Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΟΡΓΑΝΩΝΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ H καταγγελία του πολέμου μέσα από την τέχνη. Παρουσιάζουν οι μαθητές: Δανάη Ξηρομερίτη Ελένη Αυγέρη Κατερίνα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΟΡΓΑΝΩΝΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ H καταγγελία του πολέμου μέσα από την τέχνη. Παρουσιάζουν οι μαθητές: Δανάη Ξηρομερίτη Ελένη Αυγέρη Κατερίνα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΟΡΓΑΝΩΝΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ H καταγγελία του πολέμου μέσα από την τέχνη. Παρουσιάζουν οι μαθητές: Δανάη Ξηρομερίτη Ελένη Αυγέρη Κατερίνα Ραντζα.

2 Πάμπλο Πικάσο Ο Πάμπλο (Ρούιθ) Πικάσο (Pablo Picasso) γεννήθηκε στη Μάλαγα της Ισπανίας στις 25 Οκτωβρίου του 1881. Πατέρας του ήταν ο Χοσέ Ρούιθ Μπλάσκο, καθηγητής του σχεδίου, και μητέρα του η Μαρία Πικάσο. Άρχισε να ζωγραφίζει από παιδί και σε ηλικία 14 ετών μπήκε στη Σχολή Καλών Τεχνών της Βαρκελώνης.

3 Πάμπλο Πικάσο Tο 1912 έως το 1914 τα έργα του Πικάσο γίνονταν όλο και πιο γνωστά στις διεθνείς εκθέσεις του Μονάχου, της Κολωνίας και του Βερολίνου. Οι πίνακες του βρίσκονταν στην πρώτη σειρά και ετσι Πικάσο άρχισε να γίνεται γνωστός.

4 Πάμπλο Πικάσο Άφησε 20.000 αυτοτελή έργα, το πιο σπουδαίο του έργο είναι η Γκουέρνικα ένας πίνακας καταγγελίας για τα εγκλήματα κατά του λαού του στον ισπανικό εμφύλιο.

5 Πάμπλο Πικάσο Το 1897 πήρε χρυσό βραβείο και το το 1904 μετακόμισε στο Παρίσι όπου εκεί γνώρισε πολλούς ακόμα καλλιτέχνες.

6 Πάμπλο Πικάσο- Μερικά απο τα έργα του.

7 Γκουέρνικα- Πάμπλο Πικάσο Ο Πικάσο ζωγράφισε την Γκουέρνικα κατά την διάρκεια του Β΄ Παγκόσμιου πολέμου. Με αυτό το έργο ήθελε να καταγγείλει τον πόλεμο και τις συμφορές που προκαλεί στους ανθρώπους.

8 Γκουέρνικα- Πάμπλο Πικάσο Συγκεκριμένα ο δικτάτορας Φράγκο ήταν αντιμέτωπος με τον δημοκρατικό λαό. Ο Πικάσο στράφηκε κατευθείαν εναντίον του φασισμού και υποστήριξε τα δικαιώματα του λαού!

9 Γκουέρνικα- Πάμπλο Πικάσο Η Γκουέρνικα είναι μια τεράστια τοιχογραφία (3,5Χ7,8 μέτρα). Ο ζωγράφος με αυτό το έργο αντιπροσώπευσε την εκπροσώπησε τη χώρα του στη Διεθνή Έκθεση του Παρισιού το 1937.

10 Η Γκουέρνικα Έμεινε στο μουσείο μοντέρνας τέχνης στην Νέα Υόρκη και ο Πικάσο είχε πει ότι θα επέστρεφε στην Ισπανία όταν θα γινόταν η αποκατάσταση της δημοκρατίας. Το 1974 υπήρξε ένα συμβάν βανδαλισμού της Γκουέρνικα με κόκκινα μπογιά. Το 1981 η Γκερνίκα επιστράφηκε στην Ισπανία και εκτέθηκε αρχικά στο Casón del Buen Retiro και κατόπιν στο Μουσείο ντελ Πράδο, προστατευμένη με αλεξίσφαιρο τζάμι και οπλισμένους φρουρούς, για το φόβο νέου βανδαλισμού. Το 1992 ο πίνακας μεταφέρθηκε στη σημερινή του θέση στο Εθνικό Μουσείο Τέχνης Βασίλισσα Σοφία στη Μαδρίτη, του οποίου έγινε το διασημότερο και σπουδαιότερο έκθεμα.

