόκειται για ένα έργο - προσανατολισμένη προσέγγιση για τη βελτίωση του ελέγχου του κινητήρα, με επίκεντρο την relearning των καθημερινών δραστηριοτήτων. Είναι stron gly βασίζεται σε θεωρίες κινησιολογία που τονίζουν ένα κατανεμημένο ( και όχι ιεραρχική ) μοντέλο ελέγχου του κινητήρα. Θεωρητικό υπόβαθρο του MRP: Ορθοστατική προσαρμογές είναι προληπτική και εξέλιξη. Αλλαγές συμβαίνουν σε μυϊκή οργάνωση ενός ατόμου συμβαίνουν ταυτόχρονα με το σχέδιο για να μετακινήσετε και να προετοιμάσει το άτομο για την εκτέλεση του έργου. Motor συμπεριφορές προκύψουν ως αποτέλεσμα του πλαισίου ή κανονιστικών όρων στο περιβάλλον (performer- περιβάλλον i nteraction). Ορθοστατική προσαρμογές μπορεί να μάθει μόνο στο πλαίσιο της εκτέλεσης των καθηκόντων. Οι ειδικευμένοι κινητική απόδοση ορίζεται ως η ικανότητα να εκτελεί με διαφορετικούς τρόπους ανάλογα με τις μεταβολές στις περιβαλλοντικές απαιτήσεις. Ελλείμματα στη δημιουργία κατάλληλων μοντέλων της δράσης είναι το κύριο πρόβλημα μετά από εγκεφαλικό επεισόδιο, και όχι σπαστικότητα ή παθολογική κίνηση συνέργειες. Στερεοτυπική μοτίβα κίνησης είναι αντισταθμιστικές στρατηγικές που προκύπτουν όταν κίνηση επιχειρείται
28
Ανάπτυξη των μη φυσιολογικών προτύπων κίνησης σε εγκεφαλικό επεισόδιο Προσπάθεια για να μετακινήσετε Εμπόδια στην αποτελεσματική κίνηση Μειωμένη επεκτασιμότητα των μαλακών ιστών διαταραχή της ισορροπίας Ορθοστατική ανασφάλεια και την επακόλουθη πρότυπα στερέωσης Ειδικά μυϊκή αδυναμία Αντισταθμιστικά μέτρα ovement ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ Επαναλαμβανόμενη πρακτική των αντισταθμιστικών ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ Έμαθαν τη χρήση της αντισταθμιστικής ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ
29
Μέθοδος Peto (conductive education) Αγώγιμα Αποκατάστασης (Peto μέθοδος ) είναι μια πολύ ανεπτυγμένη θεραπευτική προσέγγιση για παιδιά και ενήλικες με νευρολογικές παθήσεις όπως εγκεφαλική παράλυση, επιζήσαντες εγκεφαλικού επεισοδίου, σκλήρυνση κατά πλάκας, η νόσος του Πάρκινσον. Η Peto μέθοδος, αντιλαμβάνεται το πρόβλημα της νευρολογικής αναπηρίας εννοιολογικά διαφορετικά. Το μείζον θέμα θεωρείται η ανάπτυξη των δυσλειτουργιών που εξαρτώνται από την προσωπικότητα. Η θεμελιώδης και επαναστατική δήλωση του καθηγητή Andrash Peto ήταν ότι αν και ο κυριότερος παράγοντας της νευρολογικής διαταραχής είναι ένας φυσικός παράγοντας, με έλλειψη λειτουργικότητας του ατόμου προέρχεται πρώτα απ ' όλα από τον ψυχολογικό πρόβλημα μάθησης. Η Peto πρότεινε το μεγαλύτερο τρόπος αντιμετώπισης του προβλήματος : στον τομέα εκπαιδευτική - ψυχολογική, αντί για άλλες προσεγγίσεις οι οποίες τονίζουν φυσιολογικές συνιστώσες του Κεντρικού Νευρικού με τη βλάβη του συστήματος. Το αγώγιμο αποκατάστασης έχει ως στόχο τον καθορισμό και την επιβράδυνση των προσωπικών στοιχείων που δυσλειτουργούν.