11 Γκουέρνικα Στο πάνω μέρος της εικόνας μπορούμε να διακρίνουμε μια γυναίκα που με ένα κερί προσπαθεί να δει τι συμβαίνει. Αυτή οι γυναίκα είναι η μόνη μορφή μέσα στον πίνακα που δεν είναι χτυπημένη από τον πόλεμο. Έχει ανοιχτό το στόμα της και παρακολουθεί τις απάνθρωπες σκηνές. Βλέπει ένα, ένα τους συμπολίτες της να χάνουν την ζωή τους με αυτόν τον άδικο τρόπο που τους επιφύλαξε η μύρα.

12 Γκουέρνικα Νιώθει μίσος και κακία για αυτούς που ξεκίνησαν τον πόλεμο. Γιατί αυτοί είναι υπεύθυνοι για τις άδικες μέρες που περνάν. Από τα μάτια της καταλαβαίνουμε την αγονία και το άγχος που έχει. Επίσης νιώθει στενοχώρια για τους δικούς της ανθρώπους, φίλους και συγγενείς. Ακόμα σκέφτεται το αβέβαιο μέλλον της, και όλα τα όνειρα της που καταστράφηκαν από την αμέλεια κάποιον ανθρώπων. Σίγουρα γνωρίζει ότι και ο δικός της θάνατος πλησιάζει.

13 Γκουέρνικα Η ζωγραφική για τον Πικάσο ήταν ένα όπλο με το οποίο καταπολεμούσε τον εχθρό του. Μέσα από αυτή εξέφραζε τις ιδέες και τις αντιλήψεις του. Είχε ζήσει κατά την διάρκεια των δύο παγκοσμίων πολέμων, είχε νιώσει πολλές συμφορές και την κακία των ανθρώπων. Το γεγονός που τον εξαγρίωσε και τον έκανε να ζωγραφίσει αυτόν τον τεράστιο πίνακα ο οποίος ήταν η καταστροφή της πόλης του Γκουέρνικα από τον στρατηγό Φράγκο. Με αυτό εντυπωσιακό έργο πέρασε αντιφασιστικά μηνύματα. Επίσης ήθελε να καταγγείλει τον πόλεμο για όλες τις συμφορές που προκαλεί.

14 Γκουέρνικα Αν παρατηρήσουμε τα μάτια από όλες τι φιγούρες θα δούμε ότι κανένα δεν είναι στην θέση του. Αυτό είναι αποτέλεσμα του πολέμου, τα μάτια τον ανθρώπων βλέπουν έναν κόσμο φρικτό και απάνθρωπο χωρίς ίχνος αγάπης. Οι άνθρωποι αυτοί νιώθουν πόνο και είναι συναισθηματικά φορτισμένοι, όσοι από αυτούς έχουν καταφέρει να επιβιώσει.

15 Γκουέρνικα Ο πόνος τους ακόμα φαίνεται και από τα στοματά τους. Είναι όλα ανοιχτά και μοιάζουν σαν να θέλουν να φωνάξουν, να ξεσπάσουν και να βγάλουν με μια κραυγή όλα όσα έχουν κριμένα μέσα τους και τους πονάνε.

16 Γκουέρνικα Ο Πικάσο ζωγραφίζει τα πάντα κομματιασμένα, άσχημα και παραμορφωμένα. Μια εξήγηση είναι ότι το έκανα για να δείξει τι ακολούθησε μετά την έκρηξη. Όλος ο πίνακας θυμίζει ένα δωμάτιο μετά από μια βομβάρδιση. Άνθρωποι σκοτωμένοι και τα μέρη του σώματός τους διασκορπισμένα παντού. Ακόμα μπορεί να επέλεξε αυτή την τεχνική για να παρουσιάσει την παραφροσύνη του πολέμου μέσα από την παραμόρφωση και μεταφορά των σωμάτων.

17 Γκουέρνικα Σε αυτό το έργο ο Πικάσο έχει χρησιμοποιήσει μελανά χρώματα. Αυτό το έκανε για να δήξει πόσο τραγική είναι η σκηνή αλλά και το αίσθημα του φόβου και του πανικού πού κυριαρχεί. Επίσης δεν χρησιμοποιεί άλλα χρώματα, γιατί αυτά δίνουν ομορφιά στον πίνακα ενώ εκείνος ήθελε να δείξει καταχνιά, απογοήτευση, πόνο και δυστυχία.

18 Γκουέρνικα Αυτός ο πίνακας μας ταράζει και μας κάνει να σκεφτούμε. Χρησιμοποιεί έντονα γεωμετρικά μοτίβα ώστε να αποδώσει καλύτερα την αγωνία και την φρίκη των ανθρώπων μπροστά σε αυτό το γεγονός, που σημάδεψε την ζωή τους.

19 Γκουέρνικα Ολες οι φιγούρες είναι σαν να μας φωνάζουν «ΒΟΗΘΕΙΑ», «ΕΛΕΟΣ».. Είναι σα να θέλουν να ξεσπάσουν και με μια δυνατή κραυγή να βγάλουν έξω ότι τους βασανίζει και ότι τους βαραίνει. Επίσης φωνάζουν σε όλους αυτούς που είναι υπεύθυνοι για τον πόλεμο. Τους λένε κάτι να κάνουν, για να σταματήσει αυτή η φριχτή κατάσταση..

20 Γκουέρνικα. Ένας από τους ήχους που αναβλύζουν από το έργο είναι το χλιμίντρισμα του αλόγου. Επίσης φωνή του στρατιώτη που τρέμει καθώς μιλάει λίγο πριν πεθάνει. Επιπλέον άλλοι φαίνεται να κλαίνε για δικά τους άτομα. Μια τέτοια σκηνή είναι και αυτή της μάνας, με το παιδί της, η οποία μπορεί να ‘ναι και η πιο τραγική εικόνα μέσα σε αυτό το πίνακα.

21 Γκουέρνικα Στο έργο δεν υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες. Τα πρόσωπα δεν είναι προσεγμένα και είναι κομμένα ανομοιόμορφα. Επίσης ο Πικάσο χρησιμοποιεί πάρα πολλές συμβολικές εικόνες. Μια τέτοια εικόνα είναι το άλογο. Αυτό συμβολίζει τον λαό, που φωνάζει βοήθεια. Από την άλλη υπάρχει ο ταύρος. Αυτός συμβολίζει τον εχθρό δηλαδή τον φασισμό.

22 Γκουέρνικα Την οδύνη του πολέμου την δείχνει μέσα από τα πρόσωπα, τα μάτια, και το στόμα των ανθρώπων. Ακόμα φαίνεται από τα ψυχρά χρώματα που χρησιμοποιεί. Ένα άλλο σημείο είναι ο ακρωτηριασμός των ανθρώπων

23 Γκουέρνικα Το έργο του Πάμπλο Πικάσο είναι γνωστό σε όλο τον κόσμο γιατί περιγράφει ένα πρόβλημα που μπορεί οποιαδήποτε στιγμή να συμβεί σε κάποιον λαό. Όλοι κοιτώντας αυτό το πίνακα δεν θέλουν να βρεθούν σε μια παρόμοια κατάσταση. O πίνακας του Πικάσο είναι μία εξαιρετική απεικόνιση του πολέμου που δείχνει τις συνέπειες και την καταστροφή που μπορεί να προκαλέσει στην φύση και στον ψυχικό κόσμο των ανθρώπων.

24 Γκουέρνικα Βλέποντας την εικόνα της Γκουέρνικα θυμόμαστε δυσάρεστα γεγονότα που εχουν πλήξει κόσμους και λαούς...Πολέμους όπως ο πρώτος Παγκόσμιος,ο δεύτερος Παγκόσμιος,περιόδους Χούντας και πιο παλιά ακόμη Τουρκοκρατία μας θυμίζουν κομμάτια της ιστορίας μας που προκαλούν θλίψη και πόνο. Το έργο αυτό θα είναι πάντα επίκαιρο επειδή ο πόλεμος, ο όποιος πόλεμος, έχει τα ίδια αποτελέσματα με αυτά που παρουσιάζει ο Πικάσο στο έργο του.