30
Η ενεργός συμμετοχή της οικογένειας του ασθενούς στη διαδικασία της αποκατάστασης είναι το αναπόσπαστο μέρος της επιτυχίας του / της. Αγώγιμα Αποκατάστασης (Peto μέθοδος ) μπορεί να βοηθήσει με Η αύξηση του εύρους κίνησης (ROM) Βελτίωση της ευαισθητοποίησης του σώματος στο χώρο Ανάπτυξη συμμετρική στάση του σώματος Βάρος που φέρει και το βάρος μεταφορά Βελτίωση των δεξιοτήτων εξισορρόπηση σε όλες τις θέσεις Αναγκάζοντας την ικανότητα να παράγουν μεμονωμένες και συνδυασμένες κινήσεις Ανάπτυξη και ανακατασκευή των λεπτών κινητικών δεξιοτήτων Ανάπτυξη των ματιών - χεριών και το γενικό συντονισμό Καθιέρωση της ασφάλειας και της εμπιστοσύνης Εισαγωγή τεχνικές αναπνοής για τον πόνο μειώνοντας Προώθηση της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνιακές δεξιότητες
31
Μέθοδος PNF Η PNF αποτελεί θεραπευτική προσέγγιση που μπορεί να εφαρμοστεί τόσο σε νευρολογικές όσο και σε μυοσκελετικές παθήσεις. Στόχο έχει την βελτίωση και την ενίσχυση της νευρομυικής λειτουργίας μέσω της ενεργοποίησης διαφόρων υποδοχέων Τεχνικές PNF Ορισμός, Διαδικασίες, Σκοπός των τεχνικών της Ιδιοδέκτριας Νευρομυϊκής Διευκόλυνσης. 1.Ρυθμική Έναρξη 2.Αντιστροφές Αγωνιστών 3.Επαναλαμβανόμενη Αρχική Διάταση, Διάταση από την αρχή του εύρους κίνησης 4.Επαναλαμβανόμενη διάταση δια μήκους τού εύρους κίνησης ( Επαναλαμβανόμενες Συσπάσεις ) 5. Replication ( Αντιγραφή της Τελικής Θέσης ) 6.Συνδυασμός Ισοτονικών 7.Σφίξε - Χαλάρωσε 8.Κράτα - Χαλάρωσε 9.Δυναμικές Αντιστροφές 10.Αντιστροφές Σταθεροποίησης 11.Ρυθμική Σταθεροποίηση 12.Συγχρονισμός για έμφαση με διαφορετικές τεχνικές
32
Μέθοδος MAES H MAES θεραπεία είναι αφοσιωμένοι στο να παρέχουν εξειδικευμένη θεραπεία για παιδιά και μωρά με εγκεφαλική παράλυση (CP), τραυματισμό απέκτησε το κεφάλι και παρόμοιες συνθήκες που επηρεάζουν τις πτυχές της ανάπτυξης των παιδιών. Εκτός από τη θεραπεία, MAES Therapy παρέχει εκπαίδευση για τα παιδιατρικά θεραπευτές που θέλουν να γίνουν υψηλής ειδίκευσης κλινική θεραπευτές, που ειδικεύονται στη θεραπεία των παιδιών που πάσχουν από νευροαναπτυξιακή συνθήκες. Cerebral παράλυση προκαλείται από μια βλάβη ή ανωμαλία με τον εγκέφαλο, μερικές φορές πριν ή κατά τη διάρκεια της γέννησης ή ένα γεγονός που συμβαίνει μετά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη των παιδιών άτυπα συντονισμού, άτυπα στάσεις και συχνά έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη των συσπάσεων και παραμορφώσεις. Τα παιδιά με εγκεφαλική παράλυση υποφέρουν συχνά από μειωμένη κινητικότητα και την ισορροπία και συχνά περιορίζονται στην ικανότητά τους να επικοινωνούν και συχνά εξαρτώνται από άλλους για δραστηριότητες της καθημερινής ζωής.