25 ΜΗΝΎΜΑΤΑ ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΆ ΚΑΙ ΣΥΝΑΔΈΛΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΛΑΏΝ ΠΕΡΝΟΎΝ ΚΑΙ ΑΠΌ ΆΛΛΕΣ ΜΟΡΦΈΣ ΌΠΩΣ ΚΑΙ Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ! 'ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΊΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ 'ΓΙΑΤΙ' ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΚΛΉ

26 ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΛΗΣ! Ο Γιάννης Μαγκλής γεννήθηκε στην Κάλυμνο. Ο πατέρας του ήταν υποδιευθυντής ελληνοαγγλικής εταιρείας εμπορίας σφουγγαριών. Στην Κάλυμνο τελείωσε το γυμνάσιο και έπειτα εργάστηκε στα σφουγγαράδικα.

27 ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΛΗΣ! ● Στην αποθήκη επεξεργασίας σφουγγαριών διακρίθηκε και στάλθηκε από την εργοδότριά του στο Λύκειο της Χάβρη στην Γαλλία. Έπειτα από την ολοκλήρωση των εκεί σπουδών του προάχθηκε σε υποδιευθυντή του παρισινού υποκαταστήματος.

28 ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΛΗΣ! ● Το 1933 πήρε μετάθεση στη γενέτειρά του και λόγω των σκληρών συνθηκών εργασίας προσβλήθηκε από φυματίωση. Το 1937 γνωρίστηκε με το Νίκο Καζαντζάκη ο οποίος στάθηκε πνευματικός οδηγός.

29 ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΛΗΣ! Οι κολασμένοι της θάλασσας ● Στη λογοτεχνία πρωτοεμφανίστηκε το 1940 από την Αίγινα, με τη δημοσίευση της συλλογής διηγημάτων Οι κολασμένοι της θάλασσας, για την οποία τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό του περιοδικού Νεοελληνική Λογοτεχνία.

30 ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΛΗΣ! ● Ασχολήθηκε επίσης με το θέατρο, γράφοντας έργα και συγκροτώντας ερασιτεχνικούς θιάσους στην Κάλυμνο και τη Ρόδο. Το 1948 είχε κάποια προβλήματα υγείας αλλά τα ξεπέρασε με δύο επεμβάσεις. Ο Ιωάννης ζει μέχρι σήμερα και συνεχίζει να γράφει.

31 ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΛΗΣ! ● Τιμήθηκε με πολλά βραβία, μερικά από αυτά ειναι: ● Tο πρώτο κρατικό βραβείο μυθιστορήματος ● Tο χρυσό μετάλλιο σε δυό ευρωπαϊκούς διαγωνισμούς θαλασσινού πεζογραφήματος ● Tο Χρυσό Μετάλλιο του Δήμου Καλύμνου ● Tο Βραβείο της Ακαδημίας Κλασσικής Ποίησης της Γαλλίας

32 ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΛΗΣ 'ΓΙΑΤΙ' Λίγα λόγια για το έργο. ● Το διήγημαπεριλαμβάνεται στη συλλογή του με τίτλο ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΟΥΝ ΑΜΑΡΤΟΥΛΟΙ. Το σιήγημα έχει αντιπολεμικό και ανθρωπιστικό χαρακτήρα. Ο συγγραφέας καταγγέλει τον παραλογισμό του πολέμου και τις επιπτώσεις του στον ψυχολογικό κόσμο των ανθρώπων. Βλέπει τα λάθη και προσπαθεί να ξεσηλώσει τους ανθρώπους.

33 ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΛΗΣ 'ΓΙΑΤΙ' Λίγα λόγια για το έργο. ειρήνηπαραλογισμό αθλιότηταπολέμου. ● Βασική ιδέα του κειμένου είναι η ειρήνη ενάντια στον παραλογισμό και την αθλιότητα του πολέμου. ●

34 ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΛΗΣ 'ΓΙΑΤΙ' αντιπολεμικά ● Μέσα στο διήγημα του Γιάννη Μαγκλή υπάρχουν πάρα πολλά αντιπολεμικά μηνύματα.

35 ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΛΗΣ 'ΓΙΑΤΙ' Αντιπολεμικά μηνύματα. ● Αντιπολεμικά μηνύματα ειναι ● Θε μου, όμορφη 'ναι η ζωή του ανθρώπου. Κάνε με το καλό να τελέψει* γρήγορα ο πόλεμος, να γυρίσω πίσω στο σπίτι κοντά στη γριά μανούλα που με καρτερά και κοντά στ' αδέρφια μου. Σε αυτό το σημείο φαίνεται η διαφορά μετάξυ πολέμου- ειρήνης. Όλοι προτιμούν μια ζωή κοντά στους αγαπημένους τους ανθρώπους, μια ζωή ΕΙΡΗΝΙΚΉ.

36

37 ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΛΗΣ 'ΓΙΑΤΙ' Αντιπολεμικά μηνύματα. ΑΔΕΡΦΈ ΜΟΥ ● «Κοίταξέ με, αδερφέ μου, είμαι ολομόναχος και άοπλος. Δίψασα πολύ και ήρθα να πιω λίγο νεράκι. Λυπήσου με, είμαι αθώος, χάρισέ μου τη ζωή. Κοίταξε, είμαι νέος πολύ και ξέρεις, μια γριά μάνα που δεν έχει στον κόσμο άλλο κανένα, με καρτερά». Εδώ βλέπουμε μια σκήνη που ο πολεμιστής φεύγει από τον πόλεμο και πάει να ξεκουραστεί. Αλλά η ζωή του κινδυνεύει από τον εχθρό. Τον προσφωνεί ΑΔΕΡΦΈ ΜΟΥ για να δείξει πώς είναι και οι δύο άνθρωποι ανεξάρτητα τις διαφορές τους. Και δύό τους περιμένουν την μέρα που ο πόλεμος θα τελειώσει και όλοι θα γυρίσουν πίσω στις ζωές που είχαν ονειρευτεί να ζήσουν.

38

39 ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΛΗΣ 'ΓΙΑΤΙ' Αντιπολεμικά μηνύματα. ● Τα ορθάνοιχτα μάτια κοιτούσαν γιομάτα απορία και φόβο το νέο στρατιώτη. Μέσα σε ένα πόλεμο μερικά από τα πιο κύρια συναίσθημα είναι ο φόβος και η απορία. Φοβούνται αν το επόμενο λεπτό πεθάνουν, φοβούνται τους εχθρούς και το όπλα. Επιπλέον απορούν γιατί να γίνεται πόλεμος; Ποιος είναι ο κύριος υπεύθυνος για αυτή τη καταστροφή. Από την άλλη πλευρά υπάρχουν τα συναισθήματα της αδελφοσύνης και της αλληλεγγύης ανάμεσα στους ανθρώπους.

40 ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΛΗΣ 'ΓΙΑΤΙ' Αντιπολεμικά μηνύματα. ● Ένα σημείο που φαίνεται οτι το κείμε είναι αντιπολεμικό είναι οτι δεν χρησιμοποιεί ονόματα αλλά μιλάει αόριστα.

41 ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΛΗΣ 'ΓΙΑΤΙ' Αντιπολεμικά μηνύματα. ● Άπλωσε τα χέρια, τα πέρασε με προσοχή κάτω από το πληγωμένο κορμί, τ' αγκάλιασε ολόγυρά του, τον έσυρε απάνω του και τον κράτησε έτσι σφιχτά. Χτύπαγε η καρδιά βουτημένη στην αγωνία. Τρυφεράδα και πόνος, αγάπη και φροντίδα, όλα τούτα μαζί τόνε συνεπήραν. Σε αυτό το κομμάτι φαινεται η καλή πλευρά του κάθε ανθρώπου. Η ανθρωπιά, η φροντίδα, η αλληλεγγύη και η αγάπη προς τον συνάνθρωπο.