33
Αν και εγκεφαλική παράλυση είναι μια μόνιμη κατάσταση, αυτό δεν σημαίνει ότι τίποτα δεν μπορεί να γίνει - για το αντίθετο ! MAES Therapy παρέχει στα παιδιά ευκαιρίες να αναπτύξουν το συντονισμό τους με έναν τρόπο που CP τους δεν θα επιτρέψει να αναπτυχθούν, εκμεταλλευόμενοι την νευροπλαστικότητα του εγκεφάλου του παιδιού, επιτρέποντας τον εγκέφαλο να « ξανά -wire» και να μάθουν να λειτουργούν με διαφορετικό τρόπο. Αυτός είναι ο λόγος που είναι τόσο ζωτικής σημασίας για να βοηθήσει τα παιδιά και τα μωρά να έχουν πρόσβαση σε αυτή τη θεραπεία νωρίς στη ζωή τους, ενώ ο εγκέφαλος εξακολουθεί να βρίσκεται σε διαδικασία ανάπτυξης, για να μπορέσει το παιδί να μάθει νέους τρόπους που θα έχουν δυσκολία ή να μην είναι είναι σε θέση να αναπτύξει τη δική του.
34
Η αποκατάσταση είναι μια διαδικασία που απαιτεί συνεργασία ατόμων από διάφορες ειδικότητες, ώστε να αποκατασταθούν οι ικανότητές του ατόμου, σε φυσικό, ψυχικό, κοινωνικό, επαγγελματικό, εκπαιδευτικό και πολιτισμικό επίπεδο. Να βοηθηθεί η οικογένειά του για να προσαρμοστεί και να τον βοηθήσει να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κατάστασής του. H διεπιστημονική ομάδα αποτελείται από τον Φυσίατρο ο οποίος έχει και τον κύριο συντονιστικό ρόλο, τους Φυσικοθεραπευτές και ειδικούς θεραπευτές όπως λογοθεραπευτή, εργοθεραπευτή, ψυχολόγο οι οποίοι από κοινού προσπαθούν να κατανοήσουν τις ανάγκες του κάθε ασθενούς, και να παρέχουν διάγνωση, αξιολόγηση και θεραπεία
35
Αυτονομία και ανεξαρτησία στις δραστηριότητες καθημερινής ζωής. Διατήρηση και επέκταση των λειτουργιών ή ικανοτήτων που απέμειναν. Επανάκτηση χαμένων λειτουργιών ή ικανοτήτων. Αντισταθμίσει λειτουργιών, απωλειών που δεν είναι δυνατόν να καταργηθούν. Προσαρμογή στις αναπηρίες που παραμένουν. Αποφυγή περαιτέρω βλαβών, πρόληψη ή προφύλαξη. Προετοιμασία για την οικιακή κατάσταση και επανένταξη στον προηγούμενο κοινωνικό και οικονομικό πλαισίου.
36
Η αποκατάσταση αρχίζει μόλις εμφανιστεί η βλάβη υγείας δηλαδή ήδη στο νοσοκομείο, άμεσης επέμβασης και ολοκληρώνεται μόνο με την επάνοδο στον επαγγελματικό χώρο και στο κοινωνικό περιβάλλον. Φάση 1 : Οξεία φάση και η πρώιμη αποκατάσταση. Στόχοι : σταθεροποίηση της κατάστασης και προετοιμασία των ενδεικνυόμενων μέτρων σε ειδική κλινική για την πρώιμη αποκατάσταση. Φάση 2 : Ιατρική αποκατάσταση Στόχοι : γενικοί στόχοι υποκατάστασης. Φάση 3: E παγγελματική και κοινωνική αποκατάσταση. Στόχοι : E πανένταξη του ασθενή στο κοινωνικό περιβάλλον και συμμετέχει στην κοινωνική και οικονομική ζωή
37
Βάδιση 1.Ανάλυση Βάδισης. 2.Φυσιολογικός κύκλος βάδισης και φάσεις τού κύκλου βάδισης 3.Απαιτήσεις τού αισθητηριακού και κινητικού συστήματος κατά τη βάδιση, αρθρικές κινήσεις, μυϊκή δραστηριότητα, αξιολόγηση της βάδισης και των αποκλίσεών της.
38
Κίνηση άνω άκρων Δεξιότητες
39
Λειτουργικότητα
40
Γνωστική εγρήγορση
41
Συναισθηματική κατάσταση
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.