42 ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΛΗΣ 'ΓΙΑΤΙ' Αντιπολεμικά μηνύματα. ● Καλέ μου, πονεμένε μου αδερφέ, μουρμούρισε ο νέος στρατιώτης συντριμμένος. Συχώρα με, καλέ μου, δεν το 'θελα· δεν είμαι φονιάς, σου τ' ορκίζομαι, δεν είμαι φονιάς. Να, μια στιγμή μονάχα ξέχασα πως είμαι άνθρωπος, ξέχασα πως είσαι άνθρωπος, αδερφός μου. Πως μάνα και σένα σε περιμένει στο φτωχικό της: μάνα και πατέρας κι αδέρφια. Ξέχασα, γιατί αυτοί οι κακούργοι θέλανε να με κάνουν να ξεχάσω. ● Ο ένας στρατιώτης νιώθει τον άλλον σαν αδερφό του. Μετανιώνει για την πράξη του. επιπλέον νιώθει τύψεις και ζητά συγχώρεση από τον εχθρό. Επίσης λέει πως δεν είναι αυτός υπεύθυνος για την πράξη του. Κάποιοι άλλοι των έβαλαν να σκοτώσει, κάποιοι άλλοι του έμαθαν να πολεμά και να κρατά τα όπλα.

43 ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΛΗΣ 'ΓΙΑΤΙ' Αντιπολεμικά μηνύματα. ● Το σκοτάδι πύκνωσε πιότερο και σκέπασε τους δυο ανθρώπους: φονιά και θύμα, που στέκονταν πλάι πλάι και που ο ένας απαλοχάιδευε το χέρι του άλλου και του μουρμούριζε λόγια αγάπης και πόνου Οι δύο εχθροί είναι αγκαλιασμένοι και δεν υπάρχουν πλέον διαφορές μεταξύ τους.

44 ' Ο λόφος με τις παπαρούνες' Ένα ακόμα κείμενο που μέσα από αυτό ο λογοτέχνης καταγγέλλει την βαρβαρότητα και τον παραλογισμό του πολέμου είναι ' Ο λόφος με τις παπαρούνες'

45 Στρατης Μυριβήλης Γεννήθηκε στη Συκαμιά της Λέσβου στις 30 Ιουνίου 1892, όπου και έζησε ως το 1969. Τα πρώτα χρόνια της σχολικής του ζωής αδιαφορούσε πλήρως για τα μαθήματα του σχολείου.

46 Στρατης Μυριβήλης Στο Γυμνάσιο ξεκίνησε το ενδιαφέρον του για την λογοτεχνία. Στην Λέσβο συνεργάστηκε με πολλές εφημερίδες και περιοδικά. Λόγο οικονομικών προβλημάτων όμως εργαζόταν και ως δάσκαλος.

47 Στρατης Μυριβήλης Το 1912 μετακόμισε στην Αθήνα, όπου γράφτηκε στη Φιλοσοφική και τη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών ενώ παράλληλα με τις σπουδές του εργαζόταν ως συντάκτης σε εφημερίδες. Τον ίδιο κιόλας χρόνο κατατάχθηκε στον στρατό και πολέμησε στους Βαλκανικούς πολέμους, στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο και στη Μικρασιατική εκστρατεία.

48 Στράτος Μυριβήλης. Από αριστερά Δημήτρης Σταύρου, Μίλτος Κουντουράς, Κώστας Κόντος και Στρατής Μυριβήλης. Όλοι Μυτιληνιοί.

49 Στράτος Μυριβήλης. Μετά τη Μικρασιατική καταστροφή επέστρεψε στη Λέσβο, όπου και παρέμεινε ως το 1932. Εκεί ασχολήθηκε με τη δημοσιογραφία και τη λογοτεχνία. Το σπιτι του Στρατή Μυριβήλη.

50 Στράτος Μυριβήλης. Εξέδιδε δύο εφημερίδες "Καμπάνα" (1923-1924) και τον "Ταχυδρόμο". 1955 εργαζόταν στη βιβλιοθήκη της Βουλής των Ελλήνων. Υπήρξε ένα από τα ιδρυτικά μέλη της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών, ενώ έγινε και μέλος της Ακαδημίας Αθηνών το 1958.

51 Στράτος Μυριβήλης. Από αριστερά, Θράσος Κωστανάκης, Στρατής Μυριβήλης, Άγγελος Τερζάκης και Ηλίας Βενέζης.

52 Στράτος Μυριβήλης. Το γαλάζιο βιβλίο ● Το 1940 τιμήθηκε με το κρατικό βραβείο πεζογραφίας για τη συλλογή διηγημάτων Το γαλάζιο βιβλίο και το 1958 έγινε Ακαδημαϊκός

53 Στράτος Μυριβήλης. Η ζωή εν τάφω ● Πρωτοεμφανίστηκε στα γράμματα το 1915, με τα διηγήματα Κόκκινες ιστορίες. Η πρώτη περίοδος του έργου του είναι εμπνευσμένη από το παρόν ή το άμεσο παρελθόν, τη ζωή στη Μυτιλήνη και κυρίως τις εμπειρίες του από τον πόλεμο. Αποκορύφωση της έκφρασης του αντιπολεμικού πνεύματος είναι το μυθιστόρημα Η ζωή εν τάφω (1924).

54 Στράτος Μυριβήλης. Ζωή εν τάφω ● Το κείμενο αυτό είναι μήνυμα ανθρωπισμού, αγάπης και συναδέλφωσης των ανθρώπων.

55 Στράτος Μυριβήλης. Ζωή εν τάφω Μέσα από την συναδέρφωση των Ελλήνων στρατιωτών με τους Ρώσους διαπιστώνονται τα έντονα συναισθήματα ομόνοιας.

56 Στράτος Μυριβήλης. Ζωή εν τάφω Σχετικά σημεία του κειμένου: “Μας δεχτήκανε με χαρές… ορθόδοξο τρόπο”, “Φάγαμε μαζί …διεθνή γλώσσα”, “Σαν τέλειωσαν το τραγούδι … πανανθρώπινη”, “Σαν κάμαμε τις τετράδες … χαρούμενη φλόγα”. `Ένδειξη αγάπης και συναδελφοσύνης αποτελεί επίσης και ο λόγος ενός νεαρού αξιωματικού: “Ημείς ρούσιαν λίαν `Ελληνες αγαπώμεθαν!”, καθώς και το αισιόδοξο συμπέρασμα με το οποίο κλείνει ο συγγραφέας το κείμενο: “Πόση αγάπη υπάρχει στον κόσμο! `Αφθονη … να τις κόψεις”.

57 "Ουδέν νεότερον από το Δυτικό Μέτωπο", Έριχ Μαρία Ρεμάρκ ● Το μυθυστόριμα αυτό όταν εκδόθηκε το 1929 εξόργησε τους Ναζοί οι οποίοι το έκαψαν. Το ββλίο όμως είχε μεγάλη επιτύχια και μεταφράστηκε σε 26 γλώσσες.

58 "Ουδέν νεότερον από το Δυτικό Μέτωπο", Έριχ Μαρία Ρεμάρκ Η κραγή αυτη του στρατιώτη είναι γεμάτη θυμό, πόνο, απορία, θλίψη κι απελπισία για όσα φρικτά βιώνουν στο παρόν του πολέμου κι απαισιοδοξία για το δυσοίωνο μέλλον που τους περιμένει, κατάσταση η οποία εκφράστηκε βέβαια και τα επόμενα χρόνια του Μεσοπολέμου!

59 "Ουδέν νεότερον από το Δυτικό Μέτωπο", Έριχ Μαρία Ρεμάρκ

60 Lenny Kravitz - We Want Peace Come on people It's time to get together It's time for the revolution Here is once again in our face Why haven't we learn from our past We're at the crossroads of our human race Why are we kicking our own ass.

61

62 Lenny Kravitz - We Want Peace We want peace We want it yes We want peace We want it yes We want peace And we want it fast We want peace We want it yes We want peace We want it yes We want peace And we want it fast

63 Lenny Kravitz - We Want Peace We're on the eve of destruction my friends We are about to go to far Politicians think that war is the way But we know that love has the power We want peace We want it yes We want peace We want it yes We want peace And we want it fast

64

65 Lenny Kravitz - We Want Peace The solution is simple and fame There won't be peace if we don't try In a war there is nothing to gain When so many people will die We want peace We want it yes We want peace We want it yes We want peace And we want it fast

66

67


Κατέβασμα ppt "ΟΡΓΑΝΩΝΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ H καταγγελία του πολέμου μέσα από την τέχνη. Παρουσιάζουν οι μαθητές: Δανάη Ξηρομερίτη Ελένη Αυγέρη Κατερίνα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google